Htforum.nl

Lees dit eerst => Over dit board (onderhoud/upgrades) => Topic started by: J.A.F._Doorhof on November 25, 2019, 12:14:28

Title: Krijg je notificaties van het forum
Post by: J.A.F._Doorhof on November 25, 2019, 12:14:28
Voor je antwoord aub goed checken.
Dus niet gewoon maar lukraak "nee" kiezen zonder in je spam folder te kijken.

We krijgen zelf wel gewoon alle berichten van het forum binnen, maar sommige andere mensen niet en ik weet niet waar het aan ligt, dus voor we echt een expert moeten gaan inschakelen (lees kost flink wat geld) moeten we wel zeker weten wat er aan de hand is, en spamfolders etc. kan ik vanaf onze kant niets aan doen.

Zoals gezegd vanuit onze kant lijkt alles perfect te werken.
Title: Re: Krijg je notificaties van het forum
Post by: chansig on November 25, 2019, 12:45:26
Ja..
Maar dan in de spam. Terwijl tot drie weken terug niet gebeurde.

Gr. Hans
Title: Re: Krijg je notificaties van het forum
Post by: Leeuwarden on November 25, 2019, 12:58:27
Ik ook in de spambak...
Title: Re: Krijg je notificaties van het forum
Post by: SV..S on November 25, 2019, 13:55:03
ik krijg ze binnen, ze kwamen eerst in de spam, maar dat heb ik aangepast. nu krijg ik ze goed binnen.
Title: Re: Krijg je notificaties van het forum
Post by: gerard1 on November 25, 2019, 13:59:48
In de spam.
Title: Re: Krijg je notificaties van het forum
Post by: RalphH on November 25, 2019, 18:56:50
Gmail, inbox maar altijd gemarkeerd als mogelijke spam. Dit is al jaren zo trouwens.
Heb ze even niet gekregen (ook niet in spam) toen we massaal naar die andere website werden doorgelinkt een paar weken geleden.
Title: Re: Krijg je notificaties van het forum
Post by: Mokumer45 on November 26, 2019, 00:16:50
Ik heb er een paar uur geleden een paar topics geactiveerd, en heb er ondertussen ook al een aantal meldingen ontvangen, gewoon op mijn normale email-adres. Werkt bij mij dus goed en normaal.
Title: Re: Krijg je notificaties van het forum
Post by: BJF on November 26, 2019, 07:21:07
Sinds je een tijdje terug iets hebt aangepast komen hier alle meldingen weer normaal binnen.
Title: Re: Krijg je notificaties van het forum
Post by: Jack_D on November 26, 2019, 11:28:51
De pol is niet volgens mij niet helemaal volledig.....

Ik krijg via mijn KPN emailadres nu al maanden alles goed binnen maar via mijn eigen domein email welke gehost is bij het bedrijf "MijnDomein" krijg ik niets binnen. Blijft niets in spamfilters zitten en ook volgens MijnDomein blijft er bij hun zelf ook niets steken in de email controle/spam/enz-filters. Technisch en logisch gezien heeft er iemand in het hele verhaal ongelijk :D . Maar ga er maar eens aan staan om dit op te lossen, zeker als het een samenloop is van meerdere factoren, dan kan het enorm lastig zijn om de oorzaak/oorzaken op te sporen

Ik mis dus nog een optie in de poll "Ik krijg mail binnen, maar niet via elk email adres"
Title: Re: Krijg je notificaties van het forum
Post by: J.A.F._Doorhof on November 26, 2019, 14:11:58
Het probleem is dat aan onze kant het moet werken, als mensen meldingen binnen krijgen werkt dat dus.
Dat we bij andere providers er niet door komen..... echt geen enkel idee :(
Title: Re: Krijg je notificaties van het forum
Post by: myself on November 26, 2019, 16:46:15
Veel spam filters zijn zelflerend, dus als je vaak mails van een bepaalde afzender weggooid, worden ze na een tijdje automatisch in je spamlist gezet.

Verder kun je online checken of bepaalde domeinen/afzenders blacklisted zijn en daardoor worden tegengehouden (zeg maar een filter tussen de verzendende en ontvangende provider). Die blacklisting kan je ook ongedaan laten maken.

Maar idd allemaal dingen die de ontvangers zelf moeten instellen/initieren.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Title: Re: Krijg je notificaties van het forum
Post by: vik on November 28, 2019, 07:23:21
@ Frank: uiteraard wil ik zelf ook alles onderzoeken en proberen maar ik kom niet verder met mijndomein.nl:

Gevraagd of ze achter de schermen willen checken wat er gebeurt. Ik heb twee leden exact op het zelfde tijd stip gevraagd of ze via hun htforum profiel een mail willen verzenden (van hun eigen account) plus een pb. Team van mijndomein.nl vraagt namelijk exact wanneer en welk tijd stip dat is geweest en dus doorgegeven.

Dit kreeg ik terug (zie onderstaande) als je verder nog tips heb wat ik kan proberen hoor ik het graag.

Quote
Goedemiddag Viktor,

Ik bericht van de server beheerders en zij geven aan dat geen enkele mail vanaf beleidhtforum@gmail.com onze server heeft bereikt. Verder zeggen ze dat in geval de kans groot is dat het misgaat aan de kant van beleidhtforum@gmail.com.

Je kunt daarom het beste aan htforum.nl vragen of de mails zonder foutmeldingen verstuurd zijn.

Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,
Sander | mijndomein.nl Klantbeleving

Title: Re: Krijg je notificaties van het forum
Post by: J.A.F._Doorhof on November 28, 2019, 08:03:04
Aan onze kant kan ik echt niets doen ;(
Bij het meerdendeel van de mensen komen de mails gewoon aan namelijk. Ik ken maar 2 mensen waar dit niet gebeurt.

Als ik een onderzoek laat starten naar derde partijen dan kost een flinke bak geld en word er eigenlijk uitgezocht wat die provider fout heeft staan.

Zou nou niemand een mail ontvangen is het duidelijk. Maar eigenlijk zodra hij bij ook maar 1 iemand binnenkomt staat vanuit onze server alles goed.

Mail instellingen zijn feitelijk kipsimpel we voeren de uitgaande mail server in, deze verstuurd of wel of niet. Zodra ze eruit zijn gaan ze door een wirwar van relays, firewalls etc voordat ze aankomen. Email is geen rechte lijn naar de ander toe jammer genoeg.

Het enige wat ik kan doen is je adviseren een Gmail account erbij te nemen. Die werken vaak op bijna alles.

Even ter geruststelling. Ook wij kampen met mail problemen op regelmatige voet. Klanten die we niet terug kunnen mailen. En klanten die ons niet kunnen mailen. Vandaar dat wij ook een Gmail account ernaast.hebben waar we die klanten naar toe laten maken en die komen vaak wel aan.
Title: Re: Krijg je notificaties van het forum
Post by: MaxxMark on November 28, 2019, 10:15:27
Welkom in de wondere wereld van sending mail. Met perikelen met SPF records, DKIM, niet reverse resolving IP-adressen, etc. etc.

Als je een expert wil inschakelen kan dat natuurlijk, geen idee wat die gaat kosten.

Een goed alternatief is gebruik maken van mail delivery diensten als Mandrill of SendGrid. Die zijn beiden transactional-mail based. Dat wil zeggen, juist geschikt voor geautomatiseerde individuele mails (in tegenstelling tot mass-mail aka nieuwsbrieven).

Mandrill is een zuster/dochteronderneming van MailChimp. SendGrid schijnt ook goed te zijn, maar daar hebben we relatief weinig ervaring mee.

Een dergelijke partij neemt al dat gezeur uit handen. Hebben pools van machines die 'in good standing' zijn en waar jouw sending machine dus geen reputatie hoeft op te bouwen (vaak zijn het de reputaties, of de afwezigheid daarvan die er voor zorgen dat ze snel biased zijn naar 'spam').

Voor ons is de omzetting naar Mandrill het dubbel en dwars waard. Het kost tegenwoordig helaas wel geld (niet gigantisch duur), maar je kunt het voor al je domeinen gebruiken. En je kunt het ook gebruiken voor je privé mailadressen zodat je niet hoeft te kl*ten met de SMTP van op dat moment je huidige netwerk provider.
Bovendien bieden ze veel mogelijkheden om te achterhalen waarom een mail niet is aangekomen. Je kunt de SMTP responses van de receiving mailserver zien zodat je weet waar je aan toe bent. Zo kan je ook zien dat een ontvanger zijn mailbox vol zat, dat het het spamfilter is geweest, of dat een spamfilter netwerk het geweigerd heeft wegens blacklisting van een ip-adres.

Als je er echt niet uitkomt kan je uiteindelijk nog contact opnemen met support die op basis van het ID kan achterhalen wat de raw logs waren, zodat je eventueel nog contact op kunt nemen met de beheerder van de ontvangende mailserver (voor ons erg relevant omdat dat vaak beheerders bij onze klant zelf zijn).

Mocht je meer willen weten let me know :)

ps. ik ben in geen manier affiliated aan dergelijke partijen, maar gewoon enthousiast over ze ;)
Title: Re: Krijg je notificaties van het forum
Post by: J.A.F._Doorhof on November 28, 2019, 10:39:40
Snap ik dat je enthousiast bent.
Maar ik wil niet de maandlasten nog verder omhoog brengen omdat 2 mensen geen mail krijgen.

Het enige wat ik kan proberen is het via een andere makl server uit te sturen maar daar heb ik echt iemand voor nodig die wat van smf weet.

Het is geen onwil. Maar ons budget is na de hack flink ingestort. En een derde partij een onderzoek laten doen waarom bij grofweg 5% van de mensen iets niet aankomt is gewoon zonde.

Gmail accounts zijn gratis en daar komt alles perfect aan. Dus mijn advies is toch om dan het via Gmail te laten lopen of voor mijn part live.

Zodra er iemand is die me kan helpen het aan onze kant op Gmail over te zetten kunnen we dat implementeren. Wat trouwens nog steeds niet garandeert dat dat bij iedereen aankomt.

Dankzij alle scams en spams is email gewoon enorm instabiel.

Wat de mensen waar het fout gaat nog kunnen doen is ons e-mail adres aan de contacten toevoegen
Title: Re: Krijg je notificaties van het forum
Post by: VlisChris on November 28, 2019, 12:22:28
Gmail limiteert het aantal verzonden e-mails op 500 per 24 uur via de webbrowser.
Geen idee hoe Gmail omgaat met dit soort bulkmails? Het forum zal aardig wat versturen per dag?
Title: Re: Krijg je notificaties van het forum
Post by: J.A.F._Doorhof on November 28, 2019, 14:56:46
Ok dat zou dan niet werken.
Title: Re: Krijg je notificaties van het forum
Post by: myself on November 28, 2019, 16:28:58
Haal aan beide kanten de seever of domein eens door mxtoolbox.com/blacklists.aspx


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Title: Re: Krijg je notificaties van het forum
Post by: Dirk on November 28, 2019, 19:58:24
@ Frank: uiteraard wil ik zelf ook alles onderzoeken en proberen maar ik kom niet verder met mijndomein.nl:

Gevraagd of ze achter de schermen willen checken wat er gebeurt. Ik heb twee leden exact op het zelfde tijd stip gevraagd of ze via hun htforum profiel een mail willen verzenden (van hun eigen account) plus een pb. Team van mijndomein.nl vraagt namelijk exact wanneer en welk tijd stip dat is geweest en dus doorgegeven.

Dit kreeg ik terug (zie onderstaande) als je verder nog tips heb wat ik kan proberen hoor ik het graag.

Ik krijg (in gelijkaardige bewoordingen) identieke feedback wanneer ik het bij mijn mail provider (One.com) navraag, die het nu voor de 3e keer en op basis van exacte timestamps (door mij aangeleverd) hebben nagekeken.

"Since we cannot find a failed or a blocked message in the logs, it means that the email did not reach our servers. Which could only mean it was not successfully delivered from the sender email account.

We could have checked it further if the email reached our servers, but since they didn't, we need the email source or the sender server to check it from our end."

Het blijft dus een beetje over en weer wijzen, dit schiet echt niet op. :(
Title: Re: Krijg je notificaties van het forum
Post by: R0N on December 2, 2019, 16:10:42
Snap ik dat je enthousiast bent.
Maar ik wil niet de maandlasten nog verder omhoog brengen omdat 2 mensen geen mail krijgen.

Het enige wat ik kan proberen is het via een andere makl server uit te sturen maar daar heb ik echt iemand voor nodig die wat van smf weet.

Het is geen onwil. Maar ons budget is na de hack flink ingestort. En een derde partij een onderzoek laten doen waarom bij grofweg 5% van de mensen iets niet aankomt is gewoon zonde.

Gmail accounts zijn gratis en daar komt alles perfect aan. Dus mijn advies is toch om dan het via Gmail te laten lopen of voor mijn part live.

Zodra er iemand is die me kan helpen het aan onze kant op Gmail over te zetten kunnen we dat implementeren. Wat trouwens nog steeds niet garandeert dat dat bij iedereen aankomt.

Dankzij alle scams en spams is email gewoon enorm instabiel.

Wat de mensen waar het fout gaat nog kunnen doen is ons e-mail adres aan de contacten toevoegen

Nee, ook met een gmail account komt het niet goed, d.w.z. het belandt in de spamfolder.

Waarom? De fout is: "Google kan niet verifiëren of het bericht afkomstig is van beleidhtforum@gmail.com."

Het is dus een kwestie van goed configureren van de mail die wordt verstuurd. Tegenwoordig worden er slimme controles gedaan om de hoeveelheid spam te minimaliseren. De verzender is verantwoordelijk voor de goede aflevering. Bijvoorbeeld nagaan of de gebruikte ip-adressen op een zwarte lijst voorkomen, of spf en andere records goed zijn ingevuld. Het is lastig wellicht, maar noodzakelijk voor een correct e-mailverkeer.

ron
Title: Re: Krijg je notificaties van het forum
Post by: AudioEnZo on December 2, 2019, 17:34:11
Ik heb met het configureren van mail vanuit fora (phpBB in mijn geval) de ervaring  dat verstuurde mail op z'n minst als verdacht wordt gekenmerkt als je verstuurt vanuit het geregistreerde domein (bijv. htforum.nl) en dan niet een bijbehorend mailadres als afzender gebruikt, dus xxxxxx@gmail.com ipv xxxx@htforum.nl.
Misschien is daar nog wat te winnen.
Title: Re: Krijg je notificaties van het forum
Post by: J.A.F._Doorhof on December 2, 2019, 22:38:50
Geen idee
We zouden dan via een andere weg moeten
Maar waarom komt het dan bij het overgrote meerdendeel wel aan?

Verander ik het heb je een grote kans dat er weer andere mensen problemen hebben.
Title: Re: Krijg je notificaties van het forum
Post by: Teejoo on December 2, 2019, 22:45:50
Ik krijg ze bij mijn exchange account ook in de spam. Het vreemde is echter dat dit zo blijft ondanks dat ik het mailadres heb toegevoegd als veilige afzenders. Normaal werkt dit prima.

Verder helemaal eens: laat de mail gewoon vanaf het domeinadres versturen.
Title: Re: Krijg je notificaties van het forum
Post by: J.A.F._Doorhof on December 3, 2019, 08:02:58
Hier hetzelfde met verschillende van onze leveranciers.
Blijven in de spam komen ondanks dat ik ze meerdere keren in "no spam" optie heb gezet... Dacht dat dat alleen bij ons gebeurde....

Maar dat bedoel ik dus. Het is geen enkele garantie dat de en wissel werkt. En om voor 2-3 mensen een nieuw mail account te maken, of wel exchange licensie (htforum is een allias) ga ik niet doen.

Als het echt bij veel mensen niet aankomt dan absoluut
Maar we praten hier over 2-3 mensen en zoals aangegeven als ik via een ander account de mails laat lopen dan werkt het misschien bij 2-3 andere weer niet.

Het enige wat ik kan proberen is het via een van onze exchange licensies te laten lopen.

Let wel..
Dit is geen onwil of niet willen
We zijn absoluut bereidt kosten te maken voor iets. Maar dan moet dat wel nodig zijn en aangezien het bij nagenoeg iedereen wel aankomt zie ik daar absoluut niet een 100% werkende oplossing in. Helemaal niet als ik zelf al kijk naar hoeveel mail wij van leveranciers keer op keer uit de spam moeten halen. Dit is een algemeen mail probleem vrees ik.

Dat wil niet zeggen dat ik achter de schermen wel wat dingen aan het proberen ben.

Bij een van de "niets" stemmers hebben we het al weer draaien (zat toch in zijn spam)
Title: Re: Krijg je notificaties van het forum
Post by: Mokumer45 on December 3, 2019, 11:36:42
Ik heb het idee, dat het een algemeen probleem is. Ik krijg nl sinds enige tijd opeens mail van een aantal verzenders zo maar in mijn spam, unwanted en nog wat van deze boxen, die daarvoor altijd goed in mijn normale inbox binnen kwamen. Heel vervelend, ik moet steeds al die boxen controleren op verkeerd binnen gekomen mail.
Title: Re: Krijg je notificaties van het forum
Post by: Teejoo on December 3, 2019, 12:15:43
Hier hetzelfde met verschillende van onze leveranciers.
Blijven in de spam komen ondanks dat ik ze meerdere keren in "no spam" optie heb gezet... Dacht dat dat alleen bij ons gebeurde....

Maar dat bedoel ik dus. Het is geen enkele garantie dat de en wissel werkt. En om voor 2-3 mensen een nieuw mail account te maken, of wel exchange licensie (htforum is een allias) ga ik niet doen.

Als het echt bij veel mensen niet aankomt dan absoluut
Maar we praten hier over 2-3 mensen en zoals aangegeven als ik via een ander account de mails laat lopen dan werkt het misschien bij 2-3 andere weer niet.

Het enige wat ik kan proberen is het via een van onze exchange licensies te laten lopen.

Let wel..
Dit is geen onwil of niet willen
We zijn absoluut bereidt kosten te maken voor iets. Maar dan moet dat wel nodig zijn en aangezien het bij nagenoeg iedereen wel aankomt zie ik daar absoluut niet een 100% werkende oplossing in. Helemaal niet als ik zelf al kijk naar hoeveel mail wij van leveranciers keer op keer uit de spam moeten halen. Dit is een algemeen mail probleem vrees ik.

Dat wil niet zeggen dat ik achter de schermen wel wat dingen aan het proberen ben.

Bij een van de "niets" stemmers hebben we het al weer draaien (zat toch in zijn spam)
Als je idd toch al een exchange/office 365 pro licentie hebt zou je het forum daar idd aan kunnen hangen. Dan kost het je niks extra lijkt me.
Title: Re: Krijg je notificaties van het forum
Post by: R0N on December 3, 2019, 16:34:09
Voorbeeld van een melding van Google.

ron
Title: Re: Krijg je notificaties van het forum
Post by: J.A.F._Doorhof on December 3, 2019, 17:51:43
Hier hetzelfde. Vandaar dat ik ook niet happig ben om kosten te gaan maken voor 2-3% van het forum met de kans dat we dan misschien 5-10% niet bereiken.
Title: Re: Krijg je notificaties van het forum
Post by: Teejoo on December 4, 2019, 02:58:10
Vandaag een notificatiemail mbt een topic ontvangen die NIET als spam werd aangemerkt door exchange!
Title: Re: Krijg je notificaties van het forum
Post by: J.A.F._Doorhof on December 4, 2019, 08:31:48
Nou wie weet.
Title: Re: Krijg je notificaties van het forum
Post by: Dirk on December 4, 2019, 08:58:04
hier is iig niets gewijzigd, ontvang ze nog steeds niet :dry:
maar 'k heb me er bij neergelegd, steek m'n energie verder in wat zinvollers
Title: Re: Krijg je notificaties van het forum
Post by: J.A.F._Doorhof on December 4, 2019, 10:02:04
Krijg je ze ook niet op andere mail adressen ?
Title: Re: Krijg je notificaties van het forum
Post by: Dirk on December 4, 2019, 13:34:38
je weet (want dat heb je me al gevraagd om te testen) dat het op een andere adres wel aankomt, maar dat adres kan ik straks niet meer gebruiken.
Title: Re: Krijg je notificaties van het forum
Post by: J.A.F._Doorhof on December 4, 2019, 13:36:53
Ok,
Dan is het dus het best even een gmail of ander account aan te maken.
Je ziet namelijk dat het op een ander adres wel aankomt, dus ligt de fout niet hier, toch?
Title: Re: Krijg je notificaties van het forum
Post by: Dirk on December 4, 2019, 13:41:05
ik blijf het herhalen telkens je dat voorstelt, maar ik ga niet enkel om mails van htforum te ontvangen een gmail aanmaken, dan maar geen mails

jouw conclusie is dat het dan niet aan htforum kan liggen, mijn conclusie is anders...want van alle andere partijen (ook nog 4 fora, waaronder 3 buitenlandse) ontvang ik op datzelfde "probleemadres" gewoon alle mails als voorheen, enkel hier loopt het (om wat voor reden ook) fout.
Title: Re: Krijg je notificaties van het forum
Post by: myself on December 4, 2019, 14:23:20
ik blijf het herhalen telkens je dat voorstelt, maar ik ga niet enkel om mails van htforum te ontvangen een gmail aanmaken, dan maar geen mails

jouw conclusie is dat het dan niet aan htforum kan liggen, mijn conclusie is anders...want van alle andere partijen (ook nog 4 fora, waaronder 3 buitenlandse) ontvang ik op datzelfde "probleemadres" gewoon alle mails als voorheen, enkel hier loopt het (om wat voor reden ook) fout.
Er zijn 2 mogelijkheden:
Of je heb het htforum als spam gemarkeerd zodat de mails niet aankomen
Of je provider heeft het htforum als spammer aangemerkt en dan wordt het dus al eerder tegengehouden (en dan voor iedereen op jouw provider).
In beide gevallen kun je dat checken (provider blacklisted in het 2e geval).
Ht forum mails komt bij 95% vd mensen aan dus het is niet de verzendende kant


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Title: Re: Krijg je notificaties van het forum
Post by: VlisChris on December 4, 2019, 15:27:16
Ik krijg (in gelijkaardige bewoordingen) identieke feedback wanneer ik het bij mijn mail provider (One.com) navraag, die het nu voor de 3e keer en op basis van exacte timestamps (door mij aangeleverd) hebben nagekeken.

"Since we cannot find a failed or a blocked message in the logs, it means that the email did not reach our servers. Which could only mean it was not successfully delivered from the sender email account.

We could have checked it further if the email reached our servers, but since they didn't, we need the email source or the sender server to check it from our end."

Het blijft dus een beetje over en weer wijzen, dit schiet echt niet op. :(
Title: Re: Krijg je notificaties van het forum
Post by: J.A.F._Doorhof on December 4, 2019, 17:20:26
Jongens het is heel simpel, heb het al eerder aangegeven.
Ik wil alles doen voor jullie, echt nagenoeg alles.
Maar in dit geval moet ik gewoon concluderen dat hoewel bij sommige mensen mails niet aankomen (maar wel op een ander mail account) er aan onze kant echt niets gedaan kan worden.
als ik zou versturen via een andere SMTP dan zit er nog steeds een levensgrote kans in dat je de mails niet krijgt omdat het bv via HTforum.nl word verstuurd of omdat dit in de header of signature staat, er zijn zoveel factoren waardoor iets in de spam kan komen.

Geloof me, ik ben nu meer dan 10 uur zelf bezig geweest met 2 mensen en het zelf uit te zoeken, en waar ik ook mijn mail adres van het forum op instel, dus info@hometheater.nl info@frankdoorhof.com fdoorhof@gmail.com zelfs een .me account alles komt hier gewoon zonder problemen binnen.

Ik wil dan ook de "case" sluiten hierbij.
Aan onze kant kunnen we echt niets doen.
Title: Re: Krijg je notificaties van het forum
Post by: Teejoo on December 4, 2019, 18:33:32
Ik ben er nu achter dat de inhoud / onderwerp van invloed is..

Een topic notificatie komt gewoon binnen, melding van een nieuw bericht komt in spam terecht..
Title: Re: Krijg je notificaties van het forum
Post by: Rowdy on December 6, 2019, 15:04:49
Kreeg vanmorgen 3 PM's binnen op mijn e-mailadres (Gmail) van dezelfde persoon met als titel "no subject". De eerste twee kwamen gewoon binnen, de derde via spam.
Title: Re: Krijg je notificaties van het forum
Post by: J.A.F._Doorhof on December 6, 2019, 15:17:21
Geen idee wat voor vreemde kronkels er lopen.
Het word steeds gekker ;)
Title: Re: Krijg je notificaties van het forum
Post by: Mokumer45 on December 6, 2019, 17:07:17
Ik kan er langzamerhand geen touw meer aan vast knopen, ik krijg van een aantal verschillende afzenders regelmatig mail en de ene keer staat hij in mijn normale inbox en een andere keer staat hij in spam box, unwanted box, o.i.d.. Schiet mij maar lek! P.s.: alle mail van dit forum komen tot nu toe wel allemaal in mijn normale inbox binnen.
Title: Re: Krijg je notificaties van het forum
Post by: VlisChris on December 13, 2019, 15:07:24
Ik krijg OPEENS meldingen binnen.
Dat ze aanstonden wist ik niet eens. En nu zie ik ze in mijn overzicht staan van door mijn provider geblokkeerde e-mails.

Dus ze komen niet bij mij binnen. Maar Zeelandnet geeft keurig aan dat ze als spam in quarantaine gezet zijn.
Title: Re: Krijg je notificaties van het forum
Post by: VlisChris on December 14, 2019, 14:41:21
En weer net zo vrolijk gestopt ook al wordt er gepost in het topic.

Lastig? Nee.
Gek? Zeker.
Title: Re: Krijg je notificaties van het forum
Post by: fugazi_2009 on February 4, 2020, 21:55:17
Bij mij wordt de email ook als spam gezien, waarbij mijn spamfilter de volgende analyse geeft:

 0.0 FREEMAIL_FROM          Sender email is commonly abused enduser mail
                            provider
                            [beleidhtforum[at]gmail.com]
 0.0 DKIM_ADSP_CUSTOM_MED   No valid author signature, adsp_override is
                             CUSTOM_MED
 1.0 FORGED_GMAIL_RCVD      'From' gmail.com does not match 'Received'
                            headers
 0.2 HEADER_FROM_DIFFERENT_DOMAINS From and EnvelopeFrom 2nd level
                            mail domains are different
 0.0 SPF_HELO_NONE          SPF: HELO does not publish an SPF Record
 0.9 SPF_FAIL               SPF: sender does not match SPF record (fail)
[SPF failed: Please see http://www.openspf.net/Why?s=mfrom;id=no-reply%40ht-forum.nl;ip=185.89.172.66;r=s205.webhostingserver.nl]
 0.0 URIBL_BLOCKED          ADMINISTRATOR NOTICE: The query to URIBL was
                            blocked.  See
                            http://wiki.apache.org/spamassassin/DnsBlocklists#dnsbl-block
                             for more information.
                            [URIs: htforum.nl]
 0.2 FREEMAIL_FORGED_FROMDOMAIN 2nd level domains in From and
                            EnvelopeFrom freemail headers are
                            different
 1.2 NML_ADSP_CUSTOM_MED    ADSP custom_med hit, and not from a mailing
                            list
 2.0 SPOOFED_FREEMAIL       No description available.
Title: Re: Krijg je notificaties van het forum
Post by: oeli on February 5, 2020, 20:57:32
Wat wordt er gebruikt om de mails te versturen? Als die de reguliere smtp server van Gmail is dan kan het zijn dat het afhankelijk is van het volume. Worden er veel Posts gedaan in een topic als ‘attitude’ met veel subscribers, dan kun je tegen drie limieten aanlopen:
- een maximaal aantal berichten per dag
- maximaal aantal berichten per tijdseenheid
- een spam flag bij bepaalde hoeveelheid per tijdseenheid.

Dit kan dan betekenen dat de eerste x subscribers het ontvangen maar de laatste y niet.

Op een rustige dag zou je dan moeten merken dat je er minder last van hebt.

Mocht dit inderdaad het probleem zijn dan is er niets aan te doen. De markering is terecht omdat Gmail smtp daar niet voor bedoeld is en niet kan zien of jij een legitieme reden hebt om zoveel berichten af te leveren.

De optie voor sendgrid, aws sns oid is dan een voor de hand liggende.
Title: Re: Krijg je notificaties van het forum
Post by: R0N on February 5, 2020, 21:01:03
 Ik zie deze melding:

Ron