Sanders dedicated stereoset.

Started by Xander32, May 17, 2010, 18:34:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Xander32

#4975
De gordijnen hangen er sinds dinsdag jl. Bij thuiskomst 's avonds hoorde ik direct al een positief verschil  :thumbs-up:

Vanmiddag heb ik eindelijk een uurtje muziek kunnen luisteren 🎶; daar is weer ietwat meer balans. Het geheel klinkt lekker ontspannen, vloeiend, analoog, precies zoals ik het graag heb. Nu nog een vloerkleed om het geheel af te maken (ook optisch). Echter heb ik aan de plaatsing van de ls nog onvoldoende aandacht kunnen besteden, desondanks klinkt het al goed in balans. Maar de Kensingtons doen niet zo moeilijk over de plaatsing.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... voor 't sporten nog weer ff de tijd om te luisteren en de opstelling verder te optimaliseren;

Centimeter werk, nu ietwat meer afstand van de achterwand (ruim 50 cm gemeten vanaf de achterzijde ls/ zijnde ruim 90 cm gemeten vanaf front ls) en (nog) minder ingedraaid (ze staan praktisch recht, dat zullen enkele graden zijn dat ze ingedraaid staan). Voorts is de opstelling niet heel anders dan dat die altijd al was, ook met voorgaande ls; een redelijk compacte luisterdriehoek met een 2 meter tussen de ls en een 2,50 meter naar de luisterpositie.

Resultaat; ietwat meer focus, ietwat betere tonaliteit 👍🏻
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Het geheel klinkt kleurrijk, gedetailleerd, vloeiend, met een goede focus van stemmen en instrumenten, geheel los van de ls, het klinkt ruimtelijk. Ook lekker muzikaal, een compleet totaal plaatje, de nadruk op de muziek en niet enkel het highlighten van bepaalde aspecten.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Na een aantal jaren enkel streamen, kan ik nu sinds een paar maanden ook weer een cdtje spinnen. Dat was er nog amper van gekomen (ik heb überhaupt nauwelijks muziek geluisterd via de stereoset de afgelopen maanden),
maar nu aan het genieten van een old school rockconcert in nog een erg goede kwaliteit ook;

https://www.youtube.com/playlist?list=PLsFQE5aB1i0kqyiqZL9G-dBicrI7rjg2J

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Al een aantal uurtjes achtereen van muziek aan het genieten. Nu weer flac vanaf nas via de NA11.
Meerdere kippenvelmomentjes zijn er al voorbij gekomen; wat klinkt mijn set heerlijk, geheel naar mijn smaak 🎶

Het volume is vanmiddag bescheiden te noemen, desondanks een vol(waardig) geluid, inclusief de nodige basdruk en volop detail. Smeuïg, vloeiend, veel kleur, nergens scherpte. Heerlijk.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

Of ik nog wensen heb betreffende mijn installatie?

Die vraag kreeg ik op een buurforum en die heb ik mijzelf ook een aantal keren gesteld de afgelopen tijd.
Na een (luister-) dag zoals gisteren denk ik weer; ik heb niets meer te wensen, het is goed zo.

Maar daarentegen heb ik recent toch ook nog interesse getoond in Chord versterking. Toen ik kennis maakte met de Kensingtons was dat op Chord versterking en dat was erg fraai. En destijds heb ik de Glenairs op buizen mogen horen en dat was ook heel erg mooi. En enerzijds zit dat ook nog in mijn achterhoofd, echter kennen buizen versterkers ook hun voor en tegens, hun beperkingen. En met mijn huidige muzieksmaak zou ik met een buizenversterker daardoor niet altijd goed weg komen. Dat is mij duidelijk geworden tijdens de M&G bij Rene aan het begin van dit jaar.

Hetgeen voorts ook meespeelt; budget versus kwaliteitsgewin. Betreft de speakers dien in nu heel veel meer geld te gaan spenderen, om een relatief klein stapje vooruit te gaan. En ja, anno 2019 zijn er nog fraaiere streamers (Lumin, Aurender), maar ook die zijn weer fors duurder/daar moet weer heel veel geld bij (> 5 mille). Betreft versterking net zo, wil ik beter/anders, ben ik maar zo 6 a 7 mille verder ... Maar het huidige klinkt al zo lekker, meerdere kippenvel momenten gisteren, wat kan/wil je nog meer verwachten dan ::)
En wat we ook niet moeten vergeten; met het verstrijken van de jaren gaat je gehoor er ook niet beter op worden. Wat ga je dan nog opschieten met heel veel geld meer neertellen, voor een klein beetje beter geluid, hetgeen vervolgens door degeneratie van je gehoor deels weer teniet wordt gedaan ...


Resume; hetgeen er nu staat doet mij volop van de muziek genieten en is op dit moment waarschijnlijk het beste compromis voor mij. Indien er een component defect raakt zal ik deze gaan vervangen door minimaal een gelijkwaardig exemplaar, maar niet tegen elk bedrag. Reizen, vakanties, etentjes, uitstapjes, een comfortabel huis, eerder met pensioen, minder gaan werken, comfortabel en zorgeloos leven, zijn allen zaken die nu meer voornaam zijn (geworden).


Echter neemt ook dat alles niet weg, dat het virus immer op de loer ligt  ;D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Tabcam

Ben ook wel een Chord fan. Vind de Chord-ruimte op de X-elk jaar goed klinken, en dat telkens met andere luidsprekers. Niet goedkoop en weet nog niet of ik de actieve route op ga.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Xander32

De komende maanden meerdere M&G; zin in. Startende morgen.

Ook een tweetal M&G in huize Xander zelf (je kan niet naar anderen toegaan en zelf de deur gesloten houden).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Tabcam

Quote from: Xander32 on November 22, 2019, 12:09:21
De komende maanden meerdere M&G; zin in. Startende morgen.

Ook een tweetal M&G in huize Xander zelf (je kan niet naar anderen toegaan en zelf de deur gesloten houden).
Altijd leuk! Zowel op bezoek als bezoek krijgen :clapping:. Bij op bezoek leer je meer hoe het ook kan en bij thuisbezoek wat er anders aan je eigen set. Beide vind ik erg waardevol :pompom:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Pinda13

Leuk, leerzaam en gezellig! Geniet ervan zou ik zeggen.
" no loss of fine detail "

morca

Leuk te lezen hoe je je sound nog getweaked hebt Sander.
En dat je zo overtuigt geniet , geeft  wel aan dat je goeie keuze gemaakt heb mbt samenstelling van je set  :thumbs-up: :music:

Xander32

Zaterdag jl was iig al tof; die M&G was bij een forumlid van een buurforum, met de nodige technische kennis (en ervaring). Betreffende legde a.d.h.v. een proefopstelling met meetapparatuur, de werking van een versterker uit. Erg interessant en t.a.v. een aantal aspecten ook verhelderend. En het was daarnaast ook weer leuk om een aantal mensen weer te zien, kennis te maken met een nieuw gezicht en om lekker te kunnen ouwehoeren over onze gezamenlijke hobby.


Quote from: Xander32 on November 22, 2019, 12:09:21
De komende maanden meerdere M&G; zin in. Startende morgen.

Ook een tweetal M&G in huize Xander zelf (je kan niet naar anderen toegaan en zelf de deur gesloten houden).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

M'n hartslag is weer < 130 en m'n bloeddruk weer < 170/110 ...

De router deed het vanmorgen niet meer, dat na een periode waarin deze al kuren begin te vertonen. Daarom stond z'n opvolger al klaar. Vanmorgen vroeg dus begonnen aan de heidense klus om die nieuwe aan de praat te krijgen ...   :nopompom: :-X

Wel een mooi wifinetwerk, geen netwerkverbinding. Grrrrr., waarschijnlijk bij de installatie wizard een verkeerde keuze gemaakt.  De oude heb ik weer enigszins kunnen reanimeren (fingers crossed) en komende vrijdag ga ik wel weer verder met de nieuwe. Ik heb reeds een vermoeden welke 'fout' ik heb gemaakt. Vrijdag een 'terug naar fabrieksinstellingen' en dan nog maar eens opnieuw beginnen, met frisse tegenzin.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Richi

Zo fijn als het gewoon werkt allemaal...
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Tabcam

Quote from: Xander32 on December  1, 2019, 13:11:40
M'n hartslag is weer < 130 en m'n bloeddruk weer < 170/110 ...

De router deed het vanmorgen niet meer, dat na een periode waarin deze al kuren begin te vertonen. Daarom stond z'n opvolger al klaar. Vanmorgen vroeg dus begonnen aan de heidense klus om die nieuwe aan de praat te krijgen ...   :nopompom: :-X

Wel een mooi wifinetwerk, geen netwerkverbinding. Grrrrr., waarschijnlijk bij de installatie wizard een verkeerde keuze gemaakt.  De oude heb ik weer enigszins kunnen reanimeren (fingers crossed) en komende vrijdag ga ik wel weer verder met de nieuwe. Ik heb reeds een vermoeden welke 'fout' ik heb gemaakt. Vrijdag een 'terug naar fabrieksinstellingen' en dan nog maar eens opnieuw beginnen, met frisse tegenzin.
De tegenzin herken ik, maar is normaal toch max een half uurtje om van fabrieksinstellingen naar eenvoudig netwerk te komen. Met port forwarding, Quality Of Service en andere geavanceerdere zaken natuurlijk (veel) meer, zeker als t niet werkt :nopompom:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Xander32

Als je weet waar je mee bezig bent wellicht wel en als de boel het dan doet dan is er idd helemaal niets aan het handje. Maar zoals aangegeven heb ik het vanmorgen niet voor elkaar gekregen.

Quote from: TabCam on December  1, 2019, 14:25:04
De tegenzin herken ik, maar is normaal toch max een half uurtje om van fabrieksinstellingen naar eenvoudig netwerk te komen. Met port forwarding, Quality Of Service en andere geavanceerdere zaken natuurlijk (veel) meer, zeker als t niet werkt :nopompom:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Dura

Gek kun je ervan worden, wifi. Bij mij speelt het soms maanden vlekkeloos maar vandaag heb ik er tig mijn extender en router herstart/gereset/wps gepleegd en nu werkt als naar behoren. Maar wat het nou was? Vermoed iets met de backbone, zo noemt Netgear de 5G verbinding op een apart hoog kanaal tussen mijn PC/router/modem enerzijds, en de Extender met daaraan bekabelde/2.4G/5G eindapparatuur.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Xander32

#4993
De afgelopen zeven jaar was het er gewoon, heb ik er niet naar om hoeven te kijken. Ik hoop zaterdag weer naar zo'n situatie te kunnen toewerken 🤓

En idd, als het niet werkt dan 😫😤😖🤬🤯

Quote from: Dura on December  5, 2019, 18:51:36
Gek kun je ervan worden, wifi. Bij mij speelt het soms maanden vlekkeloos maar vandaag heb ik er tig mijn extender en router herstart/gereset/wps gepleegd en nu werkt als naar behoren. Maar wat het nou was? Vermoed iets met de backbone, zo noemt Netgear de 5G verbinding op een apart hoog kanaal tussen mijn PC/router/modem enerzijds, en de Extender met daaraan bekabelde/2.4G/5G eindapparatuur.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Zojuist was het installeren van de nieuwe router plug&play. De vorige week heb ik een verkeerde optie gekozen in de install wizard, echter nu de andere optie gekozen en er is weer wifi  :pompom:

Enkel met de BS Node heb ik nog ruzie, maar dat zal ook goed komen.

Quote from: Xander32 on December  5, 2019, 19:06:41
De afgelopen zeven jaar was het er gewoon, heb ik er niet naar om hoeven te kijken. Ik hoop zaterdag weer naar zo'n situatie te kunnen toewerken 🤓

En idd, als het niet werkt dan 😫😤😖🤬🤯
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

De nas maakt ook weer deel uit van het netwerk, ik kan va de NA11 weer muziek afspelen vanuit mijn eigen bieb 🎶
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Bijzaken, randapparatuur is het. Maar als het wifi en/of het bedraadde netwerk eruit ligt, ben je ten tijde van muziek (en beeld) streamen flink onthand.

Blij dat alles weer functioneert!



Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... dure Gaia voetjes voor de Kensingtons gekocht, morgen deze maar eens monteren.
Ik ben benieuwd of 't wat is, of ze betreft de geluidskwaliteit een aanwinst zijn 🤓
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Het monteren was even een gedoetje, maar de how to welke ik voordien had gekeken bleek erg behulpzaam.

Nu ben ik een zoveelste nummer aan het luisteren met de Gaia's eronder; wow  :thumbs-up:
Buiten de wissel van speakers kan ik mij werkelijk geen upgrade bedenken welke eenzelfde impact kenden als de Gaia's nu. Ongekend.

Een strakker geluidsbeeld, meer rust, meer definitie en de bassen knorren nu heerlijk droog de ruimte in. Genieten, met een hoofdletter!





Quote from: Xander32 on December 20, 2019, 19:23:07
... dure Gaia voetjes voor de Kensingtons gekocht, morgen deze maar eens monteren.
Ik ben benieuwd of 't wat is, of ze betreft de geluidskwaliteit een aanwinst zijn 🤓
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Quote from: Xander32 on December 21, 2019, 18:07:13
Het monteren was even een gedoetje, maar de how to welke ik voordien had gekeken bleek erg behulpzaam.

Nu ben ik een zoveelste nummer aan het luisteren met de Gaia's eronder; wow  :thumbs-up:
Buiten de wissel van speakers kan ik mij werkelijk geen upgrade bedenken welke eenzelfde impact kenden als de Gaia's nu. Ongekend.

Een strakker geluidsbeeld, meer rust, meer definitie en de bassen knorren nu heerlijk droog de ruimte in. Genieten, met een hoofdletter!




Wat zijn de standaard voeten van de Tannoys eigenlijk? Zijn die zó beroerd dan?


Alhoewel optisch qua stijl wel wat anders dan de (en daar ben ik fan van) originele looks van de Tannoy zijn het wel mooie voetjes.

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dát eruit ziet nu?