Htforum.nl

Stereo => Problemen met hardware of software => Topic started by: Dirk K on October 5, 2015, 08:35:13

Title: Onkyo tx-nr5008, geen geluid en netwerk meer
Post by: Dirk K on October 5, 2015, 08:35:13
Hoi lui,

Defecte DTS-chip

Voor die genen die er nog niet van op de hoogte zijn.
In een grote serie Onkyo's van het bouwjaar 2009 t/m 2012. kan de DTS-chip defect raken.
Dit is bij Onkyo bekend en zij hebben een coulance regeling getroffen voor gedupeerden.
Reparatie en verzending wordt geheel vergoed, naar verluidt wordt het HDMI switch/motherboard met de gewraakte DTS-chip geheel vervangen. Er is zelfs een cachback regeling voor als je al een nieuwe AV-receiver hebt gekocht of gaat kopen.
In mijn geval is dit geen optie, het cashback bedrag staat niet in verhouding met mijn tx-nr5008 van 4 jaar oud.
Op de website van Onkyo onder het kopje "Support", "Contact", "Distributors" en dan geheel onderaan, "Customer Service Program ".
Op deze pagina (Loss of Audio/Network Connection Customer Care Program) vind je in de vette tekst een blauwe (please click here).
De rest wijst zich zelf.

Adios,
Dirk
Title: Re: Onkyo tx-nr5008, geen geluid en netwerk meer
Post by: chili palmer on December 25, 2015, 16:40:43
Bedankt voor de tip . Die van mij valt er onder (609) uit 2012   Heb echter geen  van genoemde symptomen dus maar afwachten.  Loopt tot 31-12-2018.
Title: Re: Onkyo tx-nr5008, geen geluid en netwerk meer
Post by: Sailor Jan on January 14, 2016, 14:12:06
Heb jij voor de uitval van geluid nog andere symptomen gehad(tikken van versterker of iets dergelijks)?
Title: Re: Onkyo tx-nr5008, geen geluid en netwerk meer
Post by: 2cvman on February 29, 2016, 23:40:25
Mijn 5008 begon te kraken en knisperen met het geluid. Gelukkig mag ik hem retour sturen.
De doos staat al hier in de kamer, morgen inpakken en op laten halen. Goede service verder.
Ik ben benieuwd :coffee:
Title: Re: Onkyo tx-nr5008, geen geluid en netwerk meer
Post by: Dennistattoo on April 25, 2017, 16:04:22
Ik heb mijn 809 opgestuurd naar KEBE een Onkyo dealer, HDMI boord vervangen en probleem is er nog steeds. Als hdmi boord warm word valt me geluid en beeld weg. Dus de reparatie heeft 0.0 geholpen, en KEBE zegt dat het dan geen hdmi probleem is.....

Contact met Onkyo Nederland gezocht, dit word doorgestuurd naar Pioneer... ??? ???