Whardefale 10.1 of Mission M30??

Started by revdpoel, May 16, 2010, 21:23:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

revdpoel

Ik heb een Pioneer VSX D814 versterker/receiver
Ik wil hier graag 2 boxen op aan sluiten, boekenkast model. Ik ben geen super audiofiel, dus mijn eisen liggen gemiddeld
Het liefts wil ik de versterker houden, dus niet hoeven te vervangen

Bedoeling is in eerste instantie gewoon om naar muziek te luisteren en misschien later uit te breiden naar surround.
In eerste instantie zijn de nieuwe boxen dus gewoon de front speakers (als ik alle surround-jargon goed begrijp)

De Wharfedale 10.1 of de Mission M30 lijken me wel wat.

Mijn vragen:
Zit er qua geluid veel verschil tussen deze boxen?
Ben ik dan verplicht er direct een subwoofer bij te kopen of hebben ze voldoende bas?
Als ik de Wharfedales koop, wil ik ze aan de muur hangen. Zijn hier beugels voor?
Combineert een van deze boxen wel met de Pioneer versterker, of kan ik dan toch beter een andere kopen?

Ik hoop dat jullie kunnen helpen.

Dank je

nielvm

Hoi,


De wharfedale diamond 10 die je noemt, ben ik onlangs gaan luisteren. Ik kan er eerlijk gezegd weinig goeds over zeggen. De lage tonen klonken heel dreunerig en een deel van het middengebied leek
weg te vallen. Heb zelf de diamon 9 serie gehad en deze klonken veel beter.

Je kan zulke luidsprekers best aan de muur hangen, hoewel ze er al redelijk groot voor zijn.
http://www.vogels.com/web/Thuis/Producten/Product/VLB200-WALLBRACKET-BLACKC.htm

Hoe dan ook, ga eerst luidsprekers luisteren vooraleer je ze aanschaft...
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

audiofreak1

De Mission M30 is een prettige speaker die op een mini systeem heel beheerst klinkt. Wil je meer laag dan zou je de Aviano 1 van Mordaunt Short eens kunnen beluisteren. Deze klinkt veel voller en mooi in het hoog. Qua prijs een klein verschil.
Marantz PM15, Marantz SA15, Marantz ST15, Sony RDRHX900, Mission M53, Audioquest Diamondback & Sidewinder, Hyperwire silverline speakerkabel