Stekker verdeeldozen van Furutech en Vibex. een review

Gestart door frank2, april 29, 2010, 19:26:23

Vorige topic - Volgende topic

frank2

Als jullie regelmatig mijn topic hebben gelezen dan kun je weten dat ik erg intensief met stekkerdozen ben bezig geweest. Dit naar aanleiding van een forumgenoot die bij de aanbeveling gaf, van neem eens stroomkabels van Pink Faun. Na deze te hebben aangesloten kwam hij 2 weken later bij mij met een Furutech TP60E stekkerdoos. Tot die tijd heb ik jarenlang een alu stekkerdoos gehad van een onbekend merk, wel beter dan de Gamma doos, dat was zelfs met mijn "oude" kabels van Virtual Dynamics nog hoorbaar maar niet echt geweldig (naar nu blijkt)
Ik wilde graag de sound wat frisser hebben, wat meer hoog, het klonk een beetje middentoonachtig. De stroomkabels waren de boosdoener. Na de Pink Faun pc1 stroomkabels veranderde het beeld drastich, het werd helder, strakker, gedetailleerder.
Verdere apparatuur welke ik gebruik staat hieronder en in mijn topic frank2 bij showcase.

Ik kreeg als eerste de TP60 van Furutech, De sound veranderde een heel stuk, bassen werden sneller/strakker, er kwam opeens een "laag" bij, de echte hoge tonen. Wel viel op dat het geheel  niet echt zuiver klonk, het was iets agressief. Ook de hoge tonen waren bij veel cd's teveel. (het was alsof er een kantelpunt was) Na enige tijd kreeg ik het Vibex blok mee, tjonge dit was andere koek, zuiver, helder met wel een warm geluid. De mids en hoge tonen waren subliem, de bassen vond ik duidelijk minder, ze waren er wel maar het LEEK alsof ze niet diep gingen, ze waren in ieder geval niet "snel"  Toch een goed blok maar de bas beviel me niet.
Daarna kreeg ik de TP80 van Furutech met een ingebouwd filter. Een erg goed blok, deed alles perfect, mooi helder, niet teveel hoog, goed dus, maar na verloop van tijd viel mij op dat de bassen wel slanker waren hoewel ze wel erg diep gingen en dat het middengebied iets iel was. Verder een goed blok, strak, helder, gedetailleerd.
Tenslotte kreeg ik de TP609 van Furutech; kortom het beste blok, alles viel op z'n plaats, een enorm mooi geluid, zuiver, helder, kleurrijk, dynamisch, gedetailleerd, groots. Felle trompetten, violen die klinken zoals een viool dient te klinken, dus met een klankkast, maar dan de bassen, geweldig, enorm diep, strak, zeer snel, exact zoals een bas hoort te klinken. Je hoort dingen in de muziek die je nog nooit gehoord heb, het is net alsof die oude cd's opnieuw zijn opgenomen, alles klinkt anders en vooral erg mooi. Je kunt bijna zeggen dat je een nieuwe cd speler hebt gekocht, zo'n verschil maakt zo'n blok. Het luistert heerlijk, niet analytisch, het blijft zeer muzikaal maar ook zeker niet warm, ik zou eerder zeggen neutraal (afhankelijk van je set natuurlijk)

prijzen voor de stekkerdozen zijn ongeveer:
Furutech tp60: 350 euro, Furutech TP80 550 euro, Vibex 650 euro, en de TP 609 : 1200 euro.

heb je nog vragen pm me maar...

Ik hoop dat ik hiermee iedereen een idee heb gegeven over hoe deze stekkerdozen klinken.

EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

blue-eyes

Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Led

En die prik je gewoon in de Gamma wandcontactdoos die aangesloten zit op koperdraad door je muren ?

Raphie

Citaat van: Led op mei 10, 2010, 15:39:19
En die prik je gewoon in de Gamma wandcontactdoos die aangesloten zit op koperdraad door je muren ?

Ja!, hoe is het mogelijk hé? kan bijna niet makkelijker

Frank bedankt voor je review!
JBL PRX Power!

reMC

Citaat van: Led op mei 10, 2010, 15:39:19

Koperdraad in de muren klinkt prima :)

reMC

P.S. Frank, bedankt voor de mooie review, vind ik natuurlijk leuk :)

scrutinizer

Als diegenen eens DE moeite nemen zich in te lezen ::) zouden zij voldongen zijn van het feit dat Frank gebruik maakt van een 'dedicated' groep voorzien van idem aanvoer naar deze verdeler.
Dus ook geen VD in PVC ......... ;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

frank2

sommigen onder ons vinden het leuker / gemakkelijker om overal de draak mee te steken. Helaas komt dat op dit forum ook steeds vaker voor. Jammer, de bedoeling is dat iemand die zijn stereo/ht set echt wil verbeteren met deze review een idee heeft zodat hij zelf kan bepalen of hij het geld er voor over heeft en /of hij een idee heeft hoe het op een goede set kan klinken.

Wel ben ik er langzamerhand van overtuigd geraakt dat verdeeldozen onder de pak 'm beet 300 euro wel iets doen, zoals mijn alu blok, maar dat dit echt niet in verhouding staat tot wat een blok doet boven de 300 euro.

REmc, je mag deze review vrij gebruiken.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Attie

Zeer leesbaar en informatief review. Bedankt Frank!

J.S.

Ja, leuk stuk! Heb het ook in je eigen 'mijn referentie' topic gevolgd.

evilniek

Ik neem aan dat je zelf alles aangesloten hebt?
Dan ben je al bevooroordeeld en moet t al bijna wel "beter" klinken.
Wat me ook opviel is dat t beter gaat klinken naarmate de prijs stijgt.

Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

garmtz

Zeer irritant weer, al dat onzinnige objectivisten-commentaar... ::)

Attie

Citaat van: garmtz op mei 11, 2010, 14:45:28

ja, ik snap dat ook niet. Ik heb met mijn bescheiden set, gewoon goede resultaten zowel met beeld als geluid. Daar is niets voodoo aan. Twee oren en twee ogen. En het hoeft heus geen godsvermogen te kosten.

garmtz

frank2

Citaat van: evilniek op mei 11, 2010, 14:23:11

Typisch!. Ik LEEN iets hoef niets te kopen en meteen weer sarcasme, het is dat ik geen administrator ben anders kreeg je meten een ban met dit soort nietszeggende geschrijf.

Maar misschien begrijp je het niet geheel, een speaker van 100 euro klinkt meestal niet zo goed als een speaker van 20.000 euro. Datzelfde geldt voor bijna alles wat je koopt, een opel astra rijdt goed maar een lexus rijdt toch wat lekkerder.

blue-eyes

Citaat van: evilniek op mei 11, 2010, 14:23:11

Citaat van: garmtz op mei 11, 2010, 14:45:28

Heren,

ik snap de discussie aan beide kanten. Toch enig begrip gevraagd, ook van beide kanten.
Gun de andere zijn beleving en geef de ander ook de ruimte voor kritiek. Blijf deze kritiek niet herhalen, maar fundeer deze of ga ik de betreffende topics te keer.
Anderzijds, accepteer dat er mensen zijn die kritisch zijn en beantwoord indien nodig.

On topic, dit is interessant genoeg ;)

Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

drunkfux

Zou je zo'n verschil ook merken (of überhaupt iets) als je geen gescheiden groepen hebt en wel een "Gamma wandcontactdoos" hebt en koper in de muren? (zoals zo prachtig gezegd door Led)

frank2

Het ligt gedeeltelijk aan je set, de een is daar gevoeliger voor dan de andere. Verder is het belangrijk dat je ook de stroomkabels dan veranderd ipv. standaard stroomkabels. Anders zal het verschil kleiner zijn, maar je zult het wel horen. (afhankelijk van welk stekkerblok je kiest) Ik zou bij een forumsponsor er eentje lenen, probeer maar eens de tp60 of 80 van furutech, je hoort het verschil.

addy

Citaat van: drunkfux op mei 12, 2010, 00:01:45
Zou je zo'n verschil ook merken (of überhaupt iets) als je geen gescheiden groepen hebt en wel een "Gamma wandcontactdoos" hebt en koper in de muren? (zoals zo prachtig gezegd door Led)

Lijkt me sterk.

Hans47

ieder mens heeft het recht op zijn eigen illusie op deze wereld:

All that we see or seem is but a dream within a dream

Want daar draait het allemaal om, niets is werkelijk alles is relatief

Anonamemouse

Ik vraag me af wat al die trollen hier doen... als je niks te melden hebt dan kan je toch gewoon je waffel houden? :-X

ik heb zelf een dergelijke test route genomen. diverse stekerblokken geprobeerd (waaronder ook de furutech tp80 en de vibex) en uiteindelijk bij de powersource plus van kemp terecht gekomen. dit blok vond ik het beste resultaat geven. de kemp heeft ook veruit de grootste spoelen.

voor de trollen: dit kemp blok is aangesloten op een dedicated groep voorzien van 3 x 4 mm2 bedrading, met als enige bestaansrecht mijn apparatuur.
An annoying noise annoys an oister

Joris1971

Citaat van: Anonamemouse op november  2, 2010, 13:36:50
Ik vraag me af wat al die trollen hier doen... als je niks te melden hebt dan kan je toch gewoon je waffel houden? :-X

ik heb zelf een dergelijke test route genomen. diverse stekerblokken geprobeerd (waaronder ook de furutech tp80 en de vibex) en uiteindelijk bij de powersource plus van kemp terecht gekomen. dit blok vond ik het beste resultaat geven. de kemp heeft ook veruit de grootste spoelen.

voor de trollen: dit kemp blok is aangesloten op een dedicated groep voorzien van 3 x 4 mm2 bedrading, met als enige bestaansrecht mijn apparatuur.

Gaat ie lekker?

Ga op een ander fora mensen trollen neomen en dat ze hun waffel moeten houde!

S@m

Citaat van: Joris1971 op mei 23, 2011, 11:02:15
Gaat ie lekker?

Ga op een ander fora mensen trollen neomen en dat ze hun waffel moeten houde!

Ga je Anonamemouse stalken Joris? 't Is een post van vorig jaar hoor  ;D

yorkie13

Joris1971