Htforum.nl

Lees dit eerst => Gestolen! => Topic started by: CinePhil on August 3, 2022, 12:13:06

Title: G(b)estolen door PostNL
Post by: CinePhil on August 3, 2022, 12:13:06

Zijn "verdwenen" bij PostNL rond 23 juli 2022 (willebroek) 2x Wharfedale Diamond 11.4 Speaker (zwart) ... >:(
Title: Re: G(b)estolen door PostNL
Post by: Deleted User on August 3, 2022, 12:38:15
Als het pakket verzekerd verzonden is dan is er toch nauwelijks een issue? Wel zonde dat het G(b)estolen is...

Verstuur je pakket verzekerd binnen Nederland of naar het buitenland. Het pakket wordt persoonlijk overhandigd aan de deur, nadat de ontvanger heeft getekend. De inhoud is verzekerd tot maximaal € 5.500 bij verlies of beschadiging. Dit is afhankelijk van de waarde van de goederen in het pakket.
Title: Re: G(b)estolen door PostNL
Post by: Peerless Monster on August 3, 2022, 13:05:39
Quote from: Jazzman on August  3, 2022, 12:38:15
Als het pakket verzekerd verzonden is dan is er toch nauwelijks een issue? Wel zonde dat het G(b)estolen is...

Verstuur je pakket verzekerd binnen Nederland of naar het buitenland. Het pakket wordt persoonlijk overhandigd aan de deur, nadat de ontvanger heeft getekend. De inhoud is verzekerd tot maximaal € 5.500 bij verlies of beschadiging. Dit is afhankelijk van de waarde van de goederen in het pakket.

Vergis je niet dat je aan flink wat voorwaarden moet voldoen. Zoals het hebben van de bon. Daarnaast hanteren ze een afschrijving. Dus stuur je versterkers op van 5500 euro van 6 jaar oud? Krijg je niks terug met een afschrijving van 20% op jaar basis...

Heb het ook aan de hand gehad. Vreselijk vervelend.
De verkoper moet het onderzoek initiëren en daarbij gelden ook wachtentijden etc.
Title: Re: G(b)estolen door PostNL
Post by: KillerbeeNL on August 3, 2022, 13:10:38
Quote from: Peerless Monster on August  3, 2022, 13:05:39
Vergis je niet dat je aan flink wat voorwaarden moet voldoen. Zoals het hebben van de bon. Daarnaast hanteren ze een afschrijving. Dus stuur je versterkers op van 5500 euro van 6 jaar oud? Krijg je niks terug met een afschrijving van 20% op jaar basis...

Heb het ook aan de hand gehad. Vreselijk vervelend.
De verkoper moet het onderzoek initiëren en daarbij gelden ook wachtentijden etc.
Iemand anders laten rijden of zelf de auto instappen , zulke dure goederen zou ik niet laten versturen maar zelf willen zien op beschadiging of werking.

Verder is een screenshot van de advertentie en bankoverschrijving niet genoeg? Dan zou ik er al helemaal niet aan beginnen.....

Wel systeem is dan wel waterdicht en bruikbaar bij verzekerde verzendingen

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

Title: Re: G(b)estolen door PostNL
Post by: Peerless Monster on August 3, 2022, 13:22:17
Quote from: KillerbeeNL on August  3, 2022, 13:10:38
Iemand anders laten rijden of zelf de auto instappen , zulke dure goederen zou ik niet laten versturen maar zelf willen zien op beschadiging of werking.

Uiteraard bestel jij nooit wat online. 😊

Quote from: KillerbeeNL on August  3, 2022, 13:10:38
Verder is een screenshot van de advertentie en bankoverschrijving niet genoeg? Dan zou ik er al helemaal niet aan beginnen.....

Wel systeem is dan wel waterdicht en bruikbaar bij verzekerde verzendingen

Ik weet niet of dat ook valt onder die voorwaarden?

Hoe ga je dat doen een verzendservice die waterdicht is?
We waren aan het wachten op een pakketje en het bleef maar weg. Kregen we een brief van postnl dat ons pakketje dat zou moeten aankomen in een busje was ten tijde van brand en dat ze dat niet meer hebben kunnen redden. Uiteraard niet verzekerd, want de waarde was 25 euro. Was wel een museumstuk omdat het zeldzaam was. Waterdicht krijg je het nooit. Tenzij je een copy van het product hebt.

Moraal? Inderdaad als het enigzins kan, zelf beoordelen bij afhaling, maar dat is niet altijd mogelijk.
Title: Re: G(b)estolen door PostNL
Post by: Hanky Panky on August 3, 2022, 13:32:11
Dé reden dat ik altijd afspreek dat verzending voor rekening en risico van de koper gaat.
Title: Re: G(b)estolen door PostNL
Post by: KillerbeeNL on August 3, 2022, 14:11:17


Quote from: Peerless Monster on August  3, 2022, 13:22:17
Uiteraard bestel jij nooit wat online. [emoji4]


Moraal? Inderdaad als het enigzins kan, zelf beoordelen bij afhaling, maar dat is niet altijd mogelijk.

Inderdaad bestel ik genoeg online bij webshops , 2e hands stap ik boven de 100 euro de auto in en anders ga ik op zoek naar een verkoper welke dichterbij zit.

Als ik 2e hands ECHT iets HEEL graag wil hebben dan is Nederland klein genoeg om de auto in te stappen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

Title: Re: G(b)estolen door PostNL
Post by: Peerless Monster on August 3, 2022, 17:08:41
Quote from: KillerbeeNL on August  3, 2022, 14:11:17

Inderdaad bestel ik genoeg online bij webshops , 2e hands stap ik boven de 100 euro de auto in en anders ga ik op zoek naar een verkoper welke dichterbij zit.

Als ik 2e hands ECHT iets HEEL graag wil hebben dan is Nederland klein genoeg om de auto in te stappen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk



Eensch. Maar dat maakt het ook niet water dicht 😉.
Sta je langs de kant te tanken, gappen ze je net aangeschafte streamer uit je auto.
Of steek je een peukie op tijdens het tanken en vliegt de auto in de hens.
Je bent het met me eens dat je het nooit waterdicht krijgt toch? Ook al ga je het zelf halen.
Alles gaat met risico's en je probeert die zo goed als het gaat te mitigeren.

Title: Re: G(b)estolen door PostNL
Post by: jazzy on August 3, 2022, 17:11:12
Quote from: CinePhil on August  3, 2022, 12:13:06
Zijn "verdwenen" bij PostNL rond 23 juli 2022 (willebroek) 2x Wharfedale Diamond 11.4 Speaker (zwart) ... >:(
Snap dat je het even kwijt moet, maar als je een discussie wilt starten is het wel handig als je wat meer informatie geeft. Ben je de ontvanger of verzender? Gekocht bij een webshop? Zelf gekozen voor de verzendmode?
Title: Re: G(b)estolen door PostNL
Post by: Golfer on August 6, 2022, 22:16:32
Een waterdichte verzendservice zal er niet zijn maar als je als koper kiest voor verzekerd verzenden, wil je wel transparante voorwaarden en een waterdichte schadeloosstelling als het niet aankomt. Dan wil je toch niet soebatten over de waarde en afschrijvingen? Je hebt net een prijs betaald. Dat is gewoon de waarde die over tafel moet gaan. Of je als koper of als verkoper de verzending verzekert, maakt dan toch niet uit? Degene die de verzekering betaalt, neemt het risico ja.
Title: Re: G(b)estolen door PostNL
Post by: Peerless Monster on August 6, 2022, 23:18:51
Quote from: Golfer on August  6, 2022, 22:16:32
Een waterdichte verzendservice zal er niet zijn maar als je als koper kiest voor verzekerd verzenden, wil je wel transparante voorwaarden en een waterdichte schadeloosstelling als het niet aankomt. Dan wil je toch niet soebatten over de waarde en afschrijvingen? Je hebt net een prijs betaald. Dat is gewoon de waarde die over tafel moet gaan. Of je als koper of als verkoper de verzending verzekert, maakt dan toch niet uit? Degene die de verzekering betaalt, neemt het risico ja.

Gelijk heb je. Ze verstoppen al die regels in die zogenaamde kleine letters en andere regels. Letterlijk, want je vind het niet terug. Welkom in de echte wereld.

Het is zelfs arbitrair. Heb even een mail van destijds boven water getoverd.
Title: Re: G(b)estolen door PostNL
Post by: pietnoeck on August 7, 2022, 15:23:31
Het kan nog beter. Recent kocht iemand een fiets online bij Decathlon. Ging de fiets ophalen in de Decathlonvestiging, tekende bon af, kijkt nog voor fietshandschoen rayon verder en bij terugkeer was iemand ( inde winkel dus !) met de fiets gaan lopen ...
Decathlon wees elke verantwoordelijkheid af omdat fiets was overhandigd aan de nieuwe eigenaar die maar beter had moeten oppassen ( en men had dus alarmen van fiets verwijderd) ...
Title: Re: G(b)estolen door PostNL
Post by: skoebiedoe on August 8, 2022, 06:50:57
Tja , klinkt misschien raar maar hij is langs de kassa geweest (het is geleverd/overhandigd  in dit geval ) . ;)

In de supermarkt werkt dit ook zo ...als je aan het uitladen bent en je legt alles op die band en het valt dan op de grond kapot ...dan moet je het niet betalen want dit is voor de verzekering van de winkel .
Echter als het langs de kassa is gegaan en je laat het kapot vallen op de grond bij het inladen van uw wagentje ...tja pech gehad je zal de schade zelf moeten dragen en ze gaan zeker niet aanbieden om dit te vervangen .;)

(Al vind ik dat decatjlon hier ook wel ergens in de fout gaat maar we kennen niet het hele verhaal . ;) )

Nu ontopic , dit zijn dingen die kwijt geraakt zijn tijdens de verzending dus normaal moeten ze dit terug betalen .
Heb het ook al voorgehad met een pc te kopen online in een Franse winkel ...betaald met visa , zij versturen en krijg dius de tracking code ...alles gaat goed tot het in station Frankrijk Noord  terecht komt (waar alles voor Belgie blijkbaar passeert ) ...nooit aangekomen (dus daar gestolen en dit station staat erom gekend dat daar van alles verdwijnt ) ...klacht neergelegd bij de winkel ...die gingen het bekijken en hebben hun best gedaan maar het heeft wel meer dan 2 maanden geduurd voor ze mijn geld terug hebben gestort op de visa omdat de Franse post daar niet echt wou meewerken ....(ze hadden altijd wel een excuus en er moesten zoveel dagen tussen zitten omdat ze het recht hadden om het te zoeken . ;) )
Title: Re: G(b)estolen door PostNL
Post by: Erik on September 5, 2022, 16:04:17
En vergeet niet dat vaak de postbode zelf tekent. Pas mijn nieuwe pc ontvangen gelukkig maar hoefde niet te tekenen was al door hem gedaan zag ik later.
Bij een pakje wat wel gestolen werd, opnieuw verstuurd en weer gestolen. Was ook 2x getekend door postbode en verwees PostNL me naar de verzender ik had tenslotte "getekend" zagen ze op bon en wezen elke verwoording af.
Title: Re: G(b)estolen door PostNL
Post by: Chris Cables on October 14, 2022, 13:10:37
Het spijt me te moeten zeggen dat ik PostNL heb opgegeven voor het versturen van mijn kabels naar klanten. Er waren zoveel problemen en 'verloren voorwerpen' die veel ruzie met klanten veroorzaakten, wat er meestal op neerkwam dat ik mijn geld moest teruggeven.
Als er iets mis gaat bij PostNL is er meestal nooit een bevredigende uitkomst voor zowel de afzender als de ontvanger.
:mad:
Sinds de overstap naar DHL heb ik al ongeveer 2 jaar nooit een enkel probleem gehad.
:worship:
Title: Re: G(b)estolen door PostNL
Post by: jahtari on October 14, 2022, 18:14:41
Heb laatst 2 speakers terug gestuurd via dhl in 2 dozen en nu is er 1 kwijt. Zoektocht loopt nog, maar dit voelt niet fijn.
Title: Re: G(b)estolen door PostNL
Post by: Mediator on October 26, 2022, 16:44:04
Los van de schade van topic starter vind ik het wel goed dat hij dit aankaart. Ik stuur vaak dingen verzekerd voor de zekerheid. Aangezien ik daar netjes de waarde voor opgeef bij post.nl ging ik ervan uit dat dit ook de waarde is die je verzekerd en dus ontvangt bij verlies of wat dan ook door toedoen van post.nl. Ik lees dus nu duidelijk dat dit niet het geval is. Dus stel ik verkoop een kabel voor 250 euro aan iemand en geef die waarde netjes op. Dan hanteert post.nl een afschrijving van 20% per jaar en is de kabel wat hem betreft na vijf jaar niets meer waard. Ik vind dit wel opmerkelijk en eigenlijk niet kunnen. Waarom wordt er gevraagd naar de waarde van een pakket en waarom verzeker je zo'n product anders. Misschien moet het hele forum post.nl eens bestoken met vragen hierover.
Title: Re: G(b)estolen door PostNL
Post by: quattronl on October 26, 2022, 20:17:33
Dus PostNL bepaalt dat een kabel, of welk apparaat, na 5 jaar niks meer waard is?  :wacko:
Ik geloof niet dat zij dat even bepalen...
Als ik een waarde opgeef van 250,- dan is de inhoud 250,- waard en wil ik bij kwijtraken dat bedrag hebben. Punt.

Echt waar, stelletje  >:(
Title: Re: G(b)estolen door PostNL
Post by: jahtari on October 26, 2022, 20:37:24
Quote from: jahtari on October 14, 2022, 18:14:41
Heb laatst 2 speakers terug gestuurd via dhl in 2 dozen en nu is er 1 kwijt. Zoektocht loopt nog, maar dit voelt niet fijn.
Inmiddels is 2e gevonden. Case closed.
Title: Re: G(b)estolen door PostNL
Post by: . . . on October 26, 2022, 23:09:22
Quote from: Mediator on October 26, 2022, 16:44:04
Los van de schade van topic starter vind ik het wel goed dat hij dit aankaart. Ik stuur vaak dingen verzekerd voor de zekerheid. Aangezien ik daar netjes de waarde voor opgeef bij post.nl ging ik ervan uit dat dit ook de waarde is die je verzekerd en dus ontvangt bij verlies of wat dan ook door toedoen van post.nl. Ik lees dus nu duidelijk dat dit niet het geval is. Dus stel ik verkoop een kabel voor 250 euro aan iemand en geef die waarde netjes op. Dan hanteert post.nl een afschrijving van 20% per jaar en is de kabel wat hem betreft na vijf jaar niets meer waard. Ik vind dit wel opmerkelijk en eigenlijk niet kunnen. Waarom wordt er gevraagd naar de waarde van een pakket en waarom verzeker je zo'n product anders. Misschien moet het hele forum post.nl eens bestoken met vragen hierover.

Nou, volgens mij werkt het met DHL net zo, toch? In ieder geval vind ik de verzekering gebakken lucht hoor - leeftijd van het product kunnen ze never nooit achterhalen en ze weten immers niet wat er in de doos zit, als het kwijt is geraakt, komt niemand daar ooit achter.
Volgens mij krijg je altijd iets van €2.50 per kg vergoed voor een pakket, dat aangetekend en dus in theorie tot €500 verzekerd is....
Title: Re: G(b)estolen door PostNL
Post by: VlisChris on October 26, 2022, 23:36:01
Als PostNL volgens de AVC vervoert (weet ik niet zeker?) is dat idd €3.40/kg.

CMR hanteert hogere tarieven, maar dat is alleen bij grensoverschrijdend transport. En nog steeds niet schokkend.

Details :)

Edit. AVC it is.
Title: Re: G(b)estolen door PostNL
Post by: Peerless Monster on October 27, 2022, 00:11:09
Quote from: quattronl on October 26, 2022, 20:17:33
Dus PostNL bepaalt dat een kabel, of welk apparaat, na 5 jaar niks meer waard is?  :wacko:
Ik geloof niet dat zij dat even bepalen...
Als ik een waarde opgeef van 250,- dan is de inhoud 250,- waard en wil ik bij kwijtraken dat bedrag hebben. Punt.

Echt waar, stelletje  >:(

Yup. Dat is altijd een beetje zo met grote bedrijven. Je kan er gewoon niks aan doen.
Je bent aan de goden overgeleverd.
Title: Re: G(b)estolen door PostNL
Post by: bokkes on October 27, 2022, 05:54:22
De TS is ook kwijt sinds 6 augustus !!!!
Title: Re: G(b)estolen door PostNL
Post by: AudioEnZo on October 27, 2022, 07:22:43
Quote from: jahtari on October 26, 2022, 20:37:24
Inmiddels is 2e gevonden. Case closed.
Gelukkig [emoji1303]
Title: Re: G(b)estolen door PostNL
Post by: Peerless Monster on October 27, 2022, 08:22:05
Quote from: bokkes on October 27, 2022, 05:54:22
De TS is ook kwijt sinds 6 augustus !!!!

🤣
Title: Re: G(b)estolen door PostNL
Post by: Chris Cables on November 29, 2022, 13:50:18
Quote from: Chris Cables on October 14, 2022, 13:10:37
Het spijt me te moeten zeggen dat ik PostNL heb opgegeven voor het versturen van mijn kabels naar klanten. Er waren zoveel problemen en 'verloren voorwerpen' die veel ruzie met klanten veroorzaakten, wat er meestal op neerkwam dat ik mijn geld moest teruggeven.
Als er iets mis gaat bij PostNL is er meestal nooit een bevredigende uitkomst voor zowel de afzender als de ontvanger.
:mad:
Sinds de overstap naar DHL heb ik al ongeveer 2 jaar nooit een enkel probleem gehad.
:worship:

Helaas moet ik vandaag deze verklaring intrekken omdat mijn eerste 'gestolen/vermiste' levering via DHL heeft plaatsgevonden.

Ik heb 3 van mijn Zijderups-stroomkabels gemaakt voor een vertrouwde/vaste klant, ze ZEER veilig verpakt en verzonden via DHL-pakketpost.
De ontvanger nam contact met mij op om te vertellen dat hij de tracking had gevolgd, maar dat op de dag dat de tracking een succesvolle levering aantoonde, er niets was afgeleverd of bij de buren was achtergelaten. Er is ook geen kaart achtergelaten.
Ik heb meteen een klacht/onderzoek ingediend en dit is het antwoord dat ik vanmorgen ontving (see photo)

In wezen vertrouwt en neemt DHL de chauffeurs op hun woord als wordt 'geclaimd' dat het pakket met succes is afgeleverd, ook al heb ik hen als klant laten weten dat het niet is afgeleverd.
Dit is duidelijk een systeem dat wijd openstaat voor misbruik als een chauffeur weet dat hij een mooi pakket kan uitkiezen om te stelen en dan zegt 'ja, zeker dat het is afgeleverd' als er een onderzoek komt. In dit geval is dit wat er volgens mij is gebeurd. Er zijn maar heel weinig andere geloofwaardige verklaringen.

Ik heb nu al het gevoel dat dit niet in mijn voordeel zal worden opgelost en ik betwijfel of ik zelfs maar een 'verloren pakket'-claim kan indienen, aangezien DHL nu beweert dat het 'met succes is afgeleverd'.

Het duurt ongeveer twee en een half uur om deze kabels te bouwen, dus dat is in wezen een hele dag werk dat ik ben kwijtgeraakt en ik heb ook beloofd de kabels bij de ontvanger te vervangen als ze niet worden afgeleverd / gevonden door DHL. Dus dat is weer een dag die ik moet reserveren om de vervangende kabels te maken.
De bezorgmethode zal het volgende obstakel zijn, aangezien ik nu slechte ervaringen heb met DHL en post.nl en andere, potentieel duurdere opties heb die inderdaad ook hun kanttekeningen kunnen hebben.

Vroeger bood ik gratis bezorging aan klanten aan, maar het ziet ernaar uit dat hier een einde aan moet komen ten gunste van een veiligere en duurdere bezorgmethode.

Het ziet er ook naar uit dat ik misschien serienummers op de kabels zelf moet gaan gebruiken, zodat als er een opduikt op de tweedehandsmarkt, er in ieder geval enige traceerbaarheid en daaropvolgende gegevens zijn over wat er kan worden gestolen, 'verloren' kabels en wat zijn 'legitieme' artikelen.

Daarom, als iemand een van mijn Zijderups stroomkabels aangeboden krijgt via de 2e hands markt, neem dan gerust contact met mij op om te vragen of het een van de gestolen/verloren kabels is aangezien ik kan bevestigen wie de oorspronkelijke koper was, aangezien ik een database bijhoud van alle verkopen.

Vervelend.
Title: Re: G(b)estolen door PostNL
Post by: Peerless Monster on November 29, 2022, 15:11:25
Echt wauw. En gewoon afschuiven. Nu is het gewoon jouw fout.
Bijzonder weer dit soort dingen. Bij de Postnl is dit niet anders.
Je blijft als verzender verantwoordelijk.
Title: Re: G(b)estolen door PostNL
Post by: PascalP on November 29, 2022, 15:20:01
Hier met DHL afgelopen week nog gehad, was niet thuis en het (brievenbus)pakket stond keurig netjes op afgeleverd, maar niks in de brievenbus, niks bij de buren noem maar op.
Was toch een SSD van €200 die erin zat, nog bij het lokale DHL punt navraag gedaan maar daar lag ook niks, DHL zegt ook 'afgeleverd'.

Week later staat DHL alsnog voor de deur met het pakket, het paste niet door de brievenbus en had de bezorger het dus weer meegenomen en een paar dagen later alsnog afgeleverd toen ik thuis was.
Ik denk dan ook dat ze het pakket reeds scannen/markeren als afgeleverd zodra ze uit de bus stappen, maar als blijkt dat het niet past ze de status niet meer kunnen wijzigen...
Title: Re: G(b)estolen door PostNL
Post by: gerard1 on November 29, 2022, 15:56:48
Dat krijg je, als je personeel niet normaal behandelt, betaalt en niet de gelegenheid geeft om normaal je werk te doen.
Haast haast haast, rennen rennen rennen, voor jou 10 anderen.
Title: Re: G(b)estolen door PostNL
Post by: KillerbeeNL on November 30, 2022, 09:38:21
Quote from: gerard1 on November 29, 2022, 15:56:48
Dat krijg je, als je personeel niet normaal behandelt, betaalt en niet de gelegenheid geeft om normaal je werk te doen.
Haast haast haast, rennen rennen rennen, voor jou 10 anderen.
Dat klopt helemaal , de bus wordt voor de deur gezet,  uitstappen en 1x bellen en 2 seconden later ligt het pakket op de deurmat , en  zie je nog net een bezorger de bus instappen.

Ze krijgen per pakket betaald dus vandaar de haast , na het indienen van een klacht met de melding dat alles opgenomen is door onze "Ring" deurbel excuses ontvangen en geen problemen meer en 20 seconden meer tijd om naar de voordeur te lopen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

Title: Re: G(b)estolen door PostNL
Post by: minplus on November 30, 2022, 18:22:18
Van diefstal heb ik geen last gehad bij een bezorgings-firma.
Maar je hebt (steeds andere) bezorgers die dingen van waarde netjes afleveren. Die krijgen van mij een biljetje; vinden ze totaal niet nodig maar ik zie dat ik hun dag wat mooier maak.
Degenen die het gewoon ergens op het erf mikken hebben pech. Die ene minuut moeite niet nemen kost ze 5 of 10 euri afhankelijk van de waarde van het pakket.
Title: Re: G(b)estolen door PostNL
Post by: Hanky Panky on November 30, 2022, 18:40:57
Quote from: KillerbeeNL on November 30, 2022, 09:38:21

Ze krijgen per pakket betaald dus vandaar

Ik heb ook een tijdje zo'n grappenmaker gehad van PostNL. Die pleurde alles direct bij het lokale servicepunt en ik kreeg een mailtje 'wij hebben u gemist'... Ja dat klopt want je bent niet eens aan de deur geweest. Kon ik weer sjouwen met 20kg pakketten van Zooplus.... :hmmm:

Even in de buurt app gemeld of ik de enige was en daar kwam de lawine van frustratie. En vervolgens een lawine van klachten bij PostNL. Ik heb die gast nog 3 weken gezien en daarna nooit meer.

DHL idem. Op dinsdag een bezorg bericht en dan vrijdag aan komen k@kken met het pakket. Duidelijk aangegeven dat het onacceptabel is en dat ik de volgende keer / keren gewoon een klacht indien. Als ontvanger zoek je je de klere, buren bellen / appen om het pakket te achterhalen etc. terwijl de bezorger zijn fee doodleuk naar voren staat te halen.