Sanders dedicated stereoset.

Started by Xander32, May 17, 2010, 18:34:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

Ah een nieuw huisje en setup,we zijn benieuwd wat het word.
Ga je ver weg verhuizen of gewoon een nieuwe of andere woning in de buurt?

Xander32

Quote from: morca on August 14, 2011, 13:27:58
Ah een nieuw huisje en setup,we zijn benieuwd wat het word.
Ga je ver weg verhuizen of gewoon een nieuwe of andere woning in de buurt?
Vijf kwartier verder op, al weet je dan nog niets  ;D. Vanuit de Achterhoek naar `t Land van Maas en Waal. En idd. een "andere woning".
Betreft opstelling van de set ga ik fors vooruit; veel meer een vrije opstelling mogelijk, ondanks niet heel veel meer woonoppervlak en de luisterplek nu niet strak tegen de achterwand maar daar 2 meter vandaan. Ik ben net zo benieuwd hoe m`n huidige set daar zal uitpakken 8).


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT


Xander32

Quote from: morca on August 14, 2011, 15:05:27
Dat is nogal een verhuizing,voor je werk? Of een bewuste keuze.
Bewuste keuze, ben een rationeel mens. Maar de grootste trigger in deze was/is `t meissie  ;D.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

morca

Quote from: Xander32 on August 14, 2011, 19:17:38
Bewuste keuze, ben een rationeel mens. Maar de grootste trigger in deze was/is `t meissie  ;D.


Sander.
Meissie in de geest van vriendin ,of je vrouw?

Ik zou zoiets niet maarzo kunnen denk ik,maar laat ik dat nou weer niet te hard roepen  :D

Helmuth

Quote from: Xander32 on January 23, 2011, 15:29:31
Van een forumgenoot voor een nette prijs 2 stuks LAT International AC-2 Powercords overgenomen.
Eens zien of deze van meerwaarde zijn in m`n set ::).

Dat een powercord van meerwaarde kan zijn in mijn set heb ik al ervaren met een demo van een 3-tal Furutech pc`s.

Oja, beter laat dan nooit, m`n meest recente speakers(dit draadje was onder mijn aandacht verdwenen :unsure:):





Sander.


p.s. de componenten staan ondertussen weer in en niet op het audiomeubel.


Strak spul xander. :clapping:
Met vriendelijke groet Helmuth     (  ( (( STEREO )) )  )

Xander32

Dank u, maar al weer achterhaald, zie maar:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=91497.0



Zal `t morgen hier wel bijwerken.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Quote from: Xander32 on May 22, 2012, 22:32:38
Dank u, maar al weer achterhaald, zie maar:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=91497.0



Zal `t morgen hier wel bijwerken.

Done :). Het is hier weer actueel.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Nu na een week of vier spelen met de DMD`s word ik nog steeds verrast door voor mij nieuwe nuances in software die ik al jaren in mijn bezit heb. Deze speakers doen al hetgeen de prachtige BE`s ook deden, maar gaan nog een stapje verder.

En tijdens het luisteren gaat de potmeter v.d. PM 15 steeds verder open :headbanging:. Enige wijziging die ik voorts nog heb doorgevoerd is dat ik het volume van de beide Velo`s nog wat verder heb opengedraaid. Hierdoor is het geheel nog iets beter in balans als ik op mijn (gouden :P) oortjes af mag gaan.


Al met al een mooie stap vooruit gemaakt met de LE`s en de DMD`s :clapping:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Alex Groningen

Goed om te lezen dat de Ushers DMD je zo goed bevallen. Maar had ook niet anders verwacht.

Xander32

#35
Gisteren aaf op visite geweest bij een forumlid van de buren (Marantzforum). Hij bezit een Marantz - Tannoy set;
Marantz PM 14 KI
Marantz CD 14
Tannoy Saturn S10

... en ik was verrast door de prestaties van deze set. Echter wel `n enigzins voorspelbaar karakteristiek; rond, warm, mooi stereobeeld, voldoende pit in het hoog. Een set waar je uren achtereen naar kan luisteren, zonder een spoortje luistermoeheid. M.n. stemmen werden erg fraai weergegeven en de set gaf ook heel fraai de ruimte-informatie weer. Desondanks kan ik mij ook voorstellen dat `n ander de set wat te braaf of zelfs als saai zou betitelen.

Maar al met al een leuke aaf gehad; `t blijft bijzonder om met anderen die een zelfde interesse hebben kennis te maken, te bomen over de hardware en nieuwe software te leren kennen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

morca

Quote from: Xander32 on June  9, 2012, 20:48:46
Gisteren aaf op visite geweest bij een forumlid van de buren (Marantzforum). Hij bezit een Marantz - Tannoy set;
Marantz PM 14 KI
Marantz CD 10
Tannoy Saturn S10

... en ik was verrast door de prestaties van deze set. Echter wel `n enigzins voorspelbaar karakteristiek; rond, warm, mooi stereobeeld, voldoende pit in het hoog. Een set waar je uren achtereen naar kan luisteren, zonder een spoortje luistermoeheid. M.n. stemmen werden erg fraai weergegeven en de set gaf ook heel fraai de ruimte-informatie weer. Desondanks kan ik mij ook voorstellen dat `n ander de set wat te braaf of zelfs als saai zou betitelen.

Maar al met al een leuke aaf gehad; `t blijft bijzonder om met anderen die een zelfde interesse hebben kennis te maken, te bomen over de hardware en nieuwe software te leren kennen.
Tannoy en Marantz staan ook hoog op me lijstje van goeie merken,zal een leuke avond geweest zijn.

Het is idd wel leuk eens M&G met een lid die je al wat beter kent,als je verder geen audiovrienden hebt in de buurt is dat zeker prettig ideeen uitwisselen en ouwehoeren.

Hopelijk heb je niks gehoord waardoor het virus weer toeslaat  :D

Xander32

Quote from: morca on June 10, 2012, 11:33:47
Tannoy en Marantz staan ook hoog op me lijstje van goeie merken,zal een leuke avond geweest zijn.

Het is idd wel leuk eens M&G met een lid die je al wat beter kent,als je verder geen audiovrienden hebt in de buurt is dat zeker prettig ideeen uitwisselen en ouwehoeren.

Hopelijk heb je niks gehoord waardoor het virus weer toeslaat  :D
Enkel software waarvoor ik m`n saldo ga plunderen, voorts helemaal happy met m`n eigen hardware ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT


Xander32

Quote from: morca on June 10, 2012, 11:52:18
Ik vermoede al dat dat wel mee zou vallen  ;)

Maareuh software ? nou ben ik wel enigsinds nieuwsgierig  ::)
... een drietal CD`s.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Quote from: Xander32 on June 10, 2012, 11:44:57
Enkel software waarvoor ik m`n saldo ga plunderen, voorts helemaal happy met m`n eigen hardware ;).

Hoe zit het met je streamer plannen?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

#41
Quote from: Maro on June 10, 2012, 12:29:54
Hoe zit het met je streamer plannen?
Die zijn er nog Wim, wanneer ik weer een x bij jou ben laat ik mij graag weer informeren en ethousiasmeren ;D.
Maar ik wacht nog even een jaartje (of 2): ik denk (hoop) dat de SBT over niet al te lange tijd zal worden opgevolgd en/of Marantz zelf met een mooie stream-oplossing komt. Gebruikersvriendelijkheid heeft voor mij dan de hoogste prioriteit, naast de kwaliteit van het geluid.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Gebruiksvriendelijkheid is met de meeste oplossingen wel goed voor elkaar. Ze hebben bijna allemaal wel een goed werkende app.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Quote from: Maro on June 10, 2012, 13:18:36
Gebruiksvriendelijkheid is met de meeste oplossingen wel goed voor elkaar. Ze hebben bijna allemaal wel een goed werkende app.
... dat met die app`s ic.m. een IPod Touch of IPad is super. Echter kunnen veel streamers nog niet gapeless afspelen en snel voor- dan wel achteruit skippen. Dat zijn m.i. nog steeds aanloop-punten, hebben met ontwikkeling van doen. Ik wacht daarom nog ff 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Nummers slippen gaat prima op de Touch en ook gapeless. Weet dat de Marantz dat (nog) niet kan maar ik neem aan dat Linn en prijsconcurenten dat wel kunnen. Meridian iig wel.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Quote from: Maro on June 11, 2012, 16:10:05
Nummers slippen gaat prima op de Touch en ook gapeless. Weet dat de Marantz dat (nog) niet kan maar ik neem aan dat Linn en prijsconcurenten dat wel kunnen. Meridian iig wel.
I know; voor mij is dat juist een teken dat e.e.a. nog niet geheel is door-ontwikkeld ;). Een aantal high-end merken hebben streamers die alles kunnen, maar de meer mainstream-merken/uitvoeringen laten het nog op een aantal punten afweten ...


Ik leun in deze nog ff achterover O0.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Donderdag jl. bij WdW geluisterd naar een prachtige combi van AR en Burmester (Kimber bekabeling) . Ik was onder de indruk van betreffende set.

... en toch; momenteel weer aan het genieten van mijn eigen gear, die doet het toch ook wel errug lekker .
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bmateijsen

Ik krijg een deja-vu van het berichtje hierboven.....

Xander32

Quote from: bmateijsen on June 16, 2012, 11:06:33
Ik krijg een deja-vu van het berichtje hierboven.....

" ... Een déjà vu (uit het Frans: reeds gezien) is een bekend verschijnsel in de psychologie; het betreft de ervaring iets mee te maken waarvan men tegelijkertijd de indruk heeft het al eerder te hebben meegemaakt, terwijl men weet dat dat niet het geval is..."

@Bjorn; verklaar u nader 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bmateijsen

Quote from: Xander32 on June 16, 2012, 11:17:18
" ... Een déjà vu (uit het Frans: reeds gezien) is een bekend verschijnsel in de psychologie; het betreft de ervaring iets mee te maken waarvan men tegelijkertijd de indruk heeft het al eerder te hebben meegemaakt, terwijl men weet dat dat niet het geval is..."

@Bjorn; verklaar u nader 8).

Zie http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=91497.msg2205601#msg2205601

Groet,

Bjorn ;D