Meridian nieuws

Gestart door jaco, januari 4, 2010, 20:46:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thepioneer

Control Pc is nodig om muziek te importeren.  Dat zal zo blijven.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

garmtz

Citaat van: thepioneer op juli 24, 2013, 16:14:04
Control Pc is nodig om muziek te importeren.  Dat zal zo blijven.

Lijkt mij ook... De database-structuur van de Sooloos omgeving is volledig 'proprietary'.

rovinggecko

Mooie ontwikkeling. Wel jammer dat het niet met Synology is, want die staat bij mij boven... Zie ze niet zo snel daarvoor ondersteuning toevoegen, zie ook het gebrek aan spotify.


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

garmtz

Citaat van: rovinggecko op juli 24, 2013, 21:36:44
Mooie ontwikkeling. Wel jammer dat het niet met Synology is, want die staat bij mij boven... Zie ze niet zo snel daarvoor ondersteuning toevoegen, zie ook het gebrek aan spotify.


Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Lijkt me niet heel moeilijk te porten... Zijn toch allebei Linux doosjes?

rovinggecko

Citaat van: garmtz op juli 24, 2013, 21:48:28
Lijkt me niet heel moeilijk te porten... Zijn toch allebei Linux doosjes?
Klopt, zou op zich te porten moeten zijn. Ben benieuwd.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

jaco

Citaat van: Robbo op juli 23, 2013, 16:36:49
Meridian DMS / Sooloos nu ook compatible met QNAP
.
bron ?
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

jaco

Citaat van: rovinggecko op juli 24, 2013, 21:36:44
Mooie ontwikkeling. Wel jammer dat het niet met Synology is, want die staat bij mij boven... Zie ze niet zo snel daarvoor ondersteuning toevoegen, zie ook het gebrek aan spotify.
Ach als je een soolos kunt betalen zal een nas erbij ook niet het probleem zijn. Het hoeft voor je huidige collectie vast niet weer 12 TB netto te zijn voor muziek alleen....
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm


Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

thepioneer

Ik heb sooloos en ook een server thuis. Ik krijg straks mijn MD600 en staat mijn muziekcollectie in RAID 1. Toch zal er net als nu een backup staan op de server en dat ook in RAID1.

Zekerheid boven alles. Als je een qnap nas koopt en je wilt streamen en backup draaien moet je ook 4 schijven plaatsen.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

jaco

Dus je kunt je nu suf downloaden en goedkoper opslaan. Geen tijd meer om te luisteren :)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

thepioneer

Ik heb straks 2tb raid 1 en ik denk niet dat ik de schijven vol krijg voordat ze af zijn. Het is wel veel muziek wat je op 2tb kwijt kan. Als je muziek alleen voor de heb erop wil zetten dan heb je nog 4000 albums paraat staan.

Ik krijg dit weekend de MD600 binnen. Ik had met een qnap goedkoper meer opslag gehad alleen dan had ik mijn MC200 moeten houden voor de core. Deze heb ik nu ingeruild op de MD600.

Beide systemen hebben voor en nadelen.

MC200 met qnap nas : voordeel dat je een complete streamer hebt met goedkope opslag. Nadeel is dat de core software draaid op de interne schijf. Als je de MC200 insteld op alleen core dan draaid de hardeschijf nog steeds voor de core en als de schijf stuk ik moet je bij meridian een nieuwe bestellen.

MD600 heeft als nadeel dat er geen audio eindpunt in zit. Deze moet je er los bij kopen of intregreren in een 800 serie. Dit blijft een dure optie. Een eindpunt kost ook zo'n + €700 euro.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

Kjelt

Citaat van: thepioneer op juli 25, 2013, 16:53:08
MC200 met qnap nas : voordeel dat je een complete streamer hebt met goedkope opslag. Nadeel is dat de core software draaid op de interne schijf. Als je de MC200 insteld op alleen core dan draaid de hardeschijf nog steeds voor de core en als de schijf stuk ik moet je bij meridian een nieuwe bestellen.
Kun je zelf er geen SSD in plaatsen dus? Klonen werkt niet? Ik heb altijd een hekel aan fabrikanten die dit soort dingen dichttimmeren, nergens voor nodig.

rovinggecko

Citaat van: jaco op juli 25, 2013, 08:52:49
Ach als je een soolos kunt betalen zal een nas erbij ook niet het probleem zijn. Het hoeft voor je huidige collectie vast niet weer 12 TB netto te zijn voor muziek alleen....
Kunnen en willen zijn niet altijd hetzelfde. Om nu twee dozen neer te zetten. Een NAS is voor het gemak, eentje is genoeg. Maar inderdaad, ik zou m'n Synology kunnen verkopen en dan een QNAP terug kunnen nemen.
Gaat er meer om dat Meridian als trend zich erg vast zet op 1 ding: ipad, rhapsody, QNAP. Dat is anno 2013 niet erg open. Natuurlijk is Meridian niet goedkoop, maar dat betekent nog niet dat ze het hele IT landschap van hun klanten kunnen dicteren. Sterker nog, zou mij niet verbazen als er een hoog IT gehalte is bij Meridian eigenaren. En die hebben vaak sterke voorkeuren. Meer keus maakt toch echt wel wat uit qua afzetmarkt, zeker naar de toekomst toe.

Citaat van: thepioneer op juli 25, 2013, 11:41:28
Zekerheid boven alles. Als je een qnap nas koopt en je wilt streamen en backup draaien moet je ook 4 schijven plaatsen.
Eigenlijk zou je een offsite storage moeten hebben. En dan is raid 5 voldoende voor 'gewoon'.

Citaat van: Kjelt op juli 25, 2013, 19:08:38
Kun je zelf er geen SSD in plaatsen dus? Klonen werkt niet? Ik heb altijd een hekel aan fabrikanten die dit soort dingen dichttimmeren, nergens voor nodig.
Nee, je mag licentie technisch het OS & Core applicatie niet klonen van de HDD naar de SSD. Kan wel natuurlijk... maar dan geen garantie.
Overigens wel eens leuk om te proberen in m'n MC200 maar dan heb ik wel een ruime SSD nodig anders past de collectie er niet op. Misschien even wachten op de QNAP oplossing en dan een kleine SSD er in voor OS & core only.

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Kjelt

Citaat van: rovinggecko op juli 25, 2013, 19:17:52
Overigens wel eens leuk om te proberen in m'n MC200 maar dan heb ik wel een ruime SSD nodig anders past de collectie er niet op.
Keuze in grote SSD's begint te komen:

Crucial 2.5" M500 960GB  vanaf €530.-
Samsung 840 EVO 1TB  vanaf €532.-

bron: tweakers.net pricewatch

rovinggecko

Citaat van: Kjelt op juli 25, 2013, 19:28:21
Keuze in grote SSD's begint te komen
En 120 Gb voor minder dan 100 euries, dus als het NAS verhaal wat wordt kan er wellicht ook gewoon een kleintje in. Klinkt als mooi projectje voor na de zomer.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Kjelt

Citaat van: rovinggecko op juli 25, 2013, 21:05:00
En 120 Gb voor minder dan 100 euries, dus als het NAS verhaal wat wordt kan er wellicht ook gewoon een kleintje in. Klinkt als mooi projectje voor na de zomer.
Hou ons op de hoogte  ;)

jaco

#542
Citaat van: rovinggecko op juli 25, 2013, 19:17:52
Kunnen en willen zijn niet altijd hetzelfde. Om nu twee dozen neer te zetten. Een NAS is voor het gemak, eentje is genoeg. Maar inderdaad, ik zou m'n Synology kunnen verkopen en dan een QNAP terug kunnen nemen.
Gaat er meer om dat Meridian als trend zich erg vast zet op 1 ding: ipad, rhapsody, QNAP. Dat is anno 2013 niet erg open. Natuurlijk is Meridian niet goedkoop, maar dat betekent nog niet dat ze het hele IT landschap van hun klanten kunnen dicteren. Sterker nog, zou mij niet verbazen als er een hoog IT gehalte is bij Meridian eigenaren. En die hebben vaak sterke voorkeuren. Meer keus maakt toch echt wel wat uit qua afzetmarkt, zeker naar de toekomst toe.
Als de 500 GB uit de oude MC200 niet genoeg is zou je een 2 slot qnap erbij kunnen zetten 2 x 2TB in backup mode en dan kun je 4x zo veel muziek erbij zetten.
Dat kost je dan 1/4 van de meridian prijs, of nog minder...
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

thepioneer

Meridian blijft prijzig maar dit is wel en goede set. Net als Jaco zegt, een 2 bay qnap ernaast en je hebt meer dan voldoende ruimte voor je muziek.

Een MC200 haal je 2e hands vanaf €1600. Een qnap er naast en voor €2000+ ben je in de lucht  met sooloos.

Dan heb je een systeem voor een hele vriendelijke prijs dacht ik.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

thepioneer

Vandaag heb ik de MD600 gehaald. De MC200 een laatste backup laten maken en deze is nu aan het importeren in de MD600. Wat werkt het toch allemaal mooi :)

Binnenkort dus weer een tweedehands MC200 op de markt van dik 1.5 jaar oud. Misschien iets voor een geïntereseerde hier.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

BuSpu

nou...wie weet  ;).

Ik dacht trouwens dat je hem had ingeruild?

rovinggecko

Citaat van: thepioneer op juli 26, 2013, 21:34:50
Vandaag heb ik de MD600 gehaald. De MC200 een laatste backup laten maken en deze is nu aan het importeren in de MD600. Wat werkt het toch allemaal mooi :)

Binnenkort dus weer een tweedehands MC200 op de markt van dik 1.5 jaar oud. Misschien iets voor een geïntereseerde hier.
Cool, da's een mooie upgrade zo!
En een mooie kans voor iemand voor een zeer mooie streaming oplossing!!!
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

thepioneer


Ik heb hem wel ingeruild hoor. Bij een dealer in Groningen genaamd audio artistiek. Hij gaat vast zo de markt op.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

rovinggecko

Bevalt ie al een beetje?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

thepioneer

Citaat van: rovinggecko op juli 27, 2013, 11:24:00
Bevalt ie al een beetje?

Ja bevalt goed.  Je merkt geen verschil in gebruik. Het enigste verschil is 2tb schijf ruimte op raid 1. In plaats van 500gb op raid 0.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra