Wireless snelheid Dir 655 en Intel 4965

Started by angel66, April 24, 2010, 18:41:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

angel66

hallo allemaal

ik heb een vreemd probleem met mijn wireless internet.

volgens de specs zou ik een snelheid van 130 moeten halen, Dir 655 router en intel 4965 card.

ik heb een 120 verbinding dus zou makkelijk over de 100 moeten kunnen gaan, bedraad pakt hij dik 115.

maar ik haal net over de 50 met wireless.

router staat op N only, beveiliging staat op wpa2..aes.

mijn laptop staat 4 stappen van de router vandaan.

EJ

Welkom in de wereld van wireless waar niets zeker is... en al helemaal de snelheid niet is gegarandeerd. Als je de kans en mogelijkheid hebt: bekabelen.

jaco

ik kom tot 72 mbps met mijn laptop en een dir 655 (UPC 90 mbps lijn)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

aMUSEd

Hier 78mb/sec bij combi van Dir 655 en Intel 4965

angel66

wat zijn jullie settings?

mijn laptop staat letterlijk 3 a 4 stappen van de router vandaan.

zouden het de drivers van de 4965 kunnen zijn?

windows versie?......ik gebruik win7 ultimate




aMUSEd

hier 8 meter van dlink vandaan + Windows vista premium.
Instellingen van router bedoel je?

angel66

ja van de router graag.

evt van de connectie op de pc.


jaco

meter of 6 van de router af. Windows Vista. Welke NIC in de laptop geen idee, het is een Asus laptop.
Ik wilde meer aangeven dat de router het probleem niet hoeft te zijn qua snelheid.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

angel66

wat zijn jouw instellingen dan?

zou niet weten wat het dan moet zijn.......

Raphie

hier alles standaard wel FW 1.32NA de oudere zijn ruk.............
JBL PRX Power!

angel66


angel66

kan ik gewoon een ander netwerk kaartje kopen?

de 5300 misschien?

weet iemand waar?

Staaled

Quote from: angel66 on May  2, 2010, 12:26:21
kan ik gewoon een ander netwerk kaartje kopen?

de 5300 misschien?

weet iemand waar?
en de d-link usb dongle?
gebruik ik zelf en werkt goed.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

angel66

welke is dit?

welke snelheid haal jij?

Staaled

Quote from: angel66 on May  2, 2010, 13:01:40
welke is dit?

welke snelheid haal jij?
snelheid zal ik eens nagaan.
Ik heb de Nano dongle.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

angel66

ik heb een 120 verbinding van ziggo.

ik zie die nano staan met specs van 150 tot 300 mb verbinding mogelijk.

heb jij dezelfde router?

geschikt voor win7?

Staaled

Quote from: angel66 on May  2, 2010, 13:18:07
ik heb een 120 verbinding van ziggo.

ik zie die nano staan met specs van 150 tot 300 mb verbinding mogelijk.

heb jij dezelfde router?

geschikt voor win7?
Klopt,
de D-link connection manager geeft 150/300 aan.
Router is dezelfde.
Draai nog met Vista en XP, maar vermoed geen probleem.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

angel66

ik heb hem maar besteld voor 19,99.

ik hoop dat deze wat meer snelheid geeft.


wat voor verbinding heb jij?
snelheid draadloos?

Staaled

Quote from: angel66 on May  2, 2010, 15:12:16
ik heb hem maar besteld voor 19,99.

ik hoop dat deze wat meer snelheid geeft.


wat voor verbinding heb jij?
snelheid draadloos?
adsl traag ;D, maar interesseert mij niet aangezien ik niet download.

Hij is zeker een stuk rapper dan mijn interne kaart.
File transfer naar mijn NAS vliegt. O0
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

angel66