Airport extreme & Netwerkschijf; verbinding verbroken?

Started by jslaman, May 14, 2010, 13:57:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jslaman

Ik heb een Seagate Free agent 1tb schijf via usb aangesloten op mijn apple airport extreme. Op deze schijf staat mijn iTunes bibliotheek en dit werkt uitstekend. Echter, zodra ik via bittorrent of iets dergelijks een filmpje binnen wil halen en op deze schijf zet dan wordt er na 30min de melding ' verbinding verbroken'  gegeven.

Vanuit finder is de schijf dan ook niet meer te 'mounten' en de enige oplossing is de usb kabel er kortstondig uithalen en weer inpluggen. Heeft iemand een idee waardoor dit wordt veroorzaakt en (nog belangrijker) hoe het kan worden voorkomen?

jslaman


J.A.F._Doorhof

Misschien heeft het te maken met de vele toegangs aanvragen van Torrents ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

EJ

Quote from: J.A.F._Doorhof on May 15, 2010, 15:38:52
Misschien heeft het te maken met de vele toegangs aanvragen van Torrents ?

Die zouden de airport onbereikbaar moeten maken, niet de usb disk imho.

Brakke software van de airport? Wordt de disk vanuit eigen 220V adapter gevoed of krijgt hij zijn voeding uit de usb?

jslaman

De disk heeft zijn eigen voeding, usb wordt enkel gebruikt voor data overdracht.

EJ

Quote from: jslaman on May 15, 2010, 16:15:51
De disk heeft zijn eigen voeding, usb wordt enkel gebruikt voor data overdracht.
Je hebt de airport natuurlijk al voorzien van de laatste update?

Gaat de disk misschien in slaap en maakt het wisselen van usb hem weer wakker?

PS dit is 1 van de redenen dat ik afraad om usb disks te gebruiken als actief opslagmedium. Het is niet echt heel betrouwbare techniek. Daarnaast wordt de rekenlast bij de processor in software gelegd in plaats van daar waar die hoort: bij de diskcontroller. Niet dat dit je enigermate zal helpen, maar geeft misschien wat om over na te denken...

CloggySpete

Ik heb ooit ook een USB schijf gehangen aan de AE Extreme. Was naar mijn idee veel te langzaam. Heb toen voor een netwerkoplossing gekozen.