Vloerbedekking

Started by Arno P, September 9, 2003, 07:04:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arno P

Ja ik zit er nog een beetje over te dubben of het nu de zachtere vloerbedekking moet worden met de schuimachterkant of de iets robuustere met de textiel achterkant.

Ik ga de vloerbedekking op wand en vloer gebruiken en moet tevens hier en daar om een plank heen bekleden (zoals de stoel-podium rand). In het laatste geval heb ik het idee dat de schuimachterkant variant niet erg stevig is en mogelijk na een tijdje weer loslaat (spanning?).
Ook lijkt mij die schuimvariant niet zo slijtvast op de randen.

Heeft iemand ervaring hiermee of eventuele adviezen voordat ik de rol in mijn auto laad ?


diceman

#1
Beide varianten plakken goed,mits je het geheel verlijmd.

Let goed op dat je de vleug goed legt, ivm lichtinval.

Als je de stootrand(podium) gaat bekleden doe dan op de kopse kant een rond latje erop,het tapijt valt mooier en minder spanning/slijtage.

Ondertapijt is ook een uitkomst het zorgt ervoor dat het geheel verend blijft zodat de de polen niet platgelopen worden cq terug kunnen komen.

Zou goed kijken naar het tapijt er is veel te koop,de duurdere merken zijn vaak ook beter,hoe meer polen(gr2 p.m) des te steviger het tapijt is.

Let op de p.i.t label van het tapijt,hierop staat alle relevante info over het tapijt,hierop staat waarvoor het geschik is,garantie,hoe te leggen etc.

Gebruik goede spullen voor het leggen,is de helft van de klus

Johan Van Gompel

Maakt het voor het geluid/de akoestiek iets uit of je tapijt legt in een kamer met houten vloer?

Ik ga in mijn HT een max. 10 cm hoog podium maken; dat oogt wat mooier en ik kan er alle kabelgoten helemaal in wegwerken. Zoals op onderstaande foto; alleen komt er bovenaan nog een stuk van +- 70 cm graniet o.i.d. waarop de speakers en de componenten geplaatst zullen worden. Het podium zal dichtgemaakt worden met MDF en daarop dient nog vloerbedekking te komen. Of zou ik het MDF gewoon mat zwart verven? :-\
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

Selmar_Cleef

Persoonlijk zou ik voor tapijt kiezen met een textiel achterkant.
Ik had op mijn slaapkamer tapijt liggen met een schuim achterkant. Na een tijd laat dit schuim los door veelvuldig gebruik. Wat resulteert in hele fijne deeltjes die ook in de lucht komen. Gevolg is ook dat het tapijt dan gaat "zweven" op het shuim. En het is een pokke werk om dit schuim van de ondergrond af te krijgen als je een nieuwe vloerbedikking gaat leggen/plaatsen.

GTDesign

Gebruik bij voorkeur een tapijt met jutte rug. Een tapijt met een Foam rug gaat na verloop van tijd brokkelen. Vooral als je het tegen de muur wilt zetten zal het jutte zich beter houden.

Arno P

Vandaag dus een stukje zwarte vloerbedekking gehaald en sinds 2x4m bij de tapijtboer onder "rest" valt....voor de halve prijs...
Mooi spul, gaat aan de schermkant komen (nee niet als projectiemateriaal) ;)
En inderdaad jute achterkant...en snijden met krom stanleymesje ,...ging hartstikke goed..