Sanders dedicated stereoset.

Started by Xander32, May 17, 2010, 18:34:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Xander32

De afgelopen tijd ben ik dhr. Joe Bonamassa steeds meer gaan waarderen.
Daarop heb ik mijn collectie ook weer wat verder uitgebreid met een aantal kunstwerkjes van eerder genoemde;




Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

W.Otter

Quote from: Xander32 on September  1, 2018, 13:34:56
De afgelopen tijd ben ik dhr. Joe Bonamassa steeds meer gaan waarderen.
Daarop heb ik mijn collectie ook weer wat verder uitgebreid met een aantal kunstwerkjes van eerder genoemde;





Top :) inmiddels 5 keer live gezien en alle blurays in huis!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Maximus_Aurelius

Joe is erg goed, draait hier soms ook overuren op mijn set  :headbanging:
Ik geniet veel van Acoustic evening at the Vienna opera house.
Heb er ook de Blu-ray van.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Xander32

Die komt hier ook met enige regelmaat voorbij, fraai album. Vooral in zo'n ietwat uitgeklede setting kan je goed horen hoe virtuoos z'n gitaarspel is.

Quote from: Maximus_Aurelius on September  2, 2018, 12:52:46
Joe is erg goed, draait hier soms ook overuren op mijn set  :headbanging:
Ik geniet veel van Acoustic evening at the Vienna opera house.
Heb er ook de Blu-ray van.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Sinds lange tijd eens de ruimte (genomen) om in alle rust de BS Node 2 - Marantz HD-DAC1 - B&W P9 keten te testen. Dit blijkt een heerlijk muzikale, vloeiende en ietwat warme keten, waarmee het ontspannen van de muziek genieten is.

De muziek in flac komt vanaf de nas, waarmee de Node middels wifi (vanaf een Asus router) verbonden is. De keten lijkt geen voorkeur te hebben betreffende het soort (genre) muziek, alles klinkt aangenaam zonder saai te zijn. Maar de meest neutrale keten is het zeer zeker niet, dat moge duidelijk zijn  8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Het kwetsbare van streamen betreft het hetwerk waar de hardware in hangt en de gebruikte applicaties.
Sinds gisteren middag deed de Marantz app vervelend, d.w.z. dat deze steeds weer vast liep na het selecteren van content ... irri 😖.

Vanmorgen eerst het gehele netwerk platgelegd, de spanning van de modem, router eraf, idem betreft de nas en de hifi installatie. Voorts 1 voor 1 alles weer van spanning voorzien en opstarten en verwachtingsvol de Marantz app opgestart en een album geselecteerd ... grrrr  😤. Nihil verschil.

Vervolgens betreffende app verwijderd van de IPad, die opnieuw opgestart, de Marantz app opnieuw geïnstalleerd, en opgestart, wederom een album geselecteerd en alles werkt weer als een tierelier ... Maar helaas ook weer voor korte duur.

Ik heb zelf het vermoeden dat het iets met het netwerk is (modem/router), daar sommige sites sinds kort ook vastlopen waarna er een melding volgt van dat de server niet bereikbaar is.
Moet nog ff uit vogelen of dit enkel op de IPad is of ook op de laptop. Indien dat enkel op de IPad is, is wellicht de recente IOS update er debet aan 🤔
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Probeer de gratis bubble versie, als dat niet werkt, dan heb je ergens een probleem.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

#4757
 :D

Volgens mij heeft hij ergens al een probleem...even los van de oplossing.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Mitch--

gebruik je een cheap ass Ziggo kabel modem?? Of hetzelfde van een andere provider...? Die dingen zijn prima als modem, maar ruk als router.... zelfde hier gehad! Oplossing was modem in bridge mode zetten en die modem laten zijn, en er een goede router achter hangen, probleem opgelost!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Xander32

KPN modem in bridge mode en daarachter een Asus router.

Quote from: Mitch-- on November 11, 2018, 21:02:33
gebruik je een cheap ass Ziggo kabel modem?? Of hetzelfde van een andere provider...? Die dingen zijn prima als modem, maar ruk als router.... zelfde hier gehad! Oplossing was modem in bridge mode zetten en die modem laten zijn, en er een goede router achter hangen, probleem opgelost!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Richi

Quote from: Xander32 on November 11, 2018, 16:11:01
Ik heb zelf het vermoeden dat het iets met het netwerk is (modem/router), daar sommige sites sinds kort ook vastlopen waarna er een melding volgt van dat de server niet bereikbaar is.
Moet nog ff uit vogelen of dit enkel op de IPad is of ook op de laptop. Indien dat enkel op de IPad is, is wellicht de recente IOS update er debet aan 🤔

Dit klinkt heel erg hetzelfde als wat ik had na de upgrade naar iOS 12. Ik dacht dat mijn WiFi netwerk brak werd (een Draytek glasvezel modem die helaas ook DHCP server moet zijn) en Apple Time Capsule en AirPort Express als draadloos toegangspunt. Tot ik iOS 12.1 installeerde (geloof dat die het was) waarna de problemen op alle iPads en iPhones verdwenen waren. Alle bedrade apparaten gaven trouwens geen problemen, alleen WiFi.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Xander32

... ik heb er nog een IPad liggen met een oudere versie van IOS, vanaaf eens zien wat die doet.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Dura

Bluesound spul is erg gevoelig voor te zwak wifi signaal.
Dat kun je controleren in de app met help>diagnostics. Daar zie je de sterkte van het signaal.

Zelf had ik daar ook veel problemen mee (ik heb in mijn NAD C390DD een BluOS MDC module).
Na het aanschaffen van een krachtige en snelle extender was het verholpen.

Ik heb de AC3000-Nighthawk® X6S Tri-Band WiFi Range ExtenderModel: EX8000. (Om een of andere reden geven ze bij Netgear hun apparaten graag 3 typenummers ipv gewoon eentje. Er zal een systeem achter zitten maar dat heb ik nog niet doorgrond.)
Werkt prima samen met mijn Netgear router, maar ieder huis is natuurlijk weer anders.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

denoontje

hier al jaren gewoon ziggo router/modem en geen problemen betreffende streaming (linn)

i2Paq

Quote from: Mitch-- on November 11, 2018, 21:02:33
gebruik je een cheap ass Ziggo kabel modem?? Of hetzelfde van een andere provider...? Die dingen zijn prima als modem, maar ruk als router.... zelfde hier gehad! Oplossing was modem in bridge mode zetten en die modem laten zijn, en er een goede router achter hangen, probleem opgelost!

Praat voor je zelf!

Ik draai met alles van Ziggo en 0 (nul) problemen.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Marco66

#4765
Quote from: i2Paq on November 12, 2018, 15:23:37
Praat voor je zelf!

Ik draai met alles van Ziggo en 0 (nul) problemen.

Draai al 2 jaar met de nieuwere Connectbox van Ziggo als modem/wifirouter en nooit een verbindingsprobleem of wegvallen gehad.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Zojuist mijn oer oude IPad 2 uit het stof gehaald, de Marantz Hifi app geïnstalleerd en deze werkt vlekkeloos op deze tablet met een oude versie van IOS. Nu heb ik iig een workaround, maar het probleem met de meer recente IPad nog niet opgelost 🤔.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Vet, in 1 week tijd kaarten weten te scoren voor de ZC 2019 en deze ochtend kaarten voor Muse   :headbanging:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... het moment van afscheid is aangebroken, afscheid van de Glennies 😢.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Richi

Een mooie deal gemaakt bij Marcel?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Ik dacht dat die altijd bleven, je was er zo tevreden over. Wat komt er nu?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

H&C Hifi

 :yinyang:
Quote from: frank2 on November 23, 2018, 15:09:10
Ik dacht dat die altijd bleven, je was er zo tevreden over. Wat komt er nu?

Nog mooiere Tannoy's met 10inch AlNiCo's  8)

Xander32

... jij bezit inside information 😏.

Quote from: HcHifi.nl on November 23, 2018, 16:03:53
:yinyang:
Nog mooiere Tannoy's met 10inch AlNiCo's  8)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT