iPad topic

Gestart door Staaled, januari 19, 2010, 17:09:21

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

danielo

Hi,

Vandaag nog even zitten spelen met de harmony ultimate. De nieuwe ipad/iphone software maakt het nu ook mogelijk om (bijna) alles te programmeren zonder de website die je hiervoor nodig had. Je kan best veel instellen maar soms zitten de edit functies wel op vreemde plekken. In gebruik werkt de ipad en iphone nu prima maar als het nodig is maar de remote die erbij zit met zowel een touchscreen als hard buttons is toch vaak veel handiger. Heb nu wat meer devices en actie aangemaakt en getest en alles werkt maar je kan niet alles vrij programmeren zoals sommige andere systemen kunnen.

De kracht zit hem in dat je snel een redelijke setup kan maken, vooral nu de software speciaal aangepast is voor de ipad en je daar alles kan instellen en via wifi synced is handig.

Was net ook even de oude ipad3 aan het leeg gooien zodat die terug het bedrijf in kan en nu 2 weken hem uit de dock halen heb je ineens iets van 'poe wat zwaar en vooral wat een badkuip' tov de air.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Xstream

#2051
Thanks voor je input.
Na 't zien van die video ben ik er nog niet helemaal ondersteboven van.
Ik zie nog niet echt een reden om +-100 EU meer uit te geven voor de Ultimate tov de touch. Ook omdat ik de IR > RF modules nog heb van de Harmony 900.

Zou dan echt alleen om WiFi gaan, wat uiteraard wel een leuke extra is. Maargoed, nog maar 's goed de opties vergelijken.

Hij werkt ook met een Hue bridge, die heb ik niet. Ook nog maar 's in verdiepen. Ik heb gewoon van die Philips Living Colors lampen. Kon met de oude Harmony schijnbaar ook al, maar nooit even de tijd voor genomen :)

Ook is 't schermpje wel leuk, maar doordat je geen toetsen hebt gaat 't voordeel van een remote ook wel een beetje verloren. Kun je dus net zo goed op een tablet / phone werken.

Kwam die hub los nou maar 's een keer uit ...

HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Mario D

Net even een speedtest app binnen gehaald met de ipad air.
Na enkele pogingen er toch 64mb/s kunnen uit persen.

Met de laptop en bedraad 98mb/s
Laptop via wifi 41mb/s  :-X

Al bij al toch tevreden met de air zijn prestatie. :headbanging:



Hanky Panky

#2053
Is er voor de Air al een fatsoenlijke case (smartcase, full body) uit die wel werkt in de praktijk? De standaard Apple smartcase voor de Air heeft nu maar 3 segmenten ipv 4 zoals bij ipad 2/4. Ik rol die op aan de linkerzijde als handgreep en in een video review zag ik dat de reviewer dat ook gewend was en het niet wil met de Air smartcase. Zie vanaf 5:55

Heeft iemand een alternatief ? Een Ozaki bijvoorbeeld zoals deze?

Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

VTEC_genieter

Zojuist speedtest uitgevoerd op mijn iPad mini Retina: 80mb/sec download en 5mb upload.
Supersnel man!

Dit is mijn allereerste ervaring met Apple! Ik heb ooit gezegd, als Windows gebruiker zou ik nooit een Apple kopen. Heb nooit moeite met Windows en nooit problemen op mijn verschillende PC's. En ook nooit een behoefte aan de simpelheid en het uiterlijk van een Apple apparaat.

Ik heb de iPad mini Retina gekocht omdat ik eerst een Android 7" tablet had van het goede merk Asus. De Asus (Memopad) was traag met internetten en traag met inzoomen in de tekst en webpagina's duurden lang voordat ze geladen werden, ondanks de 80mb/sec download rate.
Het scherm had een lage resolutie en ik moest iedere keer het puntje van mijn vingertop gebruiken om iets te selecteren/klikken. Letters en cijfers tikken was het ergst: De processor werd gestresst als ik begon te typen. Soms sloeg ie een letter over!!
Maar Google Play had heel veel apps. Helaas de app Tapatalk kostte geld.

Nu met dit Apple apparaat, de iPad mini Retina: Het scherm is 7,9" en het formaat is precies goed voor mij. Heerlijk licht en mooi vorm gegeven. Superscherp beeld door de hoge resolutie, met een goede nauwkeurige gevoeligheid voor mijn vingers bij het typen, de processor hoeft niet te rekenen, geen late reacties. De snelheid van het laden van webpagina's wordt nu echt goed benut: de ware snelheid van 80mb/sec is nu echt merkbaar, zelfs ietsje sneller dan de snelheid van mijn HP dv7 laptop.
Deze Mini Retina is retesnel! Apps worden snel opgestart, snelle reacties, goede accu-verbruik, de accu gaat lang mee.
Ik heb deze Apple ook gekocht omdat ik eindelijk toch voor super kwaliteit beeldscherm heb gekozen en omdat Apple zeer goed is in de touchscreen (nauwkeurigheid/gevoeligheid scherm met je vingers).
Of moet ik eigenlijk als hoofdreden zeggen........omdat iemand voor mij deze iPad ging kopen in New York? :). Ik vroeg of hij het voor mij kon meenemen :).

Een Android user-interface was al simpel,
een Apple vind ik helemaal niet simpeler,
de app Tapatalk bij een Android kost geld,
Tapatalk bij de Apple App Store is gratis,
de app Synology DS File werkt goed als je muziek wilt afspelen op mijn Android Asus tablet,
DS File laat geen muziek afspelen op mijn Apple produkt iPad mini Retina,

......alle gedownloade mediabestanden mkv en audio-bestanden van je-weet-wel-websites kan ik niet zomaar op mijn iPad afspelen!!
Wordt Apple geboycot door Stichting Brein ofzo?
Daarom doen veel mensen aan jailbreak dus.
En wat een gedoe: Media bestanden moeten eerst door de bekende portal iTunes?
Ik kan ook geen torrents op mijn iPad downloaden,
op mijn Android tablet kan het wel.

Maar ik ben toch wel blij met mijn allereerste Apple produkt!
Krachtig, snel en heel mooi,
maar niet helemaal functioneel.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Rielplayer

Je kunt toch de ds. audio app gebruiken voor muziek. Werd hier gewoon icm de iPad mini retina. En torrentsite kun je idd niet downloaden op je iPad. Je hebt dan ook geen rechtstreekse toegng tot de bestandsstructuur van je iPad itt een androis device
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

VTEC_genieter

En werkt iTunes op je Mini Retina als je op je Synology NAS de iTunes server aanzet?
Mijn Retina kan die iTunes server niet vinden.

En DS Audio werkt wel inderdaad.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Rielplayer

Citaat van: VTEC_genieter op december 20, 2013, 14:22:42
En werkt iTunes op je Mini Retina als je op je Synology NAS de iTunes server aanzet?
Mijn Retina kan die iTunes server niet vinden.

En DS Audio werkt wel inderdaad.

dat weet ik niet. ik zal het van het weekend eens proberen
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Hanky Panky

Citaat van: Hanky Panky op december 19, 2013, 18:53:09
Is er voor de Air al een fatsoenlijke case (smartcase, full body) uit die wel werkt in de praktijk? De standaard Apple smartcase voor de Air heeft nu maar 3 segmenten ipv 4 zoals bij ipad 2/4. Ik rol die op aan de linkerzijde als handgreep en in een video review zag ik dat de reviewer dat ook gewend was en het niet wil met de Air smartcase. Zie vanaf 5:55

Heeft iemand een alternatief ? Een Ozaki bijvoorbeeld zoals deze?



Vooruitlopend op een antwoord vandaag maar een Air besteld  :pompom:

Met Wi‑Fi + Cellular.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Harry HT

#2059
De langverwachte jailbreak van iOS 7 is een feit. De evad3rs hebben zojuist de evasi0n jailbreak uitgebracht die geschikt is voor iOS 7.0, 7.0.1, 7.0.2, 7.0.3, iOS 7.0.4, 7.1 beta 1 en 7.1 beta 2 op de iPhone, iPod touch, iPad en iPad mini.

Bron : http://www.iphoneclub.nl
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

papaleo

#2060
Wie gebruikt er de App. 'Fing' op zijn iPad Air? En doet die het ook?
Bij mij dus niet,bij mij crasht de app.elke keer weer, ik krijg deze niet aan de praat op mijn Air,wel op mijn iPhone5 en 'zelfs' op mijn iPad1.

Edit;

Zie zojuist in de Apple store dat ik niet de enige ben die dit probleem heb,inmiddels hebben er al een kleine 50 mensen zich gemeld met dit probleem...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

ldegouw

Citaat van: papaleo op december 25, 2013, 12:30:36
Wie gebruikt er de App. 'Fing' op zijn iPad Air? En doet die het ook?
Bij mij dus niet,bij mij crasht de app.elke keer weer, ik krijg deze niet aan de praat op mijn Air,wel op mijn iPhone5 en 'zelfs' op mijn iPad1.

Edit;

Zie zojuist in de Apple store dat ik niet de enige ben die dit probleem heb,inmiddels hebben er al een kleine 50 mensen zich gemeld met dit probleem...

Heb het even getest op de Ipad AIR en het werkt prima.
Handige app trouwens
Denon x4000; Panny 42pv70; B&O beolab 1, beolab 2, beolab 8000, beocenter 2300; Raspberry pi met XBMC, humax 5000c, wii, en wat andere rommel

VTEC_genieter

Help,
ik heb op m'n iPad Mini Retina in de eerste week ergens de omschakeling gedaan van stereo naar mono.
Nu kan ik die instelling nergens terugvinden en al het geluid en muziek wordt in mono weergegeven.

Wie kan me helpen?
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

modde239

Citaat van: VTEC_genieter op januari  9, 2014, 20:18:38
Help,
ik heb op m'n iPad Mini Retina in de eerste week ergens de omschakeling gedaan van stereo naar mono.
Nu kan ik die instelling nergens terugvinden en al het geluid en muziek wordt in mono weergegeven.

Wie kan me helpen?

Instellingen-Toegankelijkheid-Horen-Monogeluid

VTEC_genieter

Ben je een vrouw? Mag ik je zoenen? ;)
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

modde239

Citaat van: VTEC_genieter op januari  9, 2014, 20:29:47
Ben je een vrouw? Mag ik je zoenen? ;)

Hahaha....neuuuu.....kijk bij mijn Avatar dan weet je het....

VTEC_genieter

Thanks! Ik vond het al wekenlang apart klinken, haha! :)
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

dvd-fan

Citaat van: VTEC_genieter op december 19, 2013, 22:25:04
Zojuist speedtest uitgevoerd op mijn iPad mini Retina: 80mb/sec download en 5mb upload.
Supersnel man!



......alle gedownloade mediabestanden mkv en audio-bestanden van je-weet-wel-websites kan ik niet zomaar op mijn iPad afspelen!!
Wordt Apple geboycot door Stichting Brein ofzo?

Ik gebruik avplayerhd app. Speelt alles dus ook mkv direkt af.
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

gsuk

Citaat van: dvd-fan op januari 15, 2014, 16:12:27
Ik gebruik avplayerhd app. Speelt alles dus ook mkv direkt af.
Robin

air video
of air video HD

doen het bij mij erg goed.

groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

VTEC_genieter

Thanks voor de apps! Maar kunnen jullie mkv bestanden op een iPad opslaan/bewaren?
Er is op een iPad toch geen duidelijke bestandsstructuur?

(sorry voor deze domme vragen, dit is mijn allereerste Apple produkt)
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

gsuk

#2070
Eerlijk gezegd vond ik dat veels te lastig met handbrake mkv's speelbaar maken voor de ipad.
Met air video is nu alles wat op mijn pc staat afspeelbaar op mijn ipad/phone via wifi en 3g zelfs vanuit het buitenland op vakantie.

Gr. Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

Jeroen V

Ik wilde altijd al graag met de iPad ook mijn notities kunnen maken, maar met de welbekende stylus pennen met rubber dopje vond ik dat een complete ramp. Sinds kort heb ik de Jot Script en die bevalt heel erg goed. Het is een stylus met een normale punt en werkt op een batterijtje. (voor bluetooth LTE) De app die ik gebruik is GoodNotes, heeft ondersteuning voor de Jot Script. Wat mij betreft een absolute aanrader als je notities met pen op je iPad wilt maken. Nadeel is wel de prijs, 80 euro voor de Jot Script en iets van 4 euro geloof ik voor GoodNotes.

Een review van de Jot Script met GoodNotes:




papaleo

Is dit mogelijk?

Mijn vrouw wil graag op de keuken TV Utopia kijken....
Kan dit met een iPad Air icm de Chromecast?
Beide zijn hier aanwezig,alleen de Know-how ontbreekt,want ik krijg het niet aan de praat..,of is dit op dit moment nog een Utopia  ::)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Hanky Panky

Citaat van: papaleo op januari 30, 2014, 20:16:33
Is dit mogelijk?

Mijn vrouw wil graag op de keuken TV Utopia kijken....
Kan dit met een iPad Air icm de Chromecast?
Beide zijn hier aanwezig,alleen de Know-how ontbreekt,want ik krijg het niet aan de praat..,of is dit op dit moment nog een Utopia  ::)

Met iptv van Kpn gaat dit prima. Even de app downloaden, inloggen met je account en gaan.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

papaleo

Citaat van: Hanky Panky op januari 30, 2014, 20:22:31
Met iptv van Kpn gaat dit prima. Even de app downloaden, inloggen met je account en gaan.
Leg eens uit...
Moet je dan geen abo bij KPN hebben?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels