ARCAM AVR350 en te weinig analoge multichannel ingangen

Started by gromit, April 21, 2010, 21:27:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gromit

Beste Forumleden.
Ik beschik tot algehele tevredenheid over een Arcam AVR 350. De fronts zijn bi amped voor de woofers gebruik ik een Arcam P90
Ik ben echter van plan een BD speler te kopen en zit nu met het probleem dat ik over niet voldoende analoge surround ingangen beschik want ik wil mij Arcam DV139 houden wegens de goede klankkwaliteit vooral voor SA-CD en DVD-A.

Mijn vraag kan ik de AVR 350 - P90 combinatie behouden als versterkers en aansluiten op een Arcam AV888 in afwachting dat ik upgrade met een Arcam P777. Indien ja, veronderstel ik dat ik het gebruik van de tuner van de AVR 350 verlies

Eerst had ik gedacht aan een switch zoals de Zektor MAS 7.1 maar volgens de site van de verdeler in de UK wordt die niet meer gemaakt. Of zou de Octava HDSA 71 ook iets zijn ?
Ik vraag me alleen af of ik bij het gebruik van een switch geen kwaliteitsverlies zal ondervinden ? Sowieso gaat mijn voorkeur naar de AV888 optie.

Alvast bedankt voor jullie gewaardeerde inbreng
Gromit

bmateijsen

Beste Gromit,

Over het algemeen is een externe switch absoluut kwaliteitsverlies, dus dat zou ik je niet adviseren.
Je kan natuurlijk met je huidige AVR350 en een BD speler gewoon digitaal draaien, maar als je al zit te denken aan een upgrade, dan is de AV888 met P777 of evt. een AVR600 een beter stap schat ik.

V.w.b de tuner, er is natuurlijk altijd de mogelijkheid om internetradio te luisteren via de netwerkaansluiting van de AV888/ AVR600.

Met welke luidsprekers draai je?

Groet,

Bjorn

gromit

Bjorn,

Mijn speakerset bestaat uit 4 x B&W 703 - center HTM 7 - sub Velodyne DD 15.

Zou het dus mogelijk zijn een AV888 te koppelen aan mijn AVR 350 ?

Met dank

Gromit

Jukie

Maar dan zou je je AVR350 dus alleen nog maar willen gebruiken als eindversterker?

gromit

Jukie,

Ja, dat is correct.
In een latere stadium zou ik dan nog en P777 kopen, eerst weer wat sparen.

Groeten,

Gromit

Jukie

Volgens mij kan dat op zich wel, maar dan zit je denk ik alleen met 2 volume knoppen. Ik weet niet of je de volume regeling op de avr350 kan omzeilen? Natuurlijk ook wel op te lossen door deze op een vaste stand te laten staan, maar toch, lijkt me niet ideaal?

Dus kun je dan niet beter de avr350 verkopen en daar een leuke eindbak voor terug kopen? Geen idee wat de avr350 nog 2e hands op moet brengen, maar daar kun je volgens mij wel wat leuks voor kopen. Misschien niet meteen een P777 (geen idee wat de nieuwprijs daarvan is), maar er is natuurlijk genoeg ander leuk spul te koop (evt. 2e hands, komt zat voorbij) dat prima samengaat met de arcam pre/pro en B&W. En het lijkt me zo zonde om het hele processing deel van de AVR350 ongebruikt te laten...


bmateijsen

Mijn advies zou denk ik zijn om de AVR600 te nemen ;), hoewel de AV888 in stereo absoluut een stap beter is.

Groet,

Bjorn

gromit

Iedereen bedankt voor jullie inbreng.

Gezien mijn gebruik bestaat uit 90 % audio en slecht uit 10 % video, zal ik wat verder sparen voor een prepro en voorlopig de kabels switchen indien nodig.

Groeten

Gromit