Meridian nieuws

Gestart door jaco, januari 4, 2010, 20:46:32

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Marino

Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720 / Chord Mojo
Versterking: Yamaha CA-810
Luidsprekers: IMF CM2

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

thepioneer

Ik ben benieuwd wat er gaat komen voor MQA. Voor de 800 serie zal het een kaart worden. Het is alleen de vraag of hij in mijn V4 geplaatst mag worden. Anders zou er in ieder geval een losse decoder moeten komen om het in oudere systemen toe te kunnen passen.

Ook hoop ik dat je het ook op je eigen opslag kunt plaatsen en niet alleen via streaming diensten kunt beluisteren.

Ik denk niet dat ik direct erin zou investeren, eerst maar eens zien of het een succes word en wat de kosten zijn om het formaat te kunnen gaan afspelen. Ook de prestatie van het formaat speelt daar een rol in. Maar eens kijken wat ze begin komend jaar ervan gaan publiceren. En eens kijken of er demo's komen bij dealers zodat je het niet blind hoeft te kopen.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

Maro

Zit persoonlijk meer op integratie van Qobuz en/of Tidal te wachten.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Robbo

Met Warner er bij betrokken, schat ik in dat Meridian dit niet voor zichzelf gaat houden maar ook andere spelers zal certificeren. 

Zoals ik het begrijp is het een extra stuk software die een additionele stream decodeert. Moet voor de meeste streamers toch met een software update te doen zijn, mits de hardware het toe laat.

Ze gaan de komende CES nog het eea bekend maken.

Robbo

Ik ben geen audiofiel, maar ik verbaas me wel een beetje van de lauwe en flauwe reacties die ik op het internet lees over MQA.   Mensen die meteen de grafieken in de presentatie van Meridian gaan analyseren, zonder het bijgesloten verhaal gehoord te hebben (ook niet handig van Meridian vind ik). 

Alles valt en staat met content, een bekende uitspraak van Bob Stuart zelf.  En daar zal je dan ook flink in moeten herinvesteren (misschien nog wel meer dan nieuwe MQA hardware). Maar ik geloof hier toch wel zeker in.  Ik denk dat je met dit soort initiatieven grotere stappen kunt maken in je set dan met de volgende generatie x kabel of x speaker.  Maar nogmaals ik ben dan ook geen audiofiel  :)

bmateijsen

Citaat van: Maro op december 30, 2014, 10:51:50
Zit persoonlijk meer op integratie van Qobuz en/of Tidal te wachten.

Tidal komt eraan voor Meridian, dat was al bekend ;)

Robbo

Meridian nieuws op de CES:

MQA voor 808v5 en 818v3 (nieuwe input board zo te zien)
DSP320 in-wall speaker
MQA en Tidal voor Sooloos
MQA voor Prime Headphone Amp
Explorer2 met MQA

zie https://www.meridian-audio.com/ces/

garmtz

Citaat van: Robbo op januari  6, 2015, 13:35:31
Meridian nieuws op de CES:

MQA voor 808v5 en 818v3 (nieuwe input board zo te zien)
DSP320 in-wall speaker
MQA en Tidal voor Sooloos
MQA voor Prime Headphone Amp
Explorer2 met MQA

zie https://www.meridian-audio.com/ces/

Denk dat die link niet uitgelekt had mogen worden. Hadden ze wel iets beter mogen beveiligen...

Kjelt

Citaat van: garmtz op januari  6, 2015, 13:47:15
Denk dat die link niet uitgelekt had mogen worden. Hadden ze wel iets beter mogen beveiligen...
Staat anders expliciet bij dat een password niet meer required is, dus ik denk dat ze dit vandaag ofzo open hebben gezet.

garmtz


thepioneer

Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

jaco

Je weet de prijs nog niet  ;)
Meestal €1000 per kaart bij Meridian.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

thepioneer

Ja dat gaat het wel kosten. Ik ga er vanuit dat het toch niet in mijn v4 gaat passen. Er zal wel een externe decoder komen ga ik vanuit.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

Robbo

Als MQA in een Explorer 'past' hoe zwaar kan de code zijn ?    Maar ja de 800 serie draait nog steeds op Freescale DSPs en alle nieuwe ontwikkelingen op XMOS.

Kjelt

Moet er wel een beetje om lachen, niemand die het nog gehoord heeft, niemand die het nog vergeleken heeft met het bronmateriaal, geen zender nog in de lucht, geen materiaal nog beschikbaar en veel mensen staan al klaar om te upgraden.  :turn: Lijkt wel upgraden omdat er weer eens wat kan worden ge-upgrade ipv iets dat echt meerwaarde brengt ?

jaco

Als Bob roept dat het goed is, dan is het goed !
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

bmateijsen

Citaat van: thepioneer op januari  6, 2015, 21:21:35
Ja dat gaat het wel kosten. Ik ga er vanuit dat het toch niet in mijn v4 gaat passen. Er zal wel een externe decoder komen ga ik vanuit.

Die is er in feite al, namelijk via de Explorer2 ;). Dat is dan de goedkoopste optie.

Robbo

#795
Citaat van: Kjelt op januari  7, 2015, 08:43:56
Moet er wel een beetje om lachen, niemand die het nog gehoord heeft, niemand die het nog vergeleken heeft met het bronmateriaal, geen zender nog in de lucht, geen materiaal nog beschikbaar en veel mensen staan al klaar om te upgraden.  :turn: Lijkt wel upgraden omdat er weer eens wat kan worden ge-upgrade ipv iets dat echt meerwaarde brengt ?

Daar heb je een punt.  Datzelfde gevoel heb ik op het Meridian forum ook regelmatig. Het is ook bijna nooit dat iemand zegt, die nieuwe versie is ruk en ik blijft bij mijn huidige speler/speaker etc.    Maar inderdaad ze vinden het al vaak fantastisch voordat ze hebben kunnen luisteren dus dan is de order al snel geplaatst.

Maar misschien is dit wel interessant voor je:
http://www.stereophile.com/content/ive-heard-future-streaming-meridians-mqa

Kjelt

#796
Citaat van: Robbo op januari  7, 2015, 13:09:06
Maar misschien is dit wel interessant voor je:
http://www.stereophile.com/content/ive-heard-future-streaming-meridians-mqa
ja daar kwam juist de hele discussie door op gang  ;D :
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=147267.msg2734528#msg2734528
Wat ze dus doen in het voorbeeld van stereophile is met 25% data bandbreedte zoveel mogelijk van de 100% audiofile terug winnen door alle voor mensen waar te nemen informatie er extra bij op te slaan.
Dus voor internet radiostations interessant om de bandbreedte te beperken. Voor partikulieren die vanuit hun eigen database streamen is het niet interessant tenzij het bronmateriaal nooit op die hoge bitrate wordt vrijgegeven. Maar als ze zowel de 100% audiofile als de 25% MQA file verkopen of aanbieden zou je gek wezen de MQA file te nemen want linksom of rechtsom er wordt data weggegooid (de vraag is alleen of je die kunt horen).

thepioneer

Ik heb besloten om mijn spullen in te gaan ruilen op een 818V3. De eeuwige onrust over wel surround luidsprekers of niet ben ik dan kwijt.

De opzet was eigenlijk ook om naar stereo te gaan met de Dsp5200se luidsprekers. Met een 818 kan ik een stap maken in het stereo.

Hopen dat hij snel leverbaar is.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

Maro

Citaat van: thepioneer op januari 14, 2015, 06:40:25
Ik heb besloten om mijn spullen in te gaan ruilen op een 818V3. De eeuwige onrust over wel surround luidsprekers of niet ben ik dan kwijt.

De opzet was eigenlijk ook om naar stereo te gaan met de Dsp5200se luidsprekers. Met een 818 kan ik een stap maken in het stereo.

Hopen dat hij snel leverbaar is.

Mooie stap hoor, zodra hij er staat sta ik op de stoep.... :worship:   818 mother of all pre's  :thumbs-up:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

rovinggecko

 ^^

Lekker 'minimale' set zo :)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer