Sanders dedicated stereoset.

Started by Xander32, May 17, 2010, 18:34:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frank2

Quote from: frank2 on April  8, 2014, 09:01:01
Dat klopt,

Joris leer eens lezen, ik zeg toch dat je gelijk hebt!!!!!!!
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Ralph71

Quote from: frank2 on April  8, 2014, 08:15:43
Waarom wil je een cat kabel gebruiken? Voor het geluid maakt het niets uit, wireless of kabel. Ik heb dat hier getest, ik hoorde geen verschil.

Die stelligheid weer...  :wacko:
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

frank2

Quote from: Ralph71 on April  8, 2014, 10:34:20
Die stelligheid weer...  :wacko:

Uit het nederlands woordenboek:


ik
pronoun
Uitspraak:     [ɪk]

<je gebruikt dit woord als je over jezelf praat en je onderwerp van de zin bent>
Voorbeeld:     `Ik kom zo!`   

Bovenstaande informatie is afkomstig van Kernerman Dictionaries meer info
Onderstaande informatie is samengesteld uit diverse bronnen. Herhalingen en/of tegenstellingen kunnen het gevolg zijn.


Verder zal ik dit topic niet vervuilen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Ralph71

Synoniemen van stelligheid:

- aplomb
- beslistheid
- gewisheid
- pertinentie
- vastberadenheid
- vastheid
- vastigheid
- zekerheid
- zelfverzekerdheid

Frank2, als jij het verschil tussen draadloos en bekabeld thuis niet hoort, wil dat nog niet zeggen dat er geen verschil is. Zo breng je het echter wel...  :withstupid:
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

twani

#2104
Ik heb er lekker een draadje tussen, dat doet iedere serieuze Hifi-ïst toch..? Hoogop een paar meter vanaf je router naar je bron, waarom zou je het niet doen?

Geeft ook rust, hoef je er niet meer over ná te denken of er wellicht kwaliteitsverlies is.... ;)

twani

Quote from: frank2 on April  8, 2014, 09:01:01
Dat klopt, maar mocht je last hebben, gewoon de router op een ander kanaal zetten, bij Ziggo betekend dat eenmalig de stekker uit de router en weer aanzetten, maar er zijn op de ziggo site zelfs programma's te downloaden om zelf te kiezen welk kanaal je wilt hebben.
:yawnee:

Mitch--

Quote from: frank2 on April  8, 2014, 09:01:01
Dat klopt, maar mocht je last hebben, gewoon de router op een ander kanaal zetten, bij Ziggo betekend dat eenmalig de stekker uit de router en weer aanzetten, maar er zijn op de ziggo site zelfs programma's te downloaden om zelf te kiezen welk kanaal je wilt hebben.

als je gewoon inlog op je ziggo router kan je het zelfs daarin veranderen, niks geen programma's meer nodig. Hier ook bedraad, ook in het SBT tijdperk, bij mij was de wifi te instabiel en bleef ie vaak in zn buffer modus hangen.
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

twani

Quote from: Mitch-- on April  8, 2014, 12:15:42
als je gewoon inlog op je ziggo router kan je het zelfs daarin veranderen, niks geen programma's meer nodig. Hier ook bedraad, ook in het SBT tijdperk, bij mij was de wifi te instabiel en bleef ie vaak in zn buffer modus hangen.
Met inSSIDr kun je alles zien wat er in je netwerk gebeurt. Inderdaad hoef je helemaal geen supplementaire software te downloaden. Gewoon inloggen op je router, thats all.....

Mitch--

Quote from: twani on April  8, 2014, 13:35:58
Met inSSIDr kun je alles zien wat er in je netwerk gebeurt. Inderdaad hoef je helemaal geen supplementaire software te downloaden. Gewoon inloggen op je router, thats all.....

Voor op de MAC is iStumbler ook goed, die app scant alle netwerken in je omgeving, kan je de meest drukbezette kanalen zien en zo je router anders instellen, eitje!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Eddye

Toch jammer dat Xander32 geen ziggo heeft..... :D
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Mitch--

Quote from: Eddye on April  8, 2014, 13:52:01
Toch jammer dat Xander32 geen ziggo heeft..... :D

een router is een router, principe van werking is eigenlijk allemaal wel hetzelfde binnen de router wereld
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

quattronl

Wat een geneuzel weer...pfff.

Groot gelijk Robert. Als je toch loze leidingen hebt liggen, gewoon een UTP kabel erdoor trekken. Is peanuts (heb je een trekveer?)
En als je hulp nodig hebt met het inrichten van je NAS e.d., roep maar. Kan altijd een middagje langskomen.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

WickedGame

Jeetje wat een oeverloos gelul over WiFi en Ethernet.

Stream je audio dan voldoet WiFi prima (mits je signaal uiteraard goed is). En ook al zitten er meer mensen op hetzelfde kanaal, wil dat niet betekenen dat je dan plots een slechtere audioweergave hebt. Ethernet is meer zekerheid en werkt altijd naar behoren en behaalt hogere snelheden welke voor audio streaming niet persé nodig zijn.

Van een NAS/PC/HDD naar een audiostreamer maakt het geen zak uit of je nu WiFi of Ethernet doet.

Eddye

Quote from: quattronl on April  8, 2014, 13:55:21
Wat een geneuzel weer...pfff.

Groot gelijk Robert. Als je toch loze leidingen hebt liggen, gewoon een UTP kabel erdoor trekken. Is peanuts (heb je een trekveer?)
En als je hulp nodig hebt met het inrichten van je NAS e.d., roep maar. Kan altijd een middagje langskomen.
^^
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Mitch--

zooo we zijn weer allemaal met het 'verkeerde been' uit bed gestapt zeker?

Quote from: WickedGame on April  8, 2014, 13:57:01

Stream je audio dan voldoet WiFi prima (mits je signaal uiteraard goed is).

Je geeft zelf al antwoord, als je signaal goed is ja, mocht dit niet zo zijn kan je het misschien veranderen, kleine tips mogen toch geven worden

Ik vind het eerder weer oeverloos geklaag, doe je mogelijke voordeel ermee zou ik zeggen.

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

WickedGame

Quote from: Mitch-- on April  8, 2014, 14:05:08
zooo we zijn weer allemaal met het 'verkeerde been' uit bed gestapt zeker?

Je geeft zelf al antwoord, als je signaal goed is ja, mocht dit niet zo zijn kan je het misschien veranderen, kleine tips mogen toch geven worden

Ik vind het eerder weer oeverloos geklaag, doe je mogelijke voordeel ermee zou ik zeggen.

Als je signaal niet goed was, had je het al met internet en netwerkfunctionaliteit gemerkt. Denk dat menig een een Wifi signaal heeft die boven de 70% uitkomt in zijn huishouden. Hierop kan dus prima streaming audio.

Mitch--

Quote from: WickedGame on April  8, 2014, 14:17:36
Als je signaal niet goed was, had je het al met internet en netwerkfunctionaliteit gemerkt. Denk dat menig een een Wifi signaal heeft die boven de 70% uitkomt in zijn huishouden. Hierop kan dus prima streaming audio.

een aanname gebaseerd op?

Ik zeg alleen dat mijn SBT in zijn buffermodus bleef hangen met Wifi, was erg druk met netwerken in de buurt, kanaalwissel hielp iets, bedraad was ik van alle problemen af, just my 2 cents, dus zal nu wel stoppen met 'oeverloos gelul'
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

twani

#2117
Quote from: WickedGame on April  8, 2014, 13:57:01
Jeetje wat een oeverloos gelul over WiFi en Ethernet.

Stream je audio dan voldoet WiFi prima (mits je signaal uiteraard goed is). En ook al zitten er meer mensen op hetzelfde kanaal, wil dat niet betekenen dat je dan plots een slechtere audioweergave hebt. Ethernet is meer zekerheid en werkt altijd naar behoren en behaalt hogere snelheden welke voor audio streaming niet persé nodig zijn.

Van een NAS/PC/HDD naar een audiostreamer maakt het geen zak uit of je nu WiFi of Ethernet doet.
Vwb dat "oeverloze gelul"  weet je jezelf niet écht te onderscheiden zie ik ;D

JeroenGRT

Dan toch nog maar een linkje naar de toolbox 3.0 , staat ook nog iets over het uitschakelen van wifi op de sbtouch  :D

http://soundcheck-audio.blogspot.nl/2011/11/touch-toolbox-hw-and-network.html#more
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Xander32

Quote from: Jumping Jack on April  8, 2014, 09:02:27
Kabel van een paar euro inprikken en je hoeft je nergens zorgen over te maken...

^^
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Quote from: WickedGame on April  8, 2014, 14:17:36
Als je signaal niet goed was, had je het al met internet en netwerkfunctionaliteit gemerkt. Denk dat menig een een Wifi signaal heeft die boven de 70% uitkomt in zijn huishouden. Hierop kan dus prima streaming audio.
... het laagste wat ik ooit heb kunnen constateren op de SBT was 88% ...

Bezit een betrouwbare, stabiele Asus router, waarvan je het radiosignaal omhoog kan krikken. Dat helpt.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Quote from: quattronl on April  8, 2014, 13:55:21
Wat een geneuzel weer...pfff.

Groot gelijk Robert. Als je toch loze leidingen hebt liggen, gewoon een UTP kabel erdoor trekken. Is peanuts (heb je een trekveer?)
En als je hulp nodig hebt met het inrichten van je NAS e.d., roep maar. Kan altijd een middagje langskomen.
Dank voor het aanbod Ferry :worship:. Mocht het zo ver zijn en hulp nodig blijken, zal ik jouw aanbod zeker niet afslaan.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Quote from: JeroenGRT on April  8, 2014, 18:25:06
Dan toch nog maar een linkje naar de toolbox 3.0 , staat ook nog iets over het uitschakelen van wifi op de sbtouch  :D

http://soundcheck-audio.blogspot.nl/2011/11/touch-toolbox-hw-and-network.html#more
... mij veel teveel gedoe; nu draait alles probleemloos en ook betreft de kwaliteit naar wens. Ik hou het mooi zoals het is 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

zoldar

heb het allemaal gedaan die toolboxen en edo. kan niet zeggen dat ik veel van hoorde.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Xander32

Quote from: zoldar on April  8, 2014, 20:26:10
heb het allemaal gedaan die toolboxen en edo. kan niet zeggen dat ik veel van hoorde.
Dat heb ik al meer gelezen; voor mij reden genoeg om het te laten voor wat het is.
Goed is goed genoeg voor mij 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT