SillentWolf's Topic

Gestart door Ronin79, januari 22, 2010, 14:54:34

Vorige topic - Volgende topic

Ronin79

Het is in ieder geval een goed begin.  ;)

Ik heb wel is waar veel games ... maar ik had al een 360 vanaf de release ruim 5 jaar geleden.
Wat dat betreft valt het dus nog wel mee  (maak ik mij zelf maar wijs  :P )

Ronin79

Net nog besteld:

Kon het niet laten  ::)

Need For Speed Hot Persuit (bij Amazon)

Transformers: War For Cybertron (nieuw - via een particuliere verkoper in de UK)
Deze zocht ik al een hele tijd voor de juiste prijs.

NFS zal waarschijnlijk rond 29 dec. verzonden worden.
Transformers komt tegen week 2 in Januari binnen. Dit ivm Particuliere verkoop (via Amazon).

Kosten samen rond de € 52 incl alle verzendkosten.  ;)

Zo ....

Nu staan alleen nog deze games op de lijst (wat oudere)

* Mass Effect 2 (1 eerst maar eens verder gaan spelen)
* The Force Unleashed 2
* Fallout New Vegas (eerst Fallout 3 spelen)
* Mafia 2
* Dantes Inferno
* Dragon Age Ultimate Edition (+ alle DLC en toevoegingen)
* Split Second
* Blur ?
* Dragon Rising ?

etc.  :-X

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Maximus_Aurelius

Citaat van: SillentWolf op december 18, 2010, 10:01:43
Games zijn vele malen goedkoper als hier in Nederland.

Ben eens benieuwd of dit vanaf 1 januari nog steeds is.
De BTW gaat per 1 januari in de UK terug naar het oude niveau wat ze voor de crisis hadden namelijk 20%.
Ze gaan dus van 15% naar 20% per 1 januari.
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Ronin79

Dat wist ik niet.

Als ik het goed uitgerekend heb, komt er dus nog eens 5% bovenop het Engelse bedrag dat ik betaald heb.
Dat zou dan komen op een 47 Pond. Wat zou komen op € 55,34.

De Nederlandse FRS prijs ligt op: € 100 excl verzendkosten.

Het is dat ik telkens voor vrij redelijke bedragen in Engeland bestel, waardoor de extra 5% .... redelijk mee gaat vallen.
Zeker tegenover de Nederlandse prijzen. Aangezien Amazon.uk bestellingen zonder verzendkosten rekend (optie wel aangeven bij bestellen).
Zal de prijs redelijk blijven. Althans dat hoop ik.

In ieder geval bedankt voor het waarschuwen. Dan kan ik hier rekening mee houden.
Misschien nog een bestellinkje plaatsen, zo voor 1 Januari  :P

@ Snutchz

Wat zal ik daarop zeggen  ;D
Ik zal mij in ieder geval niet zo snel gaan vervelen.
Mits ik natuurlijk niets anders te doen heb.  ;)

sparda

Goed bezig zeg :p Nja, ik zit met de blok voor de komende 40 dagen, dus veel gamen zit er hier niet in  :nopompom:
WoonkamerHT: LG 55OLEDC6 - Marantz SR7010 -  Front: Klipsch RP-280F - Center: Klipsch RP-450C - Rear: Klipsch RP-260F - Sub: Klipsch R-115SW - Pioneer BDP-LX58 - PS4

Ronin79

Thx.  ;)

Studeren gaat idd. voor.
Na het blok, kun je er weer goed tegenaan.  ;)

sparda

Compenseren voor de verloren gametime  >:D
WoonkamerHT: LG 55OLEDC6 - Marantz SR7010 -  Front: Klipsch RP-280F - Center: Klipsch RP-450C - Rear: Klipsch RP-260F - Sub: Klipsch R-115SW - Pioneer BDP-LX58 - PS4

Ronin79

treky22

Ik heb, zoals je weet, pas de Slim + Kinect gekocht.
Dit omdat de mijne toen de 3 red lights had,  en ik dacht dat ie overleden was.

Ik em opgestuurd (op een maandag) naar MS.
Kwam ie vrijdag gerepareerd en kosteloos terug naar mij  :thumbs-up:

Nu is mijn vraag de volgende:
Met de Slim speel ik online, dus de oude hoeft voor mij niet online te kunnen.
Heb jij goede ervaringen met flashen, en is het verstandig dat ik dat met de oude box doe ?
Online ga ik er toch niet mee.
En waar moet ik op letten, als ik em ga laten flashen (of kun je dit zelf doen ?), als ik games download ?
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Ronin79

Dat is een hele goede service.

Wat betreft het Flashen:

Het is een nogal lastig verhaal, maar ik zal proberen om duidelijk te zijn;

Je hebt verschillende Flash mogelijkheden (software matig). Je kunt ervoor kiezen om ervoor te zorgen dat de
Flash software samen valt met de huidige Wave van Microsoft. Waarschijnlijk zal dat Wave 4 of wellicht al 5 zijn.
De games die je dan download om te spelen, moeten al Stealth files hebben voor die Wave, die gelijk is met jouw
firmware versie van de drive.

Download je de game zonder dat er Stealth files voor jouw wave (firmware) aanwezig is, dan zul je worden geband.
Ook gepatchte games, van bijvoorbeeld een Wave 3 naar 4, of andersom ... zul je worden geband.

Met zo'n specifieke firmware update voor jouw drive (bij elke nieuwe wave, moet de software aangepast worden)
Kun je gewoon online gamen. Maar het is van belang om de gedownloade files wel te checken, of ze niet corrupt zijn.
Dit doe je door middel van verschillende programmatjes.

De andere manier is; de firmware zo aanpassen, dat het niet uitmaakt welke wave een game zal zijn.
Je zult dan alles kunnen spelen wat er is. Je hebt dan echter geen mogelijkheden voor online gaming.

Zelf heb ik ook een 360 die omgebouwd is (op de slaapkamer). Helaas kan ik er niet meer mee online, omdat die geband is.
Dit kwam door het probleem wat ik hier boven beschreef. Iemand had de stealth en wave van een game gepatched.
Dit stond echter niet vermeld, waardoor ik geband werd. Daarvoor heb ik jaren gespeeld zonder enige problemen.
Nu kan ik nog wel gedownloade games spelen, alleen dan zal ik de waves moeten patchen naar de oudere 3. Dit komt omdat mijn
360 om is gebouwd naar het eerst genoemde voorbeeld hierboven.
Wel moet ik erbij zeggen, games die ik leuk vond kocht ik gewoon. Intussen heb ik meerdere 360's. 2 orginele, en een omgebouwde (gebande).
De gebande 360 gebruik ik nagenoeg nooit meer. En een van mijn orginele ombouwen doe ik ook niet meer. Ik wil namelijk niet nog een gebande
360 bezitten. Zeker niet omdat ik veel online speel.

Het ombouwen doe je bij iemand thuis. Deze persoon zal de Firmware van jouw DVD drive gaan flashen. Dit zodat jij gebrande games kunt spelen.
Zelf doen, is er namelijk niet echt bij. je zult een speciale module moeten kopen, die je tussen de PC en de drive bevestigd.
Dan pas kun je de Drive patchen. Het laten doen, voor een euro of € 35 is een beter idee.

Over het downloaden van games:

Als je de 360 volgens de eerste manier wil patchen, dus als je online wilt gamen ...
zul je gebruik moeten maken van; ABGX. Dit programmatje zorgt ervoor, dat als er stealth files
voor jouw gedownloade game en huidige wave (+ firmware) aanwezig zijn, deze download in de de door jouw gedownloade files.
Hij zal ook een waarschuwing geven, als de files corrupt blijken te zijn.
je zou ook een nieuwe versie van XDVDMulleter kunnen gebruiken (mocht er een nieuwe zijn), maar ik raad je dan ABGX aan. Die is veel beter.

Daarna kun je de game met een ISO brand programma branden.

De Brander die jij hebt moet wel over weg kunnen met de layer breaks van de Dual Layer disks, die
je voor het branden dient te gebruiken. Pioneer branders zijn aan te raden. Deze kunnen
nagenoeg als enige echt goed de 360 games branden. De oudere Pioneer branders kunnen dit
zo wie zo, voor de nieuwere zul je toch even google raad moeten plegen.

Er is ook een kans dat de Asus branders dit ook kunnen, maar onder voorbehoud.

Als de 360 geband is (zoals de mijne), en je toch aan een bepaalde wave (en firmware) vast zit (3),
dan kun je bij nieuwere Wave games ... Wave 4 patcher gebruiken (of een nieuwere variant).
Je tikt dan de wave in waarvoor jouw firmware in aanmerking komt (in mijn geval 3), en hij zal de game, naar 3 patchen.
Heb jij een omgebouwde 360, waar jij online mee wilt gamen ... dan mag je dit NOOIT doen !!.

Bij de laatste genoemde methode van patchen, zul je deze software waarschijnlijk niet nodig hebben.
Voor zekerheid zou ik dit wel aan de persoon vragen, die de patch (Firmware update) uitvoert.
Het zou dan kunnen dat je de Wave patcher moet gebruiken.

Ik hoop dat ik het redelijk duidelijk heb uit kunnen leggen. Want er komt ... zeker bij een 360 die ook nog online kan
met gepatchte firmware... heel wat bij kijken.

In jouw specifieke geval (niet online gamen met de omgebouwde 360), zal het zoals ik vermelde; iets makkelijker zijn.
360 Patchen, games Downloaden (of online kopen, dat kan ook) en Branden (als je het zelf wilt doen) ... dan kun je als het goed is gamen.
Op MP kun je mensen vinden die games downloaden en branden op een DualLayer DVD. Een game kan dan € 2,00 tot € 5,00 per stuk kosten.
Dit is makkelijk, als je het allemaal wat lastig vind, en of je de goede brander soort niet hebt.

Hopelijk heb ik de regels niet overtreden, met deze uitleg.
Het is immers een educatieve uitleg  :P

JCL

Zeer educatief ;)

Is het ook niet zo dat je er een 2e bios oid in kunt laten zetten? Eentje die je steeds heen en weer flasht van orgineel naar gehackt? Meen daar ooit eens iets over gehoord te hebben, maar dat is al wel een tijd geleden.

Ronin79

Dat dacht ik  :P

Wat jij bedoelt is bij de normale Xbox.
Maar dat is een hardware matige mod.
Aan de onderkant werden 3 knopjes / schakelaars gemonteerd, waardoor dit mogelijk was.
Verder werd er nog wat gesoldeerd, en er werd op een nieuwe Hardeschijf, software geinstaleerd.
Daarnaast was de Xbox ook regiovrij voor de wereld wijde DVD's.

Ik heb er zelfs nog 1 in mijn bezit (hardware matig omgebouwd), maar die staat stof te happen in de schuur.  ;)

JCL

Meende dat dit wel over een 360 ging, maar zoals ik al zij, is al een tijdje geleden ;)

treky22

Een 1 heb ik hier ook staan, nu op de kamer van mijn zoontje.
Speelt hier af en toe wel eens mee (Cars, SSX)

Dank je voor de uitleg, Wolf.
Twijfel nu toch wel tussen wel of niet online op die 360.
Heb al een mail weg voor de flash, even afwachten.

Pioneer-brander heb ik niet, en voor dat geld is games kopen ook een optie natuurlijk.

Spellen die ik echt wil hebben voor online, koop ik toch orgineel  :thumbs-up:

Als ik dan op de oude 360 gebanned zou worden, kan ik dan wel online met de nieuwe ?

Ronin79

@ JLC

Geen idee, ik ken alleen de methodes die ik vermelde.

@ Treky

Graag gedaan.

Als je je goed aan de regels houd en ook met een gepatchte 360 online wilt spelen, dan is er niet zoveel aan de hand.

Je kunt natuurlijk altijd geband worden. Eens in de zoveel tijd voert MS een zogenaamde Ban-Wave uit.
Heb jij toch een corrupte game gespeeld, buiten jouw medeweten, dan kun je als nog geband worden.
Dat was mij dus overkomen.

Je hebt bepaalde (ongeschreven) regels

* Speel niet zo maar een game voor de release.
Zeker niet als er nog geen Stealth files voor zijn.

* Gebruik ABGX. Dit zal een Ban nagenoeg altijd vermijden !
Hij zal de goede stealthfiles downloaden en kijken of er corrupte files aanwezig zijn.

* Geen review of preview copies spelen, dit leverd zo wie zo een ban op.
Dus bijvoorbeeld; Bulletstorm 3 weken voor de release spelen is uitgesloten.

* Zorg dat bij elke nieuwe Wave, jouw firmware upgedate word.

Ik wist er best veel van, en ik lette ook altijd goed op
en vooral; ik hield mij aan de regels.
Een foutje zit echter in een klein hoekje. Dit hoeft niet eens jouw schuld te zijn.
Een ban, is dus niet 100% uitgesloten. Het is dan ook op eigen risico.

Al deze bovenste factoren gelden niet als jij een gebande 360 hebt, of er gewoon niet online mee wil gamen.
Dan kun je de 'regels' nagenoeg allemaal vergeten.  ;)

Wat betreft de verschillende 360"s:

Hierboven heb ik nog wat uitleg gegeven, aan de regels waar je je aan zou kunnen houden, wat betreft
online gaming, met een omgebouwde 360.

Als een oude 360 word geband, kun je nog gewoon met de nieuwere online spelen.

Ik heb zelfs de oude hardeschijf uit de gebande gehaald, en in de 360 gestopt waar ik het meeste mee speel.
Ik was even bang, dat ik geband zou worden, ivm dat er files opstaan van gebrande games (die ik intussen nagenoeg allemaal orgineel heb).
Maar ... als MS jouw gaat bannen, dan bannen ze het IP van jouw Xdoos.
Jouw Account dus niet. Het maakt dus ook niet uit, al heb je 2 360's (een omgebouwd, de ander orgineel) in je netwerk hangen.

Voor alle zekerheid; switch de harde schijven niet onder elkaar uit (kan toch niet tussen een Elite en Slim). Het kan volgens mij geen kwaad, maar ...
je weet maar nooit waar MS in de toekomst op gaat bannen.

Als je dus; net zoals ik een Slim hebt en een Elite, dan kun je gewoon lekker gamen ... ook al word de Elite wel geband.

treky22

Das helemaal duidelijk.

Dan denk ik dat ik toch de oude 360 dan aansluit op m'n netwerk, zodat ie online kan.
En ik wacht even de mail af voor de flash.
Misschien dat dat volgende week meteen kan.
Ga ik eens kijken wat er online te "krijgen"is  :-X

Ronin79

Dat is mooi om te horen.

Let er dan wel op; bij de eerste Flash methode kan de 360 online.
Maar dan moet je wel de software blijven update

Bij de 2e beschreven methode hoeft dat niet, maar kun je ook niet online.
Meestal doen mensen dit, met een al gebande 360. Aangezien dat die dan toch al niet meer online kon.

Snutchz

Ik hoop zo dat ze met de volgende generatie consoles.. kale games a €20 gaan aanbieden... en de rest downloadable maken... daar ieder schijfje een 12-cijferige code krijgt bijgeleverd.. in wat voor een bochten ze zich wel niet moeten wringen... om al die illegale verspreidingen tegen te moeten gaan  >:(
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Ronin79

Dat zou een optie kunnen wezen.

Als ze nu eens die games (oa. in Nederland) wat goedkoper gaan verkopen, dan hoeven mensen niet massaal
bij shops zoals Amazon te bestellen, en dan zal het kopiëren ook wat minder zijn.  ;)

Ronin79

Zoals gezegd;

The Force Unleashed 2 (voor de 360)

Verder nog 2100 MS Points voor de Elite.
Voor de Slim, komt van de week wel, dan kan ik Dead Rising Case West downloaden (dead Rising speel ik op het SjadowWolf account, vandaar).

Ronin79

Vandaag van de FRS een mail gekregen.
Naar herhaaldelijk de FRS erop aangedrongen te hebben, dat ze niet correct gehandeld hebben.
Heb ik toch nog een bon van € 15 in de mail gekregen.

Met vriendelijkheid kom je een heel eind, en ik kan heel vriendelijk zijn (not) :P

Case Closed  ;)

Ronin79

Heb ik vandaag de games uit Engeland binnen gekregen, zit er een verkeerde bestelling tussen.
Mass Effect 2 ipv Mafia 2.

Nou ja kan gebeuren. Gelukkig had ik die game nog niet.
Ondertussen een mailtje gestuurd. Wellicht kan ik dan Mafia 2 bestellen met korting (prijs verschil tussen Mafia en Mass Effect)

Alleen weet ik nog niet of ik met deel 1 verder ga. Best een leuke game ... maar duurt wel erg lang.
Mass Effect 2 heeft volgens mij iets meer actie te bieden dan deel 1. Ik zie wel.  ;)

lestat1234

Ow ow ow!!!
Niet verder gaan met ME1 foei!

Een van de betere games die ik in jaren heb gespeeld.
Moet wel zeggen dat met de spacewagon rijden erg suf is.
Maar de storyline is erg leuk.

ME2 (heb ik afgelopen weekend uitgespeeld) is veel beter en uiteraard deel 2 in de trilogy.

Als je deel 1 leuk vindt zou ik het je aanraden om een verder uit te spelen.
Echt de moeite i.c.m. deel 2 en vermoedelijk deel 3 (aankomende zomer/herfst).
al kost 1 en 2 je wel zo een 70-80 uur om uit te spelen
Primare SP33 4KVM & a30.5 + cd21
 Rega Planar 6 & Exact

Totem Forest, Model One Center, Model One
 Velodyne SPL 1200 Ultra
Sony Bravia 55"
Cables + connectors: Totem - Nordost/ Wyrewizard - Supra - Van den Hul - Soundright - Kemp - Rittal -  WBT - PS audio - Rega

Ronin79

Paar weken geleden heb ik deel 1 weer eens opgepakt.
Deel 1 is wel aardig, maar oa. de graphics en andere zaken zijn toch best weer gedateerd.
Het verhaal zelf loopt ook niet echt snel door. Maar ja ... het is natuurlijk wel een RPG.

Deel 2 lijkt mij wat beter en soepeler spelen.