Sub uit op CA 840E

Started by Maro, May 15, 2010, 13:50:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Maro

Ik heb sinds kort de Cambridge Audio 840E voorversterker. Nou zit daar ook een sub uitgang op. Ik heb tot dusver altijd mijn sub zowel high (Stereo) als low (HT) aangesloten. Zou het nu niet beter te zijn de sub 2 maal low aan te sluiten? Bespaard mij dat het precisie inregelen wat je altijd hebt bij een high level aanluiting?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Dirk

'k heb even snel de manual doorlezen, maar zover ik kan terugvinden zie ik geen instelmogelijkheid van een lowpassfilter (cq highpass voor je fronts), of geluidsvolume op die sub-uitgang.
als dat klopt, moet je zowieso alle parameters gaan inregelen op je sub zelf, dus ik zie eigenlijk geen verschil tussen het aansluiten van je sub via high-level, meer bepaald via de speakeroutputs van de CA.
in beide gevallen lijkt me dat je de integratie moeten inregelen/instellen op je sub, dus niet op de CA.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Maro

#2
Er zit wel een schakelaar bij de sub uit. Daar kun je kiezen tussen Flat (d.w.z vol bereik, ongefilterd) en een 200Hz Low Pass-filter. Ik heb hem op flat staan en mijn sub stond al in geregeld voor HT gebruik. Klinkt heel aardig zo.
Voordeel, geen lastige High leve kabel van de EV naar de sub ip nu een makkelijke RCA sub kabel.
Nadeel is dat ik nu niet een scheiding in het sub kan geven tussen HT en stereo gebruik. Ik mag altijd graag wat extra druk hebben tijdens films.. :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -