All-in-one met multitouch als HTPC - iemand enige ervaring?

Gestart door Silk, april 20, 2010, 12:03:36

Vorige topic - Volgende topic

Silk

Je ziet ze meer en meer opduiken, de All-in-one PC's met touchscreen zoals de Asus ET2010 of de MSI Wind AE2020

Iemand al enige ervaring hiermee met deze PCs als basis voor een HTPC opstelling icm met flatscreen en/of beamer. Touchscreen functie lijkt me uitermate geschikt om mediacenter toepassingen mee te draaien en te bedienen. De hardware lijkt me ook al in orde om de huidige mainstream 1080p content mee af te spelen. Enige nadeel dat nu direct in me opkomt is dat de schermresolutie geen full-HD is dus wordt lastig met multi-monitor ondersteuning om te clonen bv.

DV79

Een maatje groter, 22" (http://eu.msi.com/index.php?func=prodpage3&maincat_no=654&cat2_no=666&cat3_no=722) heeft wel 1920x1080 resolutie.
Ik heb met het apparaat gespeeld, leuk speelgoed maar ik denk dat een iPAD als afstandbediening meer bewegingsvrijheid zal geven. Maar dat is mijn idee.

Op zich kom je met de 22" wel op een apparaat uit dat functioneert als een soort SOOLOOS.

Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

Cookymonster

Een ander nadeel waarop ik uitkwam is de ventilator (de fan) van de all-in -ones.
Je moet rekenen dat de pc doorgaans dicht bij je staat. En dat geluid begint je wel te storen...vooral als je je er eens aan gestoord hebt  ;) Zelfs de merken as Shuttle, die fier zijn op de geringe geluidsproductie, maken toch weer geluid  Ik ben uiteindelijk voor een volledig stille oplossing gegaan: Asus eee T91 mt (fanless en SSD HD) in combinatie met de heerlijke Albumplayer.  Mjn collectie staat in Flac/formaat op NAS. Enige nadeel is het schermformaat,maar in touch-mode van de albumplayer valt dat goed mee.  Veel mogelijkheden. Voor mij geen Sooloos.  Ipad lijkt me ook wel cool.

Silk

Citaat van: Cookymonster op juni  3, 2010, 00:00:34
Een ander nadeel waarop ik uitkwam is de ventilator (de fan) van de all-in -ones.
Je moet rekenen dat de pc doorgaans dicht bij je staat. En dat geluid begint je wel te storen...vooral als je je er eens aan gestoord hebt  ;) Zelfs de merken as Shuttle, die fier zijn op de geringe geluidsproductie, maken toch weer geluid  Ik ben uiteindelijk voor een volledig stille oplossing gegaan: Asus eee T91 mt (fanless en SSD HD) in combinatie met de heerlijke Albumplayer.  Mjn collectie staat in Flac/formaat op NAS. Enige nadeel is het schermformaat,maar in touch-mode van de albumplayer valt dat goed mee.  Veel mogelijkheden. Voor mij geen Sooloos.  Ipad lijkt me ook wel cool.

Mijn insteek was eigenlijk om het apparaat te gebruiken als mediacenter, ook voor videocontent (1080p) af te spelen en niet als afstandsbediening ofzo, dus Ipad valt sowieso af. Ben er zelf niet van onder de indruk, mooi ding, veel marketing blabla, maar ik heb de  compacte functionaliteit niet echt nodig, en wordt uiteindelijk toch aangepraat dat je muziek, video, internet etc etc toch overal bij de hand moet hebben.

Kijk zelf weinig TV dus 22" zou kunnen voldoen met een tuner eraan gekoppeld.

Het geluid van de fans heb ik helemaal geen idee van. Ik weet dat het lastig kan zijn. Heb nu een Origen X15e kast, en het heeft me wel wat werk gekost om deze stil genoeg te krijgen. Voor de rest heb ik een grote woonkamer/leefruimte, dus ik hoef niet direct naast het appaaraat te zitten  ;D