Oppo of Cambridge Audio

Gestart door Ronin79, januari 7, 2010, 13:04:53

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Welke BR speler is beter, of zou een betere keuze zijn

Oppo SE (JvB)
18 (29%)
Oppo SE Signature
10 (16.1%)
Oppo NuForce
9 (14.5%)
Cambridge Audio BD650
25 (40.3%)

Totaal aantal stemmen: 62

tiptop

Citaat van: SillentWolf op januari  8, 2010, 13:22:41
Ik denk helaas aan wat goedkopere kabels, omdat ik al veel geld eraan kwijt ben.
Zoals nieuwe HDMI (Qed en W&M), Speaker (Qed) en digitale interlinks.

@ Tiptop

idd. bij goede apparatuur, horen ook dito kabels.

Tot nu toe heb ik bijna leterlijk alles van Monster, tot een switcher en Powerstation (HTS2600) toe.
Het heeft best wat geld gekost. Nu moet ik een paar kabels bijkopen, omdat ik ze mis of te kort kom (Stroomkabels, HDMI, Digitale en Analoge Interlinks).
Nu ben ik aan het kijken voor een combinatie tussen; Qed en W&M.

Welke kabels kun je goed kopen vanhet merk W&M, en welke zijn oa. aan te raden van bijvoorbeeld Qed ?
Werkelijk geen idee, Ron.

Monster heb ik ook gehad, maar zeker geen optie meer voor mij. De sound is te amerikaans.

QED heeft altijd wel een goede prijs/kwaliteit verhouding.
W&M ken ik niet zo goed alhoewel ik voor de surround een setje ls-3 (of 1) heb gekocht in een powerbuy.

Zelf wil ik geen andere meer dan siltech, crystal of nordost. En Hidiamond is erg goed, maar ook een bepaalde kleuring.
Truecolors is ook goed, maar te weinig ervaring mee en ook pittig qua prijs.
Xindak heeft ook altijd een goede prijs/kwaliteitverhouding!

Keuze zat dus :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Ronin79

Ik zal op het net wel even kijken, naar de merken die jij net beschreef.
Wellicht zit daar ook iets moois tussen, voor de goede prijs.  ;)

Roeland

Bespaar jezelf een hoop kosten en koop een kwalitatieve goede no-nonsense neutrale kabel

mondvol maar wel waar

BJC

Teejoo

Citaat van: knubbe op januari  8, 2010, 13:00:08
Haha kom niet graag dom over, heb het idee dat er over het antwoord geen twijfel bestaat gezien niemand hier er ook maar aan denkt hem digitaal aan te sluiten bij gebruik als CD speler.
Nee, dat zie je heel goed. Echt geen idee waarom iemand de Oppo in godsnaam analoog gaat aansluiten op z'n HDMI1.3 compatibele versterker. De vraag is ook of de 7.1 ingang überhaupt gedigitaliseerd wordt, want anders ben je weer beperkt tot de instellingen in de Oppo qua bass management, lipp sync en eventueel roomEQ. Hoewel dat laatste volgens mij niet op de Cambridge zit.

Ronin79

#29
@ Roeland

Weet je;

Ik geloof ook niet altijd in die onzin, dat mensen daadwerkelijk het verschil tussen bepaalde kabels kunnen zien en horen.
Wel geloof ik dat er kwaliteit verschil in de kabels zit. Niet zo zeer over het signaal dat er door heen gaat, maar wel
over het gebruik van materialen.

Daarnaast als een kabel er mooi uitziet, en goede kwaliteit pluggen of materialen gebruikt ... dan is de consument eerder geneigd
om die te kopen, dan een drop veter die je per meter kan kopen ... bij de lokale Gamma.
De winkels spelen hier mooi op in. Zolang wij denken dat 'dure kabels' beter zijn dan de goedkopere, of dat wij er
een goed gevoel van krijgen, om zo'n duurdere kabel te kopen .... dan is de fabrikant of de winkel altijd de lachende derde.

Ik moet bekennen, ik heb deze fout (als je het zo mag noemen), meerdere malen gemaakt. Het geeft mij dan ook een goed
gevoel; dat er voor mij ... 'goede' kabels aan mijn waardevolle apparatuur zit.
Het moet natuurlijk niet te gek worden; ik zal nooit een kabel kopen van een paar honderd euro per stuk.
Mijn duurste kabels hebben dan ook een waarde van € 140 tot € 180 p/s. Dat wil niet zeggen ... dat ik dat nu ook ga doen.
Qed, Monster of W&M is op dit moment, qua prijs ... meer dan genoeg. Of dit nu een ander merk is of niet ...
hoger in prijs ga ik niet.

@ Teejoo

De Oppo kan ook SACD weergeven. Hiervoor heb je wat Tiptop al aangaf, analoge interlinks nodig.
Stel dat je een Oppo SE of een Signature koopt, dan ga je er eingelijk al vanuit .. dat je SACD gaat draaien.
De DACS zijn op deze versies beter als op de normale Oppo. Sluit je alleen maar aan op HDMI, dan zou de normale Oppo
de beste keuze zijn.

Stel dat ik een CA zou kopen, en die heeft ook een SACD functie ... dan zal ik deze waarschijnlijk alleen voor SACD aansluiten
met analoge interlinks. Voor Film ... is dit natuurlijk HDMI (zelfde geld voor de Oppo).

celerontje

Verschil interlinks (vooral analoge) is zeker te merken, vergelijk maar eens een dropveter en een dikke microfoonkabel!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Roeland

Klik maar eens op dat BJC, dan zie je hoe goedkoop kwaliteit kan zijn.

Ronin79

#32
Zit dat dan niet in de kwaliteit van de kabel ?

Een dikkere kabel alleen, zegt toch niet altijd wat.
Het komt er toch ook op aan; welke materialen er gebruikt zijn.

@ Roeland

Ze zijn idd niet duur.

Heel eerlijk gezegd, ik zou er zo aan voorbij lopen. Niet dat ze niet goed zullen zijn ....
maar gevoelsmatig zijn de merken zoals; Qed of AudioQuest toch beter.
Naast de afwerking, wil het oog ook wat.

Ik zei expres gevoelsmatig ... want of dat aantoonbaar is, weet ik niet.

update:

Een mooi stukje dat ik vond uit een publicatie: The Ten Biggest Lies In Audio


Cable Lie

In basic electrical performance, however, a nice pair of straightened-out wire
coat hangers with the ends scraped is not a whit inferior to a $2000 gee-whiz
miracle cable. Nor is 16-gauge lamp cord at 18¢ a foot. Ultrahigh-priced
cables are the biggest scam in consumer electronics, and the cowardly
surrender of nearly all audio publications to the pressures of the cable marketers
is truly depressing to behold.


Burn-in Lie:

This widely reiterated piece of B.S. would have you believe that audio electronics, and even cables, will
"sound better" after a burn-in period of days or weeks or months (yes, months). Pure garbage. Capacitors will
"form" in a matter of seconds after power-on. Bias will stabilize in a matter of minutes (and shouldn't be all
that critical in well-designed equipment, to begin with). There is absolutely no difference in performance
between a correctly designed amplifier's (or preamp's or CD player's) firsthour and 1000th-hour performance.
As for cables, yecch... We're dealing with audiophile voodoo here rather than science.
Loudspeakers, however, may require a break-in period of a few hours, perhaps even a day or two, before
reaching optimum performance. That's because they are mechanical devices with moving parts under stress that
need to settle in. (The same is true of reciprocating engines and firearms.) That doesn't mean a good loudspeaker
won't "sound good" right out of the box, any more than a new car with 10 miles on it won't be good to drive


Zijn altijd leuke stukjes om te lezen  ;)

knubbe

Citaat van: SillentWolf op januari  8, 2010, 19:27:15
*knip*

Stel dat ik een CA zou kopen, en die heeft ook een SACD functie ... dan zal ik deze waarschijnlijk alleen voor SACD aansluiten
met analoge interlinks. Voor Film ... is dit natuurlijk HDMI (zelfde geld voor de Oppo).


Hier bedoel je dus echt enkel en alleen SACD mee? Voor gewoon een CD hebben analoge interlinks geen meerwaarde? Sorry voor het verstoren van je topic maar mij is het een en ander meer duidelijk geworden :D
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Teejoo

#34
Citaat van: SillentWolf op januari  8, 2010, 19:27:15


@ Teejoo

De Oppo kan ook SACD weergeven. Hiervoor heb je wat Tiptop al aangaf, analoge interlinks nodig.
Stel dat je een Oppo SE of een Signature koopt, dan ga je er eingelijk al vanuit .. dat je SACD gaat draaien.
De DACS zijn op deze versies beter als op de normale Oppo. Sluit je alleen maar aan op HDMI, dan zou de normale Oppo
de beste keuze zijn.

Stel dat ik een CA zou kopen, en die heeft ook een SACD functie ... dan zal ik deze waarschijnlijk alleen voor SACD aansluiten
met analoge interlinks. Voor Film ... is dit natuurlijk HDMI (zelfde geld voor de Oppo).

Ok, maar kan de Oppo SACD niet omzetten in LPCM? Dan zou je alles via HDMI kunnen laten gaan.

marconist

Citaat van: Teejoo op januari  9, 2010, 10:18:04
Ok, maar kan de Oppo SACD niet omzetten in LPCM? Dan zou je alles via HDMI kunnen laten gaan.

Doet ie automatisch zodra hij detecteert dat er geen DSD-decoder is.


tiptop

Citaat van: SillentWolf op januari  8, 2010, 19:27:15
@ Roeland

Weet je;

Ik geloof ook niet altijd in die onzin, dat mensen daadwerkelijk het verschil tussen bepaalde kabels kunnen zien en horen.
Wel geloof ik dat er kwaliteit verschil in de kabels zit. Niet zo zeer over het signaal dat er door heen gaat, maar wel
over het gebruik van materialen.

Daarnaast als een kabel er mooi uitziet, en goede kwaliteit pluggen of materialen gebruikt ... dan is de consument eerder geneigd
om die te kopen, dan een drop veter die je per meter kan kopen ... bij de lokale Gamma.
De winkels spelen hier mooi op in. Zolang wij denken dat 'dure kabels' beter zijn dan de goedkopere, of dat wij er
een goed gevoel van krijgen, om zo'n duurdere kabel te kopen .... dan is de fabrikant of de winkel altijd de lachende derde.

Ik moet bekennen, ik heb deze fout (als je het zo mag noemen), meerdere malen gemaakt. Het geeft mij dan ook een goed
gevoel; dat er voor mij ... 'goede' kabels aan mijn waardevolle apparatuur zit.
Het moet natuurlijk niet te gek worden; ik zal nooit een kabel kopen van een paar honderd euro per stuk.
Mijn duurste kabels hebben dan ook een waarde van € 140 tot € 180 p/s. Dat wil niet zeggen ... dat ik dat nu ook ga doen.
Qed, Monster of W&M is op dit moment, qua prijs ... meer dan genoeg. Of dit nu een ander merk is of niet ...
hoger in prijs ga ik niet.



Het is BS dat het er niet zou zijn hoor. :sigh:

Ik heb heeel veeel kabels beluisterd in heeel veeel situaties en de mensen die zeggen dat er geen verschil bestaat, hebben helaas iets duidelijk over het hoofd gehoord. Maar dat is een discussie die hier niet gevoerd mag worden.

Zeggen dat het onzin is hetzelfde als zeggen dat alle auto's hetzelfde rijden.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

RobertVanWoerden

Citaat van: Teejoo op januari  9, 2010, 10:18:04
Ok, maar kan de Oppo SACD niet omzetten in LPCM? Dan zou je alles via HDMI kunnen laten gaan.

Het is een instelling in het menu. DSD naar analoog, dus via de analoge kabels of DSD naar PCM en omzetting ind e receiver, dan kan het via de HDMI. Of er verschil in kwaliteit is weet ik niet. Op dit moment speel ik DSD analoog af, omdat mijn huidige receiver geen HDMI aansluiting heeft. Heb de CA 650R besteld die wel HDMI heeft, ben dus benieuwd of er voor mij  een hoorbaar verschil is.

RobertVanWoerden

Citaat van: frank2 op januari  7, 2010, 19:28:33
Als je een 650R reciever van CA hebt sluit je deze natuurlijk via hdmi aan op de reciever om gebruik te maken van de nieuwe HD audio formaten. Oppo en CA kunnen dat beide, dus geen voordeel.
Wel is er vlgs mij een voordeel van de CA tov de Oppo. Op amerikaanse forums is al zeer veel geschreven ook heb ik daar paar keer kanttekeningen gezien mbt het analoge geluid van de Oppo, deze was "minder" tov alle digitale componenten schreef men daar. Uitgaande van dat feit en het feit dat CA juist het audio gebeuren beter voor elkaar heeft, betere componenten gebruikt, kijk alleen maar eens naar de dvd99 speler, verwacht ik zonder een test met beide apparaten te hebben gedaan dat de CA BD qua audio gebeuren, zeker analoog een beter geluid zal geven dan een oppo.


Had zelf het idee dat het min of meer dezelfde apparaten zijn, waarbij de Oppo nieuwere chips gebruikt (wat niet per se beter is uiteraard).

LittleNinja

Hi Silent,

Ik zie in jouw poll staan de Oppo BD83SE ( JvB ). Wat is het verschil met die van LivingCinema eigenlijk? Of bedoel je gewoon dezelfde speler die zowel via JvB als via LivingCinema geleverd kan worden?

Met betrekking tot die "cable lies"... Probeer het gewoon een keer, dan ben je meteen van de discussie af. Ik ben namelijk ook altijd wantrouwend geweest over het verschil in kabels. Pas toen Garmt van BB&G mij eens kennis liet maken met een andere speakerkabel ( die overigens goedkoper was dan mijn toenmalige kabel ) ontdekte ik dat het geen fabeltje was.

Overigens had ik daarvoor ook al een geprobeerd verschillen boven water te krijgen, echter ging ik het vergelijk verkeerd in! Ik had een vd Hul Clearwater kabel ( gebaseerd op een gevlochten "zilver" legering ) en die vergeleek ik met de duurdere vd Hull Goldwater kabel. Het technische principe is echter gelijk tussen deze kabels, alleen iets meer gevlochten materiaal en een dikkere mantel. Ik hoorde hier echter geen verschil, dus was ik overtuigd van het niet bestaan van verschillen in kabels.

Garmt heeft mij laten luisteren naar een massieve op koper gebaseerde kabel ( Nordost Wyrewizard ) en deze klinkt toch echt anders en meer naar mijn smaak. Let wel, met een kabel zet je geen andere set neer!

Gegroet,
LittleNinja
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

tiptop

Citaat van: LittleNinja op januari 10, 2010, 11:12:16
Hi Silent,

Ik zie in jouw poll staan de Oppo BD83SE ( JvB ). Wat is het verschil met die van LivingCinema eigenlijk? Of bedoel je gewoon dezelfde speler die zowel via JvB als via LivingCinema geleverd kan worden?

Met betrekking tot die "cable lies"... Probeer het gewoon een keer, dan ben je meteen van de discussie af. Ik ben namelijk ook altijd wantrouwend geweest over het verschil in kabels. Pas toen Garmt van BB&G mij eens kennis liet maken met een andere speakerkabel ( die overigens goedkoper was dan mijn toenmalige kabel ) ontdekte ik dat het geen fabeltje was.

Overigens had ik daarvoor ook al een geprobeerd verschillen boven water te krijgen, echter ging ik het vergelijk verkeerd in! Ik had een vd Hul Clearwater kabel ( gebaseerd op een gevlochten "zilver" legering ) en die vergeleek ik met de duurdere vd Hull Goldwater kabel. Het technische principe is echter gelijk tussen deze kabels, alleen iets meer gevlochten materiaal en een dikkere mantel. Ik hoorde hier echter geen verschil, dus was ik overtuigd van het niet bestaan van verschillen in kabels.

Garmt heeft mij laten luisteren naar een massieve op koper gebaseerde kabel ( Nordost Wyrewizard ) en deze klinkt toch echt anders en meer naar mijn smaak. Let wel, met een kabel zet je geen andere set neer!

Gegroet,
LittleNinja

Hoi Dennis. Leuke anekdote.
Wil ik nog aan toevoegen dat het geen zilverlegering is maar koperen litzen met een dun zilverlaagje. (verzilverd dus).

Daarnaast spelen veel meer zaken een rol dan alleen op het oog hetzelfde materiaal. De kwaliteit van het koper (en eventueel zilver) de manier van opdampen, trekken, isolatie (diëlektrum), twisting/opbouw, solidcore of litze, dikte van de kabels, lengte enz..

Dus ook twee op het oog dezelfde soort kabels kunnen een verschillend geluid oplevere. Vorbeeld. die VdH is dan hetzelfde als Nordost. Allebei verzilverde koperdraadjes, maar totaal anders qua klank.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

LittleNinja

Hi tiptop,

Bedankt voor de aanvullende info!

Zo ver strekt mijn kennis niet eens. De nordost is in iedergeval koperkleurig ( ik zie geen zilverlaagje ). Maar moraal van het verhaal is dat het duidelijk anders klonk. ;)

Citaat van: tiptop op januari 10, 2010, 11:43:52
Hoi Dennis. Leuke anekdote.
Wil ik nog aan toevoegen dat het geen zilverlegering is maar koperen litzen met een dun zilverlaagje. (verzilverd dus).

Daarnaast spelen veel meer zaken een rol dan alleen op het oog hetzelfde materiaal. De kwaliteit van het koper (en eventueel zilver) de manier van opdampen, trekken, isolatie (diëlektrum), twisting/opbouw, solidcore of litze, dikte van de kabels, lengte enz..

Dus ook twee op het oog dezelfde soort kabels kunnen een verschillend geluid oplevere. Vorbeeld. die VdH is dan hetzelfde als Nordost. Allebei verzilverde koperdraadjes, maar totaal anders qua klank.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Attie

Ik ben sinds drie dagen overgestapt van supra naar cardas crosslink speakerkabel. En dat had ik veel eerder moeten doen! Ik zou hier met verschillende kwalificaties en de nodige opwinding de verschillen kunnen beschrijven, maar ik volsta met een alleszeggende opmerking van mijn vrouw, die niets vermoedend de kamer in kwam, ging zitten en zei:

'ik hoor veel verschil, dit klinkt veel mooier'

tiptop

Citaat van: LittleNinja op januari 10, 2010, 12:00:30
Hi tiptop,

Bedankt voor de aanvullende info!

Zo ver strekt mijn kennis niet eens. De nordost is in iedergeval koperkleurig ( ik zie geen zilverlaagje ). Maar moraal van het verhaal is dat het duidelijk anders klonk. ;)


Allen behalve de goedkoopste NO. ;) (dus niet wyrewizzard, want die ken ik niet).
Citaat van: Attie op januari 10, 2010, 12:10:07
Ik ben sinds drie dagen overgestapt van supra naar cardas crosslink speakerkabel. En dat had ik veel eerder moeten doen! Ik zou hier met verschillende kwalificaties en de nodige opwinding de verschillen kunnen beschrijven, maar ik volsta met een alleszeggende opmerking van mijn vrouw, die niets vermoedend de kamer in kwam, ging zitten en zei:

'ik hoor veel verschil, dit klinkt veel mooier'

Ja, maar zij heeft zich laten verleiden door recensenten, verkopers en marketingblabla en die kabels zien er natuurlijk veel mooier uit! ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

LittleNinja

Citaat van: tiptop op januari 10, 2010, 13:14:56
Allen behalve de goedkoopste NO. ;) (dus niet wyrewizzard, want die ken ik niet).
...

Het is wel de goedkoopste serie van NO.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

tiptop

Citaat van: LittleNinja op januari 10, 2010, 16:42:44
Het is wel de goedkoopste serie van NO.
Precies. Die is ook koperkleurig. Dat is de flatline. De rest daarna heeft zilverkleurige banen. Dat is zo, omdat de isolatie doorzichtig is. Elke litze is bij NO gescheiden van de rest met zijn eigen isolatie. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Ronin79

#46
Het word nog niet helemaal duidelijk welke speler ik wil gaan aanschaffen.

Uit de Pol blijkt; de JvB, de Signature en de BD650, nagenoeg dezelfde hoeveelheid stemmen kregen.
tja .... dat wordt moeilijk. Kan iemand mij over de beslissende rand krijgen  ;D

De Oppo spreekt mij best wel aan, aangezien hij ook regiovrij is, voor zowel BR als DVD.
De CA heeft een leuke aanbieding ... wordt moeilijk, omdat ik de beste van de 2 (mods meegerekend) zou willen aanschaffen.
Hij moet immers mijn Pioneer LX08 verslaan, en dat is best lastig.


Verdere ontwikkelingen op HT

* a.s Zaterdag wordt mijn Spectral Brick geleverd, door een van onze Forum Sponsors; Smits  
* Onderstussen heb ik ook al de factuur van de CA650R reciever mogen ontvangen.
* De kans dat ik de Dune 3.0 koop, is inmiddels al iets kleiner geworden. Ik wacht op de reviews van Frank, waar ik verder niet op in ga  ;)
daarna kan ik altijd nog kijken of de Dune definitief van de baan is.
* Ik weet nog steeds niet welke speler ik graag wil kopen ... maar dat wisten julie al  :laugh:

Daarnaast schenk ik nu de meeste aandacht op; Amy en Nicole  :thumbs-up:


frank2

#47
Citaat van: SillentWolf op januari 13, 2010, 19:49:12
Het word nog niet helemaal duidelijk welke speler ik wil gaan aanschaffen.

Uit de Pol blijkt; de JvB, de Signature en de BD650, nagenoeg dezelfde hoeveelheid stemmen kregen.
tja .... dat wordt moeilijk. Kan iemand mij over de beslissende rand krijgen  ;D

De Oppo spreekt mij best wel aan, aangezien hij ook regiovrij is, voor zowel BR als DVD.
De CA heeft een leuke aanbieding ... wordt moeilijk, omdat ik de beste van de 2 (mods meegerekend) zou willen aanschaffen.
Hij moet immers mijn Pioneer LX08 verslaan, en dat is best lastig.


Vraag aan wenw of je een BD van CA mag testen thuis. Dan kun je het zelf bepalen. Meestal is dat geen probleem bij wenw.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

marconist

Citaat van: RobertVanWoerden op januari  9, 2010, 17:24:41
Het is een instelling in het menu. DSD naar analoog, dus via de analoge kabels of DSD naar PCM en omzetting ind e receiver, dan kan het via de HDMI. Of er verschil in kwaliteit is weet ik niet. Op dit moment speel ik DSD analoog af, omdat mijn huidige receiver geen HDMI aansluiting heeft. Heb de CA 650R besteld die wel HDMI heeft, ben dus benieuwd of er voor mij  een hoorbaar verschil is.

De Oppo BDP-83 geeft SACD en DVD-A via analoog én HDMI uit. Als er geen DSD-decoder in de AVR zit, schakelt hij automatisch naar multichannel LPCM over! Het werkt dus op iedere AVR met een HDMI-input, ook de oudere. In het menu van de Oppo zit een mogelijkheid om altijd LPCM voor SACD uit te geven omdat sommige AVR's goed in de fout kunnen gaan van een DSD-signaal omdat ze niet de juiste informatie via HDMI terug kunnen geven.

Let wel: er is géén SACD output via SPDIF! Die blijft dus stom. DVD-A geloof ik ook niet, maar heb nu geen zin om te testen.  ;)

Als je het pure DSD-signaal uit de Oppo wilt gebruiken móet je dus een AVR aansluiten met een DSD-decoder.

Ronin79

#49
Ik zal er eens over denken, ik heb alleen even geen tijd (mogelijkheid) om hem op te halen.
oa. met de kleine  ;)


Als ik de vraag eens anders stel: Welke speler ongeacht merk .. zou het beste zijn of komt erg dicht in de buurt van
mijn wensen cq. eisen voor een multispeler (eeste post topic). Beeld, Geluid, en regio vindt ik het belangrijkste.
Vooral de eerste 2 zijn een absolute must, aangezien ik oa erg gevoelig ben voor een slecht of matig beeld.

Oppo (SE, NE, SI, RAM, JvC) en CA BD650 mogen ook meegerekend worden.
De vraag is bijna hetzelfde, alleen de keuze ligt vrij.  ;)

@ Marconist

Welke is dan aan te raden, of beter in de aansluitingen. Welke soort aansluiting is dan aan te raden voor SACD ?
Bij een Oppo SE zou dat analoog moeten zijn. Is dat dan beter als bij de CA of is de CA beter.