Ik word zo langzamerhand een beetje moedeloos van falende techniek, ineens hapert het geluid bij Netflix (en alleen bij netflix) als ik dat op de smart tv via de receiver afspeel. Via de smart tv is de enige mogelijkheid om 4K af te spelen momenteel en heeft dus de voorkeur.
HeEelp, herkent iemand dit? waar kan het aan liggen? Een andere kabel heb ik even niet en youtube via de smart tv gaat ook prima, ook in 4k.....
Kan jouw receiver het aangeboden audiosignaal wel aan?
Gebruik gewoon een optisch kabeltje van je Televisie naar je reciever.
Marantz sr6010 zou het aan moeten kunnen....optisch kabeltje is wat mij betreft een laatste escape, ik ga liever het probleem oplossen dan omzeilen. Ik snap gewoon niet dat het zich alleen bij netflix voordoet en dan ook alleen via de tv. Kan het de tv app zijn? Of de tv zelf? Verbinding lijkt me stug aangezien ik met bv youtube geen problemen heb?
Ik had hetzelfde Netflix probleem op mijn LG 55c7. Ik heb toen mijn ARC instelling op PCM ipv Auto gezet en de happeringen waren weg. Raar maar waar.
ah, ga ik daar eens naar kijken, dank. het is iig nog steeds aan de hand en verschrikkelijk irritant. Wel apart is dat de freuquentie van de haperingen wisselt. de ene keer is 1x per tien minuten en een andere keer is het 1x per minuut.
ik blijf overigens ruzie houden met alle hdmi verbindingen / cec functies tussen versterker en overige apparatuur (handshake issues). Ook hier geldt, soms werkt het lange tijd vlekkeloos en dan ineens ontvangt ie signalen weer niet. was het eerder het geluid via de tv wat ie niet of nauwelijks pakt. Nu is het weer de laptop die hij regelmatig niet ziet. Erg storend allemaal, ik ben niet zo'n analoog / vintage liefhebber, maar met dit soort gezeur denk ik er soms aan om de hele mikmak de deur uit te doen en over te gaan op iets heel simpels.
Ik heb dat ook weleens als tegelijkertijd mijn WIFI zwaar belast wordt.
Jouw TV is de "Netflix bron"?
Ja.
Zowel de tv als de receiver is bedraad op het internet aangesloten. probleem zit 'm in ieder geval dus niet in het Wifi gebeuren.
Ook je fysieke netwerk kan traag worden door grootgebruik.
netwerk kon ik ook eenvoudig uitsluiten.
tv via wifi verbonden
ingebakken netflix ultra hd afspelen
geluid via tv geen hickups
geluid via ARC met standje Auto wel hickups
geluid via ARC met standje PCM geen hickups
receiver is een Denon 4300
nog niet in de gelegenheid geweest om te testen helaas, maar ik ga dat zo snel mogelijk even testen
Gisteren thuis even kunnen testen. Bij hdmi uit kon ik blijkbaar kiezen tussen auto, bitstream en pcm, standaard staat ie op auto. Ik dacht ha, via bitstream wordt de tv het minste belast, misschien is dat de beste optie. Helaas, de hickups bleven. Daarna wilde ik de PCM instelling testen. Hele optie in het menu is ineens volledig verdwenen :/ Raarrrrrr!!
is dit ooit opgelost
heb het probleem ook met de Netflix app op mijn smart tv
Panasonic TX-65GZW954
ook dat de handshake regelmatig
niet werkt en het geluid door de tv naar buiten wordt gestuurd in plaats van de Anthem mrx710 receiver
Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
Een kleine checklist die ik hier altijd doe mocht ik zoiets hebben.
- controleer of je het ook met andere bronnen hebt
- Ga na of je internet goed is (het liefst alles bekabeld
- Controleer je audio settings in de tv goed zijn. Het liefst bitstream aangezien je tv dan ongecodeerd alles doorvoert naar de versterker (je versterker kan veel beter decoderen dan je tv) anders op PCM, je tv decodeert het signaal dan voor de versterker, en je versterker hoeft het dan alleen maar door te sturen naar de speaker. AUTO altijd als last resort gebruiken.
- controleer of audio instellingen goed staan in de versterker (ik heb dit altijd op passthrough staan)
Even een kick voor dit topic als dat is toegestaan.
Ik heb hetzelfde probleem. DD+ content (ingebouwde netflix en amazon app) die ik op mijn AF8 oled bekijk hapert op mijn SR6010. Het geluid valt onregelmatig kort weg. Zowel de receiver als de televisie zijn voorzien van de juiste firmware en zijn aangesloten met de juiste HDMI kabels.
Als ik netflix of amazon prime kijk via mijn Apple TV 4K dan doet het probleem zich niet voor. Als ik het geluid op PCM zet dan doet het probleem zich ook niet voor maar dan heb ik alleen stereo geluid. En daar heb ik natuurlijk geen receiver en 5.1 setup voor. Volgens dit draadje:
https://www.avsforum.com/threads/dolby-digital-plus-dd-atmos-over-hdmi-arc.2378442/
Ondersteunt zowel de SR6010 als de AF8 Dolby Digital Plus over ARC. Opzich kan ik met de ATV 4K wel uit de voeten maar ik zou graag het probleem verholpen zien.
Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?
Ik heb de geluidsinstellingen van mijn TV op Auto 1 staan (uitvoer van gecomprimeerde audio zonder aanpassing).
Met de meest recente update van mijn bravia (PKG6.6575.0259EUA) lijkt het probleem te zijn opgelost!
Edit: Toch niet, het probleem is er helaas nog steeds.
Wat bij mij werkte was mailen naar LG. Hun schreven:
Ga naar alle instellingen -> Geluid -> AV Sync -> Bypass
- Ga naar alle instellingen -> geluid -> Digitaal geluid uit -> PCM
En het werkte!!!