VU+ Duo, Twin Linux HDTV met PVR

Gestart door Siroj, februari 9, 2010, 20:29:43

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

hifiman

Citaat van: Davey op juni  6, 2010, 19:07:25
Leuk  :thumbs-up:
Na een kwartier kijken geloofde ik het wel, werkt prima  ^-^ Opgenomen op de DM7000 interne harddisk en afgespeeld over nfs op de VU+ Duo.

:withstupid:

;)

Davey

Citaat van: Audioloog op juni  6, 2010, 19:35:51
Na een kwartier kijken geloofde ik het wel, werkt prima  ^-^ Opgenomen op de DM7000 interne harddisk en afgespeeld over nfs op de VU+ Duo.

:withstupid:

;)

:hmmm: da's balen voor mij dan. Wel gaaf dat het zo kan. Ik moet me er is echt in gaan verdiepen. Ben teveel met die kast en de kabels druk geweest.

hifiman

Citaat van: Davey op juni  6, 2010, 19:43:21
:hmmm: da's balen voor mij dan. Wel gaaf dat het zo kan. Ik moet me er is echt in gaan verdiepen. Ben teveel met die kast en de kabels druk geweest.
Ik zal even kort toelichten wat ik gedaan heb, dan kun je het zelf ook testen:

Neem iets op op je DM800. Log nu middels een telnet sessie in op je vu+ duo.
En voer het volgende uit:


mkdir /dm800
mount a.b.c.d:/hdd/movie /dm800


Vervang a.b.c.d door het werkelijke ip adres van je dm800.

Ga nu met de filebrowser op de vu+ duo naar /dm800 en je zult de op de dm800 opgenomen films zien staan, die je dan kunt afspelen.

Deze handmatige mount ben je overigens na een reboot weer kwijt maar test het eerst even zou ik zeggen.

Groetjes,

Ronald

Davey

Citaat van: Audioloog op juni  6, 2010, 19:50:32
Ik zal even kort toelichten wat ik gedaan heb, dan kun je het zelf ook testen:

Neem iets op op je DM800. Log nu middels een telnet sessie in op je vu+ duo.
En voer het volgende uit:


mkdir /dm800
mount a.b.c.d:/hdd/movie /dm800


Vervang a.b.c.d door het werkelijke ip adres van je dm800.

Ga nu met de filebrowser op de vu+ duo naar /dm800 en je zult de op de dm800 opgenomen films zien staan, die je dan kunt afspelen.

Deze handmatige mount ben je overigens na een reboot weer kwijt maar test het eerst even zou ik zeggen.

Groetjes,

Ronald


Zet je zo'n telnet sessie op via de pc?

hifiman

Citaat van: Davey op juni  6, 2010, 19:52:57
Zet je zo'n telnet sessie op via de pc?
Nee via de koelkast  :-X

:D

Download "putty.exe" en je bent de telnet man  :thumbs-up:

EJ

Citaat van: Audioloog op juni  6, 2010, 20:59:05
Nee via de koelkast  :-X

:D

Download "putty.exe" en je bent de telnet man  :thumbs-up:
Of de ssh man. :D

Davey

Citaat van: Audioloog op juni  6, 2010, 20:59:05
Nee via de koelkast  :-X

:D

Download "putty.exe" en je bent de telnet man  :thumbs-up:

Hahaha, in de koelkast kon ik het ook niet vinden  :D

putty gedownload via download.com en nu aan het kijken of het lukt de sessie op te zetten via jouw code.

Dus zonder dat je PC aanstaat kan je niet kijken van de ene ontvanger op de andere? Da's lekker handig. Moet je dus altijd een pc aan laten staan.

hifiman

Citaat van: Davey op juni  6, 2010, 21:19:33
Dus zonder dat je PC aanstaat kan je niet kijken van de ene ontvanger op de andere? Da's lekker handig. Moet je dus altijd een pc aan laten staan.
Dat zie je verkeerd  ;)

Na het uitvoeren van die 2 commando'tjes zet je de pc weer lekker uit  :headbanging:

Davey

Citaat van: Audioloog op juni  6, 2010, 22:07:13
Dat zie je verkeerd  ;)

Na het uitvoeren van die 2 commando'tjes zet je de pc weer lekker uit  :headbanging:

Ik ga er is mee stoeien maar kap er nu effe mee. Word er chagarijnig van en soms lukt het dan de volgende dag in 1 keer  :D

tijse400

ik weet niet of je op de vu+duo ook zelf iets aan linux kunt knutselen, maar dan zou je die koppeling (mount) ook automatisch kunnen laten doen, dan duurt het opstarten misschien wat langer, als de dm800 niet aan staat.
en misschien zijn er wel scripts die je kunt draaien via de vu+duo.

je zou dus fstab aa kunnen passen op de vu+. as die de dm800 dan niet vindt tijdens het opstarten weet ik niet wat er gebeurt. of er treed slechts een timeout op, of hij start niet verder op
Philips 42PFL5028/h12| EPSON TW2900
DENON AVR 2307 | SONY PS3 | Sony VPL ES  |2*Xbox | Benq 8700
Front SS-SR12 -Center SS-CN14 -Rear SS-SR12)
Alles is te koop!

celerontje

PLI is open source, dus alles is mogelijk! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Tuurlijk kan het automatisch, maar het ging er even om om te testen of het werkt (zonder schokken).

hifiman

Citaat van: Davey op juni  6, 2010, 22:14:45
Ik ga er is mee stoeien maar kap er nu effe mee. Word er chagarijnig van en soms lukt het dan de volgende dag in 1 keer  :D
Het kan ook via het menu zag ik, echter dat kreeg ik dan weer niet voor elkaar  :D

Davey

Citaat van: Audioloog op juni  7, 2010, 10:49:17
Het kan ook via het menu zag ik, echter dat kreeg ik dan weer niet voor elkaar  :D

Dank je Ronald. Ik ben wat vragen aan het stellen op het Sat4all forum. Daar zitten de mannen van PLi ook bij. Ik heb begrepen dat de DVD-speler soms wat hapert bij de VU maar daar heb ik zelf nooit last van. Het gaat goed komen maar hoe weet ik nog niet precies. ALs je interesse hebt kan je 'm hier volgen, http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1855341#Post1855341

hifiman

Effe gelezen. Je moet de nfs server installaren op de box waarvan je de content wilt sharen met een andere. In jouw geval op beide boxen dus nfs server installeren. Ging ervan uit dat je dat al gedaan had, zonder nfs server werkt de door mij gegeven handmatig mount commando ook niet :P

Davey

Citaat van: Audioloog op juni  7, 2010, 12:07:30
Effe gelezen. Je moet de nfs server installaren op de box waarvan je de content wilt sharen met een andere. In jouw geval op beide boxen dus nfs server installeren. Ging ervan uit dat je dat al gedaan had, zonder nfs server werkt de door mij gegeven handmatig mount commando ook niet :P

Soms is het zo'n verhaal als "of je stopt de stekker erin". Vanavond ga ik eerst die NFS server installeren. Ik weet nog steeds niet waar die staat maar zal eerst is kijken bij de applicaties van de PLi die je via het menu kan downloaden. Weet jij zo waar die staat?

hifiman

Citaat van: Davey op juni  7, 2010, 12:25:49
Soms is het zo'n verhaal als "of je stopt de stekker erin". Vanavond ga ik eerst die NFS server installeren. Ik weet nog steeds niet waar die staat maar zal eerst is kijken bij de applicaties van de PLi die je via het menu kan downloaden. Weet jij zo waar die staat?
Was inderdaad een applicatie die je moest installeren, weet niet meer waar die staat :P

Davey

Citaat van: Audioloog op juni  7, 2010, 12:41:33
Was inderdaad een applicatie die je moest installeren, weet niet meer waar die staat :P

Ik heb vanavond zat uit te proberen in ieder geval. Er is nog het een en ander bijgeschreven  :D

hifiman

Overigens doe ik het zelf anders, vanuit mijn Dune (staat er zowel eentje in de huiskamer als de slaapkamer) kan ik de beide sat ontvangers hardddisk via NFS benaderen en op die manier het opgenomen materiaal op beide boxen bekijken in op zowel de huiskamer als slaapkamer TV.  ^-^

Davey

Citaat van: Audioloog op juni  8, 2010, 15:40:34
Overigens doe ik het zelf anders, vanuit mijn Dune (staat er zowel eentje in de huiskamer als de slaapkamer) kan ik de beide sat ontvangers hardddisk via NFS benaderen en op die manier het opgenomen materiaal op beide boxen bekijken in op zowel de huiskamer als slaapkamer TV.  ^-^

:hmmm:  :D

Ik zit waarschijnlijk veel te moeilijk te denken. Zojuist nog wat replies gelezen in het anderen topic en dat ga ik vanavond effies proberen.

hifiman

Citaat van: Davey op juni  8, 2010, 16:05:23
:hmmm:  :D

Ik zit waarschijnlijk veel te moeilijk te denken. Zojuist nog wat replies gelezen in het anderen topic en dat ga ik vanavond effies proberen.
Effe snel die replies gelezen, maar ga je nu de nfs of de cifs route?  :blink:
Voor nfs heb je dat hele samba verhaal niet nodig namelijk.

celerontje

Citaat van: Audioloog op juni  8, 2010, 15:40:34
Overigens doe ik het zelf anders, vanuit mijn Dune (staat er zowel eentje in de huiskamer als de slaapkamer) kan ik de beide sat ontvangers hardddisk via NFS benaderen en op die manier het opgenomen materiaal op beide boxen bekijken in op zowel de huiskamer als slaapkamer TV.  ^-^
Lukt live streamen vanuit de VU+ naar de Dune ook?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

#97
Citaat van: celerontje op juni  8, 2010, 16:30:20
Lukt live streamen vanuit de VU+ naar de Dune ook?
Nee, helaas niet, de dune heeft deze mogelijkheid niet, met de PCH lukte me dat voorheen wel al werkte dat niet bepaald stabiel  :D

Alternatief was nog geweest om de vu+ te laten opnemen en dan op de dune het opgenomen bestand te bekijken (semi realtime streamen  :D ). Helaas stopt de dune zodra hij op het punt is van de opname duur van de file ten tijde van het selecteren ervan op de dune. Op de PCH ging dat wel goed, die liep dan gewoon door.


celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Davey

Citaat van: Audioloog op juni  8, 2010, 16:28:25
Effe snel die replies gelezen, maar ga je nu de nfs of de cifs route?  :blink:
Voor nfs heb je dat hele samba verhaal niet nodig namelijk.

NFS want dat schijnt met Linux de beste optie te zijn.

Ik laat de NFS server maar staan op beide machines en ga dan weer van scratz af aan beginnen.