Wie, welke maatschappij helpt ons aan R2 news ?

Started by J.A.F._Doorhof, April 24, 2002, 15:19:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Welke maatschappij is bereidt om samen met ons forum te zorgen voor goede Regio 2 informatie en eventuele review DVD's.

PAL reviews zullen op het forum en website (HT web gemaakt worden) op een goede professionele manier, dus met screenshots eventueel R1 R2 vergelijk. Met minder aandacht aan de film maar des te meer aan de kwaliteit.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bmateijsen

dvd.nl en dvdzine.nl zijn redelijk up to date qua release gegevens.

Misschien is dit wat??

Groet Bjorn

J.A.F._Doorhof

Kan alleen niet zonder toestemming info overnemen.

En ik ben meer geïntresseerd in een rechtstreeks contact, ook om eventuele DVD's een pre-look te geven.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Lone Ranger

Quote from: J.A.F._Doorhof on May 30, 2002, 17:29:45
Kan alleen niet zonder toestemming info overnemen.

En ik ben meer geïntresseerd in een rechtstreeks contact, ook om eventuele DVD's een pre-look te geven.

MvrGr.
Frank

En dat ga jij doen zeker  ;D

J.A.F._Doorhof

Waarom niet ?
Ik denk dat ik bij pre-releases ook nog wel goed advies kan geven op dingen die niet kloppen.

En daarnaast zijn er denk ik meer mensen die ik goed ken die wel wat willen reviewen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Lone Ranger

Quote from: J.A.F._Doorhof on July 22, 2003, 16:22:44
Waarom niet ?
Ik denk dat ik bij pre-releases ook nog wel goed advies kan geven op dingen die niet kloppen.

En daarnaast zijn er denk ik meer mensen die ik goed ken die wel wat willen reviewen.

MvrGr.
Frank

Gratis films willen we allemaal wel ::)
Maar ik gun het je van harte,voor ik weer het halve forum over me heen krijg.

Ik heb reviews altijd erg relatief gevonden.Sterker nog,ik hecht er helemaal geen waarde aan.Ik lees ze soms wel.
Sommigen kopen een film naar aanleiding van een review en komen dan tot de conclusie dat een film wel eens niet leuk kan zijn.
Echt slechte releases zijn er niet meer.
Bijna alle films van tegenwoordig zijn van goede kwaliteit.
Ik lees bij bijna alle films hoe geweldig het geluid is en hoe helder het beeld is,alleen op een fout pixeltje na.

Ik hoef nergens te lezen,dat LOTR goed van kwaliteit is.Dat hoor/zie ik zelf wel.

Ik heb ooit eens een review gelezen van een Brian May concert.
Die man was uitermate verbaasd dat er nummers van Queen werden gespeeld.Brian May had die nummers notabene zelf geschreven,mag hij ze dan ook spelen.Het hele concert werd tot op de grond afgekraakt.
Er gingen 10.000 mensen uit hun dak,dus aan wie lag het dan.
Dus rescensies zijn erg relatief.

Waar een rescensie wel goed voor kan zijn,is of de persing juist is.

Gr.Fred.

J.A.F._Doorhof

Hi,

Meestal gaan de films terug, en vaak mag je ze houden.
Waar het me voornamelijk om gaat is om review samples te krijgen VOOR release, vaak zitten er kleine schoonheidsfouten in wat nog wel veranderd kan worden.

En geloof me als je een paar drama's heb zitten kijken voor een review dan is het GRATIS DVD's krijgen voor een review niet meer leuk, je moet een film minimaal 2x kijken (vaak ook voor het commentaar) en alle extra's bekijken en een review schrijven doe je ook nog eens niet binnen een uurtje.

Dus als je mijn uurloon tegen het reviewen zet, dan is een DVD reviewen om de film te hebben niet kosten dekkend.  ;D

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Lone Ranger

Quote from: J.A.F._Doorhof on July 22, 2003, 17:50:53
En geloof me als je een paar drama's heb zitten kijken voor een review dan is het GRATIS DVD's krijgen voor een review niet meer leuk, je moet een film minimaal 2x kijken (vaak ook voor het commentaar) en alle extra's bekijken en een review schrijven doe je ook nog eens niet binnen een uurtje.


In dat geval,veel plezier ;D ;D

RuudG

#8
Lone Ranger schreef:
QuoteEcht slechte releases zijn er niet meer. Bijna alle films van tegenwoordig zijn van goede kwaliteit.
Hier ben ik het dus absoluut niet mee eens.

Inderdaad worden de goede transfers steeds beter. Door verbeterde technologie (datacines, compressie software en restauratietechnieken) enerzijds en de inmiddels opgedane ervaring door de authoring huizen anderzijds.

Echter, er komen tegelijk ook steeds meer slechte titels op de markt, die verpest zijn door allerlei digitale opleuk grappen. Dit lijkt op een misplaatste poging de groeiende massa huis, tuin en keuken kijkers met kleine, slecht afgestelde TV's te plezieren. EE, DVNR, opgepepte contrasten enzo vormen de pest voor steeds meer transfers en het lijkt triest genoeg wel een trend aan het worden.

En dan heb ik het nog niet gehad over de groeiende neiging van de studios om titels alleen maar in p&s versies uit te brengen. Of zowel de p&s versie als de widescreen versie op een DVD-9 uit te brengen, waarbij elke versie slechts een layer toebedeeld krijgt. Kortom, overal compressie ellende zoals mosquito noise door de gemiddeld lage bitrate.

Tevens, maar dat is subtielere kritiek, heb ik problemen met veel digitale restauraties. De meest bekende naam op dit gebied is natuurlijk Lowry Digital Images. Bij deze restauraties wordt het filmkarakter regelmatig geweld aangedaan, met name door het excessief wegfilteren van filmgrain. Ik heb aardig wat LDI restauraties gezien, die er als video uit zien en weinig meer met de oorspronkelijke film te maken hebben (Citizen Kane om zomaar een beroemde titel te noemen). Mooie video wellicht, maar met forse aantasting van het oorspronkelijke karakter van de film.

Kortom, er zijn nog steeds veel (komen steeds meer) slechte releases, naast de gelukkig goede releases. En dus is een review over de DVD beeld- en geluidkwaliteit voor mij van grote waarde, als ik wil vermijden regelmatig miskopen te doen. Jammer genoeg hebben de meeste reviewers weinig verstand van of oog voor problemen in de transfers.

Een filmreview ben ik overigens absoluut niet in geinteresseerd.

Groeten,

Ruud


Lone Ranger

Natuurlijk zijn er mindere releases,maar ik bedoel ECHT slechte.
De films die Frank toegestuurd krijgt,zullen de wat bekendere titels zijn.Daar zitten bijna geen inferieure uitgaves meer tussen.

BTW  Frank,zoiets deed jij toch al???

J.A.F._Doorhof

Hi,

Ik vindt het knap dat je weet wat mij wordt toegestuurd helemaal omdat mij niet wordt toegestuurd, ik schrijf alleen soms een review voor een website.
Aan de film besteed ik bijna nooit aandacht in dat soort reviews, wel aan de ervaring en beeld en geluid.

Een film is veel te persoonlijk.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Lone Ranger

#11
Quote from: J.A.F._Doorhof on July 23, 2003, 10:31:08
Hi,

Ik vindt het knap dat je weet wat mij wordt toegestuurd helemaal omdat mij niet wordt toegestuurd,

Maar jij was al een keertje "uitverkoren" als consument,weet je nog??

Gr.Fred.

Lone Ranger

Quote from: J.A.F._Doorhof on July 22, 2003, 17:50:53
Hi,

Meestal gaan de films terug, en vaak mag je ze houden.


Maar je krijgt nooit iets toegestuurd.Of ga je ze halen.

J.A.F._Doorhof

Dat "keertje" is niet doorgegaan, dat was voor de masterawards maar die is gecancelled dit jaar.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Lone Ranger

Quote from: J.A.F._Doorhof on July 23, 2003, 12:59:45
Dat "keertje" is niet doorgegaan, dat was voor de masterawards maar die is gecancelled dit jaar.

MvrGr.
Frank

Das wel lullig  ;D

patrick_vdb

Quote from: J.A.F._Doorhof on July 23, 2003, 12:59:45
Dat "keertje" is niet doorgegaan, dat was voor de masterawards maar die is gecancelled dit jaar.

Ach, ik vroeg me laats nog af hoe het daarmee stond (Bjorn was toch ook een van de juryleden?), maar dat is dus helemaal afgelast. Waarom eigenlijk?

Mvgr

Patrick

J.A.F._Doorhof

Geen support van de maatschappijen omdat ze te kritisch waren naar hun mening en ze willen nu zelf iets doen om zelf een vinger in de pap te hebben.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

patrick_vdb

De lafaards ;D

Wel jammer eigenlijk want ik vond het wel een leuk initiatief. Maar als een gefundeerde en gerechtvaardige mening al niet mag gelden dan heeft het natuurlijk weinig zin.

Mvrgr

Patrick

bmateijsen

Quote from: patrick_vdb on July 23, 2003, 21:22:46
Quote from: J.A.F._Doorhof on July 23, 2003, 12:59:45
Dat "keertje" is niet doorgegaan, dat was voor de masterawards maar die is gecancelled dit jaar.

Ach, ik vroeg me laats nog af hoe het daarmee stond (Bjorn was toch ook een van de juryleden?), maar dat is dus helemaal afgelast. Waarom eigenlijk?

Mvgr

Patrick

Yep was ook 1 van de juryleden... en het is met name afgelast omdat de NVPI zelf een awardshow wilde organiseren, en dat mocht niet bijten met andere shows... (althans dit is de officiele quote...)

Groet Bjorn

Johan Van Gompel

Quote from: J.A.F._Doorhof on July 22, 2003, 17:50:53
En geloof me als je een paar drama's heb zitten kijken voor een review dan is het GRATIS DVD's krijgen voor een review niet meer leuk, je moet een film minimaal 2x kijken (vaak ook voor het commentaar) en alle extra's bekijken en een review schrijven doe je ook nog eens niet binnen een uurtje.

Geeft het 2x kijken van de film geen vertekend beeld voor je review?
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"