Harman Kardon AVR 355 firmware / setup issue

Started by thelocalhero, May 8, 2010, 23:22:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

thelocalhero

Ben ik het bezig van een Harman Kardon AVR 355 set. Waarop de volgende componenten zijn aangesloten.

- HDMI1 - Humax 5050C
- HDMI2 - Philips BluRay DVD player
- HDMI3 - PS3

Ik had me er een beetje bij neergelegd dat ik het geluid niet altijd goed kreeg.
Heb eerder post gedaan met een "plopje" dat nog steeds niet weg is. Zie topic http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=89852.0

Waar ik "last" van heb is dat ik niet altijd al mijn speakers kan activeren.
Ik heb 5 speakers en een sub. (2x front, 2x surround, 1x center + sub).

Als ik de Humax gebruik dan kan ik in feite elke mode kiezen. Bijvoorbeeld 5 Stereo dan zijn namelijk alle speakers aan.

Als ik een BluRay kijk is het per BluRay Disc verschillend welke mode ik kan kiezen, misschien logisch als het een 5.1 of een DTS etc is.
Maar ik kan hier geen wijs uit worden, ik kan geen DVD of BluRay disc vinden in mijn collectie die geen 5.1 zijn.

Als ik echter 5.1 kies, of dit zie staan in het display dan werken de achterste speakers niet.
Ik kan dan ook niet een andere mode kiezen om deze wel te activeren, bijvoorbeeld de 5 x speakers.
Ik snap dat dit misschien niet gaat omdat het signaal dat ontvangen word Dolby Digital is.
Dat zie ik namelijk ook als ik source setup doe, Dolby Digital komt er "binnen".

Klopt het dan dat maar 3 speakers + sub het doen? (2x front, centre en sub).

Ik zelf heb hoop (meer voor het "plopje") dat als ik de firmware update ik wat meer helderheid krijg hierin.

Op dit moment staat AFW 0.93.1.1. erin, en heb ik inmiddels AFW 0.96.x.x gedownload van de website. (de laatste).
Heb daarin tegen geen ervaring met die updaten en zie een behoorlijk do en don't lijst.

Kan iemand mij vertellen hoe dit komt met dit geluid? Of iemand een soortgelijk iets, dat ik het "probleem" beter kan begrijpen?
Of weet wat ik moet doen / aanpassen?

Ben benieuwd! Alles is welkom, thanks!