vanzomereng - Mijn setje

Gestart door vanzomereng, januari 27, 2010, 13:58:44

« vorige - volgende »

brt en 7 gasten bekijken dit topic.

vanzomereng

De koptelefoon Seinnheiser Momentum 4 Wireless is vandaag binnen gekomen.
Qua geluidskwaliteit kan ik hier nu nog niks over zeggen.
Heb alleen deze ff getest met mijn telefoon als bron, puur om te kijken of
alles functioneert en 100% technisch in orde is.  Alles is OK

Qua bouw, looks, allemaal zeer prima, mooie reis-etui zit standaard bij de levering in.
Bedieningsgemak is ook prima en verder kan ik via de Seinnheiser-App nog allerlei functies
worden ingesteld en diverse Equalizer-settings worden opgeslagen.

De Seinnheiser-App was mij reeds bekend om dat ik al 2 jaren en zeer intensief met het
mountainbiken, de Seinnheiser-Sport True Wireless In-ear oordopjes gebruikt.
.
.
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

Laan

Gaaf hoor! Ga je zeker lol van hebben :)
Woonkamer:  Marantz model 40n | GoldenEar Triton reference
Man-cave: Vitus audio RI 101mk2 | Focal Scala Utopia Evo | Lumin U1 + X1 | Marantz SA11mk2 | Nottingham Analogue Spacedeck - Ortofon Cadenza Red - Trichord Dino mk3.
Man-cave: Ayon Spirit V | Sounddeco Alpha F3 | Atoll ST300 | Rega P3 - Exact - Neo psu - Atoll PH 100

vanzomereng

Citaat van: Laan op december 16, 2024, 20:39:27Gaaf hoor! Ga je zeker lol van hebben :)

Yep, heerlijk van die kabelzooi verlost.
Nu kan ik ook lekker muziek luisteren, tijdens het stofzuigen,
door het hele huis  :colgate:
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

Kwabbernoot

Ik ben benieuwd. Ik heb versie 2  :inlove:  gehad en teruggestuurd. Was totaal niet mijn geluid. Erg dof, vond ik. Maar hij ziet er prachtig uit, nog steeds.

Sennheiser-MOMENTUM_II_Wireless_Black_High_Class.jpg

Ondertussen via AKG bij Focal uitgekomen.

Groeten...

vanzomereng

Citaat van: Kwabbernoot op december 16, 2024, 21:12:31Ik ben benieuwd. Ik heb versie 2  :inlove:  gehad en teruggestuurd. Was totaal niet mijn geluid. Erg dof, vond ik. Maar hij ziet er prachtig uit, nog steeds.

Ik heb maar ff snel, 2 nummers gehoord en dit klonk niet dof.
Verder kan je via de app met de equalizer nog de toonregeling op smaak brengen.

Als ik de koptelefoon straks op de Node Icon gaat gebruiken, heb ik ook voldoende mogelijkheden om met de toonregeling te stoeien.

mmuetst

Help mij even uit mijn droom, @vanzomereng heeft zijn koptelefoon al uitgepakt, maar die waren eigenlijk voor onder de boom.
Ik zeg hohoho.....

Veel luisterplezier  :D
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

MarKath

Citaat van: vanzomereng op december 16, 2024, 20:57:52Nu kan ik ook lekker muziek luisteren, tijdens het stofzuigen,
door het hele huis  :colgate:

I Want to Break Free
The Diapason Adamantes III is a very good do-it-all 'speaker: jazz, blues, classical, pop...they can play everything with gusto. They are meant for a mature audiophile, a kind of guy who has healed from his AUDIOPHILIA NERVOSA crisis and now concentrates on Music only.

vanzomereng

Citaat van: mmuetst op december 16, 2024, 23:37:39Help mij even uit mijn droom, @vanzomereng heeft zijn koptelefoon al uitgepakt, maar die waren eigenlijk voor onder de boom.
Ik zeg hohoho.....

Veel luisterplezier  :D

Geen plek meer onder de boom, daar staat al een kerststalletjes  :colgate:

vanzomereng

Eind van 2024 nadert, dus weer tijd voor wat lijstjes,

Grootste pluspunt dit jaar was de abo op Tidal en hierdoor zeer veel nieuwe muziek kunnen luisteren en kunnen ontdekken.  De meeste muziek die ik op Tidal gehoord heb en in mijn favorietenlijst heb gezet, was al wat ouder werk en voor een deel al bij mij bekend.

Zo ben ik zeer blij met het album "Live at Montreux" van Jethro Tull
Aangenaam verrast door gewoon een heel lekker nummer (cover van JJ.Cale)
"After Midnight" van Hanne Boel

M.b.t. releases in 2024, weinig treffers die me echt konden
bekoren maar onderstaande releases uit 2024 vind ik zeer fraai.
# Artiest: Lina met het album "Fado Camoes" (zeer goede geluidskwaliteit)
# Band: Lesoir met het album "Pushing back the Horizon (uit Nederland)

Verder is mijn persoonlijke top 10 (nummers) practisch ongewijzigd gebleven
1. "When an Blind Man Cries" van Deep Purple (Live at Ahoy/Rotterdam)
2.  "Chappaqua" van Solution (album Cordon Blue)
3.  "Lady wore Black" van Queensryche (MTV-unplugged)
4.  "Diamonds and Rust"/cover van Blackmore's Night (live-album Castle Dreams)
5.  "When Heart Grows Cold" van Kayak (Live-album Chance for a Lifetime)
6.  "L'Aigle Noir"/cover van Patricia Kaas (Live-album Toute la Musique)
7.  "Cent Mille Chansons" van Frida Boccara & Mastreechter Staar
8.  "Too Blind to See" van Cuby & Blizzards (Live-album Grolloo Blues)
9.  "Kashmir" van Led Zeppelin (live-album Celebration Day)
10. "Lina Vaz de Camoes" van Lina (album Fado Camoes)

vanzomereng

Iedereen hier op het forum

Prettige kerstdagen
en een gezond en
goed nieuw 2025

Xander32

Jullie net zo G. j. 👋🏻 🎄 🥂
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

mmuetst

Citaat van: vanzomereng op december 21, 2024, 10:36:13Eind van 2024 nadert, dus weer tijd voor wat lijstjes,

Grootste pluspunt dit jaar was de abo op Tidal en hierdoor zeer veel nieuwe muziek kunnen luisteren en kunnen ontdekken.  De meeste muziek die ik op Tidal gehoord heb en in mijn favorietenlijst heb gezet, was al wat ouder werk en voor een deel al bij mij bekend.

Zo ben ik zeer blij met het album "Live at Montreux" van Jethro Tull
Aangenaam verrast door gewoon een heel lekker nummer (cover van JJ.Cale)
"After Midnight" van Hanne Boel

M.b.t. releases in 2024, weinig treffers die me echt konden
bekoren maar onderstaande releases uit 2024 vind ik zeer fraai.
# Artiest: Lina met het album "Fado Camoes" (zeer goede geluidskwaliteit)
# Band: Lesoir met het album "Pushing back the Horizon (uit Nederland)

Verder is mijn persoonlijke top 10 (nummers) practisch ongewijzigd gebleven
1. "When an Blind Man Cries" van Deep Purple (Live at Ahoy/Rotterdam)
2.  "Chappaqua" van Solution (album Cordon Blue)
3.  "Lady wore Black" van Queensryche (MTV-unplugged)
4.  "Diamonds and Rust"/cover van Blackmore's Night (live-album Castle Dreams)
5.  "When Heart Grows Cold" van Kayak (Live-album Chance for a Lifetime)
6.  "L'Aigle Noir"/cover van Patricia Kaas (Live-album Toute la Musique)
7.  "Cent Mille Chansons" van Frida Boccara & Mastreechter Staar
8.  "Too Blind to See" van Cuby & Blizzards (Live-album Grolloo Blues)
9.  "Kashmir" van Led Zeppelin (live-album Celebration Day)
10. "Lina Vaz de Camoes" van Lina (album Fado Camoes)

En wat was je ontdekking op hardware gebied (hoeft niet iets te zijn wat je hebt aangeschaft maar waar je misschien toch watertandend naar heb zitten kijken).

vanzomereng

Citaat van: mmuetst op december 24, 2024, 20:27:50En wat was je ontdekking op hardware gebied (hoeft niet iets te zijn wat je hebt aangeschaft maar waar je misschien toch watertandend naar heb zitten kijken).

Dat zijn luidsprekers van Rockport Technology (type Avior II),
die ik gehoord heb. Een v/d beste speakers die ik gehoord heb.

Verder de monitoren Radiant Clarity 6.2, klonken zeer goed en qua grootte c.q. plaatsbaarheid maar zeker ook financieel, een meer haalbare kaart.  Het aanschaffen van deze monitoren beschouw ik echter als een side-grade.

Verder kan ik van vele spullen watertanden, puur vanwege het uiterlijk en ik ben erg gecharmeerd van de nieuwe Dali Epikore lijn.

Ook mijn huidige Atoll SDA300 heeft mij zeer goed bevallen, ondanks dat hij in januari 2025 het huis moet verlaten
(zie eerder mijn topic voor verdere uitleg)

J o e p

Zo wit als een sneeuwvlokje. Fijne kerst en een goed 2025.
Hegel H190, Auralic Altair G1, Van den Hul M.C. D 102mkIII XLR, B&W 702S2, tellurium Q Black II.

chansig

Lekker hoor zo'n groot reflectie vlak tussen je speakers.

Enne kerst is al voorbij. Op naar 2025.

Gr. Hans
Teleskopos, 2 x JBL 8400P, Monitor Audio RSW12,  Monitor Audio RXW12, Paradigm PW link,  akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vanzomereng

Citaat van: J o e p op december 29, 2024, 17:06:40Zo wit als een sneeuwvlokje. Fijne kerst en een goed 2025.

Thanks, kerst is inmiddels voorbij maar vanuit midden Frankrijk,
jij ook prettige jaarwisseling en een zeer goed 2025  :pompom:

J o e p

Ach, de boom, het eten en het uitbuiken gaat door tot na oud en nieuw hier in huis.
Hegel H190, Auralic Altair G1, Van den Hul M.C. D 102mkIII XLR, B&W 702S2, tellurium Q Black II.

vanzomereng

Citaat van: chansig op december 29, 2024, 17:13:24Lekker hoor zo'n groot reflectie vlak tussen je speakers.

Ik heb ook een tv-scherm tussen mijn speakers en heb wel eens ook gespeeld zonder TV tussen mijn speakers en ik vond het verschil niet zo dramatisch groot.
Hierbij moet ik vermelden, dat mijn TV qua afmeting niet zo groot is.
Aangezien ook ook vele muziek-Dvd's via men set speel, heb ik sowieso geen andere keus.

FF wat anders.....

Afgelopen week met de auto naar Frankrijk gereden en bij vrienden aldaar oud & nieuw gevierd.
Ruim 30 uur muziek gedraaid in de auto en het verbaasd mij steeds weer, dat muziek in de auto i.c.m. een feest/vakantiestemming zo lekker genieten is, ik me soms afvraag waarom de pret/prijs-factor van mijn audiosetje van mijn Toyota Aygo, niks onder doet, of wellicht nog beter is, dan mijn woonkamerset.  ??? 

Contour

Auto, kleine ruimte, geen parallele wanden, relatief goede akoestiek wellicht?

vanzomereng

Citaat van: Contour op januari  5, 2025, 11:13:45Auto, kleine ruimte, geen parallele wanden, relatief goede akoestiek wellicht?
Yep en relatief veel demping, relatief veel stoelen/bank
en 2 opulente volwassen in een kleine ruimte.  :colgate: 
Maar onderschat ook de goede stemming niet.

De tijd vliegt ook om met music.
Op de vraag van "Hoe lang is het rijden van Groesbeek naar Chateauneuf-les-Bains"
(ca. 900km, grotendeels binnendoor) kan ik beantwoorden met "vijftien CD's"

Tabcam

Citaat van: Contour op januari  5, 2025, 11:13:45Auto, kleine ruimte, geen parallele wanden, relatief goede akoestiek wellicht?
Zou meer denken aan verminderde resolutie, holografie niet hoorbaar, akoestiek niet belangrijk, prettige tuning, etc..
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

vanzomereng

Wat kan het unboxen van nieuwe componenten toch plezierig zijn en het opnieuw weer opbouwen van de set en tevens weer speelkaar krijgen, toch een lekkere maar tijdrovende bezigheid zijn.  :colgate:
Als je toch eenmaal achter je hifimeubel, met je beperkte ruimte moet klooien, dan maar alles los van de muur, alles goed weer schoonmaken, vloer, audiomeubel zelf, alle contacten en verbindingen cleanen en dan weer alles fraai opbouwen en steeds meer weer improviseren, je kabelsalade beetje op orde te krijgen.
Maar ook eerst alles goed uitfaseren met een multimeter, om de lekstromen zo veel mogelijk te beperken.

Voordat je de apparaten een beetje kent en vluchtig ff de gebruikshandleidingen heb doorgenomen,
ben je incl. bovengenoemde werkzaamheden al gauw zo 6 uurtjes verder om alles speelklaar te krijgen.

Waren mijn vorige 2 streamers nog lekker plug-en-play (Pioneer N-70A, Atoll SDA-300), kreeg ik maar geen verbinding met mijn NAS.  Tidal werkt wel correct maar mijn muziekbibliotheek bleek onvindbaar voor mijn Bluesound  kl#t#, f#ck,  >:(

Gelukkig ben ik met IT wel een beetje handig en google is your best vriend en naar uren zwoegen, zweten en vloeken, (ben wel een ongeduldig type) toch maar weer ff gefixed (zoals het me meestal wel vergaat).
Er moesten wat piefjes en vinkjes worden geconfigureerd in de Synology-software (NAS) m.b.t. machtigingen op de folder met muziek.

Shit.... het is al bijna 2 uur s,nachts  :huh2:

Nu ff snel dan.... hieronder mijn nieuwe aanwinsten...., wordt vervolgd

Klik op de plaatjes om uit te vergroten

mmuetst

Mooie combi zo. Die BlueSound ziet er wel mooi uit. Software van hun systeem heb ik altijd kunnen waarderen.
Veel luisterplezier de komende tijd.

Xander32

Veel luisterplezier G.J. 🎶
Benieuwd ben ik of je verschil aangaande de sq gaat ervaren en zo ja welke.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

Citaat van: mmuetst op januari 11, 2025, 09:08:59Mooie combi zo. Die BlueSound ziet er wel mooi uit. Software van hun systeem heb ik altijd kunnen waarderen.
Veel luisterplezier de komende tijd.

Thanks....

Moet wel zeggen dat de Atoll-app, weliswaar niet altijd stabiel was,
maar qua eenvoud en bediening prettiger en beter is.
Omdat ik een IT-achtergrond heb, ik was Sap-consultant, kan ik in de regel
met alle apps wel goed overweg.
Als er een applicatie is, welke zeer uitgebreidt en supercomplex is,
dan is het wel Sap. 

Bluesound is wel fraai gebouwd, mooie aluminium kast, een lekkere grote display.
Apparaat kan niet echt op power-off maar in standby is het verbruik laag (3 Watt)
In standby wordt er een klok op het display getoond.