Sanders dedicated stereoset.

Started by Xander32, May 17, 2010, 18:34:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander32

Goed he Rodrigo y Gabriella. Glen Hansard heb ik nu twee maal live gezien en dat was twee keer volop genieten; wat een stem, wat een gepassioneerde zanger, wat een bevlogen band.

Quote from: TabCam on May 25, 2019, 22:52:28
Glenn Hansard klinkt al lekker, masr wat is die Mettavolution een openbaring. Modern, spaanse gitaar met de duo twist, een pareltje! Vette shit  :worship: :pompom: :coffee: :clapping: :headbanging:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

De d/l is steevast duurder dan de cd en het rippen is het werk niet. En alhoewel ik al een aantal jaren alleen maar stream, twijfel ik soms om nog weer een cdp of loopwerk te kopen.

Quote from: Maximus_Aurelius on May 26, 2019, 00:33:55
Ik koop ook nog regelmatig cd's maar dan wel die niet te downloaden zijn.
Zoals UHQcd's, het label Analogue Productions, Mofi records, Xrcd of K2HD cd's.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Pjotr27

Quote from: Xander32 on May 26, 2019, 07:29:29
De d/l is steevast duurder dan de cd en het rippen is het werk niet. En alhoewel ik al een aantal jaren alleen maar stream, twijfelel ik soms om nog weer een cdp of loopwerk te kopen.
Er staat een mooie speler te koop in de Markt hier....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Xander32

Je doelt op de Meridian? Diens styling, omvang, leeftijd en prijs passen mij niet :nowink:.

Quote from: Pjotr27 on May 26, 2019, 08:38:20
Er staat een mooie speler te koop in de Markt hier....
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... overigens wel dank voor het meekijken, de tip hoor 👍🏻.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Pjotr27

Quote from: Xander32 on May 26, 2019, 09:30:01
Je doelt op de Meridian? Diens styling, omvang, leeftijd en prijs passen mij niet :nowink:.

Yep, die bedoelde ik. Maar ik begrijp je, voor af en toe een cd is het veel geld en het is een stevig apparaat met een design waar je van moet houden....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Xander32

Een netsnoer gekocht voor de Marantz HD-DAC1; Furutech FP-3TS20 power cord 1,8 meter met WA Quantum Cable Chip upgrade afgemonteerd met Furutech FI-11Cu connectoren.

Tevens tussen het schuren, afplakken en schilderen door mijn start van dit draadje eens geactualiseerd.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rob46

Als je het zo leest, lijkt het een sjiek kabelke  ;D Ben benieuwd of dit in jouw set 'hoorbaar' is.......
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Xander32

Dat is nog ff afwachten, de kabel gaat deel uit maken van de hoofdtelefoonset, komt achter de hoofdtelefoonversterker/dac.


Quote from: Rob46 on June  2, 2019, 09:43:39
Als je het zo leest, lijkt het een sjiek kabelke  ;D Ben benieuwd of dit in jouw set 'hoorbaar' is.......
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rob46

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jouw ervaringen van de hoofdtelefoonversterker. Wat is de meerwaarde t.o.v. de bestaande mogelijkheden?
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Xander32

De aanschaf van de hoofdtelefoonversterker (& dac) heeft mij meer gebruiksgemak gebracht en het geluid kreeg meer definitie in vergelijk met de P9 direct op de BS Node. Het geheel klinkt strakker en meer homogeen.
De Node is sindsdien als pure streamer in gebruik, de HD-DAC1 als dac en versterker.

Betreft het gebruiksgemak is het vooral de veel beter te controleren regeling van het volume dat er uitspringt.

Quote from: Rob46 on June  3, 2019, 10:10:51
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jouw ervaringen van de hoofdtelefoonversterker. Wat is de meerwaarde t.o.v. de bestaande mogelijkheden?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Herkenbaar Robert. Voor mij was dat ook het grootste verschil nu ik de huidige setup heb.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Morgen nog een dagje sauzen en verven en dan is dat deel ook klaar in de huiskamer :pompom:.
Volgende week vrijdag komt men voor de vloer en daarna schiet het op, is het enkel nog wachten op de nieuwe meubels.

Als alles er staat t.z.t. nog een keer op pad voor matchende gordijnen, jaloezieën en een vloerkleed.


Onderwijl een pole checker gekocht om straks alle componenten in fase aan te kunnen sluiten (ik heb daar nooit aandacht voor gehad) en een paartje nieuwe tegels voor onder de Kensingtons, zodat die er straks weer piekfijn bij staan  ;D.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Nu ik over een weekje het tv dressoir weer opnieuw kan gaan inrichten, gaat de Pioneer BD-320 daar zijn plaats afstaan aan een eenvoudig, tweedehands loopwerk (1 maand jong) welke ik via MP gekocht heb. Een leuk ding om af en toe nog eens een cdtje mee te kunnen spinnen.
Wie had dat ooit gedacht 😏.

De Pio is al zeker twee jaar onbenut, die gaan we niet missen., zeker niet met het Netflix abbo.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Quote from: Xander32 on June  7, 2019, 17:34:14
Onderwijl een pole checker gekocht om straks alle componenten in fase aan te kunnen sluiten (ik heb daar nooit aandacht voor gehad)

Bereid je voor op een compleet nieuwe set die je gaat horen.... :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

Nee joh, zo'n loopwerk doet daarin niets. Maar het Furutech netsnoer en digi coax daarentegen  8).

Quote from: chansig on June 14, 2019, 07:28:40
Bereid je voor op een compleet nieuwe set die je gaat horen.... :D

Gr. Hans
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Een (geleend) plaatje bij 't praatje;




Weer een cdtje kunnen spinnen; nostalgie 🤓


Quote from: Xander32 on June 13, 2019, 22:26:23
Nu ik over een weekje het tv dressoir weer opnieuw kan gaan inrichten, gaat de Pioneer BD-320 daar zijn plaats afstaan aan een eenvoudig, tweedehands loopwerk (1 maand jong) welke ik via MP gekocht heb. Een leuk ding om af en toe nog eens een cdtje mee te kunnen spinnen.
Wie had dat ooit gedacht 😏.

De Pio is al zeker twee jaar onbenut, die gaan we niet missen., zeker niet met het Netflix abbo.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#4942
Uhm, een bijzondere reactie op de reply van Chansig door mij, ik was vast nog niet goed wakker  :nowink:.


Maar nu dan wel ff een passende reactie; de tijd dat ik in sprookjes geloofde ligt al ff achter mij, maar het zal er iig niet slechter op worden. Daar geloof ik dan wèl weer in  8).


Quote from: Xander32 on June 14, 2019, 10:45:28
Nee joh, zo'n loopwerk doet daarin niets. Maar het Furutech netsnoer en digi coax daarentegen  8).

Quote from: chansig on June 14, 2019, 07:28:40
Bereid je voor op een compleet nieuwe set die je gaat horen.... :D

Gr. Hans
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

xlr8

Ik denk eerder dat het audio walhalla tot ver buiten de horizon gaat treden door het feit dat na die l'ange' pauze weer eens muziek uit de vers opgestelde set speelt.

Hetzelfde gevoel als je na 3 weken vakantie weer thuis komt en 's avonds relaxed onderuit een mooi stukje muziek opzet... man man,  wat klinkt dat dan altijd waanzinnig goed!
2 dagen later weet je niet meer beter en kriebelt het upgrade virus weer  :D

Xander32

#4945
.... nu ga ik hier waarschijnlijk vloeken, maar naast het stereo zit ik nu ook al drie weken zonder tv en die mis ik nog veel meer.
Ja, ik kan e.e.a. volgen op m'n ipad, maar dat is echt geen vervang  :nowink:.

Muziek luisteren gaat voor het tijdelijke prima via de Sony bt hoofdtelefoon met flac vanaf de smartphone.


Quote from: xlr8 on June 14, 2019, 20:13:13
Ik denk eerder dat het audio walhalla tot ver buiten de horizon gaat treden door het feit dat na die l'ange' pauze weer eens muziek uit de vers opgestelde set speelt.

Hetzelfde gevoel als je na 3 weken vakantie weer thuis komt en 's avonds relaxed onderuit een mooi stukje muziek opzet... man man,  wat klinkt dat dan altijd waanzinnig goed!
2 dagen later weet je niet meer beter en kriebelt het upgrade virus weer  :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

pameijer

Quote from: Xander32 on June 14, 2019, 20:45:55
.... nu ga ik hier waarschijnlijk vloeken, maar naast het stereo zit ik nu ook al drie weken zonder tv en die mis ik nog veel meer.
Ja, ik kan e.e.a. volgen op m'n ipad, maar dat is echt geen vervang  :nowink:.

Muziek luisteren gaat voor het tijdelijke prima via de Sony bt hoofdtelefoon met flac vanaf de smartphone.
Ik heb zo'n 15 jaar geleden na mijn eerste scheiding een half jaar zonder TV geleefd. Ik vond het een verademing eerlijk gezegd, het went gauw. Maar toen het WK voetbal destijds begon toch maar snel een satellietschotel met TV aangeschaft.... Went vanzelf Sander, ald ie tijd die je nu 's avonds opeens over hebt! Gisteravond heb ik gewoon tot 12 uur buiten in de tuin kunnen genieten van niks, heerlijk  ;D
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

blue-eyes

Ik had net voor 250 euro een Qubuz abonnement afgesloten..... Toen besloten we te gaan verhuizen. De hele stereo UIT de woonkamer, immers is dat beter voor de verkoop, de foto's.
Eenmaal opgeruimd ga je ze niet weer terug zetten, dat is best veel werk.

Dat was in maart. We zijn nu in juni, ik verwacht medio augustus weer te kunnen luisteren :D :D

Alleen de TV is nog in place, en 2 stuks Sonos.


Alles went blijkbaar :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Xander32

De verkoper "weigerde" het loopwerk op te sturen, zou hem zelf komen brengen. Vanmorgen was het zover;

Keurige en aardige meneer, in een keurige auto (Prius 🤔), keurig op tijd, met een echt nieuw waardig loopwerk. Ik kon niet zien of deze al dan niet uit de verpakking is geweest ... Het ding is nog fors zwaarder dan je zou verwachten, voelt solide aan. De verkoper stond er voorts op dat ik de speler even uit probeerde; feilloos.

De keurige meneer gaf aan dat hij ook een vintage Philips en een Sony ES loopwerk heeft, maar dat deze door de Audiolab eruit werden gespeeld. Zelf heeft hij nu een Primare loopwerk gekocht.

Uiteraard de beste man een kop koffie aangeboden en voor dat we het wisten waren we een uur verder. Toen heb ik hem maar de deur uitgegooid  :D. Echter wel met het aanbod om een keer terug te komen om te luisteren.

Quote from: Xander32 on June 13, 2019, 22:26:23
Nu ik over een weekje het tv dressoir weer opnieuw kan gaan inrichten, gaat de Pioneer BD-320 daar zijn plaats afstaan aan een eenvoudig, tweedehands loopwerk (1 maand jong) welke ik via MP gekocht heb. Een leuk ding om af en toe nog eens een cdtje mee te kunnen spinnen.
Wie had dat ooit gedacht 😏.

De Pio is al zeker twee jaar onbenut, die gaan we niet missen., zeker niet met het Netflix abbo.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Het grote verschil met jouw situatie destijds en mijn huidige situatie: hare maje beseft ook donders goed dat ik nu tijd over heb ...

Quote from: pameijer on June 15, 2019, 10:09:41
Ik heb zo'n 15 jaar geleden na mijn eerste scheiding een half jaar zonder TV geleefd. Ik vond het een verademing eerlijk gezegd, het went gauw. Maar toen het WK voetbal destijds begon toch maar snel een satellietschotel met TV aangeschaft.... Went vanzelf Sander, ald ie tijd die je nu 's avonds opeens over hebt! Gisteravond heb ik gewoon tot 12 uur buiten in de tuin kunnen genieten van niks, heerlijk  ;D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT