Deze veegt de Nautilus 805 van de kaart...

Started by TVG, September 9, 2003, 19:25:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


ub4b-op-visite

Als er een speaker is die de Nautilus 805 en zelfs de 804 met onderscheiding verslaat voor zijn prijs is het de Piega P5, een Zwitserse speaker met Ribbon tweeter.

Het is wel een full-range en 2m hoog maar ik ga nu even louter op prijs af tov de N805 met een paar stands.



Onlangs deze speaker in vertrouwen mogen beluisteren en toch heel speciale ervaring. Klinkt erg open en extreem revealing, die Ribbon haalt de openheid van een electrostaat en dat is toch ongehoord op de Nautilus.

Het is niet altijd rozegeur en maneschijn met deze speaker want de electronica moet je ook goed uitkiezen, de eigenaar speelde met een heel bescheiden NAD CD en integrated en gezien heel transparante speakers ook een goede bassturing vereisen klonk het geheel koud omdat de bas niet meer kon op de NAD.

Niet dat NAD slecht is, maar een CD van 250 EUR en amp van 250 EUR is geen match voor de Piega's, maar ondanks deze beperkingen hoorde ik al een enorme openheid.

Deze speakers wil ik echt wel eens naast de Nautilussen horen op een goede set.

Vigier

Zeg Major_Ton,

ik weet niet hoe je aan die 265 Euro komt, maar doe daar maar ff lekker 95 Euro vanaf...170 Is een betere prijs voor die 8531.

Groet, Joris

Jaap (?)

Ik vind dit geen eerlijke vergelijking ! , als je zo nodig B&W speakers in je test wil meenemen, neem dan de opvolger van de Nautulis 805 te weten Signature 805. Deze speakers zitten in dezelfde prijsklasse en ik denk als je dit gehoord hebt je wel eens een ander mening zou kunnen krijgen. Ik heb zelf de Nautulis 805  als surroundspeaker (front is Martin Logan) en de Signature zijn echt nog drie klasses beter.

patrick_vdb

Hi,

De 805 Signature kun je eigenlijk geen opvolger noemen van de Nautilus 805 ;) De Signature is toch een geheel andere lijn.

Mvrgr

Patrick

Erik

ub4b-op-visite: 2 meter hoog hoe zit het dan met de oorhoogte die de tweeter moeten hebben. Moet je dan op een ladder gaan zitten ???
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Martin_M

#56
Erik,

De tweeter hoeft niet perse helemaal bovenin de kast te zitten.
Veelal zit deze halverwege bij speakers van deze grootte.
Maar als deze toch zo hoog zit zie je bij veel merken dat de kast (en dus ook de tweeter) naar beneden helt richting luisteraar.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Erik

Aha bedankt daar had ik nog niet aan gedacht. Het moge duidelijk zijn dat ik niet veel ervaring heb met speakers groter dan mijzelf ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

VlisChris

sjit man, hoe moet je dat dan wel niet doen als je standmounters groter zijn dan jezelf ;) ;D
mvg,

christiaan
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

The Foundation

Quote from: Erik on October  4, 2003, 22:24:47
ub4b-op-visite: 2 meter hoog hoe zit het dan met de oorhoogte die de tweeter moeten hebben. Moet je dan op een ladder gaan zitten  ???



ik kan ze niet plaatsen in mijn HT , want ze zouden het plafond raken

Jimi Hendrix

Quote from: ub4b-op-visite on September 20, 2003, 00:40:08
Als er een speaker is die de Nautilus 805 en zelfs de 804 met onderscheiding verslaat voor zijn prijs is het de Piega P5, een Zwitserse speaker met Ribbon tweeter.

Grappig om te zien dat deze in de US weer een stuk duurder is dan hier,
normaal is het juist andersom (of zie ik hier iets over het hoofd?)

Price: $3,900 Recommended Retail volgens stereotimes.com

Groeten Johan
What we do now echoes in eternity

blue-eyes

Aangezien we op een HT forum zitten, minder op stereo gericht een vraagje aan de mensen van dit topic met Sonus Faber speakers.

Ik heb altijd het idee gehad, weet eigenlijk niet waarom, dat Sonus Faber typisch speakers maakt voor stereo mensen, liefst nog met buizen voor en eindtrappen.

Praat me bij, wat heb ik gemist?!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

bmateijsen

Persoonlijk denk ik dat Electa Amators het bijvoorbeeld geweldig kunnen doen in een home-cinema opstelling.. Het geluidsbeeld in stereo-opstelling is al prachtig, laat staan in een high-end home-cinema opstelling..

Groet Bjorn

blue-eyes

Tja, je krijgt gewoon het gevoel dat ze op stereo zijn gemaakt ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Vigier

Ze leveren ze ook per 2... heeft er misschien ook iets mee te maken..

Groet, Joris

blue-eyes

Dat per twee leveren geldt voor de meeste boxen. Als je er 5 wilt hebben leveren ze ook wel ;) .

Of bedoel je iets anders?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey