lg lcd/plasma 2010

Gestart door marz01, januari 5, 2010, 22:18:20

Vorige topic - Volgende topic

lincoln

"het is algemeen bekend ondertussen dat het niet werkt"  ????

Zo algemeen dan dat zelfs de helpdeskmedewerker(s) van LG het op moesten zoeken?
Dat het op de website staat?
Dat het er groot op prijkt bij de MM (en verkoper dit beaamt)?

Hoezo, "algemeen bekend" ?
Gewaarschuwd? Door wie dan?

Snap ik het niet, of...

Michel8

algemeen bekend voor degene die bij wijze van spreken hun leven leven op fora wellicht.

Midcall

Citaat van: Michel8 op november  2, 2010, 16:37:37
algemeen bekend voor degene die bij wijze van spreken hun leven leven op fora wellicht.
We zitten hier toch op een forum? De persoon vroeg van te voren op het forum of dit een issue was. Naast dat een search op dit forum, maar ook op andere fora, hier al een antwoord op zou hebben gegeven, had ik nog expliciet op zijn vraag geantwoord dat hij niet zomaar LG moest geloven, maar dat Ziggo hier de bepalende factor is. Voor alle duidelijkheid, Ziggo heeft dit scherm overduidelijk NIET gecertificeerd en zij zijn de enige bepalende factor niet in deze, niet LG. Ik begrijp de teleurstelling wel een beetje, maar een verongelijkte reactie vind ik niet helemaal terecht, hij kon het immers weten dat het niet zou gaan werken, hoogstens de hoop dat het wellicht wel zou werken. Maar ipv alles maar te kopen om te zien of de hoop terecht was en nu verongelijkt te zijn, had ik persoonlijk naar meer bevestiging gezocht.

De verkoper treft overigens nog meer 'schuld', hij heeft de plicht mensen te informeren hierover, en hij kan ècht niet zijn handen omhoog gooien en verzuchten van; dat kon ik niet weten. Ik bedoel, als Samsung zou claimen dat als je op de rode knop van de AB drukt je € 4000,- gestort krijgt op je bankrekening, dan zal de verkoper dit toch ook niet klakkeloos als verkoopargument kunnen gebruiken. Hij weet of het geclaimde correct is of niet, of anders gezegd, hij zou het als geen ander moeten weten als je als onwetende klant een winkel binnen stapt en als het niet waar blijkt, is híj de persoon die je hierop aanspreekt.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

donaldk

Citaat van: Midcall op november  2, 2010, 15:35:34
Het lijkt mij in ieerste instantie overigens een hardwareissue bij LG. Als ze een identieke decoder als in andere gecertificeerde tv's van LG hadden gebruikt, dan had het vast wel gewerkt. Dit gezegd hebbende ligt eigenlijk de oorzaak van dit probleem bij de kabelaars, die weigeren een uniform systeem te gebruiken en het voor de fabrikant niet te doen is om iedere kabelkijker in Europa te kunnen bedienen met een werkende ingebouwde decoder.

Volgens mij heb je niet helemaal dor wat een Common Interface Plus is.

Zit geen 'decoder' in de TV, en de Interface is algemeen gedeeld, i.e. 'Common'.

Midcall

Citaat van: donaldk op november  4, 2010, 03:43:16
Volgens mij heb je niet helemaal dor wat een Common Interface Plus is.

Zit geen 'decoder' in de TV, en de Interface is algemeen gedeeld, i.e. 'Common'.
Volgens mij moet je met deze opmerking bij LG zijn, niet bij mij.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

FloR

Vrienden,

Ik heb de eerste 200 uren met de LG60pk950 erop zitten.

Misschien een wat domme vraag: maar als ik nu ga sleutelen aan contrast, brightness: tot hoever mag ik gaan?
Of anders gesteld: hoeveel stellen jullie dat ongeveer in? Gewoon om een idee te hebben...

Alvast dank,
Flor
Harman Kardon TU9600 - Harman Kardon HD775 - Emotiva UMC-1 - Harman Kardon AP2500 - 2 x Harman Kardon 2200 Signature Series - 3 x Harman Kardon 2400 Signature Series - Infinity Kappa 9.2i - Netgear EVA9150 - LG 60PK950 - Wii - PS3

Bolle

Wellicht handig voor andere gebruikers, mijn 60PK250 gaf wat issues met mijn Apple TV (draaiend op Linux/XBMC), 1080p/24 werd niet ondersteund.
Laatste firmware (3.21) voor de PJK250x-350x-550x-650x hielp hier al veel in.

Te krijgen via http://www.hifi-forum.de/viewthread-141-1893.html, via een USB stick is de TV naar de laatste firmware te krijgen. Nog geen minuutje werk, via duidelijke menu's op de TV dus nauwelijks risico dat je hem 'bricked'.
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

Major_Ton

Citaat van: FloR op november  6, 2010, 17:56:37
Vrienden,

Ik heb de eerste 200 uren met de LG60pk950 erop zitten.

Misschien een wat domme vraag: maar als ik nu ga sleutelen aan contrast, brightness: tot hoever mag ik gaan?
Of anders gesteld: hoeveel stellen jullie dat ongeveer in? Gewoon om een idee te hebben...

Alvast dank,
Flor

Ik heb per input verschillende instellingen. Voor gewoon TV kijken heb ik het Contrast op 55 en Brightness op 50, scherpte staat op 20.
Voor film heb ik het Contrast op 80 en Brightness weer op 50. De scherpte staat dan op 60.
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

FloR

Citaat van: Major_Ton op november  7, 2010, 13:54:14
Ik heb per input verschillende instellingen. Voor gewoon TV kijken heb ik het Contrast op 55 en Brightness op 50, scherpte staat op 20.
Voor film heb ik het Contrast op 80 en Brightness weer op 50. De scherpte staat dan op 60.

bedankt voor je reply!

Ga setting stilletjes naar boven schroeven, voor TV kom ik aan ongeveer dezelfde waarden.

Voor films mag het contrast idd hoger.
Harman Kardon TU9600 - Harman Kardon HD775 - Emotiva UMC-1 - Harman Kardon AP2500 - 2 x Harman Kardon 2200 Signature Series - 3 x Harman Kardon 2400 Signature Series - Infinity Kappa 9.2i - Netgear EVA9150 - LG 60PK950 - Wii - PS3

adem2001

Nieuwe firmware:3.21 voor pk550 en lager,dus met een usb stick op te zetten.Het is een EU versie,dus proberen maar
heb het al opgezet en werkt perfect.
http://rapidshare.com/files/429417756/Firmware_Upgrade_3_21_eu_LG550pk.rar

Meeuwtje

Citaat van: adem2001 op november  7, 2010, 16:20:35
Nieuwe firmware:3.21 voor pk550 en lager,dus met een usb stick op te zetten.Het is een EU versie,dus proberen maar

Wat houd de firmware update eigenlijk in?
Pana 65GZW954 / Denon X4700 / Rotel 1565 / CXUHD 4K HDR / Zidoo Z9X / Dune Real Vision / B&W 706s3 / B&W HTM72s3 / B&W 707s3 / B&W asw610 / SVS Prime Elevation (Atmos)

willemlinden

Daar ben ik ook benieuwd naar.....

Bolle

Ik weet niet exact wat de aanpassingen waren, wel weet ik dat er nu veel meer resoluties en refresh rates te kiezen zijn vanuit mijn XBMC Apple TV. Blijkbaar dus betere EDID informatie beschikbaar?
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

borkaenjo@work

Heeft iemand zijn LG al opgehangen?
Welke meurbeugel heb je gebruikt?
Hoe ver hangt hij van de muur?
Hoe heb je het gedaan met de kabels?
Zou je een foto willen posten?

marconist

Citaat van: borkaenjo@work op november 11, 2010, 19:24:15
Heeft iemand zijn LG al opgehangen?

Natuurlijk!

Ik gebruik deze : http://www.vogels.com/web/Thuis/Producten/Product/EFW6305-LCDPLASMA-WALLSUPPORTC.htm

Die had ik nog van mijn vorige scherm, nu hangt de 50PK550 eraan.

Deze mount is rocksolid, er is 6 cm ruimte tussen muur en toestel hetgeen net voldoende is om gewone (HDMI en SCART) connectors te gebruiken.
Er zit niks in de weg, de LG past zich keurig aan op de VESA-norm.

Pirrewiet

Citaat van: adem2001 op november  7, 2010, 16:20:35

He bedankt, was ik tijdje geleden naar op zoek maar kon ik toen niet vinden :)

adem2001

Citaat van: Pirrewiet op november 13, 2010, 03:05:29
He bedankt, was ik tijdje geleden naar op zoek maar kon ik toen niet vinden :)

Graag gedaan,

Pirrewiet

Citaat van: marconist op november 12, 2010, 10:07:28

Natuurlijk!

Ik gebruik deze : http://www.vogels.com/web/Thuis/Producten/Product/EFW6305-LCDPLASMA-WALLSUPPORTC.htm

Die had ik nog van mijn vorige scherm, nu hangt de 50PK550 eraan.

Deze mount is rocksolid, er is 6 cm ruimte tussen muur en toestel hetgeen net voldoende is om gewone (HDMI en SCART) connectors te gebruiken.
Er zit niks in de weg, de LG past zich keurig aan op de VESA-norm.

Ik heb er eentje bij ikea gehaald voor maar 25 en die is echt wel even goed hoor. Toch ga ik hem terugbrengen aangezien ik bij nader inzien een verticaal kantelbare wil (die ze overigens niet hebben bij ikea).

skank1

waarom geen vogel 8305 of 8405 ( kun je later nog groter gaan qua tv)
http://www.vogels.com/web/Thuis/Producten/Product/-EFW8405-WALL-MOUNT-FLAT-XLC.htm

hangt hij ook mooi dichter bij de muur
en levenslange garantie
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

borkaenjo@work

Die had ik ook gezien, maar dan zit ik met m'n stugge Monster HDMI kabel.
Die kan ik niet zover gebogen krijgen dat ie zo dicht bij de muur kan.
Is een haaks verloop dan iets, of schilt dat weer in kwaliteit?
Ik heb trouwens de 60PK550.

FloR

ik heb zo'n vogels 8405 gebruikt voor mijn 60pk950. Mooi is dat de tv kort tegen de muur hangt.

opmerkingen:
- waterpasje kan je best eens controleren, want dat loopt niet echt recht
- ivm stugge kabel: had ik ook, daarom gebruik ik de HDMI die aan de kant zit, dan heb je daar geen last van :-)

lincoln

Die beugel heb ik ook gezien, en ik vond het "eng" om daar een 55 kilo 60 inch plasma aan te hangen.
Bovendien had de verkoper van de TV ankel een (duurdere) kloon hiervan; de vogels hing aan zijn demobord.
Hierop maar besloten om zelf wat stripjes op maat te zaken, aan elkaar te lassen, en aan de muur/tv te maken.
Kan nu een paard aan hangen, hangt 1,5cm van de muur (haakse TV stekker zit strak tegen de muur  ;) ), en je tilt hem er zo op en af.
Bovendien nog een leuke voorziening gemaakt waardoor je hem niet wegkrijgt tenzij je weet hoe..  ::) )

Major_Ton

Alleen weegt een 60"PK950 niet 55Kg maar 'slechts' 42Kg... :D
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

lincoln

Citaat van: Major_Ton op november 14, 2010, 11:54:17
Alleen weegt een 60"PK950 niet 55Kg maar 'slechts' 42Kg... :D

okee, okee, licht overdreven om de argumenten wat te versterken..  ;D  (55Kg is het verpakte gewicht, 49Kg met voet, en 42 zonder voet inderdaad....)
Desalnietondankstemin...
het is een stevig beugeltje geworden  8)

FloR

ik denk niet dat die vogels snel door de knieën zal gaan hoor;
zelfs niet met 60 kilo.