2e Sqeezebox config.

Started by papaleo, April 19, 2010, 18:59:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

papaleo

Ik maak al geruime tijd, met veel plezier, gebruik van mijn Sqeezebox Duet.

Maar enige tijd geleden heb ik een 2e Sqeezebox aangeschaft om deze ook in mijn netwerk (router= Netgear WNDR3700) op te nemen en v/a een andere plek in mijn huis te bedienen met mijn Controler,maar het lukt mij (deze keer) niet om de nieuwe sb te configureren.
Ik heb de 'nieuwe' sb uit de verpakking gehaald en aangesloten op het lichtnet,het enige leven wat ik uit de sb krijg is dat het 'rode' lampje langzaam knippert.
Mijn controler ziet het nieuwe device (muzieksysteem) ook niet,het enige wat die aangeeft is de al bestaande sb maar niet de nieuwe.
Ik heb al meerdere malen de sb proberen te resetten door het knopje (voorzijde sb) >6 sec. ingedruk te houden,maar er gebeurt niets, het 'rode' lampje gaat niet sneller knipperen,ook niet wanneer ik de stekker er uit haal en tergelijker tijd de stekker er weer in doe met ingedrukt knopje blijft het rode lamje langzaam knipperen.
Ook heb ik de controler naar de fabrieks instellingen terug gezet,maar ook zonder resultaat.
Ik heb in mijn router gekeken en zie ik onder de knop ''aangesloten apparaten" ook de nieuwe sb niet verschijnen....wel staan daar 6 andere app. met hun MAC adressen.

Zou de sb kapot zijn of zie ik echt iets over het hoofd?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Ron_Z

Wanneer de knop van de SB receiver rood knippert geeft dat aan dat de ontvanger is ingeschakeld maar nog niet is geprogrammeerd voor je netwerk. Ik kan me herinneren bij de installatie dat je kon kiezen welke SB receiver je wilt installeren. Volgens gebruiksaanwijzing:

Squeezebox Receiver instellen
Zodra de Squeezebox Controller op je netwerk is aangesloten, kun je je Squeezebox Receiver instellen.
Selecteer je Squeezebox Receiver in de lijst. Deze wordt op het 1. display met 'Squeezebox XXXXXX' aangeduid, waarbij XXXXXX de laatste zes cijfers van het MAC-adres (de unieke netwerk-ID) van het muzieksysteem zijn.
Opmerking: Je kunt het MAC-adres controleren door op het label aan de onderkant van de Squeezebox Receiver te kijken.
Opmerking: Als je muzieksysteem niet in de lijst staat, controleer je of de knop op de voorkant van de ontvanger rood knippert. Is dit niet het geval, dan houd je de knop op de ontvanger vijf seconden ingedrukt om het systeem opnieuw in te stellen. Enkele seconden nadat de knop rood begint te knipperen, moet de Squeezebox Receiver in de lijst op het display van de controller verschijnen.

Ben erg benieuwd hoe je probleem op te lossen is, want ik zit ook aan een 2e receiver te denken.

papaleo

Had dus al deze stappen doorlopen,maar zoals ik al aangaf ziet mijn controller de andere (nieuwe) sb receiver niet,deze maken om een of andere reden geen contact met elkaar  :-\
Ik dacht dat het misschien aan de instelling van de router lag,maar daar staat ingesteld dat deze alle verkeer/verbindingen toe mag staan.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Ron_Z

Nou, dan hoop ik dat ze je bij het Wifimedia-forum beter kunnen helpen  ;).

papaleo

Quote from: Ron_Z on April 20, 2010, 14:35:40
Nou, dan hoop ik dat ze je bij het Wifimedia-forum beter kunnen helpen  ;).

Eigenlijk heb ik meer vertrouwen in een verlossend antw. op dit fora,maar wie weet weten ze mij daar wel te helpen met de juiste stappen/oplossing.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

rbormans

en de oude duet heeft op dezelfde plaats wel verbinding (m.a.w. is het geen netwerkkabel probleem?)

papaleo

Quote from: Raf (B) on April 20, 2010, 16:45:57
en de oude duet heeft op dezelfde plaats wel verbinding (m.a.w. is het geen netwerkkabel probleem?)

Yep...

Heb zelfs de 'oude' even afgesloten,dus dat er maar een sb op het netwerk aanwezig was,maar ook dan staat de 'nieuwe' sb geen communicatie toe met de controller.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels


papaleo

Opgelost, door simpel het defecte exemplaar om te ruilen voor een die het wel doet,heb dus inmiddels een andere sb receiver gekregen en deze had ik binnen 5 min. aan de praat....
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels