Beste technische vrienden!
Graag jullie hulp bij het volgende, ik heb in Duitsland een mooie UHD Samsung TV gezien met Ci+ 1.3 mogelijkheid (model 2015). Werkt dit met Ziggo (dus geen Ziggo certificatie) of gaat dit per definitie niet werken? Ik koop hem alleen als het werkt in combinatie met een Ci+ 1.3 insteek module met Ziggo smartcard.
Graag jullie hulp en ervaringen!!!
Dank!
Ik heb ook een 1.3 module in een Samsung zitten met ziggo, werkt prima. Is een module van Smits.
Ook een Duits model die niet in Nl verkrijgbaar is?
Sorry, overheen gelezen, dat durf ik niet te zeggen
Hoort niet te werken, maar met andere firmware zou het mogelijk moeten zijn... Lekker vaag :)
Werkt normaal gesproken gewoon.
Tv's zijn hetzelfde, eventueel kan de software iets anders zijn.
Gewoon bij installatie instellingen Nederlands selecteren voordat je Ziggo en de smart card installeerd.
Zo kijk ik ook Ziggo op mijn Duitse Panasonic met CI+ cam.
Bij bijna alle Duitse tv's is het geen probleem en meestal standaard ook nog 3 jaar garantie op Duitse tv's.
Ik weet dat er ook Duitse tv's zijn, waar je in het service menu iets moet veranderen om NL instellingen te krijgen.
Dank! Weet het nog niet, wil juist van de Humax af, toch maar iets meer uitgeven voor een NL model.
Mogen wij ook weten om welk duits model het gaat? ;D
Samsung UE50JU6850
Heb mijn eigen Samsung tv (via Conrad besteld), in de firmware omgezet naar Nederlands (dat kan dus bij veel TV's via het zogenaamde servicemenu), maar ook daarvoor werkte de tv all samen met een CI+ gecertificeerde module met het Ziggo signaal.
Ik heb ervaring met een Belgische TV die ik in NL wilde gebruiken. Allerlei menu opties waren Belgisch (dus geen Kijk en NOS app, maar een VRT app, etc.). Was een kwestie van even googlen en een soort harde factory reset doen, waarna ik 'm Nederlands kon maken.
Als het type ook in NL te krijgen is, krijg het het waarschijnlijk sowieso wel voor elkaar.
Ik ben enkele maanden geleden overgestapt van CI+ module van Ziggo naar hun Horizon box.
Mijn vraag is, kan ik alsnog de CI+ module gebruiken met mijn televisie?
Ik weet wat je gaat zeggen, probeer het maar.........je hebt gelijk, ben bang dat het verkeerd gaat en dan heb ik noppes ??? ???
Ik gebruik beide, heb dezelfde Panasonic tv die jij hebt. Werkt perfect.
Quote from: BJF on March 2, 2016, 18:51:35
Ik gebruik beide, heb dezelfde Panasonic tv die jij hebt. Werkt perfect.
Horizon box EN CI+, waarom doe je dat als ik dat vragen mag?
CI+ gebruiken we standaard, domweg omdat dat het meest simpel is: tv aan en gaan.
Als ik wil opnemen, terugkijken, pauzeren e.d. kan ik de Horizon gebruiken. Gemak dient de mens nietwaar? En die Horizon kostte me niks, dat vind ik als Groninger al reden genoeg om hem te nemen.
Quote from: BJF on March 2, 2016, 21:30:59
CI+ gebruiken we standaard, domweg omdat dat het meest simpel is: tv aan en gaan.
Als ik wil opnemen, terugkijken, pauzeren e.d. kan ik de Horizon gebruiken. Gemak dient de mens nietwaar? En die Horizon kostte me niks, dat vind ik als Groninger al reden genoeg om hem te nemen.
;D ;D uitleg is duidelijk, bedankt
Quote from: BJF on March 2, 2016, 21:30:59
En die Horizon kostte me niks, dat vind ik als Groninger al reden genoeg om hem te nemen.
Die box heb je indirect al betaald en/of ga je nog betalen...
Quote from: BJF on March 2, 2016, 21:30:59
CI+ gebruiken we standaard, domweg omdat dat het meest simpel is: tv aan en gaan.
Als ik wil opnemen, terugkijken, pauzeren e.d. kan ik de Horizon gebruiken. Gemak dient de mens nietwaar? En die Horizon kostte me niks, dat vind ik als Groninger al reden genoeg om hem te nemen.
Helaas voor mij, Ziggo heeft mijn CI+ onklaar gemaakt, jammer genoeg want dat ding heeft mij wel €89 gekost 6 maanden geleden!!!!!
De CI module kan ziggo niet onklaar maken. Kan zijn dat je kaartje niet meer werkt wat in de module zit. Even opnieuw aanmelden bij ziggo.
En mocht toch de module stuk zijn, terug gaan naar je leverancier. Zit 2 jaar garantie op.
Mvrgr, Peter
Ondertussen krijg ik de Horizon niet opgenomen in mijn bestaande netwerk. Al van alles geprobeerd, tot aan een harde reset toe. Helaas dus nog steeds de Box niet via de iPhone of iPad kunnen bedienen.