Topfield helemaal zat !!!!

Started by addy, May 4, 2010, 12:59:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

addy

Onze topfield 7710 is na 2 jaar jaar nog steeds een en al ellende, telkens haperingen in het beeld,
zenders die verdwijnen, etc.
De dealer zegt dat het aan de sateliet ligt, maar ik geloof dat niet meer.
Wat is jullie ervaring met de tuner ?

Iemand een alternatief ?, topfield schijnt wel het beste beeld te geven, maar verder
ben ik hem helemaal zat.

Richi

Hier met Vantage 8000S HD niet anders. Gelukkig geen/weinig haperingen, maar de ene firmware is nog beroerder dan de andere. Heb je je CD kaart rechtstreeks in de tuner zitten of via zo'n insteekkaart? Dat laatste gaf bij mij veel van de problemen die jij beschrijft.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

DVDGuy

Ik heb een Topfield en heb er nog nooit problemen mee gehad; haarscherp beel en nimmer blokjes; ook niet bij storm, ijs o.i.d.
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

DB628

Ook alleen maar ellende gehad met Topfield en het lag nooit aan Topfield maar altijd aan iets anders. Gebruik nu al enige tijd het merk IPBOX9000 en nooit ergens problemen mee.

Raphie

vind de klacht omschrijving nog al vaag
- gaan zenders op zwart? > afstellingsproblemen
- verdwijnen zenders "vanzelf" uit zenderlijstjes ? > firmware probleem
- verdwijnen zender na zenderscan? > afstemmingsprobleem

99% van alle satteliet problemen zijn schotel afstelling gerelateerd.
met zo'n post als TS heeft ie op sat4all al gelijk een ban te pakken, dus wil je hulp ff wat concreter worden
JBL PRX Power!

Hanky Panky

Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

addy

Het is de topfield 7710 full hd tuner met harde schijf.
Heb hem nu 2 jaar.
De hd zenders beginnen vaak als eerste te storen, je hoort een scherpe knerp en het beeld gaat
stilstaan (net op het moment dat het doelpunt wordt gemaakt !) het blijft ook stilstaan, ik ga naar
andere zenders, en weer terug, soms loopt hij dan weer, vaak niet lang.
Wel in het abonnement opgenomen, maar geen beeld van film 1.3, nooit gehad.

Vaak zijn het de hd zenders die vastlopen.
Een nieuwe kop zit er net op, daar ligt het niet meer aan.

De epg functie doet het zelden, als hij al aangeeft welke film het is, een beschrijving
zit er bijna altijd niet bij.

Opnemen / opname's zijn een dag na recording niet meer te vinden of af te spelen.

Sport 1 en 2 zijn soms niet te zien, een kwartier later soms wel.

Pfff, de dealer is diverse malen geweest, nieuwe moederbord gehad (?) de voeding schijnt echter
een mankement te zijn bij deze tuner.

Afgelopen 14 maanden zeker 8 x met deze tuner naar de dealer geweest, nieuwe firmware erop, werkt ook niet lekker,
weer terug, etc,...

Ik denk naar een andere dealer te kijken, heeft er misschien meer verstand van.

Anders een andere tuner, alleen welke met deze beeldkwaliteit (als hij het doet ) !!

gr Ad


Raphie

Dreambox DM800 nooit problemen, maar als ik het zo hoor, staat je schotel niet goed afgesteld, dat zijn typische problemen die je beschijft,. al eens een satlook erop gehad?
JBL PRX Power!

celerontje

Quote from: Raphie on May  4, 2010, 14:04:51
met zo'n post als TS heeft ie op sat4all al gelijk een ban te pakken, dus wil je hulp ff wat concreter worden
Dat komt omdat de mods daar roekeloos en zonder enig moraal besef zijn! >:(
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

addy

Quote from: Raphie on May  4, 2010, 20:32:06
Dreambox DM800 nooit problemen, maar als ik het zo hoor, staat je schotel niet goed afgesteld, dat zijn typische problemen die je beschijft,. al eens een satlook erop gehad?

Ik zelf niet, dacht dat mijn dealer dat wel eens gedaan had, heb van hem
echter niet zo'n hoge pet.
Iemand in de omgeving van Tiel bekend met deze apparatuur ?
Uiteraard tegen betaling.

frank2

Ik heb een Technisat HDs2, sat reciever met pvr, simpel gezged, nooit problemen, geeft het beste beeld en geluid. Het enige is dat soms tijdens een uitzending hij controleerd of je mag kijken, dan bevriest het beeld voor 1 a 2 sec. en zegt hij controle. Het gebeurd 1 a 2 keer per week. Verder nooit problemen, ik raad je deze aan.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frankly

heb ook een TF 7710 HDPVR, maar herken de genoemde problemen niet.
Draai nu een jaar of 2 zonder noemenswaardige hick-ups met mijn TF,
wel wat cam problemen gehad, maar verder prima!
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

Raphie

Zijn jullie nu allemaal debiel? Of kunnen jullie niet lezen, TS vraagt niet naar positieve ervaringen van iedereeb met een willekeurige receiver thuis maar wil gewoon hulp bij zijn  probleem
JBL PRX Power!

frank2

ik geloof dat je dat zelf bent, want jij kunt niet lezen. "anders maar een nieuwe reciever met dezelfde beeldkwaliteit   schrijft hij
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

martin_2703

Zelfde probleem gehad, heb toen eerst astra 3 goed uitgericht en vervolgens astra 1 en 2.

Vanaf dat moment waren mijn problemen opgelost ;D

gerard1

op sat4all is alles te vinden over de topfield,meschien toch eens daar kijken.
mvg,
gerard

addy

Wat later, maar ik ben ook zo druk.
Bedankt voor jullie info, ik denk dat de schotel zelf meer de boosdoener is.
Ik zal eens een andere dealer ernaar laten kijken.

Gr Ad