de pareltjes uit de metal

Started by INIURIA, May 14, 2010, 20:40:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

INIURIA

Zie Van Drunen minstens 1x per jaar wel ergens spelen. Is het niet met zijn eigen band dan wel als gastzangert. Icoon uit de NL metalscene  :headbanging:

master30

#151
Cool, Pestilence vroeger bij atak in Enschede kon je daar kijken
Er was ooit is een docu op tv met daarin pestilence en Martin van Drunen, ik dacht vpro.

Shirtjes kopen aan de klomp bij Total Noise

hier is de video

https://www.youtube.com/watch?v=0zmX-1N5q_Q

En gelijk de cult film Bad Taste als aanrader hier
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Han S

Ik heb ooit een demo opgenomen met Pestilence, de demo van 'Spheres' en die klinkt beter dan het officiele album wat er van kwam.

Patrick Mameli nam zijn gitaren op met een piepklein oefenversterkertje en hij deed ook de baspartijen.
Ik heb de 24 sporentape daarvan nog bewaard.

master30

Quote from: Han S on October 26, 2019, 00:10:40
Ik heb ooit een demo opgenomen met Pestilence, de demo van 'Spheres' en die klinkt beter dan het officiele album wat er van kwam.

Patrick Mameli nam zijn gitaren op met een piepklein oefenversterkertje en hij deed ook de baspartijen.
Ik heb de 24 sporentape daarvan nog bewaard.

Die ging later toch naar sacrosanct?
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Kingpin

Quote from: master30 on October 25, 2019, 23:40:05
Cool, Pestilence vroeger bij atak in Enschede kon je daar kijken
Er was ooit is een docu op tv met daarin pestilence en Martin van Drunen, ik dacht vpro.

Shirtjes kopen aan de klomp bij Total Noise

hier is de video

https://www.youtube.com/watch?v=0zmX-1N5q_Q

En gelijk de cult film Bad Taste als aanrader hier
Haha, ik doe nog steeds de 'boodschappen' daar.
En Patrick (as me) nog met lang haar.
Nostalgie man, geweldig.
Me eerste concerten kon ik nog herinneren ... eindhoven ... open air, met Testament

https://m.youtube.com/watch?v=3DhY-XV8sJU

Sta nog op hoes, vooraan in het publiek, best een beleving voor een jong broekie
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

Quote from: master30 on October 26, 2019, 00:19:33
Die ging later toch naar sacrosanct?
Asphyx volgens mij , kan het ook mis hebben.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

master30

Quote from: Kingpin on October 26, 2019, 02:15:37
Asphyx volgens mij , kan het ook mis hebben.

Ik had de naam verkeerd, het was  Michael 'Mike' Lucarelli, bij sacrosanct
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Malignant

Ik zou het niet echt onder de metal plaatsen, maar menig metal liefhebber kan het wel waarderen denk ik.

Afgelopen zaterdag bij "Reignwolf" in de 013 gewest.
Kolere wat geven die gasten een live show zeg.

Na een half uur was de drum kit al helemaal verbouwd en stond deze voor op het podium, en na een uur besloten de mannen dat het nog leuker was om met drum kit en al gewoon in het publiek te gaan staan spelen. Dus maar weer verbouwen.

Als je een band zoekt die het publiek mee krijgt...... wow.
Volgende keer ben ik weer van de partij.

:headbanging: :headbanging: :headbanging:
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

Han S


RalphH

Treffend stukje.

En
Quote2003 – afgestudeerd aan de rockacademie in Tilburg.

Ghegh, daar was ik bij. 1 van mijn meest memorabel concertavondjes. Brings back memories.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Han S

Ik vind Floor een van de beste zangeressen die dit land heeft voortgebracht, maar naast een gewekldige stem en beheersing heeft zij een groot muziekhart, snapt waar het over gaat en heeft een geweldige attitude.

Zij treedt op over de hele planeet voor vele duizenden mensen. Als Nightwish in NL optreedt is het uitverkocht, maar toch is zij hier nauwelijks bekend en dat heeft alles te maken met de kliekjes van radio en TV.

Want wie zien we keer op keer op de buis? Sjonge, Krezip heeft na tien jaar weer een plaat, hoe interessant is dat? En Trijn O. en Glennis G. komen we regelmatig tegen, andacht genoeg, maar hoewel die twee zeker kunnen zingen, doen ze me niets. In tegenstelling tot Floor, die pakt me beet en neemt me mee.

Zelfde met Within Temptation, wellicht de beroemdste NL band ooit in het buitenland. Ik heb de voorloper ervan een maand in de studio gehad en Sharon is een fantastisch mens, maar wat horen en zien we ervan op de buis?

En Sharon kan fantastisch zingen, veel mooier dan ze in WT laat horen, maar in mijn beleving en smaak vind ik Floor een stap verder.

INIURIA

Mooi omschreven Han  :thumbs-up:

Nog een dame die meer aandacht verdient is Anneke van Giersbergen. Ooit 'bekend' geworden met The Gathering en tegenwoordig zangeres van VUUR. Ook mooie dingen gedaan met iconen als Devin Townsend, Novembers Doom en Anathema.

Een zangeres die de middelmaat in Nederland ver overstijgt qua bereik en vooral gevoel en beleving maar ja... de muziek hè.

Han S

Anneke heeft nog bij me geslapen, geweldige dame en zangeres. Ik nam de demo's op voor Mandylion en daar zong zijn zo mooi dat ik er de rillingen van kreeg. Ik heb dat op de latere CD niet meer zo teruggehoord.

En natuurlijk heb ik die opnamen nog, op 24 sporen.

INIURIA

Quote from: Han S on October 29, 2019, 13:45:33
Anneke heeft nog bij me geslapen, geweldige dame en zangeres. Ik nam de demo's op voor Mandylion en daar zong zijn zo mooi dat ik er de rillingen van kreeg. Ik heb dat op de latere CD niet meer zo teruggehoord.

En natuurlijk heb ik die opnamen nog, op 24 sporen.

Krijg het idee dat je een prima leven hebt tot zover en da's niet sarcastisch bedoeld :D

RalphH

#164
Paradise Lost - Kies maar wat

Sonata Arctica - Idem
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

INIURIA

Quote from: Kingpin on November  3, 2019, 23:30:23
Vandaag op tv  :o
Leuke film ook nog.

https://www.youtube.com/v/wlCq-EJpCQ0&VQ=HD720

Potverdikkie gemist. Er komt prima metal uit Finland. Ooit in 2011 met Sotajumala optredens mogen doen in Little Devil en op Stonehenge. Legendarisch slecht van een nacht doorzakken met ze na het optreden in Tilburg. Helaas gestopt in 2016.

https://youtu.be/huHT3J68EzI

INIURIA

Uit de categorie: hard, snel, technisch en bruuuuut...

https://youtu.be/k3G2Iz8Vhd8

Cattle Decapitation - Death Atlas

De eerste albums moest ik niks van hebben. Zijn van 'simpele Grind' naar alles verpulverende deathmetal gegaan.


Was er dit weekend gewoon even stil van  :D :headbanging:


master30

HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Audio addict

Marantz PM7005 - Marantz CD6006 - KEF R3 - REL S510 - DALI M601 Stands - AC Infinity Aircom T8 - Audioquest - Addictive Sound Acoustic Panels.

INIURIA

Ook na meerdere nummers van Kati Rán beluisterd te hebben, vraag ik me nog steeds af waar de metalcomponent zich in deze muziek bevindt... :D

Voor diegene die crossover kunnen waarderen. Rise of the northstar. Rap icm gepluk aan snaren  :headbanging:

https://youtu.be/2oWrY2VeNQ8

modde239


INIURIA

Quote from: modde239 on February 17, 2020, 22:07:13
Ragga metal van Skindred  :headbanging:

https://youtu.be/h-kmLkfFrtU

Haha nice! Die reactie eronder  :D

Quote3 jaar geleden
what is this genre called? Djoint?


INIURIA

Rings of Saturn

https://youtu.be/_Uy0jGJcAbw

Nintendo metal waarvan je zou willen dat je ooit ook maar 1/10 van het niveau als gitarist bereikt.


flakkees

maatje van vroeger gaat een nieuw album uitbrengen
ursurper
ik heb er al iets van gehoord
het belooft wat
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx