Bios update

Started by Abel_Dekkers, September 9, 2003, 21:31:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Abel_Dekkers

Hallo,

Sinds gisteravond heb ik een probleempie met mijn pc.Soms gooit hij zichzelf eruit en krijg ik een blauw scherm te zien met daarin info:

* windows afgesloten moet worden om verdere schade te voorkomen
* Kan liggen aan mijn beeldschermadapter (intussen al ge-updated,maar hetzelfde probleem nog)
* Als het aanhoudt ik moet kijken naar een update van mijn bios (geen HT in dit geval ::) )
*en verdere info.........maar niet echt van belang

Start je hem op en 1 van de 15 keer komt hij terug in windows en kan ik alles gewoon gebruiken, na verloop van tijd krijg ik weer blauw scherm te zien.

Ik opzoeken naar een update en die zijn op verschillende sites te verkrijgen. OP sommige sites staan waarschuwingen dat het geheel op eigen risico is en dat als het niet perse hoeft dat je het beter niet kan doen.

Morgen ben ik van plan om XP eraf te gooien en proberen opnieuw te installeren,maarja.......ben reuze benieuwd hoe dit komt, dus wie?

Mvg,

Abel Dekkers
Thommy doek - Epson TW10 - Toshiba SD 510E -

Harman Kardon 7000 - Infinity Delta 70 (front) Infinity Delta 60 - Infinty Delta center - Magnat Omega 380

Franky P.

ik zou es ff en goede virusscanner loslaten. Zo'n plotseling probleem kan zomaar een virus zijn.
Heb je wel internet en geen ge-up-date virusscanner? Ga dan naar http://housecall.trenmicro.com voor gratis online virusscan

Vervolgens kan je ff al je instellingen controleren door naar www.pcpitstop te gaan, die checkt je comp., o.a. geheugeninstellingen en progr.tjes die je pc laten crashen

Als t dan nog niet goed is, zou ik denken aan kapot geheugen en/of moederbord. Onweer geweest?

succes!
m vr gr Frank

Jinsu

#2
Hoeveel apparaten "cd/dvd/hd's etc..." heb je aan de voeding hangen en hoeveel watt kan de voeding leveren?

* Bios update altijd in DOS-mode nooit in Windows ;) .
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Erik

Asus heeft al een tijdje een live update bios prog en die update volgens mij gewoon netjes onder windows.
Alleen als net de stroom uitvalt heb je een probleem, maar dat heb je onder dos ook.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

samson

volgens mij heeft het niets te maken met het bios.ik denk eerder dat 2 of meerdere programa s in conflict zijn met elkaar.heb ongeveer het zelfde probleem gehad en de oorzaak was pc-cillin en zone alarm.enkele voorbeelden:als ik de netwerkkaart wil uitzetten herstart de pc,als ik de pc wil uitzetten herstart de pc.wat de meeste mensen wel eens vergeten is lees mij bestanden niet te lezen omdat ze geen tijd of goesting hebben.
had ik simpelweg deze bestanden gelezen dan was mijn pc geen 2 keer gecrashed in een maand tijd.

Erik

Ach als je niet banmg bent voor een verse install gewoon doen. Moet ik ook eens doen mijn systeem krijgt na 2 jaar toch ook wel vreemde kuren. Maar ik probeer dan ook heel veel nieuwe software uit.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill