UPC digitaal zónder Mediabox?

Started by audiolover, May 10, 2010, 16:39:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audiolover

Ik heb gezocht maar kom het antwoord niet tegen:

Als ik een TV heb met ingebouwde digitale tuner, kan ik dan zónder Mediabox kijken of moet ik persé die box erbij hebben?
Meridian M-30 speakers; dedicated audio-pc
S.M.S.L-U-9DAC/voorversterker;
Audioquest kabels: Carbon USB - Mackenzie RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06

Madhouse

Je moet persé de mediabox er bij hebben! UPC gaat het wel ondersteunen word geroepen maar wanneer is nog maar de vraag...
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

blue-eyes

Je kan een beperkt aantal zenders bekijken. Erg weinig.

Ik moet eerlijk zeggen dat de HD decoder van UPC er niet eens raar uitziet, en dat hun idee van ook niet zo raar is. Ik was altijd vierkant tegen het verplichte opdringen door UPC, maar waardeer inmiddels hun service en diensten daarmee.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

zonder mediabox ontvang je tegenwoordig niks.
UPC is versleuteld d.m.v. een boxkey, deze kan je in Polen wel uit laten lezen en bijv in een dreambox zetten
maar aan een DVB-C tuner in je LCD met CI CAM heb je niks, nada, noppes......
JBL PRX Power!

celerontje

In Polen? ???
Waarom helemaal daar? ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Raphie

Quote from: celerontje on May 10, 2010, 17:23:33
In Polen? ???
Waarom helemaal daar? ;D
omdat ze hier niet kunnen hacken
JBL PRX Power!

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

audiolover

Dat betekend dus dat ik altijd gebruik maak van de tuner en afstandsbediening in de Mediabox óf gebruik ik wel de ingebouwde tuner van de TV?
Meridian M-30 speakers; dedicated audio-pc
S.M.S.L-U-9DAC/voorversterker;
Audioquest kabels: Carbon USB - Mackenzie RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

taxus7

Quote from: Madhouse on May 10, 2010, 16:41:25
Je moet persé de mediabox er bij hebben! UPC gaat het wel ondersteunen word geroepen maar wanneer is nog maar de vraag...

Is dit zo? Ik overweeg namelijk UPC op te zeggen, omdat ik die box kwijt wil. Heb je dit van UPC zelf vernomen of heb je misschien een linkje?

MOHTFAN

Allemaal opzeggen   :pompom: , misschien doen ze dan wat aan dit soort zaken. :D
Marantz av8801 | Marantz sr9300 | Sony s4100 | BDP-S5000ES |  panasonic 424 | Anthem Statement a2 | B&W n803 | B&W htm1 | B&W cwm663 | Velodyne SPL-1200 Ultra | Naca 5 | Blue heaven | Audioquest carbon & Vodka| Monster 1000HD | Klotz m5n10 | Seec | Sony HW10 | 82Nu8000 | GIK

Flexaa

Ik heb UPC al tijden geleden opgezegd.

Schandalig gewoon hoe ze digitale televisie onmogelijk maken zonder voor woekerbedragen een box te huren.

MOHTFAN

In het begin ging het nog net, maar na al die verhogingen, ben ik er absoluut mee eens. Afzetters allemaal eigenlijk, maar UPC is echt te duur. Voor de prijs die we betalen zou het inclusief het HD pakket moeten zijn met de mogelijkheid apparatuur naar keuze te kopen voor 2e, 3e of 4e tv's zonder extra maandelijkse kosten. Wat gebruik je nu als source?
Marantz av8801 | Marantz sr9300 | Sony s4100 | BDP-S5000ES |  panasonic 424 | Anthem Statement a2 | B&W n803 | B&W htm1 | B&W cwm663 | Velodyne SPL-1200 Ultra | Naca 5 | Blue heaven | Audioquest carbon & Vodka| Monster 1000HD | Klotz m5n10 | Seec | Sony HW10 | 82Nu8000 | GIK

Madhouse

Quote from: taxus7 on May 15, 2010, 16:00:26
Is dit zo? Ik overweeg namelijk UPC op te zeggen, omdat ik die box kwijt wil. Heb je dit van UPC zelf vernomen of heb je misschien een linkje?

zowel inside info (heb er gewerkt) als op het forum van chelloo tegen gekomen. Moet je daar maar eens rondneuzen, ik kan het zo snel niet vinden.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

celerontje

Quote from: Madhouse on May 16, 2010, 22:56:43
zowel inside info (heb er gewerkt)
Gelukkig nu niet meer, anders hadden we de pek en veren uit de kast gehaald! :D :D :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

jasjenl

Alhoewel ik het er op zich wel mee eens ben dat UPC de mogelijkheid zou moeten bieden om ook zonder box digitale tv te kunnen kijken, zou ik toch niet zonder m'n huidige box meer willen kijken. Met name het gemak van de 3 tuners die in mijn HD DVR zit zou ik wel missen bij het gebruik van een interne tuner van een TV, want voor zover ik weet is nog geen enkele tv die een ingebouwde triple tuner heeft met opnamemogelijkheden.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5