Finishing of the Gydinels

Gestart door dddac, augustus 29, 2003, 10:43:48

Vorige topic - Volgende topic

Erik van Voorst (in memoriam)

klopt dat is bv de prijs bij Aquablue maar de duitse prijzen liggen lager en dat tikt wel aan bij dit soort bedragen.... ;)

Blijft aso-duur maar een Avalon is ook zeer kostbaar....het is maar hoe je het bekijkt... ;)

Groetjes
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

dddac

Citaat van: Sherwin op september 15, 2003, 15:06:10
Ik geloof ongeveer 2400 euro PER TWEETER. Dus zeg maar 4800 euro (dus 10.000 guldens) per set,

DIT IS GEEN GEINTJE ;)

Mvgr, Sherwin

Ik krijg ze beduidend goedkoper, maar nog steeds erg veel geld :-\ !!!! als jij ze nou neemt, kan ik ze voor je inkopen en ze gelijk even proberen !!! ;D

groetjes

doede

Bart_M

Diamonds are a Ht'ers best friend.  ;D

mail mij even  ;)

Als de prijs "mee valt" ga ik erover nadenken
mocht ik besluiten dan mag je ze wat mij betreft proberen ;D

Ik ben trouwens met de kerst een paar dagen in Dusseldorf.......redelijk in de buurt dus....

Groetjes

PS
Mijn internet thuis is weer in de lucht
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

dddac

Citaat van: Erik van Voorst op september 15, 2003, 16:43:35
mail mij even  ;)

Als de prijs "mee valt" ga ik erover nadenken
mocht ik besluiten dan mag je ze wat mij betreft proberen ;D

Ik ben trouwens met de kerst een paar dagen in Dusseldorf.......redelijk in de buurt dus....

Groetjes

PS
Mijn internet thuis is weer in de lucht

ok de prijs praten we offline wel verder over, en natuurlijk leuk dat ik ze mag inspelen, hahaha !!

Düsseldorf is ca 2 uur bij mij vandaan, dus prima te doen. En ik heb altijd vakantie rond die tijd, dus zou leuk zijn..... we zien wel !

mvg
doede

Gydotron

Hoi Doede,

Trouwens zou dat geen mooie cadeau zijn voor jezelf met kerst, een setje Diamond Tweeters, als je er 4 koopt zal je wel wat extra korting krijgen Doede. ;) Wel, dan koop in je ingespeelde C-12's wel over.  

MVG  Gydotron

Guido heeft echt goede ideeen.... :P ;) ;D

bagdadbounce

:- ;D Haha , volgens mij heb ik iemand gekieteld ....
Maar G.A.J. wat een smak euronoten voor een paar tweeters zeg .
Dick zei ooit dat sommige exclusieve audiocomponenten " het asociale " in de mens los kan maken  ....  en gelijk heeft ie ......

IK HEB ZELFS EVEN OVERWOGEN OM DE THIEL IMPORTEUR EEN ........................... HAHA . NEEM ME NIET KWALIJK HOOR !!

maar ik realiseer me nu nét dat ik een goede opvoeding heb meegekregen van mijn ouders .
Dus ben weer terug "op aarde" ,  maar het was op het nippertje geef ik ruiterlijk toe !

Ik ben wel zéér benieuwd naar deze tweeter ( zoals velen onder ons vermoed ik ) en vraag me uiteraard af welke meerwaarde een set tweeters van 10K aan de dag zal leggen .

MVG,
Net wakker dus  :-\

moet je maar eens luisteren naar de Eidolon Diamond.

heb ik dus gedaan........ik kreeg dezelfde kick als 10 jaar geleden
dat resulteerde in de aanschaf van de Avalon Eclipse ...min of meer ter plekke.

Mijn vrouw haat die blik in mijn ogen ( eens in de 10 jaar ;D)

Groetjes

bagdadbounce

:)

Ik heb gisteravond / vannacht ook Erik zijn gydinel story ( even ) vluchtig doorgelezen .
Ik heb toch wel met enige verbazing gezien wat een enorm project zo'n stel homebrew Gydinels eigenlijk is , onvoorstelbaar veel waardering voor mensen die ZO ver durven te gaan , alleen al de tijdsduur die een dergelijk project in beslag neemt .
Oke , ik snap dat 85K euro een bedrag is waar je gerust de mouwen eens voor omhoog kan stropen . maar toch :

Veel waardering dus voor mannen zoals Erik , Guido en Doede die alles in het werk stellen om iets bovenaards te realiseren .

groetjes,
Paul

Sherwin

Citaat van: bagdadbounce op september 15, 2003, 20:27:56

Ik heb gisteravond / vannacht ook Erik zijn gydinel story ( even ) vluchtig doorgelezen .
Ik heb toch wel met enige verbazing gezien wat een enorm project zo'n stel homebrew Gydinels eigenlijk is , onvoorstelbaar veel waardering voor mensen die ZO ver durven te gaan , alleen al de tijdsduur die een dergelijk project in beslag neemt .
Oke , ik snap dat 85K euro een bedrag is waar je gerust de mouwen eens voor omhoog kan stropen . maar toch :

Veel waardering dus voor mannen zoals Erik , Guido en Doede die alles in het werk stellen om iets bovenaards te realiseren .

groetjes,
Paul

Hoever moet ik gaan om daar bij te horen? ;D... Ik zeg jullie 1 ding, ik durf de mijne er zo naast te zetten ;D

Mvgr, Sherwin

Sherwin

Niet te lang wachten om alles op het net te kieperen want ik heb de laatste tijd weer inspiratie van het forumnet nodig als ik weer eens wat " fout " doe..... >:( ;D

Groetjes

bagdadbounce

Hoi Sherwin , ik heb jouw bouwsel (nog) niet gevolgd .......... maar beloof beterschap ;)

Ik volg de Avalon clone topics hoofdzakelijk omdat ik
hier zelf naar één van Guido's bouwsels ( de Gydolons ) luister . en daar enorm veel plezier aan beleef . het is een geweldige set luidsprekers die qua muzikaliteit helemaal bij mijn smaak en wensen aansluit .

Maar er zal ongetwijfeld een moment gaan komen ( kan hoogst waarschijnlijk nog wel een poosje duren ) dat ik weer eens een trede hoger zal willen gaan met de luidsprekers , dus ben zeer allert !

Ik ben er overgens van overtuigt dat jou luidsprekers zeker tot de categorie "serieus" behoren .
Ik zal je ontwikkelingen zeker gaan volgen 8)

Groetjes ,
Paul

SiR-ROUND

Beste mensen...

Ik heb de eer gehad om de Gydinels te mogen beluisteren... 8)

Helaas was ik zo stom om geen eigen (referentie) muziek mee te nemen. :-\

Maar goed, na het draaien van Janis Ian's "Welcome to Acousticville opende mijn ogen... eh... oren...

Dit nummer kwam met een enorm detail en soundstage op me af... In eerste instantie zijn de Gydinels nl. wat overweldigend aanwezig, maar dat is puur optisch... Wanneer je echt gaat luisteren met de ogen dicht krijg je enorme "stage".

De responce van de speakers is ongelooflijk. De subtiele dingen zoals gitaaraanslagen zijn hierdoor enorm natuurlijk zelfs op verschillende levels...

Je kent het wel, het kippevelgevoel (of was het kippen, Oscar?)...

Ik hoop dat Erik met zijn kleinere versie goed in de buurt zal komen, het reslutaat van dit soort hi-end zelfbouw mag er wezen!!!

:o

GAAF....GAAF....GAAF 8)

Vanavond weer meteen een plaatje plakken ;)

Groetjes

SiR-ROUND

Erik, maak je borst maar nat, er staat je wat te wachten!

:D

Bart_M

Ff een beetje of-topic, maar ik weet dat alle zelfbouwers dit hier ook lezen.
Ik heb net ff een website in elkaar geflanst voor de verkoop van speakerbouwonderdelen. Als je speakeronderdelen zoekt, dan kan je ze alleen maar nieuw krijgen, heb je nog onderdelen liggen dan raak je die ook niet kwijt.

Dus zoek je nog dingen of moet je ze juist kwijt, kijk dan naar deze site.
http://home.zonnet.nl/diy_speakers/

Grtn,
Bart

dddac

Citaat van: KrunK op september 18, 2003, 11:39:15
Ff een beetje of-topic, maar ik weet dat alle zelfbouwers dit hier ook lezen.
Ik heb net ff een website in elkaar geflanst voor de verkoop van speakerbouwonderdelen. Als je speakeronderdelen zoekt, dan kan je ze alleen maar nieuw krijgen, heb je nog onderdelen liggen dan raak je die ook niet kwijt.

Dus zoek je nog dingen of moet je ze juist kwijt, kijk dan naar deze site.
http://home.zonnet.nl/krunky/

Grtn,
Bart

Goed initiatief !!!!  :D

doede

Bart_M

Zojuist een algemeen naam voor de website aangemaakt en de site overgezet.
http://home.zonnet.nl/diy_speakers/

bagdadbounce

8) Krunk , mooi idee ! reken je een percentage provisie ? of ben je een echte DIYer in Hart & Kidney ?

Bart_M

Nee, ik vraag helemaal geen comissie. Het is echt voor de DIY'ers.
De layout van de site zal niet veel meer veranderen, want nu kan ik het onderhoud heel makkelijk Excel doen. Kost mij het minste tijd.

bagdadbounce

;) zat een beetje te dollen hoor Krunk !

Kan het heel erg waarderen dat je dat gewoon in algemeen belang doet . real cool  :)

Bart_M

>:( Ok, jij gaat wel betalen in het vervolg!
Kom nou, mij een beetje zitten dollen.

;D

bagdadbounce

:-[ ja maar , ja maar ............ :-[

Jaqo

Citaat van: KrunK op september 18, 2003, 21:53:08
Nee, ik vraag helemaal geen comissie. Het is echt voor de DIY'ers.
De layout van de site zal niet veel meer veranderen, want nu kan ik het onderhoud heel makkelijk Excel doen. Kost mij het minste tijd.

Bedankt Krunk, Gisteren meteen al twee units gekocht. Het werkt dus!

Groet,
Jaqo

Sorry, off topic :'(
Primare I30, CD31, Scanspeak fronts, Power: Lat International AC2 MK I, Interlink: Siltech SQ28B, Speakerkabel: Van den Hul The Breeze Hybrid