Klopt dat mijn KPN ontvanger geen HDR en Dolby-vision kan doorgeven bij Netflix en Prime video?
Met de App's op de Sony TV krijg ik wel de melding HDR en Dolby-vision.
Hier KPN abo met HDR bij Netflix via de Netflix app op mijn tv. Het kastje van KPN zelf en alle apps er op doen bij mij geen 4k/hdr
Quote from: millon on January 22, 2020, 22:18:56
Klopt dat mijn KPN ontvanger geen HDR en Dolby-vision kan doorgeven bij Netflix en Prime video?
Met de App's op de Sony TV krijg ik wel de melding HDR en Dolby-vision.
Ik moet een 4k abonnement bij de KPN afnemen en een 4k ontvanger.
Maar er zijn nog veel problemen met de ontvangers.
Op het KPN-forum raden ze aan om nog niet over te stappen.
Er is toch bijna geen een tv zender die echt in 4K/UHD uitzend, word dan toch vooral upsampling van de tv zenders door het kpn 4k/uhd kastje, dat kan mijn tv ook, heb ik geen kpn voor nodig. Of zit het anders........
Quote from: millon on January 22, 2020, 23:31:46
Ik moet een 4k abonnement bij de KPN afnemen en een 4k ontvanger.
Maar er zijn nog veel problemen met de ontvangers.
Op het KPN-forum raden ze aan om nog niet over te stappen.
Quote from: Jack_D on January 23, 2020, 11:21:21
Er is toch bijna geen een tv zender die echt in 4K/UHD uitzend, word dan toch vooral upsampling van de tv zenders door het kpn 4k/uhd kastje, dat kan mijn tv ook, heb ik geen kpn voor nodig. Of zit het anders........
In het KPN menu zit ook Netflix en Prime-video.
Maar zonder een 4k ontvanger geen HDR of Dolby vision :eh:
Quote from: millon on January 23, 2020, 20:47:37
In het KPN menu zit ook Netflix en Prime-video.
Maar zonder een 4k ontvanger geen HDR of Dolby vision :eh:
Ook niet met de 4k ontvanger ;)
Klopt
Hier 4k abonnement met een NIEUWE 4K ontvanger (dus allerlaatste type) en geen hdr wat er wel op zou moeten zitten
Sterker nog sinds de komst van dat kastje niks anders als gezeik
Netflix die geen video's kan afspelen , kastje wat steeds vast loopt, Discovery valt het geluid steeds bij weg cq begint te haperen enz enz
heb kpn een 15 jaar naar alle tevredenheid gebruikt maar het laatste half jaar is het echt zwaar K@t
Quote from: fluissie on January 24, 2020, 07:02:19
Klopt
Hier 4k abonnement met een NIEUWE 4K ontvanger (dus allerlaatste type) en geen hdr wat er wel op zou moeten zitten
Sterker nog sinds de komst van dat kastje niks anders als gezeik
Netflix die geen video's kan afspelen , kastje wat steeds vast loopt, Discovery valt het geluid steeds bij weg cq begint te haperen enz enz
heb kpn een 15 jaar naar alle tevredenheid gebruikt maar het laatste half jaar is het echt zwaar K@t
Ik overweeg nu over te stappen naar Ziggo.
ik heb alleen een glasvezel aansluiting :nopompom: , ziggo werkt daar (nog) niet mee
t geluk van kpn zeg maar
Quote from: fluissie on January 24, 2020, 13:46:53
ik heb alleen een glasvezel aansluiting :nopompom: , ziggo werkt daar (nog) niet mee
t geluk van kpn zeg maar
En ik maar 40mb KPN :sleepy:
Ziggo kan tot 200mb, maar erg prijzig.
Quote from: fluissie on January 24, 2020, 13:46:53
ik heb alleen een glasvezel aansluiting :nopompom: , ziggo werkt daar (nog) niet mee
t geluk van kpn zeg maar
ik heb alleen kabel en een DSL aansluiting dus ik blijf bij Ziggo , maar komt er glas dan ben ik weg.
Ziggo is duur maar wel zeer goed digitaal beeld door de hoge bitrate.
KPN moet daarin verbeteren , hun bitrate met TV kijken is een stuk lager.
Recent nog een achterbuurvrouw geholpen die WEL glasvezel heeft maar dat KPN kastje is prut en werkte niet met haar Philips tv want ze kreeg na het uitzetten van de tv ruis en na het uitnemen van de HDMI kabel en terugstoppen weer beeld.
Iets met een HDMI handshake probleem denk ik , na een ouder kastje werkt alles weer prima met een scherp beeld maar voetbalvelden zijn soms "groene soep".
Voor nu zou ik geen KPN willen maar wil wel af van het dure ZIGGO
Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
Quote from: fluissie on January 24, 2020, 07:02:19
Klopt
Hier 4k abonnement met een NIEUWE 4K ontvanger (dus allerlaatste type) en geen hdr wat er wel op zou moeten zitten
Sterker nog sinds de komst van dat kastje niks anders als gezeik
Netflix die geen video's kan afspelen , kastje wat steeds vast loopt, Discovery valt het geluid steeds bij weg cq begint te haperen enz enz
heb kpn een 15 jaar naar alle tevredenheid gebruikt maar het laatste half jaar is het echt zwaar K@t
Neem aan dat je de KPN Arris ontvanger bedoelt?
Je kunt, mits je de zender kunt ontvangen INSIGHT UHD wel met HDR ontvangen. Heb je wel het KPN UHD abonnement nodig'.
Ook zou YOU TUBE met HDR gewoon werken, van de week nog enkele mooie HDR demo filmjes gekeken.
Netflix en Amazon Prime kijk ik via de tv eigen Apps, vanwege de DV en HDR10+ ondersteuning.
Wie weet de verschillende bit rate bij de aanbieders?
Ik weet niet of het bij de 4K KPN kastjes anders is dan bij de niet-4K ontvangers, maar die laatste versies sturen altijd alles op 50hz uit, dat is voor mij al één reden om die nooit voor Netflix te gebruiken.
Nou hier sinds afgelopen vrijdag het 4K abo van kpn. Probleem bij mij is juist dat het kastje konstant HDR uitspuugt. Dus ook bij alle tv zenders en dat ziet er echt niet uit. Als mijn Oled tv in standaart modus staat is het net of je achter een zonnebank zit. Dit kun je dus ook niet uitzetten.....
Ik ga waarschijnlijk weer terug naar een standaart HD abo.
Je bent 1 van de velen ontevreden.
Als ik overstap, dan is het naar Ziggo.
Helaas nog te duur.
Wellicht interessant voor jullie:
https://tweakers.net/nieuws/164034/kpn-draait-forceren-van-hdr-in-tv-ontvanger-niet-terug.html
Hier nog een artikel over HDR en KPN:
https://www.homecinemamagazine.nl/2020/03/hdr-update-veroorzaakt-problemen-met-4k-ontvanger-kpn/
https://tweakers.net/reviews/7708/mogen-providers-beeldbewerkingen-forceren-via-de-tv-ontvanger.html
Inmiddels heeft KPN echter besloten klanten die een slechtere beeldkwaliteit ervaren na de update, tegemoet te komen. De provider geeft klanten de mogelijkheid om de software in de Arris VIP5202-ontvanger naar een eerdere versie te laten terugzetten. Geïnteresseerden moeten daarvoor een persoonlijk bericht op het forum sturen en wat informatie verschaffen. Vervolgens zal de ontvanger binnen enkele dagen de oude software binnenhalen. Daarmee moet ook het forceren van een hdr-weergave tot het verleden behoren. KPN lijkt ook aan te geven dat het met nieuwe software zal komen waarin de hdr-inschakeling optioneel wordt en door klanten is uit te schakelen, al kon het bedrijf daar nog niet meer informatie over geven.