instellen van de av2 een "beetje "hulp??

Started by jeroenskie, September 6, 2003, 22:28:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jeroenskie

Hallo ht verslaafden.
Ik heb vandaag de Naim Av2 binnen gekregen en heb een beetje zitten lezen ,ik heb toch wat vragen bij de theorie van naim.

Wanneer je de speakers op small zet ( ik heb sonus faber cremona auditors)(jaja ik weet het ,het zal het niet halen bij jullie b&w's want er is hier duidelijk een b&w infasie !!!!!)
Hoe dan ook ,als ik ze voor en achter en center op small zet dat kapt hij ze af op 120 herz ,WAAR SLAAT DIT OP
Dit is volgens mij bedoeld voor een kef eitje ofzo maar toch niet voor een speaker die zeker tot 50 herz doorloopt?

Goed zal je denken dat zet je hem toch op large! Maar dan (want achter staat wel op small)doen mijn sub en voorspeakers dus een heel end het zelfde spectrum van 40 t/m 120 want de crossover vanuit de processor geeft t/m 120 door aan de sub.

Nu kan ik bv de sub's crossover gebruiken Maar mis ik dan niets  van de info die normaal gesproken word gestuurd naar de surrounds???

Ik hoop dat jullie er een beetje wijs uit worden en me kunnen helpen denken.

vr gr jeroen

ps of is het zo dat er toch niet boven de 80 herz naar het lfe kanaal wordt gestuurd door de dvd ?

J.A.F._Doorhof

Hi,

Lees het topic large of small door daar wordt bijna alles uitgelegt.

In het heel kort.
Een vast filter op 120hz is op zich een beetje aan de hoge kant, dus dan zou ik voor large kiezen.

De sub kan zowel LFE als basmanagment verwerken die 2 moet je echt los zien, de crossover op de sub moet daarom altijd volluit open staan als je hem via de sub output aansluit van je processor.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jeroenskie

er zit ook nog op de av2 een soort functie met de volgende beschrijving .

Jeroen.
The "bass mix' function adds extra bass to the sub.

With bassmix OFF
stereo mode   --  there is no sub output
DTS5.1 /DD5.1 --  normal LFE output.

With bass mix ON
stereo mode   --  the low frequencies are sent to the sub
DTS5.1 /DD5.1 --  LFE + the low frequencies from all the other speakers are
sent to the sub

Wat vinden jullie ? aan of uit ????

vr gr jeroen

garmtz

Quote from: jeroenskie on September  8, 2003, 00:02:52
Wat vinden jullie ? aan of uit ????

Op zich een beetje een rare functie, want als je je speakers op small hebt staan, zou geherrouteerde bas toch zeker ALTIJD naar de sub dienen te gaan. Ik zou bass mix op ON zetten...

Bel me anders effe, dan kom ik deze week 's morgens gewoon even langs...  8)

jeroenskie