G(b)estolen door PostNL

Started by CinePhil, August 3, 2022, 12:13:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Chris Cables

#25
Quote from: Chris Cables on October 14, 2022, 13:10:37
Het spijt me te moeten zeggen dat ik PostNL heb opgegeven voor het versturen van mijn kabels naar klanten. Er waren zoveel problemen en 'verloren voorwerpen' die veel ruzie met klanten veroorzaakten, wat er meestal op neerkwam dat ik mijn geld moest teruggeven.
Als er iets mis gaat bij PostNL is er meestal nooit een bevredigende uitkomst voor zowel de afzender als de ontvanger.
:mad:
Sinds de overstap naar DHL heb ik al ongeveer 2 jaar nooit een enkel probleem gehad.
:worship:

Helaas moet ik vandaag deze verklaring intrekken omdat mijn eerste 'gestolen/vermiste' levering via DHL heeft plaatsgevonden.

Ik heb 3 van mijn Zijderups-stroomkabels gemaakt voor een vertrouwde/vaste klant, ze ZEER veilig verpakt en verzonden via DHL-pakketpost.
De ontvanger nam contact met mij op om te vertellen dat hij de tracking had gevolgd, maar dat op de dag dat de tracking een succesvolle levering aantoonde, er niets was afgeleverd of bij de buren was achtergelaten. Er is ook geen kaart achtergelaten.
Ik heb meteen een klacht/onderzoek ingediend en dit is het antwoord dat ik vanmorgen ontving (see photo)

In wezen vertrouwt en neemt DHL de chauffeurs op hun woord als wordt 'geclaimd' dat het pakket met succes is afgeleverd, ook al heb ik hen als klant laten weten dat het niet is afgeleverd.
Dit is duidelijk een systeem dat wijd openstaat voor misbruik als een chauffeur weet dat hij een mooi pakket kan uitkiezen om te stelen en dan zegt 'ja, zeker dat het is afgeleverd' als er een onderzoek komt. In dit geval is dit wat er volgens mij is gebeurd. Er zijn maar heel weinig andere geloofwaardige verklaringen.

Ik heb nu al het gevoel dat dit niet in mijn voordeel zal worden opgelost en ik betwijfel of ik zelfs maar een 'verloren pakket'-claim kan indienen, aangezien DHL nu beweert dat het 'met succes is afgeleverd'.

Het duurt ongeveer twee en een half uur om deze kabels te bouwen, dus dat is in wezen een hele dag werk dat ik ben kwijtgeraakt en ik heb ook beloofd de kabels bij de ontvanger te vervangen als ze niet worden afgeleverd / gevonden door DHL. Dus dat is weer een dag die ik moet reserveren om de vervangende kabels te maken.
De bezorgmethode zal het volgende obstakel zijn, aangezien ik nu slechte ervaringen heb met DHL en post.nl en andere, potentieel duurdere opties heb die inderdaad ook hun kanttekeningen kunnen hebben.

Vroeger bood ik gratis bezorging aan klanten aan, maar het ziet ernaar uit dat hier een einde aan moet komen ten gunste van een veiligere en duurdere bezorgmethode.

Het ziet er ook naar uit dat ik misschien serienummers op de kabels zelf moet gaan gebruiken, zodat als er een opduikt op de tweedehandsmarkt, er in ieder geval enige traceerbaarheid en daaropvolgende gegevens zijn over wat er kan worden gestolen, 'verloren' kabels en wat zijn 'legitieme' artikelen.

Daarom, als iemand een van mijn Zijderups stroomkabels aangeboden krijgt via de 2e hands markt, neem dan gerust contact met mij op om te vragen of het een van de gestolen/verloren kabels is aangezien ik kan bevestigen wie de oorspronkelijke koper was, aangezien ik een database bijhoud van alle verkopen.

Vervelend.

Peerless Monster

Echt wauw. En gewoon afschuiven. Nu is het gewoon jouw fout.
Bijzonder weer dit soort dingen. Bij de Postnl is dit niet anders.
Je blijft als verzender verantwoordelijk.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

PascalP

Hier met DHL afgelopen week nog gehad, was niet thuis en het (brievenbus)pakket stond keurig netjes op afgeleverd, maar niks in de brievenbus, niks bij de buren noem maar op.
Was toch een SSD van €200 die erin zat, nog bij het lokale DHL punt navraag gedaan maar daar lag ook niks, DHL zegt ook 'afgeleverd'.

Week later staat DHL alsnog voor de deur met het pakket, het paste niet door de brievenbus en had de bezorger het dus weer meegenomen en een paar dagen later alsnog afgeleverd toen ik thuis was.
Ik denk dan ook dat ze het pakket reeds scannen/markeren als afgeleverd zodra ze uit de bus stappen, maar als blijkt dat het niet past ze de status niet meer kunnen wijzigen...
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

gerard1

Dat krijg je, als je personeel niet normaal behandelt, betaalt en niet de gelegenheid geeft om normaal je werk te doen.
Haast haast haast, rennen rennen rennen, voor jou 10 anderen.

KillerbeeNL

Quote from: gerard1 on November 29, 2022, 15:56:48
Dat krijg je, als je personeel niet normaal behandelt, betaalt en niet de gelegenheid geeft om normaal je werk te doen.
Haast haast haast, rennen rennen rennen, voor jou 10 anderen.
Dat klopt helemaal , de bus wordt voor de deur gezet,  uitstappen en 1x bellen en 2 seconden later ligt het pakket op de deurmat , en  zie je nog net een bezorger de bus instappen.

Ze krijgen per pakket betaald dus vandaar de haast , na het indienen van een klacht met de melding dat alles opgenomen is door onze "Ring" deurbel excuses ontvangen en geen problemen meer en 20 seconden meer tijd om naar de voordeur te lopen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

minplus

Van diefstal heb ik geen last gehad bij een bezorgings-firma.
Maar je hebt (steeds andere) bezorgers die dingen van waarde netjes afleveren. Die krijgen van mij een biljetje; vinden ze totaal niet nodig maar ik zie dat ik hun dag wat mooier maak.
Degenen die het gewoon ergens op het erf mikken hebben pech. Die ene minuut moeite niet nemen kost ze 5 of 10 euri afhankelijk van de waarde van het pakket.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Hanky Panky

Quote from: KillerbeeNL on November 30, 2022, 09:38:21

Ze krijgen per pakket betaald dus vandaar

Ik heb ook een tijdje zo'n grappenmaker gehad van PostNL. Die pleurde alles direct bij het lokale servicepunt en ik kreeg een mailtje 'wij hebben u gemist'... Ja dat klopt want je bent niet eens aan de deur geweest. Kon ik weer sjouwen met 20kg pakketten van Zooplus.... :hmmm:

Even in de buurt app gemeld of ik de enige was en daar kwam de lawine van frustratie. En vervolgens een lawine van klachten bij PostNL. Ik heb die gast nog 3 weken gezien en daarna nooit meer.

DHL idem. Op dinsdag een bezorg bericht en dan vrijdag aan komen k@kken met het pakket. Duidelijk aangegeven dat het onacceptabel is en dat ik de volgende keer / keren gewoon een klacht indien. Als ontvanger zoek je je de klere, buren bellen / appen om het pakket te achterhalen etc. terwijl de bezorger zijn fee doodleuk naar voren staat te halen.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000