ander wifi gebruik geeft probleem

Started by Joris1971, May 13, 2010, 12:40:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Joris1971

Heb boven op zolder een bedraad netwerk, waarop aangesloten mijn Linn Majik DS, dit gaat via een netgear switch.
Om de Linn DS te bedienen maak ik gebruik van een Ipod Touch.

Deze maakt verbinding met de modem die beneden staat (via wifi)
Maar het signaal is boven op zolder erg matig en regelmatig valt het netwerk weg.

Nu heb ik een Airport express nog liggen en heb die via de netgear switch aangesloten om zo een goed wifi bereik te hebben op zolder.
Nu ziet mijn ipod touch dit netwerk en heb ik volop signaalsterkte.

Maar het minount is het volgende.
Selecteer ik met dit netwerk via mijn ipod touch een nummer om dit af te spelen op de Linn DS dan gaat dit de eerste keer goed.
Ga ik vervolgens browsen in mijn afspeellijsten (op de ipod) en klik dan een ander nummer aan dan reageert de Linn DS daar niet op.
Selecteer ik vervolgens mijn 'oude' netwerk (net het slechte signaalbereik) dan heb ik dit probleem niet.

Hoe kan dit? En wie heeft er de oplossing voor?

Het signaal op mijn modem heet Tele2modem, maar de airport express stuurt een ander signaal uit, terwijl dit toch op de switch zit Of maakt dit niet uit?

gr. Joris

SpeedyAndré

Ik denk dat er wat dingen door elkaar lopen bij jou  ::)
Heb je zo'n zwarte Tele2 modem/router (Davolink) met wifi, 2 telefoon en 4 100mb aansluitingen?
De Airport Express is zelf ook een router, misschien kan je wat dubbele functies uitschakelen?
2 routers in 1 netwerk is vragen om problemen ....

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Joris1971

Quote from: SpeedyAndré on May 13, 2010, 14:15:30
Ik denk dat er wat dingen door elkaar lopen bij jou  ::)
Heb je zo'n zwarte Tele2 modem/router (Davolink) met wifi, 2 telefoon en 4 100mb aansluitingen?
De Airport Express is zelf ook een router, misschien kan je wat dubbele functies uitschakelen?
2 routers in 1 netwerk is vragen om problemen ....

André  8)

Dat is hem inderdaad.

Met die airport express zou ik eigenlijk mijn netwerk moeten uitbreiden, maar dat kan alleen als je nog een extra airport express hebt.

Die airport express wil ik eigenlijk alleen gebruiken zodat ik een beter wifi signaal heb.