Sanders dedicated stereoset.

Started by Xander32, May 17, 2010, 18:34:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander32

Tijdens de M&G aan het begin van dit jaar kreeg ik van één van de gasten (ik weet niet meer wie) de tip om nog ietwat te experimenteren met het indraaien van de ls. Eigengereid als ik ben heb ik daar natuurlijk geen gehoor aan gegeven 😏,  tot voor kort. Vorige week heb ik de Kensingtons ietwat meer toe-in gegeven en vervolgens de gehele middag daar na geluisterd. Hmm, niet slecht. Wat meer levendigheid en de bas lijkt wat meer gelijkmatig.

Heden de toe-in er nog een paar graden bij gegeven en nu weer aan het luisteren, met plezier 🎶

Quote from: Xander32 on March  2, 2020, 06:21:15
... en zo heb ik afgelopen weekend meermaals genoten van muziek via de set. Daarbij heb ik de opstelling ook nog wat verder vervolmaakt. De ls hebben ietwat meer toe-in gekregen, hetgeen meer levendigheid en een nog wat scherper geluidsbeeld geeft.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Na vier lange dagen enkel weer met dat nare virus bezig geweest te zijn, nu weer tijd om bij te tanken en te ontspannen. Daarvoor moet je op dit moment niet op social media komen of de tv aanzetten, het gaat nergens anders over.

Maar wat heerlijk is het dan om de muziekinstallatie aan te kunnen zetten, even op te gaan in de muziek en alle het andere te vergeten 🎶 Dat ga ik de komende dagen veelvuldig doen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bert de melker

Groot gelijk Robert.
Geniet ervan fijn weekend.[emoji446][emoji443][emoji450]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ralf67

Fijne hobby hebben we dan  :o

Toe in kan idd heel veel doen , net als de afstand tot de achterwand.

Xander32

Mijn ervaring met zowel de Glenairs en nu de Kensingtons is dat deze relatief kort op een achterwand kunnen staan. Het toe-in heeft zoals aangegeven een duidelijk positief effect.

Ik heb nu het idee dat de opstelling al een heel eind richting het optimale gaat. Wellicht de komende periode nog ietwat experimenteren om dat bevestigd te krijgen.

En ja, dit is een waardevolle hobby wanneer je jou even wil onttrekken aan gedoe, wanneer je jou even wil ontspannen.


Quote from: Ralf67 on March 20, 2020, 08:46:55
Fijne hobby hebben we dan  :o

Toe in kan idd heel veel doen , net als de afstand tot de achterwand.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Gisteren heeft de set de gehele dag aangestaan. Er is veel mooie muziek voorbijgekomen 🎶

Alles wordt ontspannen weergegeven, zonder dat het saai gaat worden. De verschillen in opnamekwaliteit zijn duidelijk hoorbaar. Daarbij blijven de mindere opnames prima te verteren terwijl de betere je doen opveren. De set weet mij daarmee nog steeds te verrassen en te boeien.


Zoals al eerder opgemerkt zou de bas nog beter kunnen, maar na een dag als gisteren vraag ik mij af of ik dat pad wel moet gaan bewandelen 🤔
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Tabcam

Ik kan je een Purifiversterker aanbevelen, haalt het maximale uit je luidspreker en bas is dan hooguit een ruimteprobleem :angel:
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Xander32

Het is een ruimteprobleem, dat heb ik allang duidelijk. Ik ben/was ook zeker niet op zoek naar een willekeurig andere versterker, maar heel specifiek naar een versterker met dsp aan boord.

Quote from: TabCam on March 22, 2020, 12:34:27
Ik kan je een Purifiversterker aanbevelen, haalt het maximale uit je luidspreker en bas is dan hooguit een ruimteprobleem :angel:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

addesmo

Quote from: TabCam on March 22, 2020, 12:34:27
Ik kan je een Purifiversterker aanbevelen, haalt het maximale uit je luidspreker en bas is dan hooguit een ruimteprobleem :angel:
Wij van wc eend ;D

Tabcam

Quote from: addesmo on March 22, 2020, 19:06:12
Wij van wc eend ;D
Wat insinueer je, dat ik Purifiversterkers verkoop, dat ik aandelen in Purifi heb, dat ik de mijne wil verkopen, ...?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

addesmo

Nee hoor, alleen maar dat je iets dat je zelf heel goed vindt gaat aanbevelen. Prima hoor maar dat gaan dan nog tientallen anderen doen! Ik denk dat  Xander al heeft aangegeven dat hij rustig/ later een keer iets wil proberen liefst met dsp/roomcorrectie. Dus om je eigen favoriet hier te promoten lijkt mij zinloos.
Maar zeg het maar als ik mis zit :)

Xander32

Prima wanneer iemand enthousiast is over zijn gear 👍🏻, niets mis mee. Alleen kan ik daar voorts weinig mee.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Afgelopen weekend ben ik meermaals positief verrast door de geluidskwaliteit welke dit relatief voordelige loopwerk er neer weet te zetten, over de dac van de NA11. Streamen vanaf de nas geeft wat meer (micro-)detail, echter een cd via dit loopwerk-dac combi lijkt wat meer kleur mee te geven, wat meer warmte. Vloeiend, soepel.
Een mooie aanvulling van de set en het was/is fun om af en toe weer old school een cdtje te spinnen.


Ook anderen zijn er positief over:

https://theaudiophileman.com/6000cdt-cd-transport-from-audiolab/

https://www.soundstageaccess.com/index.php/equipment-reviews/1022-audiolab-6000cdt-cd-transport

https://7review.com/audiolab-6000cdt-review/


Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JeroenGRT

Mooi die audiolab, als ik deze nog eens voor een leuke prijs voorbij zie komen dan heb ik ook wel interesse. Ik gebruik nu een audiolab 8000cde, een audiolab transport zal denk ik wel iets beter klinken als ik deze digitaal aansluit op mijn versterker. 
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

vanzomereng

#5165
Ik heb ook nog ff gedacht aan een los CD-loopwerk (o.a Cambridge CXC) maar uiteindelijk toch maar van afgezien.
Mijn rack is al vol en nog meer kabels en kastjes  :dontgetit:
Verder heb ik al mijn muziek niet voor de katse smurf geript en speel ik vanaf mijn NAS en met uitwijk vanaf mijn SSD-geheugen (USB).
Verder leent mijn Denon DVD3800BD zich ook uitstekend als CD-loopwerk maar wordt overwegend voor muziek-DVD's gebruikt.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

Ook nieuw vind ik dit cd loopwerk veel hardware voor de euris, een jong gebruikte is ook zeker aantrekkelijk.

Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik zelf nog nooit van dit merk had gehoord, ik had het iig niet opgeslagen.

Quote from: JeroenGRT on April 12, 2020, 10:54:06
Mooi die audiolab, als ik deze nog eens voor een leuke prijs voorbij zie komen dan heb ik ook wel interesse. Ik gebruik nu een audiolab 8000cde, een audiolab transport zal denk ik wel iets beter klinken als ik deze digitaal aansluit op mijn versterker.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Je hebt het goed voor elkaar GJ. En volgens mij zal die Denon het prima doen als loopwerk wanneer je die incidenteel nodig hebt.

Quote from: VANZOMERENG on April 12, 2020, 20:41:34
Ik heb ook nog ff gedacht aan een los CD-loopwerk (o.a Cambridge CXC) maar uiteindelijk toch maar van afgezien.
Mijn rack is al vol en nog meer kabels en kastjes  :dontgetit:
Verder heb ik al mijn muziek niet voor de katse smurf geript en speel ik vanaf mijn NAS en met uitwijk vanaf mijn SSD-geheugen (USB).
Verder leent mijn Denon DVD3800BD zich ook uitstekend als CD-loopwerk maar wordt overwegend voor muziek-DVD's gebruikt.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Gisteren (avond) de nodige tijd doorgebracht met de P9. Dat is toch ook heel erg fijn muziek genieten 🎶
De bediening van de Node, welke als bron dient, blijkt dan bij herhaling intuïtief, Dat hebben ze bij Bluesound goed voor elkaar.

Het is wel een heel andere wijze om van de muziek te genieten. Wat meer intiem en intensief dan via speakers, maar zeker een meer dan fijne aanvulling daarop 👍🏻
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32




Nog een paar aanvullende foto's van de Tannoy meubelstukken.


Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Tabcam

Relatief grote speakers (mag ik niks van zeggen :angel:) maar passen heel mooi bij de rest :pompom:!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

vanzomereng

Zeer fraai  :wub:
maar zo,n set is pas compleet met.................
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

#5172
Thx, ik ben er dan ook nog steeds erg blij mee. Denk niet dat er nog snel andere ls gaan komen.

Quote from: TabCam on April 19, 2020, 20:43:53
Relatief grote speakers (mag ik niks van zeggen :angel:) maar passen heel mooi bij de rest :pompom:!



Hare maje gedoogd de vent en z’n ls, maar zo’n Chesterfield  :nowink:

Quote from: VANZOMERENG on April 19, 2020, 21:07:30
Zeer fraai  :wub:
maar zo,n set is pas compleet met.................
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#5173
Zojuist met verbazing zitten luisteren middels de JBL doppen. Bron was mijn Sony smartphone, content in flac, verbinding middels bt. Het is gewoon absurd hoe goed muziek klinkt over deze doppen met een adviesprijs < €100 ...


Een paar bt JBL oordopjes om mij tijdens het fietsen van (opzwepende) muziek te voorzien.
Voor €56,- een leuke aankoop 👍🏻
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

DofN

Quote from: Xander32 on April 19, 2020, 20:35:02



Nog een paar aanvullende foto's van de Tannoy meubelstukken.




Dat zijn toch jonkies? Retro? Ik vind ze wel fraai. Vermoedelijk klinken ze ook goed :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software