*** 2010 Mega 3D Database Topic - 3D TV vergelijking: Panasonic vs. Samsung ***

Gestart door POWERMAN, maart 16, 2010, 18:09:05

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

htjan160756

Hallo,

Omdat ik niet op alle vragen antwoord had gehad van Panasonic had ik nog eens de vraag gesteld van wanneer komt de 65VT20 nou uit en de garantie zwart waarde.

Groetjes J@n

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Jan
Verzonden: maandag 28 juni 2010 10:33
Aan: Infocentre
Onderwerp: Re: Panasonic - Contact - Producten

Hallo,
Ik heb onderstaande vragen aan u te beantwoording gevraagd over de
TX-P65VT20 3D TV, maar helaas heb ik alleen antwoordt gekregen op het terug
lopen van de zwartwaarde.
Blijven de vragen over:
1.  valt het terug lopen van de zwart waarde onder de garantie?
2. Wanneer is de verwachte datum dat de tv voor de consument te koop is?

Groetjes Jan

-----Antwoord Panasonic-----

Beste heer Root,

Naar aanleiding van uw vraag betreffende de zwartwaarde van Panasonic tv's kunnen we u het volgende meedelen.

Er is geen enkele reden tot ongerustheid. Panasonic is al vele jaren in staat een optimale kijkervaring te realiseren met onze vaak zeer positief beoordeelde en bekroonde TV's. Het is inherrent aan de (TV) technologie in het algemeen (beeldbuis-, LCD- en Plasma tv's), dat gedurende het gebruik de karakteristieken van het product veranderen. Door middel van geavanceerde technologieën zorgt Panasonic ervoor om dit proces te vertragen en te minimaliseren zodat de eindgebruiker jarenlang kan genieten van een kwaliteitsprodukt.

Daarnaast is bekend dat de intensiteit van het beeld niet gedurende de gehele levensduur hetzelfde niveau heeft. Echter na 100.000 gebruiksuren (bijna 30 jaar bij 10 uur per dag!) voldoet de Panasonic tv nog aan de daarvoor geldende norm. Ook dit onderstreept de duurzaamheid en kwaliteit van Panasonic TV's.

De eerste uitleveringen van de TX-P65VT20 staan gepland voor eind juli.

Wij hopen u op deze manier voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Panasonic Info Centre
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.


donaldk

Yup, er is geen enkele reden tot ongerustheid, want je weet het nu gewoon zeker; 'you're fucked' :-X.

Ze hebben bewezen dat ze "door middel van geavanceerde technologieën ervoor zorgt dat dit proces versnelt en maximaliseert zodat de eindgebruiker al zeer snel kan genieten van een kwaliteitsprodukt, namelijk grijs" :devil:.

htjan160756

Hallo,

Ik zou graag eens willen weten wie jullie kennen met een Panasonic TV waarvan de zwart waarde is van terug gelopen na een xxxx uur.
En niet aankomen met een site, want die informatie is net zo betrouwbaar als de mails die ik van Panasonic krijg.
En nee ben geen fan van Panasonic, wel van Sony maar die maken geen Plasma's TV, maar heb wel slechte ervaring met Samsung en LG gehad.

Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

frank1397


Hallo Jan,

Misschien helpt deze link het gaat over het zwart waarde probleem en wat Panasonic er van vind.

http://news.cnet.com/8301-17938_105-10449939-1.html


Ik ben zelf ook geen fan van Samsung alleen vind ik "peep" wat Panasoic vraagt voor de 65VT20.

htjan160756

Citaat van: frank1397 op juli  3, 2010, 11:30:12
Hallo Jan,

Misschien helpt deze link het gaat over het zwart waarde probleem en wat Panasonic er van vind.

http://news.cnet.com/8301-17938_105-10449939-1.html

Ik ben zelf ook geen fan van Samsung alleen vind ik "peep" wat Panasoic vraagt voor de 65VT20.

Hallo Frank,

Ik heb het zover gelezen (ik kan slecht Engels lezen dus heb het door de vertaler gehaald) maar heb toch wel een indruk gekregen en wel het volgende.
De antwoorden lijken sterk op die ik ook heb gehad van Panasonic.
Maar ik kan ook niet meteen zeggen dat het negatieve antwoorden zijn.
Uiteraard zal iedere opvolger weer beter zijn, maar dat is bij ieder merk.
Ik weet ook niet of ik wat aan de antwoorden heb van Panasonic juridisch gezien, want er staat toch wel dat de TV 100.000 uur mee zou moeten gaan, bij 10 uur per dag kijken 30 jaar lang, de 100.000 uur worden zowel in de mails genoemd als in de folder van Panasonic.
Nou over 30 jaar  denk ik dat ik allang een nieuwe TV heb en wel veel kleiner formaat, want dan zit ik in een bejaardenhuis.

Ik ga ondanks dat ik er wel een veilig gevoel over Panasonic heb ga ik toch nog zeker kijken naar de Samsung 63C7700, maar ik lees steeds over de C8000 serie maar die kan ik niet vinden en Samsung wilt of kan er zelf ook niks over zeggen, ja behalve dan, dat ik op hun site moet kijken.

Groetjes J@n

Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

frank1397


Hallo Jan,

Bij Samsung komen de top modellen altijd in het begin van de derde kwartaal. Ik las al dat de productie van de normale modellen verminderd is om de C8000 modellen op tijd in de winkel te hebben.
Misschien goed nieuws samsung is bezig om voor de C8000 een eerste gratis isf calibratie of THX te regelen bij aankoop van een C8000 plasma of C9000 LCD.

Ik heb me zelf voorgenomen eind deze maand de beslissing te nemen. 63C8000 of 65VT20 alleen zal het van de prijs verschil afhangen.


htjan160756

Hallo,

Kreeg vandaag een telefoontje dat ik de 65VT20 kan laten bezorgen.
Maar ik ben er nog niet helemaal uit , wil hem toch eerst zien.
De winkel wilt of kan hem niet neer zetten, dus als iemand weet waar ik deze TV kan bekijken, liefst in de buurt van hoofddorp, hoor ik het graag.

Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

quyen


Maartje


Bij de mediamarkt kan je toch onmogelijk een tv waarderen . . . .  :-\

Al die tv`s staan onder een bak verlichting die niet zouden misstaan voor een wietplantage  :D

Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .

quyen

Ja dat is waar veel te veel licht er boven in mediamarkt. jammer

donaldk

Hoofddrop heeft een Saturn, die zullen ze net als de mm ook wel als een van de eerste krijgen.

POWERMAN


POWERMAN

29-07-2010 Panasonic gaat binnenkort komen met een goedkopere versie van haar DMP-BDT300 3D Blu-ray speler. Het merk heeft nog niet laten weten hoe laag ze zal gaan, maar duidelijk is dat Panasonic een goedkopere 3D Blu-ray speler, in de vorm van de DMP-BDT100, nodig heeft om te concurreren met merken als Sony en Samsung.

De DMP-BDT100 belooft nog steeds een hoogwaardige afspeelkwaliteit en de Viera Cast features, waaronder YouTube en Picasa, maar doet dit in een kleinere en energie efficiëntere verpakking dan zijn grotere broer.

Vanaf augustus wordt de DMP-BDT100 in de winkels verwacht in Amerika. Wanneer de speler naar Nederland komt is nog niet bekend.

millon

Citaat van: POWERMAN op augustus 12, 2010, 01:24:10
Zijn er al mensen met een samsung 2010 3d plasma  :popcorn:
Hij schijnt toch iets beter te zijn dan de Panasonic.
Tja,waarom zou Samsung niet beter kunnen zijn :dry:

quyen

Ik heb de samsung UE55C8700 led tv ik krijg er geen internet verbinding mee , alles staat goed bij netwerk test maar een kruis bij Ping van Gateway ? dus geen verbiding  moet een instelling zijn in mijn router ,maar gen idee welke?

dieker70

Hallo, ik heb nu sinds 2 weken een PS50C7700.
en hij geeft een bijzonder goed beeld weer, ik had hier voor een B850 maar die zoemde.
Ik kan wel zeggen dat de nieuwe ps50c7700 erg goed is.
Ik heb boven een pioneer 5090 hangen, maar de 7700 doet hier niet voor onder, hoog uit iets minder zwart, maar dat is te verwaarlozen.
ook het 3d gebeuren ziet er goed uit, beter dan op de led versie, die ik heb gezien.
het buzzen is niet aanwezig bij het scherm wat ik nu heb.
In mijn ogen is het een aanrader, die er nog eens goed uitziet ook.
Nu nog even 200 uur er op zetten, en laten calibreren door Frank, en dan moet ik nog maar even zien als de kuro nog steeds de beste is

groet dieker

Erik

Hoe werkt dat 3d is die compatibel met alles wat de 1e 5 jaar uitkomt of zijn het nu nog 3 standaards waarvan er 1 gekozen moet worden? Maw kun je veilig een samsung of panasonic 3d tv kopen?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Ferruccio

Citaat van: dieker70 op augustus 12, 2010, 13:31:57
Hallo, ik heb nu sinds 2 weken een PS50C7700.
en hij geeft een bijzonder goed beeld weer, ik had hier voor een B850 maar die zoemde.
Ik kan wel zeggen dat de nieuwe ps50c7700 erg goed is.
Ik heb boven een pioneer 5090 hangen, maar de 7700 doet hier niet voor onder, hoog uit iets minder zwart, maar dat is te verwaarlozen.
ook het 3d gebeuren ziet er goed uit, beter dan op de led versie, die ik heb gezien.
het buzzen is niet aanwezig bij het scherm wat ik nu heb.
In mijn ogen is het een aanrader, die er nog eens goed uitziet ook.
Nu nog even 200 uur er op zetten, en laten calibreren door Frank, en dan moet ik nog maar even zien als de kuro nog steeds de beste is

groet dieker

Heb je de C7700 plasma toevallig kunnen vergelijken met de Panasonic VT20? Ik ben eigenlijk op zoek naar een goed alternatief voor de VT20, gezien ik het (waarschijnlijk) niet aandurf deze te kopen door negatieve berichten. Je komt dan al snel uit op de C7700 van Samsung, maar helaas heb ik deze nog niet kunnen bekijken. Als het al in de buurt komt van de 5090 moet het wel heel wat zijn. Maar goed, dat bericht is ook in meerdere VT20 reviews al verschenen. Er is echter één ding wat ik niet helemaal vertrouw, maar wellicht slaat het nergens op: het grote prijsverschil tussen de Samsung en de Panasonic. De Pana is zo'n 1000 Euro duurder en ik vraag me dan toch af waar dat prijsverschil hem in zit. Kan een toestel wat 1000 Euro goedkoper is net zo goed presteren?

frank1397


De advies prijs van de Panasonic is 2598,- en dat vragen de meeste winkels. Veel te duur.
Van de Samsung is de prijs wel normaal.

millon

Panasonic has announced the availability of two 3D-compatible plasma TVs as part of the new GT25 series. Both are less expensive than the company's current 3D TVs, the excellent VT20/25 series.

The 50-inch TC-P50GT25 carries an MSRP of $2,099.95, while the 42-inch TC-P42GT25 lists for $1,699.95. The 42-inch model is the smallest 3D screen size yet for Panasonic. Both sizes will be available in late August, according to the company.

While the new TC-P50GT25 does cost less than the existing TC-P50VT25, which is currently going for about $2,600 from authorized online retailer BestBuy.com, the same retailer has the nearly identical TC-P50VT20 selling for $2,100. For that reason, among others, we expect the actual selling price of the new TC-P50GT25 to be somewhat less than $2,000.

In fact, we wouldn't be surprised if the 50-inch GT25 hit the same price point as the competing Samsung PN50C7000 (about $1,800). In case you're keeping track, the recently announced Samsung PN50C490 (a 720p model for about $1,000) is still the least expensive 3D-compatible plasma TV.

The GT25 series will have the same VieraCast functionality found on the VT25 and G20/25 series, and it wouldn't surprise us if the GT25's specs--and 2D picture quality--mirrored those of the G20/25 models. Unlike the VT20/25 models, the GT25s will not include 3D glasses, which currently retail for about $150 each.

We have requested a review sample from Panasonic

millon


POWERMAN

 :popcorn: Hier een lijst met Real 3D films die al zijn uitgebracht en die de komende maanden worden uitgebracht

;Dhttp://www.3dmovielist.com/3ddvds.html#bd3d_disney3dshowcase ;D

cineman


POWERMAN

OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO bedankt voor de tip of topic , wat erg zeg dat ik me zo heb kunnen vergissen.
:tongue2: :tongue2:  hier likkie voor de tip.


Is de Samsung nog steeds de ondergeschikte aan de Panasonic VT20  :popcorn: