Sanders dedicated stereoset.

Started by Xander32, May 17, 2010, 18:34:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BJF

Qua uiterlijk niet mijn ding, maar zeker indrukwekkend. En ik vermoed zomaar dat dat laatse ook voor de klank geldt. Tanjoy!
NAD M10 V2
Elac FS247

Xander32

... 't zijn geen allemansvriendjes, dat klopt 🤓.

Quote from: BJF on December  5, 2018, 08:57:35
Qua uiterlijk niet mijn ding, maar zeker indrukwekkend. En ik vermoed zomaar dat dat laatse ook voor de klank geldt. Tanjoy!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Zonder is mooier, zo ook bij de wijlen Glennies, maar toch zitten ze er bij mij altijd op, puur om de ls te beschermen tegen ongewenste invloeden ...

Quote from: Sirius666 on December  3, 2018, 23:56:27
Zo wat een fraaie speakers zeg. De frontjes er aub nooit meer opzetten ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

H&C Hifi

#4853
Quote from: Xander32 on December  4, 2018, 06:22:21
:nowink:  ... en ik heb er de vraag niet gesteld.


Maar ik ben er al achter; je kan er de mate waarin het hoog doorloopt (of juist afvalt, het aantal khz) enigzins mee beïnvloeden.

Hebben we het indd niet over gehad :)

Maar ik vind het echt zeer fraaie luidsprekers  :inlove:

Alex Groningen

Zie nu hoe groot ze zijn. Moet ook zeggen dat ze prachtig passen in het interieur.  Wat betreft de looks zou ik ze hier ook mogen plaatsen, maar wat grote betreft zou het hier oorlog worden :D

Xander32

... ach, nu na een weekje begint hare maje al weer een beetje rustig te worden  ;D.

Quote from: Alex Groningen on December  6, 2018, 10:16:34
Zie nu hoe groot ze zijn. Moet ook zeggen dat ze prachtig passen in het interieur.  Wat betreft de looks zou ik ze hier ook mogen plaatsen, maar wat grote betreft zou het hier oorlog worden :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Ik ben blij met deze met recht upgrade 👍🏻.

Quote from: HcHifi.nl on December  6, 2018, 08:38:35
Hebben we het indd niet over gehad :)

Maar ik vind het echt zeer fraaie luidsprekers  :inlove:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Sirius666

Quote from: Xander32 on December  6, 2018, 21:30:07
... ach, nu na een weekje begint hare maje al weer een beetje rustig te worden  ;D.

Ja. En zoals het een vrouw betaamt zal ze de Tannoys waarschijnlijk ook nooit meer ter sprake brengen in een willekeurige discussie :D

Xander32

Vorige week bij mijn broertje op visite geweest, die had er een nieuwe 65" Philips oled staan met ingebouwde B&W soundbar; wow  :worship:. Wat een verschil weer met m'n eigen nog-niet-eens-zo-oude Pana plasma.

Lang verhaal kort: volgende week komt er hier de 55" variant. Via ING Punten + de huidige cashback actie, paste dit toestel net binnen het max bedrag welke ik voor een tv wil neertellen (€1500).

Daar moeten we minimaal weer een jaartje of vier a vijf verder mee kunnen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fluissie

ben "even" afwezig geweest en zit je topic te lezen.

maar WAUW  :inlove: wat een mooie set heb je
heb zelf ook diverse tannoys gehad en kan me alleen maar voor stellen hoe waanzinnig goed dit zal klinken

Xander32

Thx, als je daar zin in hebt, ben je van harte uitgenodigd om ze een x live te aanschouwen en te aanhoren hoor. Begin volgend jaar zal ik weer een x een M&G organiseren.
Daar zijn nog een eental forumleden meer die een toezegging van mij hebben, maar waarin ik het tot op heden flink heb laten afweten (echter wel met een goed excuus  :-\).

Quote from: fluissie on December  8, 2018, 10:17:31
ben "even" afwezig geweest en zit je topic te lezen.

maar WAUW  :inlove: wat een mooie set heb je
heb zelf ook diverse tannoys gehad en kan me alleen maar voor stellen hoe waanzinnig goed dit zal klinken
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fluissie

dat is heel vriendelijk van je!

hoor het graag als de gelegenheid er is  :clapping:
ben zeer benieuwd

Xander32

M'n eerste bestelling bij forumsponsor RU Connected; twee hdmi kabels om de Pio bd speler en de KPN decoder met de nieuwe tv te verbinden.


Quote from: Xander32 on December  8, 2018, 10:08:38
Vorige week bij mijn broertje op visite geweest, die had er een nieuwe 65" Philips oled staan met ingebouwde B&W soundbar; wow  :worship:. Wat een verschil weer met m'n eigen nog-niet-eens-zo-oude Pana plasma.

Lang verhaal kort: volgende week komt er hier de 55" variant. Via ING Punten + de huidige cashback actie, paste dit toestel net binnen het max bedrag welke ik voor een tv wil neertellen (€1500).

Daar moeten we minimaal weer een jaartje of vier a vijf verder mee kunnen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Ik las ergens Geldermalsen, dat zal een 20 minuten rijden zijn. Momenreel ben ik nog druk met het ontruimen van- en het verkopen van mijn oudershuis. Daarna is er weer de tijd voor een M&G.

Quote from: fluissie on December  8, 2018, 13:28:40
dat is heel vriendelijk van je!

hoor het graag als de gelegenheid er is  :clapping:
ben zeer benieuwd
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

De kabels ogen functioneel en degelijk, geen onnodige opsmuk. Of ze doen waarvoor ik ze gekocht heb, gaan we in de loop van deze dag meemaken.

Quote from: Xander32 on December 12, 2018, 17:12:24
M'n eerste bestelling bij forumsponsor RU Connected; twee hdmi kabels om de Pio bd speler en de KPN decoder met de nieuwe tv te verbinden.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Marco66

Quote from: Xander32 on December 14, 2018, 09:30:19
De kabels ogen functioneel en degelijk, geen onnodige opsmuk. Of ze doen waarvoor ik ze gekocht heb, gaan we in de loop van deze dag meemaken.

Hier ook in mijn 4k systeem 2 hdmi van Ruconnected, uitstekende kabel voor het geld!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Xander32

#4866
Vandaag de nieuwe tv ontvangen (Philips 55oled903), wat een ontwikkeling/vooruitgang weer t.o.v. mijn voorgaande tv (Panasonic 50" plasma, bj '12). Moet nog wel ff wennen aan het ambilight.
Ook vanaf heden Netflix: niet normaal wat een fraai beeld met een (ultra) hd signaal.

Nu nog via wifi, ik dien nog een switch te kopen zodat ik de tv ook van een cat snoertje kan voorzien. Ondanks 'slechts' wifi geen enkele hick up.

Blij mee  :pompom: (tv & Netflix).



Doen het prima, strak beeld, geen haperingen.

Quote from: Marco66 on December 14, 2018, 10:16:53
Hier ook in mijn 4k systeem 2 hdmi van Ruconnected, uitstekende kabel voor het geld!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

pameijer

Als je TV geen gigabit lanpoort heeft zou ik hem gewoon op wifi houden. Mijn LG C7 heb ik om die reden ook op wifi, haalt wel 160 Mbps in dit huis. 100 Mbps via LAN is regelmatig gewoon net te weinig, zeker omdat je die 100 niet nonstop haalt meestal. Onderschat wifi tegenwoordig niet!
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Xander32

Netflix in full 4K HDR via wifi, geen enkel probleem en een super strak plaatje, genieten :thumbs-up:.

Quote from: pameijer on December 16, 2018, 00:10:17
Als je TV geen gigabit lanpoort heeft zou ik hem gewoon op wifi houden. Mijn LG C7 heb ik om die reden ook op wifi, haalt wel 160 Mbps in dit huis. 100 Mbps via LAN is regelmatig gewoon net te weinig, zeker omdat je die 100 niet nonstop haalt meestal. Onderschat wifi tegenwoordig niet!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fluissie


Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#4872
De kerstkneut staat weer op zolder, de boom buiten en de indeling van de kamer is weer zoals voorheen: nu eindelijk de tijd en ruimte om op zoek te gaan naar de best passende opstelling van de Kensingtons. Daar was het nog niet van gekomen. Met de Glennies ging daar destijds een aantal weken mee gemoeid. Daarna heb ik er ook nooit meer iets aan gewijzigd. Goed = goed.


Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... de Kennies staan nu t.o.v. de Glennies ietwat verder uit elkaar, wat minder ingedraaid en ietwat dichter op de achterwand. Het filter voor het hoog heb ik op +3db en de rol off op 0 staan.

Wederom opvallend dat ik op een veel hoger volume kan spelen zonder dat het vervelend gaat worden. De tonaliteit blijft intact. De resolutie is toegenomen t.o.v. de Glenair. Het natuurlijke, vloeiende is gebleven. Wat mij betreft nog steeds een topcombinatie: Marantz versterker & bron en Tannoy speakers.

Quote from: Xander32 on January  3, 2019, 17:19:35
... nu eindelijk de tijd en ruimte om op zoek te gaan naar de best passende opstelling van de Kensingtons. Daar was het nog niet van gekomen. Met de Glennies ging daar destijds een aantal weken mee gemoeid. Daarna heb ik er ook nooit meer iets aan gewijzigd. Goed = goed.



Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#4874
Betreft de inrichting gaat er overigens wel het e.e.a. veranderen het komende half jaar. Er gaat o.a. een andere vloer komen (pvc i.p.v. plavuizen), een andere bank, andere fauteuils, een andere eetkamertafel en stoelen, een ander kleed en andere gordijnen. De relatief grote en zware salontafel gaat weg, daarvoor in de plaats komt er/komen er van die hippe kleine ronde tafeltjes.

De indeling blijft grotendeels ongewijzigd. Benieuwd wat dit gaat betekenen voor de weergave van de set.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT