Deze veegt de Nautilus 805 van de kaart...

Started by TVG, September 9, 2003, 19:25:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TVG

http://www.system-audio.com/showpage.asp?siteid=2&id=312


heb deze 2 kunnen vergelijken, wat een prachtding is die system audio, zo levendig, diepe bas, gewoon verbluffend van een speaker van dit formaat :o :o

Erik

#1
Merk zegt me helemaal niets, de marketing ziet er wel goed uit.
Wat moet deze jongen eigenlijk kosten (ps) in vergelijking met de B&W805

ps maar twee posts, je bent toch niet toevallig de importeur van deze speakers he ;)
Je mag liegen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Kristof Ector

Quote from: TVG on September  9, 2003, 19:25:28
wat een prachtding is die system audio

De 805 vind ik mooier van design, over de audio kan ik niet meepraten.

Kristof
Pioneer PDP 5000 EX
Barco 808g

Denon 3803 / B&W 804 802 / Classe / Parasound

garmtz

System Audio ken ik wel. Maar het is wel een hoop bla-bla bij elkaar... Eerst horen, dan geloven... :)

TVG

nee, ik ben helemaal niet de invoerder van deze speaker ;)
hun andere bookshelfs zijn niet echt denderent, maar van deze jongen was ik echt wel zwaar onder de indruk

hij kost ook wel een slordige 3300€ (paar)


hij heeft niet zo'n krachtige amp nodig, liefst wel vrij stabiel en vooral muzikaal, buizen zijn een aanrader

hij klinkt ook best in een niet te grote kamer, dan kan hij (mits goed geplaast) een mooi dieptebeeld vormen

ik ben er zo van onder de indruk dat ik de aankoop serieus overweeg...

ik heb pas daarstraks op de site gekeken, wel veel info (iets te veel eigenlijk ;))

ik verwachte er echt niet veel van, maar een luistersessie heeft mij overtuigd..

Bart_M

Met zijn 87dB denk ik dat je wel een redelijke amp moet hebben om het een beetje aan te jagen.
De woofer is volgens mij een scan-speak:
http://www.d-s-t.com/scs/data/18w_8531g00a.htm

Qua marketing ziet het er goed uit.

Grtn,
Bart

TVG

heeft idd wel een stabiele amp nodig, en ik dacht dat ik gelezen had dat die woofer door scan-speak voor hun gemaakt was..

Grindtegel

Die woofer lijkt een beetje op een sonus faber?
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Scarp

Quote from: TVG on September  9, 2003, 22:03:15

hij kost ook wel een slordige 3300€ (paar)
En hoezo speelt ie de 805's van de kaart? Ze kosten ruim 1000 euro meer en d'r zullen genoeg speakers zijn van rond 3300 die "beter" spelen dan een setje 805's, maar die zijn dan ook allemaal een stuk duurder.

Overigens "beter" spelen en "van de kaart" spelen ook maar relatief en erg persoonlijk.

Eigenlijk snap ik je topictitel gewoon niet. Ik zie het verband niet tussen 805's (2000 euro per paar) en die system audio speakers (3300 euro per paar).

TVG

Wel Scarp, omdak ik vind dat de nautilus 805 de meeste in z'n prijsklasse en sommigen daarbuiten ook weg kan spelen, voor mij stond de nautilus 805 altijd aan de top van de bookshelfs, maar deze speaker speelde hem gewoon weg, dus het is inderdaad iets persoonlijks..

Grindtegel

En hoe is ie dan in vergelijking met de Signature 805 die meer in die prijsrichting gaat?
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Scarp

Met 3300 is deze speaker wel een beetje buiten de 805 prijsklasse, dus een eerlijk vergelijk is het niet. Voor 1300 euro meer mag je toch ook wel wat verwachten jah ...

TVG

die zou ik ook graag eens beluisteren, mss de drie naast elkaar, en luisteren of de signature die meerprijs gehoormatig wel waard is..

Grindtegel

Ik bedoelde de signature tov de system-audio
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

TVG

zal eens kijken waar ik de 2 tesamen kan beluisteren, btw wat is de adviesprijs van de signatures nu opnieuw?

3700? (paar)

Grindtegel

Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Major_Ton

De woofer is idd een Scan-Speak. Ik herkende de unit meteen. Sonus Faber gebruikt dezelfde unit in hun speakers en ik geloof dat ze em bij Totem ook wel kennen :D. Tweeter lijkt mij van dezelfde afkomst.

De woofer kost los in ieder geval "maar" 265,- Euro.

Wat je wel niet allemaal betaald voor een hoop opgeblazen onzin!

Gr. Sven
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

garmtz

Krell gebruikt de woofer ook in hun superdure speakers.

Bart_M

Speakerunits van 265 Euro zijn al duur hoor.
Dan zit je al behoorlijk richting de toprange.
Ik gebruik in mijn nieuwe speakers een tweeter van Focal, dit is hetzelfde exemplaar wat Wilson Audio gebruikt. Deze tweeter kost ook "maar" 100 Euro.

Ik las laatst dat iemand een tweeter had laten vervangen van zijn JBL speaker twv 2 of 3 duizend euro. Deze tweeter kostte ook "maar" 50 Euro.

Kijk ook eens naar de Sentinels die hier worden nagebouwd voor nog geen 10% van de winkelwaarde.
Dus je betaald niet teveel, bij alle andere niet-zelfbouw speakers is dit precies hetzelfde.

Grtn,
Bart

TVG

Quote from: Major_Ton on September 11, 2003, 16:23:07
De woofer is idd een Scan-Speak. Ik herkende de unit meteen. Sonus Faber gebruikt dezelfde unit in hun speakers en ik geloof dat ze em bij Totem ook wel kennen :D. Tweeter lijkt mij van dezelfde afkomst.

De woofer kost los in ieder geval "maar" 265,- Euro.

Wat je wel niet allemaal betaald voor een hoop opgeblazen onzin!

Gr. Sven


ik denk na de info is goed gelezen te hebben dat deze woofer wel door hun gemaakt is maar dat de materialen volledig anders zijn, dus ga niet op het uiterlijk af..

Bart_M

#20
Een toevoeging:
Sommige speakerfabrikanten laten een speakerunit speciaal naar hun wensen maken. Meer/minder weerstand, (on)gevoeliger enz.
Een standaard unit die je dan de fabriek ontvangt, kan toch behoorlijk anders zijn.

Grtn,
Bart

Major_Ton

Mooie verhalen allemaal. Tuurlijk kunnen er aanpassingen gedaan worden, maar dat een hele speaker dan meteen 1650,- Euro moet kosten?!! En de units direct van de fabrikant zijn over het algemeen de meest ideale die je kan krijgen.

Ik geloof er allemaal niet zo in...

Gr. Sven
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

Major_Ton

Was nog even vergeten over een stukje heen te lezen van KrunK.
Opzich wil het nog wel kloppen de prijzen van fabrieks speakers. De man uren, testen, keurmerken etc etc, maakt het er allemaal niet goedkoper op. Maar dat is tevens ook een van de redenen dat ik over ben gestapt op zelfbouw.
Mijn huidige speakers hebben ongeveer 600,- Euro per stuk gekost en ik denk dat er weinig fabrieks speakers van ca. 2000,- Euro per stuk zich ermee kunnen meteen. En ik wil echt niet opscheppen. Ik mag toch zeggen dat ik behoorlijk breed georienteerd ben in speakerland. Binnenkort ga ik mijn Vifa tweeters vervangen voor Scanspeak D2509/9300 tweeters en dan vind ik ze wel redelijk af :)

Gr. Sven
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

TVG

The woofer System Audio W2K has been developed in co-operation between Scan Speak A/S and System Audio A/S. The objective was to create a woofer, which could be part of a compact cabinet and give increased dynamics, less distortion, higher power handling and a deeper bass than any other woofer of similar size.

· The design of System Audio W2K has nothing in common with a conventional woofer apart from the fact that it has been build based on the dynamic principle (magnet, voice coil and membrane)
· System Audio W2K reduces distortion and modulation 10 times compared to a traditional woofer and can stand almost twice the load




als dit echt allemaal klopt lijkt het me niet da de standaard woofer van scanspeak beter is dan deze ;)


· Total development time: 6½ years

Major_Ton

Ik heb er zeer mijn twijfels of het bedrijf de 6,5 jaar ontwikkellings kosten terug gaan verdienen met de verkoop van deze speaker ???
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005