Zoals de titel zegt...
Mijn vader heeft een prachtig mooie nieuw Sony beeldscherm gekocht, echter heeft hij problemen met de uitzendingen via de CI+ module. Het beeld begint vaak blokkerig te worden of loopt zelfs vast. Een herstart lost het probleem tijdelijk weer op, maar het is erg vervelend. Mijn vader heeft het liefst geen aparte kastjes voor Ziggo en zoekt dus naar een oplossing.
De firmware is meteen bij installatie up-to-date gebracht.
Iemand ervaringen, adviezen of oplossingen hiervoor?
Bij voorbaat dank!
Zo'n CI+ module doet niet veel.... vreemd dat het daarmee te maken zou hebben.
Maar Ziggo geeft een flink aantal kanalen ongecodeerd door, ik zou eerst eens kijken of het daar ook optreedt.
Enige andere dat ik nog kan bedenken is dat de nieuwe tv de laatste versie van een CI+ module (volgens mij zitten we nu op 1.3) nodig heeft. Maar verwacht niet dat daar het probleem zit aangezien het dan meestal helemaal niet werkt.
En anders is het meest voor de hand liggende de kwaliteit van het signaal.
Quote from: GH on July 8, 2021, 15:54:47
Zo'n CI+ module doet niet veel.... vreemd dat het daarmee te maken zou hebben.
Maar Ziggo geeft een flink aantal kanalen ongecodeerd door, ik zou eerst eens kijken of het daar ook optreedt.
Enige andere dat ik nog kan bedenken is dat de nieuwe tv de laatste versie van een CI+ module (volgens mij zitten we nu op 1.3) nodig heeft. Maar verwacht niet dat daar het probleem zit aangezien het dan meestal helemaal niet werkt.
En anders is het meest voor de hand liggende de kwaliteit van het signaal.
Hmmm.. dan laat ik hem toch maar even gaan klagen bij Ziggo. Voor die kosten mag je best af en toe klagen..
En wat denk je dat die gaan doen? Ze kijken hooguit even op afstand of ze vreemde signaalwaarden zien en de rest binnen is je eigen verantwoordelijkheid.
Maar is het teveel moeite om even naar een ongecodeerde zender (zoals alle NPO's) te kijken?
Check even het merk van de CI+ module, kan compatibiliteitsprobleem zijn. M'n ouders hadden ook issues met hun CI+ module die uit hun oude LG TV kwam en geplaatst werd in hun nieuwe Panasonic TV. Er misten o.a. zenders. Na aanschaf ander merk module was het probleem opgelost.
Quote from: Nosferatu on July 8, 2021, 16:30:58
Check even het merk van de CI+ module, kan compatibiliteitsprobleem zijn. M'n ouders hadden ook issues met hun CI+ module die uit hun oude LG TV kwam en geplaatst werd in hun nieuwe Panasonic TV. Er misten o.a. zenders. Na aanschaf ander merk module was het probleem opgelost.
Dat is een goede. Ga ik doorgeven.
Quote from: GH on July 8, 2021, 16:08:45
En wat denk je dat die gaan doen? Ze kijken hooguit even op afstand of ze vreemde signaalwaarden zien en de rest binnen is je eigen verantwoordelijkheid.
Maar is het teveel moeite om even naar een ongecodeerde zender (zoals alle NPO's) te kijken?
Bij mij kwamen ze meten. Toen bleek er een breuk oid te zitten, uitgegraven en een nieuwe kabel vanuit de kast gelegd. Probleem opgelost.
Kijk ook even of er een apparaat op een USB poort van de tv aangesloten zit.
Dit trekt soms veel van de USB poort waardoor de voedingsspanning onstabiel wordt en zo een Ci+ module kan storen.
Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
Quote from: GH on July 8, 2021, 16:08:45
En wat denk je dat die gaan doen? Ze kijken hooguit even op afstand of ze vreemde signaalwaarden zien en de rest binnen is je eigen verantwoordelijkheid.
Maar is het teveel moeite om even naar een ongecodeerde zender (zoals alle NPO's) te kijken?
Sorry kerel, daar had ik inderdaad niet op gereageerd. Dat gaan we uiteraard eerst proberen.
Quote from: KillerbeeNL on July 8, 2021, 18:18:51
Kijk ook even of er een apparaat op een USB poort van de tv aangesloten zit.
Dit trekt soms veel van de USB poort waardoor de voedingsspanning onstabiel wordt en zo een Ci+ module kan storen.
Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
Goed punt! Dank je wel. Ik weet dat er inderdaad een apparaat middels USB aangesloten is. We gaan die ook oppakken.
Is het een televisie voor de Nederlandse markt?
Quote from: Rowdy on July 10, 2021, 21:41:30
Is het een televisie voor de Nederlandse markt?
Ja. Tenminste... dat mag ik hopen van de BCC. :blink:
Wat is de volledige typenummer van de Sony televisie?
In 9 van de 10 gevallen is dit een signaal probleem.
Probeer eens, indien dit niet het geval is, een antenne kabel direct vanaf het Cai aansluitpunt van Ziggo op de TV aan te sluiten.
Idd, een coaxkabel van het aop gelijk naar de tv. Waar komt het aop(ziggo hoofdaansluiting waar de groene kabel binnen komt) binnen in de woning ? In de meterkast of in de woonkamer?
Ziggo maakt gebruik van Braun wandcontactdoos coax aansluiting? Deze laat de frequentie die ziggo gebruikt door.
Vaak kan is dat ook de oorzaak
Zie de link
https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur/details/29705
De aansluiting zit pakweg 2 meter van de TV vandaan in de woonkamer. Soort aansluitplaat weet ik niet.
Quote from: LittleNinja on July 15, 2021, 01:02:21
De aansluiting zit pakweg 2 meter van de TV vandaan in de woonkamer. Soort aansluitplaat weet ik niet.
Maar de vorige TV gaf geen problemen. En daar kwam de CI+ module uit. Toch ?
Heb je al eens een herinstallatie gedaan?
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ci-plus/televisie-opnieuw-instellen
Quote from: Nosferatu on July 8, 2021, 16:30:58
Check even het merk van de CI+ module, kan compatibiliteitsprobleem zijn. M'n ouders hadden ook issues met hun CI+ module die uit hun oude LG TV kwam en geplaatst werd in hun nieuwe Panasonic TV. Er misten o.a. zenders. Na aanschaf ander merk module was het probleem opgelost.
Dat probleem heb ik gehad bij mijn Sony TV. Module van Smit werkte wel, ander merk niet, of juist andersom maar dat ben ik vergeten :blush:
Verschijnselen waren ook hetzelfde, blokkerig beeld.
Ja idem hier. Aan het signaal lag het bij mij niet want dezelfde kaart via de Humax werkte perfect.
Nieuwe CI module (Quantis) van Ziggo gekregen en probleem was opgelost.
Quote from: Nosferatu on July 15, 2021, 09:07:43
Maar de vorige TV gaf geen problemen. En daar kwam de CI+ module uit. Toch ?
Yes dat klopt inderdaad.
Quote from: Sjettepet on July 15, 2021, 09:39:19
Dat probleem heb ik gehad bij mijn Sony TV. Module van Smit werkte wel, ander merk niet, of juist andersom maar dat ben ik vergeten :blush:
Verschijnselen waren ook hetzelfde, blokkerig beeld.
Hoe is dat opgelost Sjettepet?
Quote from: LittleNinja on July 15, 2021, 11:43:33
Hoe is dat opgelost Sjettepet?
Ik had een aantal modules liggen vanwege een (mislukt) projectje met Oscam op Windows Mediacenter. Kon dus zelf wisselen.
Ah oke, duidelijk. Dank je Sjettepet.
Inmiddels is de kabel vervangen met als resultaat dat het signaal van pakweg 60 naar 90% ging. Helaas verhielp dit niet de problemen. Ziggo stuurt nu een nieuwe kaart en een nieuwe CI+ module.
Volgende stap dus.
Ik neem aan dat een nieuwe kaart of module de oplossing was?
Quote from: HereIsTom on October 20, 2021, 22:37:09
Ik neem aan dat een nieuwe kaart of module de oplossing was?
Nope. Er is geen oplossing gekomen. Inmiddels een aantal TV updates verder en nog steeds niet problemen opgelost. Mijn vader gaat nu waarschijnlijk toch maar voor een aparte decoder. De TV vindt hij namelijk wel top.
Ik heb niet gevonden welk type Sony TV het nu precies is?
Hier werkt de CI module prima in de Sony AG9 en de Sony A89.
Mijn vader heeft de XR-55X94J.
Quote from: LittleNinja on October 24, 2021, 21:48:33
Nope. Er is geen oplossing gekomen. Inmiddels een aantal TV updates verder en nog steeds niet problemen opgelost. Mijn vader gaat nu waarschijnlijk toch maar voor een aparte decoder. De TV vindt hij namelijk wel top.
Ik heb een Sony tv (ander type) in combinatie met de Next en moet zeggen dat dat goed bevalt. E.e.a. is prima te bedienen met één afstandsbediening, die van de Next. Dat hoeft geen beletsel te zijn om een decoder te gebruiken.
Quote from: BJF on October 25, 2021, 09:21:45
Ik heb een Sony tv (ander type) in combinatie met de Next en moet zeggen dat dat goed bevalt. E.e.a. is prima te bedienen met één afstandsbediening, die van de Next. Dat hoeft geen beletsel te zijn om een decoder te gebruiken.
Klopt inderdaad. Mijn vader wilde echter niet nog een extra kastje en had geen zin in een duurder abonnement van Ziggo.
Zou gewoon proberen een deal met Ziggo te maken zodat je de CI module kan omruilen voor de next, als je de juiste medewerker aan de lijn krijgt moet dat lukken.
Mijn moeder heeft de Sony X85J afgelopen zomer aangeschaft. Ze moest wel een nieuwe CI-module erbij nemen. De oude was van 2010. Ze heeft geen internet. Ondanks dat ze in het begin wat problemen had met de televisie, is er zeer tevreden over. Onder in het beeld zag je de zenderkanalen 'lopen'. De winkelier heeft een software update gedaan om het probleem te verhelpen.
Quote from: Rowdy on October 26, 2021, 12:51:17
Mijn moeder heeft de Sony X85J afgelopen zomer aangeschaft. Ze moest wel een nieuwe CI-module erbij nemen. De oude was van 2010. Ze heeft geen internet. Ondanks dat ze in het begin wat problemen had met de televisie, is er zeer tevreden over. Onder in het beeld zag je de zenderkanalen 'lopen'. De winkelier heeft een software update gedaan om het probleem te verhelpen.
Gelukkig maar, dat werkte helaas niet bij mijn pa tot nu toe.
Quote from: HereIsTom on October 26, 2021, 12:29:30
Zou gewoon proberen een deal met Ziggo te maken zodat je de CI module kan omruilen voor de next, als je de juiste medewerker aan de lijn krijgt moet dat lukken.
Dat is natuurlijk het proberen waard. Thanks.