Nas of Barebone

Gestart door polypenko, februari 24, 2010, 15:16:51

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

polypenko

in mijn huidige pc zitten 2 WD td harddisken voor opslag en Windows 7 draait
op een Intel SSD 80gb.
oorspronkelijk wilde ik 1 tb schijf inbouwen in een Nas Server en deze via een netwerk
router aansluiten op mijn pc.
op het gebied van een Nas ben ik nog een leek, maar heb inmiddels redelijk wat gelezen.
zo ver ik kan concluderen is de overdracht van en naar de Nas redelijk langzaam als
alternatief wordt bv. een barebone of shuttle geadviseerd.
ik had voor euro 139,00 de Qnap ts110 op het oog maar een Barebone van Foxcon met de
E3300 en 1024mb geheugen komt op euro 153,00 en dit zou sneller werken?

mijn vraag is als volgt, wat is aan te bevelen een Nas of een Barebone/Shuttle en wat zal
ik de praktijk de beste/snelste data overdracht bewerkstelligen?

mijn md is de Gigabyte p55 ud6 heeft oa. esata/usb combo connector of moet je altijd een
netwerk maken om de twee pc's aan elkaar te kopplen of is ene crossed kable een optie.

vast hartelijk dank voor de reacties.


rbormans

Een NAS is een externe schijf (of schijven) met embedded software die je vanuit een webbrowser kan beheren.
Een barebone is normaal een kleine PC, en zal je gewoon zelf software op moeten zetten, dus dat moet je even mee incalculeren (extra inspanning). Een PC is veelzijdiger... dus de hoofdvraag, waarvoor wil je de externe opslag precies gaan gebruiken ?

Als je een router hebt, heb je toch al een netwerk ?

rbormans

Citaat van: polypenko op februari 24, 2010, 16:50:09
mijn tele2 router / modem staat in de woonkamer en mijn pc staat op zolder en is
aangesloten op een 28 meter netwerkkabel.

de Nas / Barebone wil ik ook op zolder plaatsen, het idee is om de Nas oa. voor voorback up's
te gebruiken en foto's / films / dok. etc. op te slaan.

nu draait Windows 7 op een aparte sdd, maar de 2 Western Digital back up hd starten ook
gelijktijdig met w7 op, ik wil voorkomen dat mocht windows 7 ooit crashen de data op de back
up harddisken niet beschadigd raken.
In dat geval is een externe USB (en/of esata) harde schijf veel praktischer, goedkoper en sneller.
Of een sharkoon sata quickport pro met uSB / esata aansluiting, dan kan je je huidige schijven extern gebruiken.