HDTV via een HTPC ( Anysee+ziggo ervaringen? )

Gestart door mimic, januari 29, 2010, 14:47:55

Vorige topic - Volgende topic

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Joppietersen

processor core2duo 6300 std op 1,86Ghz

GPU is onboard Gigabyte GA-73PVM-S2H ( NVIDIA GeForce 7100 / nForce 630i Chipset)

1 Gb intern

voor de rest werkt t prima, gaat ook keurig in/uit stand-by bij opname etc maar HD content is schokkerig.

celerontje

Als je de decoder van PowerDVD gebruikt i.c.m. PureVideo hardware acceleratie, dan moet het gewoon goed werken op jouw systeem.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

Joppietersen

mmm, moet ik dan eens mee experimenteren. Alhoewel ik t even kwijt bent hoe je MCE 'vertelt' en andere decoder te gebruiken dan de standaarddecoder

Op dit moment geeft de prestatie-index van windows voor het grafische gebeuren een 3,8 (bureaublad) en voor 3D toep een 3,3.....

Daarnaast gaat het moederbord morgen met RMA retour, de spdif uitgang heeft t begeven dus wie weet wat er voor terugkomt..

mimic

Even voor de duidelijkheid, ik heb ( en wil liever ) geen windows mediacenter. Ik laat gewoon de bijgeleverde tool zoeken naar zenders.

Die transponderlist generator lijkt mooi! Even proberen.
Anthem MX1120/ STRE PRE/ MCA525 Gen2- Triangle Magellan Duetto/ Voce- DIY 18&15inch dualSUB

mimic

Aanvulling, zou ik niet gewoon alles moeten vinden in die bijgeleverde software? Heb ik dan wel die transponder list nodig ?
Anthem MX1120/ STRE PRE/ MCA525 Gen2- Triangle Magellan Duetto/ Voce- DIY 18&15inch dualSUB

Joppietersen

in de anysee driver moet je de regio opgeven. Welke software je daarna ook gebruikt.

En die regiocode die je daar opgeeft gebruikt Anysee om de bijbehorende tpl lijst te zoeken en te gebruiken dus ja, die heb je nodig alhoewel er ook al een standaard tpl lijst bij de driver zit maar de vraag is of die helemaal up-to-date is aangezien door de kabelaars de kanalen nogal eens gewijzigd worden.

mimic

Oke! Ik heb het inmiddels aan de praat. Alle kanelen gevonden in de anysee viewer. Ik heb inmiddels ook windows 7 ( maar gebruik liever XP ), met daarin media center.

Het liefst heb ik nog steeds een Xp compatible progje voor tv. De gebruikte anysee viewer is ruk, geen codec keuze/ ac3 filter/ overlays!

mimic

Waar word het WK eigenlijk op uitgezonden ( hd? )

millon

De nos zend het uit in hd.
1080i.

Waarschijnlijk word het in Zuidafrika in 720p opgenomen.
Dus dan hebben we hier nog steeds geen perfekt hd!!!
720p is de beste resolutie voor sport.

celerontje

EJ

Citaat van: bert888 op juni  9, 2010, 21:52:05
De nos zend het uit in hd.
1080i.

Waarschijnlijk word het in Zuidafrika in 720p opgenomen.
Dus dan hebben we hier nog steeds geen perfekt hd!!!
720p is de beste resolutie voor sport.
1080p is de beste resolutie, ook voor sport VZIW. ;) Niet dat ik dan wel kijk hoor. :D

millon

Citaat van: EJ op juni  9, 2010, 22:07:11
1080p is de beste resolutie, ook voor sport VZIW. ;) Niet dat ik dan wel kijk hoor. :D
1080p via kabel of schotel bestaat nog niet :dontgetit:

EJ

Citaat van: bert888 op juni  9, 2010, 22:17:50
1080p via kabel of schotel bestaat nog niet :dontgetit:
Ook dat weet ik, de uitspraak van 720p voor sport is het beste was simpelweg wat te kort door de bocht. ;)

millon

Citaat van: celerontje op juni  9, 2010, 22:01:59
WK wordt in 1080i geschoten.
Ok
Wist ik nog niet.
Ik kon dat nergens vinden.
Alleen dat de NOS het in 1080i uitzend.
Dus dat word 1 op 1 kijken ;D

RalphH

Zo vlak voor het WK wil ik toch de Barco maar uit het stof halen en proberen er via een laptop de wedstrijden op te krijgen.
Heb wel een digitale decoder van Ziggo, maar wil eigenlijk voor HD gaan.
De vraag:
Krijg ik met de Anysee geen problemen met HDPC-achtig geneuzel als ik het signaal met een laptop via vga --> RGB naar een Barco laat lopen?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

mimic

Bij mij werkt het, dus het kan!

Wel een geklooi met actuele CNO drivers e.d, en.... verplicht windows media center ipv de bijgeleverde tool :(

lvdhoeven

Citaat van: skystar op januari 29, 2010, 23:44:24
Ik kijk sinds kort ook HD via Ziggo op mijn htpc icm windows 7 home premium, echter niet met de anysee. Ik heb een low budget kaart van Technotrend inclusief de module uitbreiding (1500 C) in mijn pc. De Ziggo kaart zit idd in een alphacrypt module. Daarnaast gebruik ik dvb-tv source om de kaart binnen mce te laten zien als virtuele tuner. Het programma kan 4 tuners binnen mce aansturen. Alles bedien ik met de originele ab en het toetsenbord van microsoft MCE. Alle functies zenderkeuze, epg en opname gewoon met 1 ab. Voordeel hiervan vind ik dat alles binnen de pc zit, geen losse kastjes meer naast, op of onder de pc. Verder is het systeem minimaal en dan bedoel ik echt minimaal, p4 3.0 GHz HT cpu en een msi ati HD 2600xt gfx kaart met 521 Mb geheugen ram van de pc is 2 GB. Tot op heden geen spijt gehad van die keuze. En icm het programma dvb tv source stuur ik ook de andere tuners, sat en ter aan binnen MCE alles via 1 lijst.

Martin

PS kijk anders even op www.degroeneknop.nl staat een hele hoop info over de werking van deze combinatie.

Hi Martin, bedankt voor deze tip.  Ik heb ondertussen een Terratec Cinergy C PCI HD tuner draaien met een Smargo en NEWCS gebaseerde cardserver onder Team MediaPortal TV Server.  Je geeft aan dat je deze tuner ook kan koppelen aan MCE (mijn vrouw is helemaal fan van MCE en minder van MediaPortal).  Ik kom er echter niet goed uit wat ik daar dan precies voor nodig heb.  Kun je iest specifieker zijn over DVB TV Source?

Thanks, Lucien