Deze veegt de Nautilus 805 van de kaart...

Started by TVG, September 9, 2003, 19:25:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bart_M



Bart_M

#27
Dit vind ik nou mooie speakers:



Meer info:
http://www.hifi-luidsprekers.nl/JeM/JeM_luidsprekers.htm
Hier heb ik ook wel vertrouwen in als ik het zo zie en lees.

Grtn,
Bart

TVG

ziet er in elk geval heel goed uit, ook heel goede background info..

Major_Ton

#29
Echter zijn de units ook weer voor zelfbouw te verkrijgen.
De bovenste heeft een Excel bass/midd units en een Focal tweeter, de onderste een Seas bass/midd unit en ook een Focal tweeter. (Seas is Excel en andersom ;) ) Verder zijn ze wel prachtig gebouwd!

Als je goed zoekt is er veel moois te vinden. Zelf houd ik erg veel van Focal (JM-Lab). Ik zou dan ook graag in toekomst wanneer het budget het toelaat een Utopia Alto of Nova nabouwen.
http://www.focal-jmlab.fr/gb/home/utopiabe/index.htm

Alto

Nova

Gr. Sven
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

Grindtegel

Ja die Focal-JM-Lab is inderdaad errug gaaf, maar ook onbetaalbaar (voor mij dan) helaas :-\
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Bart_M

Quote from: Major_Ton on September 11, 2003, 22:56:48
Als je goed zoekt is er veel moois te vinden. Zelf houd ik erg veel van Focal (JM-Lab). Ik zou dan ook graag in toekomst wanneer het budget het toelaat een Utopia Alto of Nova nabouwen.

Volgens mij zijn die Beryllium tweeters niet beschikbaar voor zelfbouw.

In de boxen die ik nu aan het maken ben zit dezelfde Focal tweeter die ook in de bovenstaande JeM boxen zit. Idd hele mooie tweeter.

Grtn,
Bart

Lynxxx

Ik moet zeggen dat ik nou niet echt mega onder de indruk ben van die System audio speakers. De "kast" is gebouwd volgens hetzelfde principe als de duurdere JBL serie speakers, bolle wand, dus meer stevigheid en reductie van staande golven. De woofer is een gemodificeerde scanspeak en ze hebben een iets andere tweeter toegepast, waavan het ontwerp en de vormgeving ook niet echt wereldschokkend zijn. Op een of andere manier bekruipt mij het gevoel dat ik hier met een volgende generatie Omni Audio speakers te maken heb ;D ;D ;D Veel blah, weinig bijzonders.

Als jullie het niet erg vinden ga ik nu weer verder sparen voor een setje K2's :)



Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

jeroenskie

#33
aangezien dit meer een topic aan het worden is van .

KIJK DEZE DAN !!!! EN DEZE ZIJN VOOR EEN GELD ERG GOED EN MOOI!!!!
DOE ik ook graag een duit in het zakje,volgens mij namelijk 1 van de mooiere speakers!

http://www.lefflershifi.com/Library/Products/Sonusfaber/Cremonaauditor.htm

Excuses voor de link ,maar begrijp niet hoe jullie een foto in het bericht krijgen

brimbrammer

#34


Bedoel je deze speakers van een kleine 30.000 euro  ;D

Bart_M

 ;D
Kijk eens goed naar die woofer!

Deze zal ongetwijfeld beter zijn, maar dit is ook geen vergelijk meer. De prijs word ineens vertienvoudigd.

Grtn,
Bart

brimbrammer

#36
Quote from: KrunK on September 14, 2003, 09:30:24
;D
Kijk eens goed naar die woofer!

Deze zal ongetwijfeld beter zijn, maar dit is ook geen vergelijk meer. De prijs word ineens vertienvoudigd.

Grtn,
Bart
Deze maakt ook gebruik van Scanspeaks

Jinsu

Quote from: KrunK on September 12, 2003, 09:54:43
Quote from: Major_Ton on September 11, 2003, 22:56:48
Als je goed zoekt is er veel moois te vinden. Zelf houd ik erg veel van Focal (JM-Lab). Ik zou dan ook graag in toekomst wanneer het budget het toelaat een Utopia Alto of Nova nabouwen.

Volgens mij zijn die Beryllium tweeters niet beschikbaar voor zelfbouw.

In de boxen die ik nu aan het maken ben zit dezelfde Focal tweeter die ook in de bovenstaande JeM boxen zit. Idd hele mooie tweeter.

Grtn,
Bart

De tweeters kosten tussen de 1000 en 1500 Euro per stuk vandaar dat JMLab ze niet vrij geeft voor de markt ;) . De kans dat iemand deze koopt is zeer gering gezien de prijs.

Whistler
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Grindtegel

Die sonus faber zijn geen 30000 euro. maar meer iets in de richting van 3500,- per paar.

Ik vind ze fantastisch mooi, ze krijgen op www.hifi.nl ook een goeie recensie.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

brimbrammer

#39
Quote from: Grindtegel on September 14, 2003, 13:04:20
Die sonus faber zijn geen 30000 euro. maar meer iets in de richting van 3500,- per paar.


Zijn die 29.990 geen euro,s dan ?? ???

Grindtegel

Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Jinsu

#41
Quote from: brimbrammer on September 14, 2003, 13:12:55
Quote from: Grindtegel on September 14, 2003, 13:04:20
Die sonus faber zijn geen 30000 euro. maar meer iets in de richting van 3500,- per paar.


Zijn die 29.990 geen euro,s dan ?? ???

Dacht eerder aan Zweden ipv Denemarken ;) .

US Retail $3,595 per pair in graphite™ or natural. Stands $650 per pair

Sonus Faber is Italiaans van origine.

Whistler
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

brimbrammer

#42
OK, ik zag 29.990 staan dus was al meteen geschrokken ::)
Ging er vanzelf vanuit dat het euro,s waren.
Alles is immers duur geworden met die eurotjes ;D

Major_Ton

System-audio, Sonus Faber, Totem...

Allemaal mooie speakers hoor, maar zullen we het gewoon maar bij Scan-Speak in het algemeen houden? :D


Gr. Sven
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

jeroenskie

bonjour ! Brimbrammer bedankt voor de afbeelding! ik moet dat nog leren.

De uitspraak "zullen we het maar gewoon bij scanspeak algemeen houden "stuit mij tegen de borst :'( je gaat me toch niet vertellen dat een Totem ook maar lijkt op een sonus faber HE >:( ;D
Vond overigens de recensie van sonus faber op de hifi.nl site erg tegenvallen.
Meneer de Jeu heeft naar mijn idee niet echt een lovend stuk geschreven.
Als ik niet nog niets had gekocht en ik zou zijn stuk lezen zou ik niet denken ""ÖHH die wil ik!!!!!"

Meer zoiets van ach zijn concerto's zijn bijna net zo goed !

Ik ben ook van mening dat een reviewer met een niet perfecte (wat is perfect ???)voorketen,nooit alles uit een speaker kan halen wat er mogelijk is .

Het zal wellicht een andere recensie zijn geweest als er Mark levinson of Chord voor had gestaan.


vr gr jeroen

Major_Ton

Sonus Faber, Eltax.... Ik hoor geen verschil hoor ;D

Nee geintje natuurlijk.
Filter en kast vormgeving doen een hoop met geluid natuurlijk. Ik sprak ook puur over de units zelf. Voor de rest... Ieder zijn of haar smaak!

Gr. Sven
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

jeroenskie

Quote from: Major_Ton on September 16, 2003, 23:35:28
Sonus Faber, Eltax.... Ik hoor geen verschil hoor  ;D

:D

Ben het met je eens wat betreft de kast en filter, maar is het niet zo dat ook de scanunits worden aangepast voor bepaalde merken,of is het zo dat dit standaard is ?

vr gr jeroenskie

Bart_M

Quote
Ben het met je eens wat betreft de kast en filter, maar is het niet zo dat ook de scanunits worden aangepast voor bepaalde merken,of is het zo dat dit standaard is ?

::)

Quote from: KrunK on September 11, 2003, 16:45:12
Een toevoeging:
Sommige speakerfabrikanten laten een speakerunit speciaal naar hun wensen maken. Meer/minder weerstand, (on)gevoeliger enz.
Een standaard unit die je dan de fabriek ontvangt, kan toch behoorlijk anders zijn.

Ik vind Sonus Faber persoonlijk hele mooie speakers maken.

Grtn,
Bart

jeroenskie

wat betekend ::)  ?? rollende ogen ....zegt mij niets ?

Bart_M

Dat ik heel nijdig bent dat je mijn opmerking gemist hebt.  >:(


;D
Nee, het betekent hier zoiets van: dat had ik al gezegt. (helemaal niet kwaad bedoelt ofzo)