iPad topic

Gestart door Staaled, januari 19, 2010, 17:09:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

eriksk

Ik ben al wel 100% zeker dat het een IPAD Air gaat worden... ik neig meer naar Android, maar in het geval van tablets kan ik er gewoon niet omheen dat er geen echte concurrent van de ipad is (nog niet, Nexus 10"niet fatsoenlijk te verkrijgen).

Dank voor de tip van Dixons, kan ik wat mee.
Panasonic P42G10 | Pioneer VSX LX-52 | Focal Chorus 716W | Monitor Audio Radius 90HD10 | PS3 Slim | Dune HD Base 3.0

Bama

Ik wil hem ook snel hebben, iemand al ergens een mogelijkheid gezien voor een voorinschrijving of zouden er gewoon genoeg zijn?

Eddye

Over de iPad Mini met Retinadiplay wordt gezegd dat de voorraad heel erg laag is. Over de iPad Air is nog niets bekend, qua voorraad

http://www.macrumors.com/2013/10/24/retina-ipad-mini-launch-supplies-set-to-be-ridiculously-tight-until-early-2014/
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Hanky Panky

Citaat van: Starred op oktober 25, 2013, 11:09:53
Aan de andere kant, zoveel lijkt er niet stuk te kunnen gaan aan een ipad

Ach, het is met name een mooi verkoop argument als je hem na twee jaar weer op Marktplaats zet: iPad Air met 1 jaar garantie !!!!

Of een andere schreeuwerige kop, liefst met hoofdletters natuurlijk.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

danielo

Citaat van: Eddye op oktober 25, 2013, 13:35:51
Over de iPad Mini met Retinadiplay wordt gezegd dat de voorraad heel erg laag is. Over de iPad Air is nog niets bekend, qua voorraad

http://www.macrumors.com/2013/10/24/retina-ipad-mini-launch-supplies-set-to-be-ridiculously-tight-until-early-2014/

Ze zeggen zoveel over apple er zal best een tekort zijn in het begin hoe erg/veel merken we wel de waarde van wat ze in de supply chain zeggen zou ik niet echt vertrouwen. De enigste hint dat het lastig wordt is dat anders dan de Air de mini niet eens een datum krijgt op het moment anders dan ergens volgende maand.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

danielo

#1905
Citaat van: dennism op oktober 25, 2013, 11:01:18
Dit betwijfel ik ten zeerste, tenzij ze OSX gaan porten naar ARM (+ alle Applicaties) daar ze voor zover ik weet enkel licenties hebben om ARM gebaseerde CPU's te mogen bouwen. Misschien dat een soort van mini notebook op basis van IOS een mogelijkheid is, echter ook dat zie ik niet snel gebeuren daar dit eigenlijk te dicht in het vaarwater komt van de Ipad's en de Macbook Air

Eigen x86 (of x64) compatible CPU's ontwerpen en produceren is lastig voor Apple daar ze geen licentie hebben van Intel voor zover ik weet, en intel is niet al te scheutig met het verstrekken van deze licenties (zeker niet omdat Apple ook nog een grote afnemer is van Intel).

Het is zeker dat ze intern (al jaren) een project hebben om alles ook op arm te draaien. Met andere woorden ze hebben alle hoofd apps inclusief osx en pages, keynote, numbers draaien op arm. Hiervoor deden ze deze 'dual' compile op powerpc en intel. En sorry als ik onduidelijk was ik verwacht niet dat apple ooit x64 gaan doen maar wel dat ze intern een project hebben lopen om een overstap te kunnen maken naar arm. Op dit moment is arm nog niet voldoende sterk tov van de intels maar dat kan veranderen.

De relatie met Intel lijkt prima maar apple heeft van het powerpc probleem veel geleerd en het is bekend dat ze intern nu van alle developers eisen dat er 2 versies zijn op 2 verschillende cpu's. We zien dit ook weer met de gang van 32 naar 64 bits op iOS ze worden hier best goed in omdat ze intern gewoon al jaren test draaien als backup plan.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Hanky Panky

Zat eens te kijken naar de iPad Air maar een smartcase is € 79  :-X :-X

Er is alleen een lederen uitvoering in de Appel store, geen neopreen zoals ik nu heb.

WTF zijn dat voor een prijzen zeg voor een 'hoesje' dat er in eerste instantie gewoon gratis bij zou moeten zitten voor deze prijs....  :hmmm:
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

modde239

Citaat van: Hanky Panky op oktober 31, 2013, 17:33:28
Zat eens te kijken naar de iPad Air maar een smartcase is € 79  :-X :-X

Er is alleen een lederen uitvoering in de Appel store, geen neopreen zoals ik nu heb.

WTF zijn dat voor een prijzen zeg voor een 'hoesje' dat er in eerste instantie gewoon gratis bij zou moeten zitten voor deze prijs....  :hmmm:

Gewoon online in Hong Kong voor een prikkie kopen.....

Hanky Panky

Citaat van: modde239 op oktober 31, 2013, 17:40:27
Gewoon online in Hong Kong voor een prikkie kopen.....

Ik heb al eens een neppert gekocht en dat paste voor geen meter.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

modde239

#1909
Citaat van: Hanky Panky op oktober 31, 2013, 18:28:24
Ik heb al eens een neppert gekocht en dat paste voor geen meter.

Ik heb er 1 voor mijn ipad 3 gekocht en is top....zij worden allemaal in China gemaakt....kijk maar eens op DX.com

raindog

Heb zojuist een iPad Air laten reserveren bij de plaatselijke Saturn, kan ik morgen lekker uitslapen.. :yawnee:  Helaas nog zonder case, die is kennelijk nog niet uitgeleverd. Overigens vind ik €79,- voor een lederen smart case een redelijk bedrag. De lederen covers bij onze iPad 2 en 3 kostte destijds ook al €69,-. Voor een tientje meer heb ik nu leder rondom, dat vind ik best ok eigenlijk.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Hanky Panky

Citaat van: raindog op oktober 31, 2013, 19:25:48
Heb zojuist een iPad Air laten reserveren bij de plaatselijke Saturn, kan ik morgen lekker uitslapen.. :yawnee:  Helaas nog zonder case, die is kennelijk nog niet uitgeleverd. Overigens vind ik €79,- voor een lederen smart case een redelijk bedrag. De lederen covers bij onze iPad 2 en 3 kostte destijds ook al €69,-. Voor een tientje meer heb ik nu leder rondom, dat vind ik best ok eigenlijk.

We praten over een dekseltje van Fl 175...  ;)

De crisis zal wel voorbij zijn denk ik.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

danielo

Citaat van: raindog op oktober 31, 2013, 19:25:48
Heb zojuist een iPad Air laten reserveren bij de plaatselijke Saturn, kan ik morgen lekker uitslapen.. :yawnee:  Helaas nog zonder case, die is kennelijk nog niet uitgeleverd. Overigens vind ik €79,- voor een lederen smart case een redelijk bedrag. De lederen covers bij onze iPad 2 en 3 kostte destijds ook al €69,-. Voor een tientje meer heb ik nu leder rondom, dat vind ik best ok eigenlijk.

Was net bij de saturn (voor iets anders) denk vraag het even ze hadden ze wel binnen maar toen ik hem voor de keuze stelde nu een air 128G/LTE te verkopen wilde die er toch niet aan jammer voor hem morgen ben ik daar niet.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

htjan160756

Citaat van: danielo op oktober 31, 2013, 20:23:03
Was net bij de saturn (voor iets anders) denk vraag het even ze hadden ze wel binnen maar toen ik hem voor de keuze stelde nu een air 128G/LTE te verkopen wilde die er toch niet aan jammer voor hem morgen ben ik daar niet.

Daniel.

Hallo Daniel,

Dat is logies, als Apple er achter komt dat Saturn de iPad Air vandaag verkocht hadden kunnen ze geroyeerd worden en daar schiet Saturn niks mee op.

Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

twani

Citaat van: Hanky Panky op oktober 31, 2013, 20:00:55
We praten over een dekseltje van Fl 175...  ;)

De crisis zal wel voorbij zijn denk ik.
Zo héé, Florijnen :blink:  jij moet wel écht oud zijn :P

danielo

Citaat van: htjan160756 op oktober 31, 2013, 22:35:55
Hallo Daniel,

Dat is logies, als Apple er achter komt dat Saturn de iPad Air vandaag verkocht hadden kunnen ze geroyeerd worden en daar schiet Saturn niks mee op.

Groetjes J@n

Dat maakte het zo grappig om het wel te proberen, morgen moet ik weer toevallig in wat winkels zijn probeer het dan wel weer anders over een paar weken. Ik hoop/verwacht een beetje dat de 128G/LTE niet als eerste weg zijn.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

htjan160756

Citaat van: danielo op oktober 31, 2013, 23:36:26
Dat maakte het zo grappig om het wel te proberen, morgen moet ik weer toevallig in wat winkels zijn probeer het dan wel weer anders over een paar weken. Ik hoop/verwacht een beetje dat de 128G/LTE niet als eerste weg zijn.

Daniel.

Hallo Daniel,

Ik had vandaag (Donderdag) diverse winkels gebeld, maar eigenlijk niemand had de iPad Air 128GB versie of kreeg deze, in heb uiteindelijk 2 kunnen bestellen bij BCC, maar krijg ze pas Maandag.

Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

raindog

#1917
Zojuist een iPad Air gehaald, phoe dat voelt echt wel effe anders ??? Zo'n groot verschil had ik niet verwacht. Een beetje kleiner en een beetje lichter maakt samen toch een groot verschil.

Dat maakt de Air echt een stuk praktischer maar het heeft ook duidelijk een nadeel. De look& feel bij Apple vind ik altijd heel bepalend. Je ziet en voelt dat kwaliteit, afwerking en gebruikte materialen helemaal top zijn. Bij de Air vind ik de 'feel' nu voor het eerst duidelijk minder geworden. Dat komt enerzijds doordat de achterkant minder koud aanvoelt en dat je daardoor de indruk krijgt dat deze van plastic is, in plaats van aluminium. Anderzijds komt het ook doordat de iPad Air nogal hol klinkt wanneer je er op tikt, of wanneer je met je vingers over de rand wrijft. Het voelt en klinkt een stuk minder massief. Wanneer je een iPad Case gebruikt zul je het niet zo merken maar zonder case is het kwaliteitsgevoel er wel op achteruit gegaan. Het is denk ik een logisch gevolg van minder massa. Aan de andere kant, de stap van iPad naar iPad 2 was ook best groot en daar bleef het kwaliteitsgevoel wel overeind staan.

Verder is de snelheidswinst toch wel erg groot tov. de iPad 3 en ook mijn wifi bereik is en stuk beter :worship:
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

eriksk

Vanochtend heb ik twee dixons filialen gebeld (Veenendaal en Doetinchem). Beide hebben ze geen ipads binnengekregen. Doetinchem hoopte op een levering later vandaag en adviseerde er een via de site te bestellen en af te halen in de winkel. Dat kan blijkbaar niet meer...
Volgende week is er vast weer een nieuwe levering
Panasonic P42G10 | Pioneer VSX LX-52 | Focal Chorus 716W | Monitor Audio Radius 90HD10 | PS3 Slim | Dune HD Base 3.0

eriksk

AH, net besteld bij Amac Doetinchem en als het goed is kan ik die vanmiddag ophalen
Panasonic P42G10 | Pioneer VSX LX-52 | Focal Chorus 716W | Monitor Audio Radius 90HD10 | PS3 Slim | Dune HD Base 3.0

Eddye

Hier ook een nieuwe iPad. Het verschil in snelheid is ten opzichte van mijn oude iPad 1 heel erg groot. Daarnaast ben ik het met raindog eens, het voelt minder stevig en robuust aan.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Martinus

Citaat van: raindog op november  1, 2013, 11:19:19
Zojuist een iPad Air gehaald, phoe dat voelt echt wel effe anders ??? Zo'n groot verschil had ik niet verwacht. Een beetje kleiner en een beetje lichter maakt samen toch een groot verschil.

Dat maakt de Air echt een stuk praktischer maar het heeft ook duidelijk een nadeel. De look& feel bij Apple vind ik altijd heel bepalend. Je ziet en voelt dat kwaliteit, afwerking en gebruikte materialen helemaal top zijn. Bij de Air vind ik de 'feel' nu voor het eerst duidelijk minder geworden. Dat komt enerzijds doordat de achterkant minder koud aanvoelt en dat je daardoor de indruk krijgt dat deze van plastic is, in plaats van aluminium. Anderzijds komt het ook doordat de iPad Air nogal hol klinkt wanneer je er op tikt, of wanneer je met je vingers over de rand wrijft. Het voelt en klinkt een stuk minder massief. Wanneer je een iPad Case gebruikt zul je het niet zo merken maar zonder case is het kwaliteitsgevoel er wel op achteruit gegaan. Het is denk ik een logisch gevolg van minder massa. Aan de andere kant, de stap van iPad naar iPad 2 was ook best groot en daar bleef het kwaliteitsgevoel wel overeind staan.

Verder is de snelheidswinst toch wel erg groot tov. de iPad 3 en ook mijn wifi bereik is en stuk beter :worship:

ga oom maar eens langs de Saturnus/Mediamarkt
............

Bama

heb 20 min in de rij gestaan bij de applestore. Heb er maar gelijk 2 meegenomen een 16 en een 32gb.

Martinus

net ff mee gespeeld, ben niet overtuigd. Ja, mn oude is dikker en trager... maar draait nog ios 5 en heeft nog de echte google maps, de app is echt niet hetzelfde. En ja wat is een ipad 3 nog waard. Heb geen haast.
............

danielo

#1924
Citaat van: raindog op november  1, 2013, 11:19:19
Zojuist een iPad Air gehaald, phoe dat voelt echt wel effe anders ??? Zo'n groot verschil had ik niet verwacht. Een beetje kleiner en een beetje lichter maakt samen toch een groot verschil.

Dat maakt de Air echt een stuk praktischer maar het heeft ook duidelijk een nadeel. De look& feel bij Apple vind ik altijd heel bepalend. Je ziet en voelt dat kwaliteit, afwerking en gebruikte materialen helemaal top zijn. Bij de Air vind ik de 'feel' nu voor het eerst duidelijk minder geworden. Dat komt enerzijds doordat de achterkant minder koud aanvoelt en dat je daardoor de indruk krijgt dat deze van plastic is, in plaats van aluminium. Anderzijds komt het ook doordat de iPad Air nogal hol klinkt wanneer je er op tikt, of wanneer je met je vingers over de rand wrijft. Het voelt en klinkt een stuk minder massief. Wanneer je een iPad Case gebruikt zul je het niet zo merken maar zonder case is het kwaliteitsgevoel er wel op achteruit gegaan. Het is denk ik een logisch gevolg van minder massa. Aan de andere kant, de stap van iPad naar iPad 2 was ook best groot en daar bleef het kwaliteitsgevoel wel overeind staan.

Verder is de snelheidswinst toch wel erg groot tov. de iPad 3 en ook mijn wifi bereik is en stuk beter :worship:

Heb er ook 1 kunnen bemachtigen en deel deze mening, het duidelijk lichter zijn (als de mini) heeft 2 kanten en het nadeel is dat die inderdaad wat anders klinkt als je er op tikt (beetje maf zelfs) en anders aanvoelt. Bij de mini had ik dat niet (ik bezit bijna alle types voor testen) omdat het gewicht samen ging met dat die veel kleiner was. Hier lijkt het wel alsof je hersenen zeggen 'als dit maar goed gaat en die niet in 2 stukken breekt'. Ik hoop en verwacht dat we dit snel vergeten en dat als ik een 3 of 4 oppak over 3 maanden je denkt poeh wat een onding.

Verder gezien het gemopper hier en in de iOS7 posts ging bij mij alles weer prima backup terug en klaar is kees op 1 maf iets na. Skype was 'weg' kon niet meer downloaden want app manager gaf aan dat ik hem had maar ik zag hem nergens meer een reset loste dit op. Tevens gaf die een opmerking dat niet alles kon vinden via icloud maar ging vervolgens toch alles downloaden (misschien was dat ook die skype).

Enigste probleem is dat ik geen smart-cover kon vinden (allemaal al weg) dus nu even de oude erop en dat is wat maf morgen nog maar een keer proberen.

Oja en hij begon over itunes radio, gaat dat music-match checken en komt dan tot de conclusie dat we in nederland zitten en we dat nog niet mogen gebruiken. Beetje dode-mus verhaal.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.