Htforum.nl

Home Theater => Projectie, weergevers en alles wat daar bij hoort => Topic started by: THX-UltraII on March 25, 2018, 12:43:32

Title: Samsung UE65HU7500 tv maar geen 4K receiver
Post by: THX-UltraII on March 25, 2018, 12:43:32
Ik heb een Samsung UE65HU7500 gekocht. Helaas heb ik nog een oude Onkyo TX-NR675 receiver die geen 4K kan doorgeven. Is het mogelijk om mijn PC (waar vanaf ik mijn content speel) direct aan te sluiten op de TV zodat ik full 4K kan afspelen en vervolgens het geluid via de TV via HDMI weer naar mijn AVR te sturen (zodat ik toch Dolby TrueHD en DTS Master geluid heb).
Title: Re: Samsung UE65HU7500 tv maar geen 4K receiver
Post by: Ralph71 on March 25, 2018, 12:49:22
Tv met 4K heeft hdmi 2.0 nodig voor HDR weergave, HD-geluid kan met hdmi 1.4. Heb je niet 2 hdmi uitgangen op je pc, eentje voor beeld naar je tv, en de andere voor geluid naar je receiver?
Title: Re: Samsung UE65HU7500 tv maar geen 4K receiver
Post by: THX-UltraII on March 25, 2018, 12:53:24
Quote from: Ralph71 on March 25, 2018, 12:49:22
Tv met 4K heeft hdmi 2.0 nodig voor HDR weergave, HD-geluid kan met hdmi 1.4.
I know ;)

Quote from: Ralph71 on March 25, 2018, 12:49:22Heb je niet 2 hdmi uitgangen op je pc, eentje voor beeld naar je tv, en de andere voor geluid naar je receiver?
nee, 1 HDMI uitgang. Er zit wel een ARC hdmi input op de Samsung tv dus ik dacht dat ik daar wellicht iets mee zou kunnen
Title: Re: Samsung UE65HU7500 tv maar geen 4K receiver
Post by: scoc on March 25, 2018, 17:47:39
Je receiver ondersteunt geen Hdmi arc dus kan je enkel optisch uit van je tv naar receiver maar de meeste tv's geven dan enkel stereo out.

Het eenvoudigste is om receiver te vervangen die hdmi 2.0b ondersteunt.
Title: Re: Samsung UE65HU7500 tv maar geen 4K receiver
Post by: m9 on March 25, 2018, 21:59:09
https://www.onlinekabelshop.nl/konig-ultra-hd-4k-hdmi-splitter-1-naar-2-met-voedingsadapter

is dit niks?

of een andere videokaart met 2 keer hdmi2.0.
Title: Re: Samsung UE65HU7500 tv maar geen 4K receiver
Post by: THX-UltraII on May 19, 2018, 14:26:48
thanks voor je input. Inmiddels opgelost