Sanders dedicated stereoset.

Started by Xander32, May 17, 2010, 18:34:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

twani

#5101
Quote from: Xander32 on February 21, 2020, 20:36:14
Beste mensen, jullie lezen niet goed, het gaat hier 100% zeker om bass problemen welke ontstaan door de luisterpositie en vooral t.g.v. ruimtewerking: de constructie van het huis en de gebruikte materialen zijn anders dan bij jullie, anders dan bij bijna alle andere forumleden.

Die bass issues die daardoor ontstaan ga je niet oplossen door er een andere versterker neer te zetten. En die bass issues zijn ook niet iets nieuws, die zijn er altijd al. Ook met de vorige apparatuur, speakers en opstellingen. Desalniettemin zit ik hier nu al jaren van de muziek te genieten :music:

En voor alle duidelijkheid: de akoestiek is hier juist door de constructie en de gebruikte materialen, denk ik beter dan in heel veel andere huishoudens, behoudens de bass issues. Die wil ik dus via het pad van dsp/eq proberen te verminderen dan wel weg te nemen.

De uitkomst kan zijn dat ik daarin zal slagen of dat het blijft zoals het is. Ik ga er op vooruit of het blijft zoals het is. Meer smaakjes zijn er niet  :nowink:

Tof vind ik het dat een ieder meedenkt, maar als je de situatie alhier niet kent en niet leest/wil lezen hetgeen ik over ons huisje schrijf, kan je ook niet adequaat adviseren  ;)

Ik heb je met de Glenairs nooit over bassproblemen gehoord toch :)

Een andere versterker helpt niet, de akoestiek wil je niks aan doen en een DSP in je signaalpad wil je ook niet.🧐


Dat wordt dan toch een beetje iets als een Linnetje met SO...


Anyway, succes met je zoektocht dan maar. 

chansig

DSP wil hij toch wel? Tenminste dat is wat ik lees.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

#5103
Quote from: chansig on February 21, 2020, 22:41:22
DSP wil hij toch wel? Tenminste dat is wat ik lees.

Gr. Hans

Alleen als het ín het "all in one" kastje zit dacht ik....

Dan zit ie ook in het signaalpad maar kun je aan de buitenkant niet zien en das veel anders...

chansig

Ah oke. Toch niet goed gelezen dan. ;D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

Ik ben trots op jullie 😏

Quote from: chansig on February 21, 2020, 23:00:32
Ah oke. Toch niet goed gelezen dan. ;D

Gr. Hans

Quote from: twani on February 21, 2020, 22:45:31
Alleen als het ín het "all in one" kastje zit dacht ik....

Dan zit ie ook in het signaalpad maar kun je aan de buitenkant niet zien en das veel anders...

Quote from: chansig on February 21, 2020, 22:41:22
DSP wil hij toch wel? Tenminste dat is wat ik lees.

Gr. Hans
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Dankzij de input hier heb ik iig in beeld welke (on)mogelijkheden er zijn, jullie bevestigen hetgeen ik al wist. Ook dat is fijn.

Dan staat er nu niets meer in de weg om m'n eigen pad te gaan bewandelen.
Eens zien hoe ver ik kom en wat ik tegen kom. Hetgeen vast staat: het geluid moet er op vooruit gaan, anders blijft het zoals het is.


... en nu snel weg hier, voordat jullie mij allerlei andere problemen gaan aanpraten 😅
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Ralf67

#5107
Er heerst hier nog steeds het audiovirus   8)

Mijn bevinding van afgelopen week is dat een zwaardere versterker meer controle heeft.

Het laag lijkt strakker en vloeiender te zijn, of zoiets.

Ben van de MF X-A50 naar de X-A200 monoblokken gegaan.

Mitch--

Quote from: Ralf67 on February 22, 2020, 09:52:11
Er heerst hier nog steeds het audiovirus   8)

Mijn bevinding van afgelopen week is dat een zwaardere versterker meer controle heeft.

Het laag lijkt strakker en vloeiender te zijn, of zoiets.

Ben van de MF X-A50 naar de X-A200 monoblokken gegaan.

Heerlijk toch, beetje rommelen op de zaterdag ochtend en uitvinden wat er nog meer bestaat dan wat er nu bij je in de kast staat :) leuke hobby, soms erg slecht voor de knip maar who cares ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

molle

Nice, zijn dat de IsoAcoustics die eronder zitten?
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Staaled

Quote from: twani on February 21, 2020, 22:23:12
Ik heb je met de Glenairs nooit over bassproblemen gehoord toch :)

Een andere versterker helpt niet, de akoestiek wil je niks aan doen en een DSP in je signaalpad wil je ook niet.🧐


Dat wordt dan toch een beetje iets als een Linnetje met SO...


Anyway, succes met je zoektocht dan maar.
SO zit ook gewoon in het signaalpad, al is het in het digitale.
Een Lyngdorf of NAD zijn in die zin niet anders en zelfs zonder D/A conversie zoals in de Linn plaatsvindt. 
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

addesmo

#5111
Quote from: Xander32 on February 21, 2020, 20:36:14
Beste mensen, jullie lezen niet goed, het gaat hier 100% zeker om bass problemen welke ontstaan door de luisterpositie en vooral t.g.v. ruimtewerking: de constructie van het huis en de gebruikte materialen zijn anders dan bij jullie, anders dan bij bijna alle andere forumleden.

Die bass issues die daardoor ontstaan ga je niet oplossen door er een andere versterker neer te zetten. En die bass issues zijn ook niet iets nieuws, die zijn er altijd al. Ook met de vorige apparatuur, speakers en opstellingen. Desalniettemin zit ik hier nu al jaren van de muziek te genieten :musicEn voor alle duidelijkheid: de akoestiek is hier juist door de constructie en de gebruikte materialen, denk ik beter dan in heel veel andere huishoudens, behoudens de bass issues. Die wil ik dus via het pad van dsp/eq proberen te verminderen dan wel weg te nemen.

De uitkomst kan zijn dat ik daarin zal slagen of dat het blijft zoals het is. Ik ga er op vooruit of het blijft zoals het is. Meer smaakjes zijn er niet  :nowink:

Dit zou ik zelf zo hebben kunnen opschrijven😉
Bij mij dus 100% opgelost😊
Zie dat wij zelfs dezelfde tv hebben staan cq hangen in mijn geval :)

Xander32

Hoe zou je de Linn huissound omschrijven? Mogelijk ook een merk om mee te nemen in mijn onderzoek 🤔

Ik begrijp overigens heel goed dat een dsp/eq altijd deel gaat uitmaken van het signaalpad. Mijn punt was dat ik geen separaat kastje wil voor dsp/eq ... Maar zoals vaker worden hier zaken uit z'n verband getrokken (overigens niet door jou hoor  ;)).

Quote from: Staaled on February 22, 2020, 10:58:10
SO zit ook gewoon in het signaalpad, al is het in het digitale.
Een Lyngdorf of NAD zijn in die zin niet anders en zelfs zonder D/A conversie zoals in de Linn plaatsvindt.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

molle

En tevreden over? Was er ook over aan het denken maar ze vallen toch zo groot uit vind ik. Ik heb de tegels ontkoppeld met Vibrapods en dan de Tannoy op spikes gezet. Werkt goed vind ik!
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Mitch--

Quote from: Xander32 on February 22, 2020, 11:15:49
Hoe zou je de Linn huissound omschrijven? Mogelijk ook een merk om mee te nemen in mijn onderzoek 🤔

Ik begrijp overigens heel goed dat een dsp/eq altijd deel gaat uitmaken van het signaalpad. Mijn punt was dat ik geen separaat kastje wil voor dsp/eq ... Maar zoals vaker worden hier zaken uit z'n verband getrokken (overigens niet door jou hoor  ;)).

Heerlijk  :) at least to me it is.... 8)

Voor mij is het hetzelfde als Harbeth, blinkt eigenlijk niet echt uit in 'iets' en dat is nou net wat het zo bijzonder maakt... lastig te omschrijven ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

molle

Een Linn Select is trouwens ook wel een mooie oplossing denk ik!
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Xander32

Thx. Nergens in uitblinken leest als zijnde lineair, neutraal.

Quote from: Mitch-- on February 22, 2020, 11:20:02
Heerlijk  :) at least to me it is.... 8)

Voor mij is het hetzelfde als Harbeth, blinkt eigenlijk niet echt uit in 'iets' en dat is nou net wat het zo bijzonder maakt... lastig te omschrijven ;)



Overigens (b)lijkt dirac duidelijk minder plug & play dan room perfect. Voor dirac heeft men schijnbaar altijd een pc/laptop of device nodig om vanaf daar de software/applicatie te draaien Voorts behoeven de curves handmatige aanpassingen en grijpt dirac over de gehele bandbreedte in, ook in het mid en hoog. RP schijnt zich vooral te richten tot alles aan 500 hz. en laat het overige (meer) ongemoeid, hetgeen ik als een pre beschouw.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Ja, het geluidsbeeld is strakker, scherper omlijnd geworden, meer 3d. De bass ietwat droger. Echter heb ik wel het idee dat dit het koste is gegaan van een klein stukje levendigheid.

Quote from: molle on February 22, 2020, 11:19:14
En tevreden over? Was er ook over aan het denken maar ze vallen toch zo groot uit vind ik. Ik heb de tegels ontkoppeld met Vibrapods en dan de Tannoy op spikes gezet. Werkt goed vind ik!


Daar ook eens in verdiepen. Mede omdat ik na het mij inlezen over dirac al wat reserves heb ontwikkeld betreffende de NAD M33.

Quote from: molle on February 22, 2020, 11:23:34
Een Linn Select is trouwens ook wel een mooie oplossing denk ik!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Ondanks dat je met een DSP systeem de langs gehele frequentiecurve kunt ingrijpen hoef je dat niet te doen. Waarom een systeem die zich beperkt tot 500Hz?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Je kan 'mijn nadeel' natuurlijk juist ook als voordeel beschouwen. Maar het hoog en mid bepalen voor een groot deel de ls klank, daar wil je m.i. zo weinig als mogelijk ingrijpen. En als je dat al doet, moet je goed weten waar je mee bezig bent. En daar stopt het voor mij; ik heb daar te weinig kennis van, te weinig ervaring mee en nauwelijks de interesse om mij daar in te gaan verdiepen. Te veel gedoe.

Quote from: cz79 on February 22, 2020, 11:35:15
Ondanks dat je met een DSP systeem de langs gehele frequentiecurve kunt ingrijpen hoef je dat niet te doen. Waarom een systeem die zich beperkt tot 500Hz?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

denoontje

#5121
Quote from: Xander32 on February 22, 2020, 11:27:57
Thx. Nergens in uitblinken leest als zijnde lineair, neutraal.



Overigens (b)lijkt dirac duidelijk minder plug & play dan room perfect. Voor dirac heeft men schijnbaar altijd een pc/laptop of device nodig om vanaf daar de software/applicatie te draaien Voorts behoeven de curves handmatige aanpassingen en grijpt dirac over de gehele bandbreedte in, ook in het mid en hoog. RP schijnt zich vooral te richten tot alles aan 500 hz. en laat het overige (meer) ongemoeid, hetgeen ik als een pre beschouw.


Idd wel laptop nodig, maar dan kun je vanaf de bank tweaken (1 keer inmeten, curve laten bepalen en evt tweaken).
Via het "gordijn" kun je aangeven welk frequency bereik dirac mag aanpakken, dus hoog kun je ongemoeid laten.


Linn heeft idd SO1 (via laptop) en ook SO2 (via internet) --> indien je alle bronnen wil aanpakken wel een DSM nodig en geen DS. Dit kan zelfs een van een oude serie zijn want SO hebben ze voor alle majik/akurate en klimax ds/dsm  :pompom:
SO1 kun je zelf wat meer tweaken vind ik (filters per frequency ingeven), wel globale kamer tekening
SO2 moet je meer spelen met de andere parameters, hier kun je wel de hele kamer intekenen en aangeven van welk materiaal het is etc


SO1:


En SO2:

Xander32

... hetgeen ik lees is dat deze enkel goed in te regelen is door de dealer.
Nou niet een heel sterk verkoopargument  :nowink:

Quote from: molle on February 22, 2020, 11:23:34
Een Linn Select is trouwens ook wel een mooie oplossing denk ik!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

denoontje

#5123
Quote from: Xander32 on February 22, 2020, 11:59:38
... hetgeen ik lees is dat deze enkel goed in te regelen is door de dealer.
Nou niet een heel sterk verkoopargument  :nowink:


Dat valt erg mee hoor..., weet niet waar je woont, anders mag je dirac en linn komen bekijken ;-)

Xander32

#5124
Dank voor jouw toelichting  👍🏻

Met dirac kan je dus ook zelf bepalen hoe ver deze ingrijpt. Hetgeen voor mij onduidelijk blijft: is de curve/het resultaat na het inmeten kwalitatief zo goed, dat je deze verder ongemoeid kan laten en kan gaan genieten van de muziek? Of blijft een handmatige finetuning een must?


Quote from: denoontje on February 22, 2020, 11:58:05

Idd wel laptop nodig, maar dan kun je vanaf de bank tweaken (1 keer inmeten, curve laten bepalen en evt tweaken).
Via het "gordijn" kun je aangeven welk frequency bereik dirac mag aanpakken, dus hoog kun je ongemoeid laten.


Linn heeft idd SO1 (via laptop) en ook SO2 (via internet).
SO1 kun je zelf wat meer tweaken vind ik (filters per frequency ingeven), wel globale kamer tekening
SO2 moet je meer spelen met de andere parameters, hier kun je wel de hele kamer intekenen en aangeven van welk materiaal het is etc


SO1:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT